Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2021 07:47

pindas83 schreef:Leg dat ding weer even recht SA, jij kan dat! Ik wacht op m’n handel :mrgreen:

Succes!

Gistermiddag teruggekomen uit Egypte (zit nu in thuisquarantaine). Ik had niet door dat ik in de sneeuw zou landen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2021 12:13

StillAwake schreef:Gistermiddag teruggekomen uit Egypte (zit nu in thuisquarantaine). Ik had niet door dat ik in de sneeuw zou landen...


Verrassend he. Sometimes it snows in April. En het waait NU weer veel te hard om je dak te kunnen repareren :-) Het is voorlopig fris en wachten op aangenaam lenteweer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2021 12:47

Marnix schreef:Verrassend he. Sometimes it snows in April. En het waait NU weer veel te hard om je dak te kunnen repareren :-) Het is voorlopig fris en wachten op aangenaam lenteweer.

Gelukkig is in mijn afwezigheid het dak gerepareerd door een vakman (op kosten van de baas ;-))
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2021 13:29

StillAwake schreef:Gelukkig is in mijn afwezigheid het dak gerepareerd door een vakman (op kosten van de baas ;-))


Haha dat scheelt wel dan ja :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2021 13:40

Marnix schreef:Haha dat scheelt wel dan ja :-)

En de baas heeft het ongetwijfeld weer doorberekend aan de Egyptische autoriteiten ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2021 14:31

StillAwake schreef:En de baas heeft het ongetwijfeld weer doorberekend aan de Egyptische autoriteiten ;-)


Ach ja. Toch fijn als je baas niet zo'n houding naar je heeft van "je kan het dak op!" :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het weer

Berichtdoor pindas83 » 08 apr 2021 18:14

StillAwake schreef:Gistermiddag teruggekomen uit Egypte (zit nu in thuisquarantaine). Ik had niet door dat ik in de sneeuw zou landen...


Word je niet vrolijk van hè?! Wij zijn in elk geval blij en ook trots hier dat ‘een van ons’ zo ‘n grote boot uit de bagger heeft getrokken. Bedankt! :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2021 22:50

Dit weekend nog buiig met ook weer kans op sneeuw. Daarna lijkt het te gaan verzachten, met temperaturen die al snel weer richting de 15 graden gaan, er is ruimte voor zon en weinig kans op neerslag kortom, prima lenteweer voor de tijd van het jaar. Lekker groeizaam en aangenaam.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2021 22:22

Marnix schreef:Dit weekend nog buiig met ook weer kans op sneeuw. Daarna lijkt het te gaan verzachten, met temperaturen die al snel weer richting de 15 graden gaan, er is ruimte voor zon en weinig kans op neerslag kortom, prima lenteweer voor de tijd van het jaar. Lekker groeizaam en aangenaam.


Knabbel heeft toch wel wat aan de kaarten gezeten. Wel meer zon en droger maar de komende dagen toch niet veel warmer ean een graad of 10. Pas vanaf vrijdag wat meer richting de 15 graden. Aangenamer dan afgelopen weekend maar de traditionele April-warmte blijft voorlopig ver weg.

Naar het weekend toe lijken de temperaturen inderdaad op te lopen richting 15 graden, volgende week kansen op 15-20 graden met zon en wat wolken, dat zou wel fijn zijn!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 13 apr 2021 17:45

pindas83 schreef:Word je niet vrolijk van hè?! Wij zijn in elk geval blij en ook trots hier dat ‘een van ons’ zo ‘n grote boot uit de bagger heeft getrokken. Bedankt! :wink:

Graag gedaan!
Al was het vooral vanwege de tijdsdruk een moeilijk project, technisch was het niet heel uitdagend.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2021 00:02

April was zonnig en droog maar ook extreem koud… de koudste april sinds 1986. Omdat er ene pandemie is die hardnekkiger is als het koud is is warmer weer wel fijn maar we moeten er dit jaar lang op wachten. Vanaf komende zaterdag lijken de kansen voor warmer weer toe te nemen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 03 mei 2021 08:18

Marnix schreef:April was zonnig en droog maar ook extreem koud… de koudste april sinds 1986. Omdat er ene pandemie is die hardnekkiger is als het koud is is warmer weer wel fijn maar we moeten er dit jaar lang op wachten. Vanaf komende zaterdag lijken de kansen voor warmer weer toe te nemen.

Van mij mag de lente nu wel echt een keer gaan doorzetten.
Wat lastig dat het, juist nu veel mensen toch wel een soort van 'opgesloten" thuis zitten, geen lente lijkt te willen worden.
Gevoelsmatig zitten we nog steeds in de nadagen van de winter.

Maar laten we hopen op een mooie lange (voor zover dat nu nog kan) hete zomer ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 08:41

StillAwake schreef:Van mij mag de lente nu wel echt een keer gaan doorzetten.
Wat lastig dat het, juist nu veel mensen toch wel een soort van 'opgesloten" thuis zitten, geen lente lijkt te willen worden.
Gevoelsmatig zitten we nog steeds in de nadagen van de winter.

Maar laten we hopen op een mooie lange (voor zover dat nu nog kan) hete zomer ;-)


Ja en los daarvan is meer warmte en zon natuurlijk gewoon beter voor het aantal besmettingen. Dat het vanaf zondag warmer wordt (hoewel het ook wat instabieler lijkt te worden) lijkt wel redelijk duidelijk. Hoe warm, daar verschillende het Amerikaanse en Europese weermodel nog wel aardig over. Het Amerikaanse model komt met een graad of 20 maximaal (De Bilt)

Afbeelding

Niet heel spannend. Het Europese model komt met veel hogere temperaturen:

Afbeelding

(afbeeldingen verversen trouwens 2 keer per dag op basis van de laatste runs dus het kan dat je hier over een paar weken een heel ander kaartje ziet maar goed). Hoe dan ook vanaf zondag (misschien zaterdag) duidelijk warmer, de koude nachten lijken dan ook wel achter de rug. En hopelijk is het een blijvende omslag naar warmer, zonniger weer. Volgende week woensdag begint mijn campingseizoen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 09:39

Ik houd wel van dit weer en hoop juist helemaal niet op een warme en hete zomer. Ik mijd de zon, dus ben de hele zomer in de weer met factor 50 en zonnehoeden en op dit moment hebben wij in ons huis nog geen gordijnen. Een koel voorjaar komt als geroepen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 09:47

ajl schreef:Ik houd wel van dit weer en hoop juist helemaal niet op een warme en hete zomer. Ik mijd de zon, dus ben de hele zomer in de weer met factor 50 en zonnehoeden en op dit moment hebben wij in ons huis nog geen gordijnen. Een koel voorjaar komt als geroepen.


Ik hoef zeker geen hete zomer met 30 graden en klamme nachten, maar een beetje zomer is ook wel lekker, dat je in de tuin kan zitten, buiten kan eten, lekker kan kamperen enz. Los van dat het in deze pandemie ook wel heel prettig is.

Heb je al wel gordijnen besteld want de zomer komt er natuurlijk onherroepelijk aan. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten