Lichaamshaar man

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ZLD26
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2021 19:14

Lichaamshaar man

Berichtdoor ZLD26 » 14 sep 2023 23:04

Hoe denken we op dit forum over het 'hier en daar' onderhouden/scheren van lichaamshaar bij mannen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2023 23:18

ZLD26 schreef:Hoe denken we op dit forum over het 'hier en daar' onderhouden/scheren van lichaamshaar bij mannen?


Lijkt mij (zowel bij mannen als bij vrouwen trouwens) prima. En als je dat niet wil doen ook. Waarom zou het niet mogen? Je hoort wel eens “omdat je zo bent geschapen” maar ja, dan moet je ook je hoofdhaar en je nagels niet knippen :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Lalage » 15 sep 2023 06:13

lekker zelf weten! en dat geldt ook voor vrouwen
ik vind baarden bij mannen meestal niet zo mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Als anderen dat wel mooi vinden, heb ik er toch niks over te zeggen. Ik hoop stiekem wel dat die mode weer voorbijwaait ;-)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2023 06:28

Lalage schreef:lekker zelf weten! en dat geldt ook voor vrouwen
ik vind baarden bij mannen meestal niet zo mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Als anderen dat wel mooi vinden, heb ik er toch niks over te zeggen. Ik hoop stiekem wel dat die mode weer voorbijwaait ;-)


Ik vraag het me af want je iedere dag scheren is superirritant. Maar goed van die enorme baarden vind ik inderdaad ook niet mooi, maar helemaal glad hoeft van mij ook weer niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ZLD26
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2021 19:14

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor ZLD26 » 15 sep 2023 06:36

Lalage schreef:lekker zelf weten! en dat geldt ook voor vrouwen
ik vind baarden bij mannen meestal niet zo mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Als anderen dat wel mooi vinden, heb ik er toch niks over te zeggen. Ik hoop stiekem wel dat die mode weer voorbijwaait ;-)


Vraag gaat over lichaamshaar, niet over baarden.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor benefietdiner » 15 sep 2023 07:51

ZLD26 schreef:Vraag gaat over lichaamshaar, niet over baarden.

Een baard geen lichaamshaar ??? Denk van wel.
Afbeelding
Deze man is Boudewijn Zwart een Nederlandse beiaardier, organist, componist en pianist.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor meribel » 15 sep 2023 08:21

ZLD26 schreef:Hoe denken we op dit forum over het 'hier en daar' onderhouden/scheren van lichaamshaar bij mannen?


Vanwaar de specifieke aanvulling ‘bij mannen’. Geldt daar wat anders voor dan bij vrouwen?

ZLD26
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2021 19:14

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor ZLD26 » 15 sep 2023 08:59

meribel schreef:Vanwaar de specifieke aanvulling ‘bij mannen’. Geldt daar wat anders voor dan bij vrouwen?

Jij mag het zeggen

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor meribel » 15 sep 2023 09:31

Ik heb over beide geslachten geen mening :lol:

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Dorpeling » 15 sep 2023 10:27

ZLD26 schreef:Hoe denken we op dit forum over het 'hier en daar' onderhouden/scheren van lichaamshaar bij mannen?

Onderhouden sowieso, anders wordt het een oerwoud 'hier en daar'. En het is wel net zo hygiënisch.
Ik kan me voorstellen dat een sporter bijvoorbeeld er toe geneigd is om zijn beenharen etc kort te houden. Maar iemand die hele dagen in overall doorbrengt zal daar niet mee zitten.

Ik hou persoonlijk wel van een (stoppel)baardje, maar mijn man hoeft zijn oksels echt niet te scheren terwijl ik dat voor mezelf wel erg fijn vind en dat ook al vanaf mijn puberteit doe.
Verder moet iedereen dat maar zelf bepalen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor 607 » 15 sep 2023 19:39

Bijzonder eerste topic wel. :P Ik scheer zelf alleen m'n gezicht en nek/hals, en dat ook niet dagelijks. En wat anderen betreft... het is me nog nooit opgevallen dat een man bijvoorbeeld z'n beenhaar of okselhaar had geschoren, maar ik weet niet of dat komt doordat ik dat nooit zie of doordat het me niet opvalt...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Marnix » 16 sep 2023 00:02

607 schreef:Bijzonder eerste topic wel. :P Ik scheer zelf alleen m'n gezicht en nek/hals, en dat ook niet dagelijks. En wat anderen betreft... het is me nog nooit opgevallen dat een man bijvoorbeeld z'n beenhaar of okselhaar had geschoren, maar ik weet niet of dat komt doordat ik dat nooit zie of doordat het me niet opvalt...


Wielrenners scheren vaak hun benen. Er is ook een groep mannen die hun borsthaar bijvoorbeeld scheert. En schaamhaar wordt ook vaak weggeschoren of getrimd, ik ga graag naar de sauna en ik verbaas me erover hoeveel mensen werkelijk alles daar wegscheren. Maar als je helemaal niets doet wordt het idd wel een oerwoud.


Overigens komt de vraag misschien voort uit het feit dat er vroeger nog wel een bepaalde mening over was. Wel een baard of juist niet, geen aandacht geven aan uiterlijk vertoon, dat riekt naar ijdelheid.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ZLD26
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2021 19:14

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor ZLD26 » 16 sep 2023 12:35

607 schreef:Bijzonder eerste topic wel. :P Ik scheer zelf alleen m'n gezicht en nek/hals, en dat ook niet dagelijks. En wat anderen betreft... het is me nog nooit opgevallen dat een man bijvoorbeeld z'n beenhaar of okselhaar had geschoren, maar ik weet niet of dat komt doordat ik dat nooit zie of doordat het me niet opvalt...

Dat een vraag als deze gezien wordt als een 'bijzonder eerste topic' laat het 'spanningsveld' van dit thema zien?

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Gruezi » 16 sep 2023 14:36

Marnix schreef:Wielrenners scheren vaak hun benen. Er is ook een groep mannen die hun borsthaar bijvoorbeeld scheert. En schaamhaar wordt ook vaak weggeschoren of getrimd, ik ga graag naar de sauna en ik verbaas me erover hoeveel mensen werkelijk alles daar wegscheren. Maar als je helemaal niets doet wordt het idd wel een oerwoud.

Misschien ook een kwestie dat als je de bosjes snoeit, de boom wat groter lijkt, dat kan een belangrijk punt zijn voor zowel de boomdrager als de aanschouwer ervan.

Marnix schreef:Overigens komt de vraag misschien voort uit het feit dat er vroeger nog wel een bepaalde mening over was. Wel een baard of juist niet, geen aandacht geven aan uiterlijk vertoon, dat riekt naar ijdelheid.

Precies dit. Ik moet hier denken aan dit: https://charlesspurgeon.nl/een-snor/
Het kan een kwestie zijn van mode en een overmatige hoeveelheid of een gebrek aan principes, het is maar net vanuit welke hoek je dat dan benadert.

Voor mijzelf kan ik een baard bij een man wel waarderen, mits goed onderhouden. Een onverzorgd bosje sauerkraut vind ik echt heel onaantrekkelijk en zegt in mijn mening ook iets over hoe die persoon zichzelf 'onderhoudt'. En het overige haar: netjes bijhouden vind ik wel zo verzorgd (voor zowel mannen als vrouwen), en wat je dan onder bijhouden verstaat mag ieder voor zich bepalen; ik denk dat we daar allemaal een eigen definitie van hebben :)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor pindas83 » 16 sep 2023 15:32

Mooi onderwerp. Ik worstel er zelf ook al jaren mee. Fijn dat het uit het taboe wordt getrokken.
Onlangs heb ik het scrotum nog mogen ontharen voor een medische ingreep. Je voelt je dan net weer een schooljongen, een bijzonder moment wel. :-({|=


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten