Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2021 11:14

ajl schreef:Het was fantastisch weer vandaag! Heerlijk zonnig. Al heb ik ook wel snel last van de kou, toch geniet ik ervan. Ik heb als kind bevroren vingers en tenen gehad en dat blijf je toch merken. Ik draag altijd handschoenen van eind september tot april ;)

@ SA wat vervelend dat je de huidige periode zo zwaar valt. Heeft het veranderen van werk en daardoor veel minder 'weg' daar ook mee te maken?

Ik ben inderdaad absoluut van plan om weer wat meer buitendienst te gaan doen, maar wel vanuit Nederland.
Ik ga niet meer alleen (mogelijk ooit met het hele gezin) buiten Nederland wonen, maar ik mis het reizen, de afwisseling, de uitdagingen, de culturen (en stiekem ook het inkomen) best een beetje.

In elk geval moet ik volgende maand beslissen of ik mijn Bosiet (een offshorecertificaat wat je nodig hebt om in de helicopter mee te vliegen naar een schip of platform) ga verlengen, of dat ik hem laat verlopen.
Ik was vast van plan om aan de wal te blijven, maar het went niet echt.

Al met al zijn er verschillende oorzaken aan te wijzen voor mijn depressieve gevoelens, maar het weer werkte zeker de laatste maanden ook niet mee...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Het weer

Berichtdoor Dorpeling » 11 feb 2021 13:57

Marnix schreef:Haha ja hier ook en dan hebben we maar 2 kids... Maar al die vieze snowboots, skibroeken enz :-) Maar heerlijk en als we dit weekend kunnen schaatsen is het wintergevoel helemaal compleet. Jammer dat het maar zo kort is. Overigens ben ik aan de sneeuwpop niet toegekomen, die was wel gepland maar de sneeuw is veel te fijn en plakt slecht (kleine vlokjes) waardoor hij slecht plakt en er totaal geen sneeuwballen van te rollen zijn.

Die sneeuwpop was beloofd en dan moet je het nakomen he. Met veel geduld steeds wat water toevoegen en dan plakte het wat. Inmiddels lukt het beter, we hebben zelfs een heuse stuntbaan gemaakt. En dan achter elkaar met een glijmatje ervan af, een lol dat ze hebben.

Al geschaatst dan? Ik zelf niet, oudste zoon wel op een ondergelopen stuk (enige voordeel van thuisonderwijs dat je tussenuren zo kunt opvullen) maar was helaas best slecht ijs door de sneeuw. Morgen ga ik met de jongsten een poging doen. We hadden gehoopt op mooie tochten op natuurijs maar dat zit er helaas niet in. Misschien zaterdag nog, maar als het niet veilig is houdt het voor ons sowieso op. Dan ga ik ook geen risico's nemen. Dan maar weer naar een indoor zodra dat weer kan.
StillAwake schreef:Valt wel mee, ik heb een veranda waar de zon redelijk vroeg in het jaar op staat, en waar je uit de wind kunt zitten.
mijn vrouw zit nu in die veranda (mij te koud, bovendien moet ik zo weer een teams-meeting in), maar als je uit de wind en in de zon kunt zitten is het in februari over het algemeen best een paar dagen lenteachtig.

Uit de wind en in het zonnetje is het nu best lekker om wat te zitten (voor even), het was iig erg aangenaam op adem komen in het zonnetje! Nog een paar dagen volhouden, volgende week gaat de dooi alweer invallen. De lente komt steeds dichterbij!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2021 14:30

Dorpeling schreef:Die sneeuwpop was beloofd en dan moet je het nakomen he. Met veel geduld steeds wat water toevoegen en dan plakte het wat. Inmiddels lukt het beter, we hebben zelfs een heuse stuntbaan gemaakt. En dan achter elkaar met een glijmatje ervan af, een lol dat ze hebben.

Al geschaatst dan? Ik zelf niet, oudste zoon wel op een ondergelopen stuk (enige voordeel van thuisonderwijs dat je tussenuren zo kunt opvullen) maar was helaas best slecht ijs door de sneeuw. Morgen ga ik met de jongsten een poging doen. We hadden gehoopt op mooie tochten op natuurijs maar dat zit er helaas niet in. Misschien zaterdag nog, maar als het niet veilig is houdt het voor ons sowieso op. Dan ga ik ook geen risico's nemen. Dan maar weer naar een indoor zodra dat weer kan.


De temperatuur blijft helaas wat achter bij de verwachtingen en waar het snel dicht lag is de kwaliteit van het ijs niet goed. Lange tochten worden misschien lastig, hopelijk de komende twee nachten nog goed vorst en dan kan er in het weekend wel geschaatst worden, ook al worden het allicht geen lange tochten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het weer

Berichtdoor MoesTuin » 12 feb 2021 13:51

Maandag zet de dooi in....
Het zij zo...
Ook prima...
Blij dat we toch even een flinke week echt winterweer hebben mogen beleven :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2021 14:05

Inderdaad. Maandag valt de dooi voorzichtig in, temperaturen tussen 0 en 5 graden, dooi gaat mogelijk nog gepaard met wag sneeuwval. Vanaf woensdag een graad of 10 met wat zon alweer mogelijk dus het witte smelt dan als sneeuw voor de zon. Het is even afwachten of de winter zich daarmee definitief gewonnen geeft.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het weer

Berichtdoor MoesTuin » 12 feb 2021 14:07

mocht de winter besluiten ermee te stoppen hoeft ie van mij niet meer terug te komen :wink:
Op naar de Lente.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2021 22:17

MoesTuin schreef:mocht de winter besluiten ermee te stoppen hoeft ie van mij niet meer terug te komen :wink:
Op naar de Lente.....


Komend weekend misschien wel lente-achtig weer. Of dat zo blijft is afwachten. Ik zou nog een schaatsperiode best leuk vinden eind februari.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het weer

Berichtdoor MoesTuin » 14 feb 2021 15:49

Het is een feit....we zitten reeds nu al ruim boven de nul graden :mrgreen:
Weg met die ijsbanen op stoepjes en in straatjes....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2021 23:30

MoesTuin schreef:Het is een feit....we zitten reeds nu al ruim boven de nul graden :mrgreen:
Weg met die ijsbanen op stoepjes en in straatjes....


Nog een ochtend ijsbanen op stoepjes en straatjes. Via een graad of 6 morgen naar 10 dinsdag en allicht 15 in het weekend (lees je mee StillAwake? :-) ) Wel wisselvallig in het begin maar volgend weekend kan het zomaar als lente voelen.

Maar wat was het genieten de afgelopen 8 dagen. Eerst bakken met sneeuw, mooie winterwandelingen en de afgelopen 3 dagen schaatsen in de zon. Vanmorgen nog op de grote plassen geweest. Mijn zoontje, net vijf, stond vrijdag voor het eerst op de schaats en draaide vanmiddag pirouetjes en zo en was niet van het ijs te slaan :-) onvergetelijke momenten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 15 feb 2021 09:40

Marnix schreef:Nog een ochtend ijsbanen op stoepjes en straatjes. Via een graad of 6 morgen naar 10 dinsdag en allicht 15 in het weekend (lees je mee StillAwake? :-) ) Wel wisselvallig in het begin maar volgend weekend kan het zomaar als lente voelen.

Maar wat was het genieten de afgelopen 8 dagen. Eerst bakken met sneeuw, mooie winterwandelingen en de afgelopen 3 dagen schaatsen in de zon. Vanmorgen nog op de grote plassen geweest. Mijn zoontje, net vijf, stond vrijdag voor het eerst op de schaats en draaide vanmiddag pirouetjes en zo en was niet van het ijs te slaan :-) onvergetelijke momenten.

Ik lees mee.
Vanochtend een mooie wandeling gemaakt in de regen. Ook ik heb genoten ;-)
Maar: ik moet zeggen dat het zaterdag best redelijk te doen was. De kinderen zijn met hun moeder wezen schaatsen (ik kan niet schaatsen), en hebben een fijne dag gehad.
ik heb zelfs in de tuin een sigaar gerookt, dus het was geen onaardig weer ;-)

Maar komend weekend: ik moet het nog zien, maar het klinkt heerlijk. Al is het maar twee dagen lente: dan kan ik er gevoelsmatig weer een paar week tegenaan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2021 09:50

StillAwake schreef:Ik lees mee.
Vanochtend een mooie wandeling gemaakt in de regen. Ook ik heb genoten ;-)
Maar: ik moet zeggen dat het zaterdag best redelijk te doen was. De kinderen zijn met hun moeder wezen schaatsen (ik kan niet schaatsen), en hebben een fijne dag gehad.
ik heb zelfs in de tuin een sigaar gerookt, dus het was geen onaardig weer ;-)

Maar komend weekend: ik moet het nog zien, maar het klinkt heerlijk. Al is het maar twee dagen lente: dan kan ik er gevoelsmatig weer een paar week tegenaan...


Klopt, het was heerlijk, zeker zaterdag.

Komende dagen zijn wisselvallig (bah, +5 en regen, afgelopen dagen waren toch veel fijner?) maar het wordt al snel warmer en het lijkt er nog steeds op dat het komend weekend heerlijk weer wordt. Ik hou je op de hoogte want uiteraard gun ik je het sigaartje en een glas whisky (welke wordt het) in de tuin in het zonnetje :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 15 feb 2021 10:12

Marnix schreef:Klopt, het was heerlijk, zeker zaterdag.

Komende dagen zijn wisselvallig (bah, +5 en regen, afgelopen dagen waren toch veel fijner?) maar het wordt al snel warmer en het lijkt er nog steeds op dat het komend weekend heerlijk weer wordt. Ik hou je op de hoogte want uiteraard gun ik je het sigaartje en een glas whisky (welke wordt het) in de tuin in het zonnetje :-)

Ik heb een Lagavulin staan (16Y en 8Y), een stuk of 8 speciale bottelingen van Bowmore, een Benriach, en een Talisker.
Ik gok op de Lagavulin 16...

Overigens heb ik liever 5 graden met regen dan -5 met zon.
op regen kun je je eenvoudig kleden, op kou is me dat sinds mijn bevroren hand in 1999 nooit meer gelukt.
De elektrische handschoenen heb ik overigens nog niet besteld, maar wellicht biedt dat soelaas
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2021 10:20

StillAwake schreef:Ik heb een Lagavulin staan (16Y en 8Y), een stuk of 8 speciale bottelingen van Bowmore, een Benriach, en een Talisker.
Ik gok op de Lagavulin 16...

Overigens heb ik liever 5 graden met regen dan -5 met zon.
op regen kun je je eenvoudig kleden, op kou is me dat sinds mijn bevroren hand in 1999 nooit meer gelukt.
De elektrische handschoenen heb ik overigens nog niet besteld, maar wellicht biedt dat soelaas


Precies, toch maar eens gaan proberen. Overigens vind ik het gevoelsmatig bij -5 met zon doorgaans minder koud aanvoelen dan wanneer het iets boven 0 is, regen gaat vaak gepaard met wind. Lekker, Lagavulin 16. Ben een beetje van de rokerige whisky afgestapt maar die is toch echt wel fantastisch omdat de rook / turf sterk aanwezig is maar niet overheerst en andere smaken naar de achtergrond drukt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Het weer

Berichtdoor Dorpeling » 15 feb 2021 11:40

Marnix schreef:Maar wat was het genieten de afgelopen 8 dagen. Eerst bakken met sneeuw, mooie winterwandelingen en de afgelopen 3 dagen schaatsen in de zon. Vanmorgen nog op de grote plassen geweest. Mijn zoontje, net vijf, stond vrijdag voor het eerst op de schaats en draaide vanmiddag pirouetjes en zo en was niet van het ijs te slaan :-) onvergetelijke momenten.

Geweldig hè! Hier net zo, vanaf vrijdag alleen naar huis om te eten en te slapen. De overige uren bijna continu op het ijs gestaan. Pubers met man ook een mooie route op de grote meren geschaatst en verder hebben we ons vermaakt op ondergelopen stukken, vijvers en de plaatselijke ijsbaan (op reservering, ruimte genoeg). Ook ik heb me verbaasd hoe snel de kleintjes het oppikken, vrijdag was het eerst strompelen en zaterdag schaatsten ze alsof ze nooit anders gedaan hadden.
We hebben een mentale opkikker gehad waar we weer een tijdje op vooruit kunnen. En ach, als de kou nu toch voorbij is.. lente is ook wel lekker.
StillAwake schreef:Vanochtend een mooie wandeling gemaakt in de regen. Ook ik heb genoten ;-)
Maar: ik moet zeggen dat het zaterdag best redelijk te doen was. De kinderen zijn met hun moeder wezen schaatsen (ik kan niet schaatsen), en hebben een fijne dag gehad.
ik heb zelfs in de tuin een sigaar gerookt, dus het was geen onaardig weer ;-)

Maar komend weekend: ik moet het nog zien, maar het klinkt heerlijk. Al is het maar twee dagen lente: dan kan ik er gevoelsmatig weer een paar week tegenaan...

Goed om te horen!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2021 11:50

Dorpeling schreef:Geweldig hè! Hier net zo, vanaf vrijdag alleen naar huis om te eten en te slapen. De overige uren bijna continu op het ijs gestaan. Pubers met man ook een mooie route op de grote meren geschaatst en verder hebben we ons vermaakt op ondergelopen stukken, vijvers en de plaatselijke ijsbaan (op reservering, ruimte genoeg). Ook ik heb me verbaasd hoe snel de kleintjes het oppikken, vrijdag was het eerst strompelen en zaterdag schaatsten ze alsof ze nooit anders gedaan hadden.
We hebben een mentale opkikker gehad waar we weer een tijdje op vooruit kunnen. En ach, als de kou nu toch voorbij is.. lente is ook wel lekker.


Ja heerlijk, ik kan hier ook weer mee vooruit. En dan hoop ik dat de liefhebbers van warmte en zon (ben ik trouwens net zo goed zelf ook) nu ook hun opkikker krijgen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten