Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor mw » 03 aug 2021 20:37

Ter voorbereiding op een leven in het buitenland t.b.v. zending en/of ontwikkelingswerk wil ik graag ervoor zorgen dat ik zonder moeite in het Engels kan communiceren. Geboren zonder taalknobbel is dat al een uitdaging op zich. Na een studie bij de LOI, privéles, talloze films kijken ben ik gelukkig al een heel eind op weg. Voor het laatste stukje, namelijk het spreken zonder erover na te moeten denken en het dromen, wil ik graag een tijdje mij onderdompelen in een plek waar (zo puur mogelijk) Engels wordt gesproken. Gezien ik aansluitend naar het All Nations College wil, dacht ik aan Engeland, maar ergens anders op deze aardbol kan ook.

Het mag gaan om betaald werk, maar onbetaald kan ook. Ik ben verpleegkundige en dat geeft wellicht vele mogelijkheden. Denk aan ondersteunen in verzorgingshuizen, of zorgen voor een ziek persoon thuis. Maar jongerenwerk, sociaal werk, ouderwerk, helpen bij werk vanuit een kerk of iets dergelijks sta ik ook zeker open voor. Kinderwerk is niet mijn allersterkte kant en ook niet iets minder sterk ;-)
Gezien het niet alleen gaat om algemeen Engels, maar ik ook graag wil leren om op geloofsgebied in het Engels te kunnen communiceren, gaat mijn voorkeur uit naar christelijke organisaties/mensen.

Iemand tips van mensen of organisaties waar ik contact mee zou kunnen leggen?

Dank alvast voor het meedenken!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor hans0166 » 03 aug 2021 20:47

bij vele organisaties en bedrijven staat het taleninstituut in Vught heel hoog aangeschreven..

Het heeft in de volksmond de titel "bij de nonnen van Vught" maar is een uiterst professioneel opleidingscentrum.

https://www.reginacoeli.nl/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Marnix » 03 aug 2021 21:20

mw schreef:Ter voorbereiding op een leven in het buitenland t.b.v. zending en/of ontwikkelingswerk wil ik graag ervoor zorgen dat ik zonder moeite in het Engels kan communiceren. Geboren zonder taalknobbel is dat al een uitdaging op zich. Na een studie bij de LOI, privéles, talloze films kijken ben ik gelukkig al een heel eind op weg. Voor het laatste stukje, namelijk het spreken zonder erover na te moeten denken en het dromen, wil ik graag een tijdje mij onderdompelen in een plek waar (zo puur mogelijk) Engels wordt gesproken. Gezien ik aansluitend naar het All Nations College wil, dacht ik aan Engeland, maar ergens anders op deze aardbol kan ook.

Het mag gaan om betaald werk, maar onbetaald kan ook. Ik ben verpleegkundige en dat geeft wellicht vele mogelijkheden. Denk aan ondersteunen in verzorgingshuizen, of zorgen voor een ziek persoon thuis. Maar jongerenwerk, sociaal werk, ouderwerk, helpen bij werk vanuit een kerk of iets dergelijks sta ik ook zeker open voor. Kinderwerk is niet mijn allersterkte kant en ook niet iets minder sterk ;-)
Gezien het niet alleen gaat om algemeen Engels, maar ik ook graag wil leren om op geloofsgebied in het Engels te kunnen communiceren, gaat mijn voorkeur uit naar christelijke organisaties/mensen.

Iemand tips van mensen of organisaties waar ik contact mee zou kunnen leggen?

Dank alvast voor het meedenken!


Ik denk dat je je niet teveel moet vastleggen op een christelijke organisatie maar meer zou moeten kijken of er een plek is waar je een poos kan werken. Beste is om gewoon 24/7 in een engelstalige omgeving te zijn en aangezien je naar het buitenland wil is het denk ik ook goed om dat eens uit te proberen. En wat geloof betreft kan je je gewoon aansluiten bij een plaatselijke kerk. Het Verenigd Koninkrijk of Ierland lijken dat logische opties omdat je dan nog een beetje in de buurt zit en het tijdelijk is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Prisma23 » 04 aug 2021 10:32

hans0166 schreef:bij vele organisaties en bedrijven staat het taleninstituut in Vught heel hoog aangeschreven..

Het heeft in de volksmond de titel "bij de nonnen van Vught" maar is een uiterst professioneel opleidingscentrum.

https://www.reginacoeli.nl/


wel goed om er even bij te vermelden dat individuele trainingen daar in de orde van 1000 euro per dag kosten...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor meribel » 04 aug 2021 10:59

Ik weet niet waar je woont maar in den haag zit iig een engelstalige kerk (vast elders ook) ik zou daar de diensten bezoeken zondag, handig met jargon ook

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Chaya » 04 aug 2021 13:27

meribel schreef:Ik weet niet waar je woont maar in den haag zit iig een engelstalige kerk (vast elders ook) ik zou daar de diensten bezoeken zondag, handig met jargon ook

Dat staat er bij, De Bult. Insiders weten dan dat het op Urk is. :D

@mw, de taal leer je altijd het snelst als je het moet spreken en dat is dus in het land zelf.
Leuk dat je er weer eens bent. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2021 15:38

Een taal leren is leuk en nuttig en Engels is natuurlijk ontzettend handig wereldwijd. Ik begrijp alleen niet zo heel goed wat je met "zo puur mogelijk" Engels bedoelt. Valt bijvoorbeeld Australië daar nog onder? Puur vergeleken met wat? Historisch? Dan zul je naar Amerika moeten want die spreken "purer" Engels dan de Britten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2021 16:16

Mortlach schreef:Een taal leren is leuk en nuttig en Engels is natuurlijk ontzettend handig wereldwijd. Ik begrijp alleen niet zo heel goed wat je met "zo puur mogelijk" Engels bedoelt. Valt bijvoorbeeld Australië daar nog onder? Puur vergeleken met wat? Historisch? Dan zul je naar Amerika moeten want die spreken "purer" Engels dan de Britten.


Je krijgt dan alleen zo’n verschrikkelijk accent ;-)
Ik denk dat er vooral bedoeld wordt dat Engels de moedertaal is. Dan maakt Australie, Amerika, Canada, Engeland of Ierland niet uit, overal leer je goed engels. Als het in Nederland moet zou ik zeggen: Ierse Pubs en internationale kerken. ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Prisma23 » 04 aug 2021 17:07

Marnix schreef:Je krijgt dan alleen zo’n verschrikkelijk accent ;-)
Ik denk dat er vooral bedoeld wordt dat Engels de moedertaal is. Dan maakt Australie, Amerika, Canada, Engeland of Ierland niet uit, overal leer je goed engels. Als het in Nederland moet zou ik zeggen: Ierse Pubs en internationale kerken. ;-)


Ik ken mensen die heel goed (en snel) Engels hebben geleerd door World of Warcraft te spelen als lid van een Engelstalige guild....

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor mw » 04 aug 2021 19:37

Dank voor het meedenken en de tips allemaal! Spelletjes spelen, films kijken, etc. is niet waar ik naar op zoek ben. Behalve dat ik het al doe, net als kerkdiensten volgen, geeft het geen zelfvertrouwen in het aangaan van contacten en het leggen van relaties in het dagelijks leven. En dat wil ik o.a. gaan kweken. De gedachte 'dat ik toch geen Engels kan' zit te diep :oops:

hans0166 schreef:bij vele organisaties en bedrijven staat het taleninstituut in Vught heel hoog aangeschreven..

Het heeft in de volksmond de titel "bij de nonnen van Vught" maar is een uiterst professioneel opleidingscentrum.

https://www.reginacoeli.nl/


Dank voor de tip. Heb ik al eens naar gekeken, maar voor dat geld zit ik liever al een periode in het buitenland. Voordeel daarbij is dat dan gelijk alvast wat losweek van mijn leven hier, alvorens ik voor onbetaalde tijd naar een ontwikkelingsland begeef.

Ik begrijp alleen niet zo heel goed wat je met "zo puur mogelijk" Engels bedoelt

Zonder dialect, tip van mijn huidige taaldocent. Accent zal vast niet heel erg zijn

Leuk dat je er weer eens bent. :wink:

:wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor BladeStraight » 04 aug 2021 19:51

Een taal vloeiend beheersen is voornamelijk een kwestie van deze veel gebruiken. Vooral als je - zoals je aangeeft - al gevorderd bent en dus de taal goed beheerst, is het nu voornamelijk oefenen en oefenen. En tenzij je een vervelend Nederlands accent hebt, zou ik me daar niet al te veel op toespitsen. Voor evangelisatiewerk lijkt het me met name belangrijk dat je comfortabel bent, en je ook goed op de hoogte bent van subtiliteiten in woordkeuze, en toon.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor BladeStraight » 04 aug 2021 19:52

mw schreef:Dank voor de tip. Heb ik al eens naar gekeken, maar voor dat geld zit ik liever al een periode in het buitenland. Voordeel daarbij is dat dan gelijk alvast wat losweek van mijn leven hier, alvorens ik voor onbetaalde tijd naar een ontwikkelingsland begeef.


Dit zou ik je dus inderdaad aanraden, en probeer zo veel mogelijk onder de mensen te komen! De pub is daar in Engeland natuurlijk met uitstek een geschikte plaats voor!
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2021 22:23

Prisma23 schreef:Ik ken mensen die heel goed (en snel) Engels hebben geleerd door World of Warcraft te spelen als lid van een Engelstalige guild....


Ja dat zou ook kunnen werken maar ik betwijfel of dat voor
MW the way to go is… ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Tips gevraagd voor langere periode Engeland

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2021 23:53

Marnix schreef:Ja dat zou ook kunnen werken maar ik betwijfel of dat voor
MW the way to go is… ;-)


Plus dat WoW enigszins verslavend kan werken :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten