Evangelische Hogeschool

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Evangelische Hogeschool

Berichtdoor 607 » 26 aug 2023 13:35

Hoi, zijn er hier meer mensen die het Basisjaar of Traject (of iets anders!) hebben gevolgd aan de Evangelische Hogeschool te Amersfoort?
Ik heb in 2017-2018 het Basisjaar gevolgd (ehb41), en dat is me erg goed bevallen. :) Het is sindsdien een beetje veranderd, maar mochten er nog jongeren op dit forum rondstruinen, dan kan ik het nog steeds van harte aanraden!
Ik was er destijds bij gekomen doordat mijn moeder het Basisjaar had gevolgd en daar erg positieve herinneringen aan had overgehouden, maar ik weet niet in welk jaar ze het precies heeft gedaan.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evangelische Hogeschool

Berichtdoor Pcrtje » 26 aug 2023 17:01

Ik heb iets vergelijkbaars gedaan en een aantal vrienden van me hebben het EH-jaar gevolgd. Een beetje dubbele herinneringen heb ik eraan overgehouden, en dat is ook wat ik van vrienden over het EH-jaar heb gehoord. De instelling en het doel waarmee je zo'n jaar wilt volgen zijn nogal belangrijk, denk ik. En ook dat je je van te voren in het programma inleest. Ik nam zo'n tussenjaar omdat ik even niet beter wist wat ik moest doen en evenals bij jou omdat een familielid het in het verleden had gedaan. Achteraf gezien had ik allicht beter een jaar theologie kunnen studeren, denk ik wel eens.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Evangelische Hogeschool

Berichtdoor Marnix » 26 aug 2023 17:34

Pcrtje schreef:Ik heb iets vergelijkbaars gedaan en een aantal vrienden van me hebben het EH-jaar gevolgd. Een beetje dubbele herinneringen heb ik eraan overgehouden, en dat is ook wat ik van vrienden over het EH-jaar heb gehoord. De instelling en het doel waarmee je zo'n jaar wilt volgen zijn nogal belangrijk, denk ik. En ook dat je je van te voren in het programma inleest. Ik nam zo'n tussenjaar omdat ik even niet beter wist wat ik moest doen en evenals bij jou omdat een familielid het in het verleden had gedaan. Achteraf gezien had ik allicht beter een jaar theologie kunnen studeren, denk ik wel eens.


Als je weet wat je wil kan je dat inderdaad beter gaan studeren, punt is dat veel mensen dat niet weten en ze daarom juist zo’n tussenjaar doen, om daar een beter beeld van te krijgen. Het jaar richt zich daar ook op: wie ben je, wat zijn je interesses, waar krijg je energie van enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Evangelische Hogeschool

Berichtdoor 607 » 26 aug 2023 18:09

Marnix schreef:Als je weet wat je wil kan je dat inderdaad beter gaan studeren, punt is dat veel mensen dat niet weten en ze daarom juist zo’n tussenjaar doen, om daar een beter beeld van te krijgen. Het jaar richt zich daar ook op: wie ben je, wat zijn je interesses, waar krijg je energie van enz.

Studiekeuze is inderdaad een belangrijk onderdeel van zowel Basisjaar als Traject (voor zover ik weet), maar ik denk dat persoonlijke ontwikkeling, geloofsontwikkeling, studievaardigheden, sociale vaardigheden enzovoorts voor iedereen nuttig zijn, ook als je al een sterk idee hebt van wat je ná het tussenjaar gaat doen.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Evangelische Hogeschool

Berichtdoor Erik1960 » 26 aug 2023 19:31

607 schreef:Hoi, zijn er hier meer mensen die het Basisjaar of Traject (of iets anders!) hebben gevolgd aan de Evangelische Hogeschool te Amersfoort?
Ik heb in 2017-2018 het Basisjaar gevolgd (ehb41), en dat is me erg goed bevallen. :) Het is sindsdien een beetje veranderd, maar mochten er nog jongeren op dit forum rondstruinen, dan kan ik het nog steeds van harte aanraden!
Ik was er destijds bij gekomen doordat mijn moeder het Basisjaar had gevolgd en daar erg positieve herinneringen aan had overgehouden, maar ik weet niet in welk jaar ze het precies heeft gedaan.

Wat maakt het voor jou zo de moeite waard?
Ik hoor niet tot de doelgroep ‘jongeren’, maar ik overweeg volgend jaar september een orientatietraject theologie van anderhalf jaar te gaan volgen. Waarschijnlijk wel aan een instituut dat qua achtergrond wat minder aansluit op de doelgroep van dit forum.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten