Kanaän Courant

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Kanaän Courant

Berichtdoor Prisma23 » 15 mei 2021 20:50

De website Kanaän Courant https://kanaancourant.nl/zegt het werk van Goedgelovig https://goedgelovig.wordpress.com/voort te zetten...
Tot nu toe vind ik ze duidelijk minder, maar mogelijk komt het nog.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor BladeStraight » 16 mei 2021 09:39

Er zitten toch wel wat pareltjes tussen! Ik kan de kerkverbandwijzer aanraden. Uiteraard kwam ik op de Gereformeerde Gemeenten uit :P

"De Gereformeerde Gemeenten dat is jouw deel van het kerkelijk erf! Bij de GerGem weten we alles heel precies. Voor praat, daad, gelaat en gewaad hebben we exacte maatstaven. Het enige waar we minder goed van op de hoogte zijn is de eigen staat van de gelovige."
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor irmo » 16 mei 2021 17:54

Ik vond Nijntje op huisbezoek ook een aardige. Ik heb er best om kunnen grinniken. Bovendien wist ik heul niet dat je het curatorium kon wraken. Dat wordt nog wat volgende maand :P

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2021 08:46

BladeStraight schreef:Er zitten toch wel wat pareltjes tussen! Ik kan de kerkverbandwijzer aanraden. Uiteraard kwam ik op de Gereformeerde Gemeenten uit :P

"De Gereformeerde Gemeenten dat is jouw deel van het kerkelijk erf! Bij de GerGem weten we alles heel precies. Voor praat, daad, gelaat en gewaad hebben we exacte maatstaven. Het enige waar we minder goed van op de hoogte zijn is de eigen staat van de gelovige."


Ohw ik was Evangelisch :-)

Vreugde en blijdschap! Jij bent honderd procent evangelisch. Jij wilt je geloof handen en voeten geven. Een beetje dogma kan geen kwaad, als de worship maar happy is. Alles is goed, alles is mooi, en jij mag zijn wie je bent. Tenminste, als je maar evangelisch bent.

Dus, bekeert u :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor meribel » 17 mei 2021 13:02

hahaha

ik kwam op PKN uit!

Nou klopt wel volgens mij, heel leuk die stemwijzer!!

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor Erik1960 » 17 mei 2021 16:21

Mijn bloedgroep zit er blijkbaar niet tussen: PKN opgevoed, maar door jarenlang in Brabant gewoond te hebben verkatholiekt. Ik had gehoopt op een uitkomst als 'Proteliek'.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor MoesTuin » 18 mei 2021 09:02

https://kanaancourant.nl/nieuws/kerkverbandwijzer/

Leuk idd...hier ook PKN....helemaal prima...
mooi in t midden :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor MoesTuin » 18 mei 2021 09:08

:mrgreen:
irmo schreef:Ik vond Nijntje op huisbezoek ook een aardige. Ik heb er best om kunnen grinniken. Bovendien wist ik heul niet dat je het curatorium kon wraken. Dat wordt nog wat volgende maand :P


Hou op schei uit....k lig onder tafel :muhahaha:


https://kanaancourant.nl/nieuws/nijntje ... uisbezoek/

Nijntje en huisbezoek.....goede voorbereiding voor de kids de avond ervoor..... =P~
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor irmo » 18 mei 2021 17:50

MoesTuin schreef::mrgreen:

Hou op schei uit....k lig onder tafel :muhahaha:


https://kanaancourant.nl/nieuws/nijntje ... uisbezoek/

Nijntje en huisbezoek.....goede voorbereiding voor de kids de avond ervoor..... =P~



Moesten wij als orthodoxen niet wat meer aan voorlichting doen? Nou ziedaar....

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor ajl » 19 mei 2021 08:09

meribel schreef:hahaha

ik kwam op PKN uit!

Nou klopt wel volgens mij, heel leuk die stemwijzer!!


Ik kon mij niet echt vinden in de antwoorden; bv wat doe je het liefst na de dienst. Ik ga het liefst naar huis, maar niet om soep te eten en mij voor te bereiden op de volgende dienst. Wat vul je dan in? Wat is jouw favoriete kerk? Ik houd enorm van oude gotische kerken met gekalkte muren en glas in lood en houd niet van zo'n jaren 70 kerk. Ik zit wel in zo'n laatste kerk

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2021 08:37

ajl schreef:Ik kon mij niet echt vinden in de antwoorden; bv wat doe je het liefst na de dienst. Ik ga het liefst naar huis, maar niet om soep te eten en mij voor te bereiden op de volgende dienst. Wat vul je dan in? Wat is jouw favoriete kerk? Ik houd enorm van oude gotische kerken met gekalkte muren en glas in lood en houd niet van zo'n jaren 70 kerk. Ik zit wel in zo'n laatste kerk


Haha ach het is natuurlijk allemaal satirisch, ook de antwoorden die je kan kiezen :-) Je moet de verbandwijzer niet te serieus nemen ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor ajl » 19 mei 2021 12:17

Marnix schreef:Haha ach het is natuurlijk allemaal satirisch, ook de antwoorden die je kan kiezen :-) Je moet de verbandwijzer niet te serieus nemen ;-)


Dat snap ik ook, maar daardoor kwam er bij een genootschap uit waar ik mij zeer zeker niet thuis voel [-(

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2021 12:46

ajl schreef:Dat snap ik ook, maar daardoor kwam er bij een genootschap uit waar ik mij zeer zeker niet thuis voel [-(



Haha ach als dat vooral is omdat je geen soep eet op zondagmiddag is dat niet zo'n ramp :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kanaän Courant

Berichtdoor meribel » 21 mei 2021 12:20

ajl schreef:Dat snap ik ook, maar daardoor kwam er bij een genootschap uit waar ik mij zeer zeker niet thuis voel [-(


dat heb ik nou met een echte stemwijzer ook vaak :lol:


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten