Naar Amerika

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Naar Amerika

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2021 22:23

Mortlach schreef:Als je toch voor Noord-Amerika kiest, kan ik je ook Canada aanraden. Lekker de ruimte, aardige mensen. Een 'Amerikaans' gevoel zonder de nationalistische gekte. Hoewel ik dan wel alleen Ontario ken, maar deze provincie is zo groot als Frankrijk en Spanje bij elkaar. De cultuur aan de westkust of Alberta is schijnbaar weer heel anders dan hier.

Je moet wel een beetje tegen de extreme temperaturen kunnen. in Saskatchewan was het deze week -35C en in de zomer wordt het er regelmatig +35.


Ik ben alleen aan de westkant geweest, van wat ik bij de research heb gezien en gehoord is die qua natuur ruiger en mooier dan de oostkant :-) daar zou ik wel willen wonen. Hoewel de Canadese eetcultuur niet zoveel van de Amerikaanse eetcultuur verschilt en die wel erg matig is maar ja, het is nergens perfect :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Naar Amerika

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2021 23:08

JTM schreef:Wow, wat een mooie ervaringen zeg! Australië en Nieuw-Zeeland hebben mij ook altijd al getrokken. En als ik u zo hoor, een echte aanrader! U heeft daar dus wel kennissen?

Je mag "je" zeggen...
Als je alle getallen bij elkaar optelt (En afronnd naar beneden) zie je dat ik 43 ben ;-)

Als je dergelijke ervaringen zoekt: kies een opleiding in de offshore-techniek, Olie en Gas of maritieme technologie, en je komt overal (hoewel zeehavens en vliegvelden overal op elkaar lijken). Als je het slim speelt ook nog eens voor een ex-pat salaris:-(

Als je nog wat langer doorleert kom je ook in de steden waar de grote rederijkantoren staan in plaats van alleen op de schepen.
En wat is ver weg: uiteindelijk kun je (buiten corona om) binnen 36 uur weer thuis zijn (vanaf zee kun je daar 48 uur bij optellen in het worst case scenario)

Voor mij was het een eyeopener toen een collega uit Nederland na drie jaar Oman naar Hamburg ging.
Iemand zei: dat is lekker dicht bij je ouders!

Waarop hij zei: "Hamburg is 8 uur rijden, Masqat 6 Uur vliegen: gevoelsmatig ben ik verder van huis"

Wat betreft mijn kennissen:

In Duitsland., Noorwegen en Rusland heb ik gewoond, en heb me ook kerkelijk aangesloten (in Rusland alleen op papier: van de 5 jaar daar was ik er 4 onkerkelijk, en toen ik christen werd reisde ik vaak naar mijn vriendin in Nederland).
In Murmansk, Buxtehüde (Duitsland, bij Hamburg) en Kvernevik (Noorwegen, bij Stavanger) kan ik je wel helpen, maar denk niet dat dat is wat je zoekt.
In Australië heb ik wel contacten (overigens niet christelijk (denk ik))
Nieuw Zeeland heb ik een paar keer een project gedaan en er een vakantie aan vastgeknoopt. Daar ken ik voornamelijk hotels.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

JTM
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2021 19:51

Re: Naar Amerika

Berichtdoor JTM » 15 feb 2021 12:04

Marnix schreef:Ik ben alleen aan de westkant geweest, van wat ik bij de research heb gezien en gehoord is die qua natuur ruiger en mooier dan de oostkant :-) daar zou ik wel willen wonen. Hoewel de Canadese eetcultuur niet zoveel van de Amerikaanse eetcultuur verschilt en die wel erg matig is maar ja, het is nergens perfect :-)


Hahaha, precies! Leuk om te lezen!

JTM
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2021 19:51

Re: Naar Amerika

Berichtdoor JTM » 15 feb 2021 12:12

StillAwake schreef:Je mag "je" zeggen...
Als je alle getallen bij elkaar optelt (En afronnd naar beneden) zie je dat ik 43 ben ;-)

Als je dergelijke ervaringen zoekt: kies een opleiding in de offshore-techniek, Olie en Gas of maritieme technologie, en je komt overal (hoewel zeehavens en vliegvelden overal op elkaar lijken). Als je het slim speelt ook nog eens voor een ex-pat salaris:-(

Als je nog wat langer doorleert kom je ook in de steden waar de grote rederijkantoren staan in plaats van alleen op de schepen.
En wat is ver weg: uiteindelijk kun je (buiten corona om) binnen 36 uur weer thuis zijn (vanaf zee kun je daar 48 uur bij optellen in het worst case scenario)

Voor mij was het een eyeopener toen een collega uit Nederland na drie jaar Oman naar Hamburg ging.
Iemand zei: dat is lekker dicht bij je ouders!

Waarop hij zei: "Hamburg is 8 uur rijden, Masqat 6 Uur vliegen: gevoelsmatig ben ik verder van huis"

Wat betreft mijn kennissen:

In Duitsland., Noorwegen en Rusland heb ik gewoond, en heb me ook kerkelijk aangesloten (in Rusland alleen op papier: van de 5 jaar daar was ik er 4 onkerkelijk, en toen ik christen werd reisde ik vaak naar mijn vriendin in Nederland).
In Murmansk, Buxtehüde (Duitsland, bij Hamburg) en Kvernevik (Noorwegen, bij Stavanger) kan ik je wel helpen, maar denk niet dat dat is wat je zoekt.
In Australië heb ik wel contacten (overigens niet christelijk (denk ik))
Nieuw Zeeland heb ik een paar keer een project gedaan en er een vakantie aan vastgeknoopt. Daar ken ik voornamelijk hotels.



Mooi om te lezen! Offshore-techniek is niet helemaal mijn ding, maar er zijn gelukkig nog zat andere banen waarvoor je op veel mooie plekken zal komen. Ik heb ondertussen ook wat mailtjes ontvangen, dus ik ga even kijken waar me dat gaat brengen! Dankjewel voor je meedenken! En wie weet komen we elkaar nog eens tegen op Nieuw-Zeeland. :)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Naar Amerika

Berichtdoor StillAwake » 15 feb 2021 13:06

JTM schreef:Mooi om te lezen! Offshore-techniek is niet helemaal mijn ding, maar er zijn gelukkig nog zat andere banen waarvoor je op veel mooie plekken zal komen. Ik heb ondertussen ook wat mailtjes ontvangen, dus ik ga even kijken waar me dat gaat brengen! Dankjewel voor je meedenken! En wie weet komen we elkaar nog eens tegen op Nieuw-Zeeland. :)

Succes, en laat nog eens weten wat het geworden is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten