Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 10:13

Haaibaai schreef:Vandaag 16 a 7 graden veel mensen zijn daar wel blij mee al zeggen ze het niet hard op,en nu maar hopen dat het weer niet naar de andere kant schiet met zo.n 35 graden.De mooist e graden zijn toch 20/21 graden zeer comfortabel en men kan alles doen en in de avond op een terras.
Op naar de 20 graden. :idea: :idea: :idea:

35 graden is ook niet alles (al is dat lekkerder dan dit in mijn optiek), maar ik ken niemand die blij is met het druilerige weer van nu, en de relatief lage temperatuur van 16 graden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 10:16

Marnix schreef:Hm ja, juli is net begonnen. Traditioneel gezien is juni nooit echt een maand van stabiel en hoogzomers weer hoewel je met ons zeeklimaat daar nooit van verzekerd bent. Deze maand was warm maar ook nat.

Maar goed voorlopig nog instabiel, na vandaag wel met temperaturen boven de 20 graden. Hopelijk wat stabieler weer als de zomervakantie begint, er zijn denk ik toch nog wel veel Nederlanders die in Nederland blijven deze zomer en als het dan nat instabiel weer is weten ze volgend jaar niet hoe snel ze weer in het buitenland moeten resererveren :-)

Ik verwacht sowieso niet dat de vakanties in Nederland een blijvertje gaan zijn. Zo mooi is Nederland nou ook weer neit, en juist de zaken die veel toeristen zoeken missen we enigszins.

Oude kathedralen, sfeervolle stadjes, uitgebreide natuurgebieden, gezellige terrassen, een mooie lokale keuken, hooggebergte: we missen het allemaal...
Alleen de strandganger zal hier nog enigszins aan zijn trekken komen, maar qua weer verliezen we het alsnog van de echte strandbestemmingen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Het weer

Berichtdoor Haaibaai » 01 jul 2021 11:12

StillAwake schreef:35 graden is ook niet alles (al is dat lekkerder dan dit in mijn optiek), maar ik ken niemand die blij is met het druilerige weer van nu, en de relatief lage temperatuur van 16 graden.


Dat is wel waar maar mensen die zware werk verrichten zijn wel blij met 16 graden;wij zelf hebben we liever ook 20 graden,maar gelukkig hebben wij het niet voor het zeggen met het weer en maar goed ook :wink:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 01 jul 2021 11:42

StillAwake schreef:35 graden is ook niet alles (al is dat lekkerder dan dit in mijn optiek), maar ik ken niemand die blij is met het druilerige weer van nu, en de relatief lage temperatuur van 16 graden.


Ik vind het prima! Ietsjes warmer mag ook, rond 20-23C vind ik het ook goed.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het weer

Berichtdoor Lydia63 » 01 jul 2021 12:26

ajl schreef:Ik vind het prima! Ietsjes warmer mag ook, rond 20-23C vind ik het ook goed.


Ik ben het helemaal met je eens, 25graden mag ook nog van mij, maar 35C is veel te hoog voor ons land, doet me denken aan vorig jaar toen er plaatselijk temperaturen waren van 38 graden.
Ik moet er niet aan denken, ik ben meer 'n wintermens :wink:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 12:42

Ik vind een graad of 25 ook ideaal. In Nederland moet het niet warmer zijn omdat het snel vies warm wordt. In veel andere landen heb je daar minder last van omdat de luchtvochtigheid lager is. En omdat je dan vaak niet hoeft te werken :-)

Wat ik met dit weer vooral mis en dat heb je wel als het warmer is, is dat het 's avonds ook lekker weer is. Dan kan je gerust buiten avondeten en tot half 12 in de tuin blijven zitten. Dat is op dagen als vandaag wat lastiger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 12:48

StillAwake schreef:Ik verwacht sowieso niet dat de vakanties in Nederland een blijvertje gaan zijn. Zo mooi is Nederland nou ook weer neit, en juist de zaken die veel toeristen zoeken missen we enigszins.

Oude kathedralen, sfeervolle stadjes, uitgebreide natuurgebieden, gezellige terrassen, een mooie lokale keuken, hooggebergte: we missen het allemaal...
Alleen de strandganger zal hier nog enigszins aan zijn trekken komen, maar qua weer verliezen we het alsnog van de echte strandbestemmingen.


Mwah niet helemaal mee eens. Nederland heeft best mooie en diverse natuurgebieden, oke, niet zo groot en relatief druk maar Nederland is best mooi. We hebben leuke sfeervolle stadjes met oude gebouwen, grachten enzovoorts. We hebben als land geen fantastische keuken maar we hebben fantastische restaurants waar je uitstekend kan eten (vergelijk dat maar eens met een gemiddeld Duits, Oostenrijk, Engels, Balkan of zelfs Frans restaurant)

We hebben alleen niet zo'n goed klimaat en belangrijker: We zitten zo'n 49 weken per jaar in dit land. Dus ondanks dat ik Nederland qua natuur en steden mooi vind, je hier goed uit eten kan enz wil ik in de zomer graag naar een ander land met dingen die ik niet gewend ben. Ander lekker eten, andere mooie natuur, andere mooie steden, andere taal enz. Maar als je ergens constant bent raak je er zo aan gewend dat je vergeet dat het er best mooi en fijn is en dat mogen we ons ook af en toe wel realiseren :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 12:50

Marnix schreef:Ik vind een graad of 25 ook ideaal. In Nederland moet het niet warmer zijn omdat het snel vies warm wordt. In veel andere landen heb je daar minder last van omdat de luchtvochtigheid lager is. En omdat je dan vaak niet hoeft te werken :-)

Wat ik met dit weer vooral mis en dat heb je wel als het warmer is, is dat het 's avonds ook lekker weer is. Dan kan je gerust buiten avondeten en tot half 12 in de tuin blijven zitten. Dat is op dagen als vandaag wat lastiger.

helaas moet ik juist vaak buiten Nederland werken...
Maar inderdaad, die warmte is anders.
Hoewel ik ooit met 63 graden aan het werk ben geweest, en, hoewel dat een droge hitte was, dat was ook slechts met heel veel koel en drinkwater te doen ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 13:01

Marnix schreef:Mwah niet helemaal mee eens. Nederland heeft best mooie en diverse natuurgebieden, oke, niet zo groot en relatief druk maar Nederland is best mooi. We hebben leuke sfeervolle stadjes met oude gebouwen, grachten enzovoorts. We hebben als land geen fantastische keuken maar we hebben fantastische restaurants waar je uitstekend kan eten (vergelijk dat maar eens met een gemiddeld Duits, Oostenrijk, Engels, Balkan of zelfs Frans restaurant)

We hebben alleen niet zo'n goed klimaat en belangrijker: We zitten zo'n 49 weken per jaar in dit land. Dus ondanks dat ik Nederland qua natuur en steden mooi vind, je hier goed uit eten kan enz wil ik in de zomer graag naar een ander land met dingen die ik niet gewend ben. Ander lekker eten, andere mooie natuur, andere mooie steden, andere taal enz. Maar als je ergens constant bent raak je er zo aan gewend dat je vergeet dat het er best mooi en fijn is en dat mogen we ons ook af en toe wel realiseren :)

Ik haal de 49 weken per jaar in Nederland echt niet, maar ik heb denk ik gewoon niet zoveel met het land. Druk, volgebouwd, het is bijna onmogelijk om een plaats te vinden waar je niet aan de horizon al weer een stad of elektriciteitsmast ziet, en het is overal druk.
Daarnaast vind ik Nederland ook wel erg vlak, maar dat kan een ander wellicht juist weer mooi vinden. Wellicht ben ik te veel bergliefhebber...

Qua vergelijking met restaurants in andere landen: Frankrijk en Oostenrijk zijn inderdaad minder (hoewel het in beide gevallen wél goedkoper is), maar in Duitsland (vooral de steden en Beieren), Engeland (groot verschil tussen de steden en de dorpen), Italië, de Scandinavische landen, Spanje of Portugal en de Balkan (waarbij ik alleen Albanië, Montenegro, Slovenië en Kroatie uitgebreid verkend heb, en dus een zeer beperkt beeld heb gekregen) heb ik toch in alle gevallen de indruk gekregen dat de restaurants er een treetje hoger staan dan bij ons.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 13:39

StillAwake schreef:helaas moet ik juist vaak buiten Nederland werken...
Maar inderdaad, die warmte is anders.
Hoewel ik ooit met 63 graden aan het werk ben geweest, en, hoewel dat een droge hitte was, dat was ook slechts met heel veel koel en drinkwater te doen ;-)


Haha ja uiteraard, boven de 40 graden is het sowieso gewoon heet, ook als het droge hitte is.

Ik haal de 49 weken per jaar in Nederland echt niet, maar ik heb denk ik gewoon niet zoveel met het land. Druk, volgebouwd, het is bijna onmogelijk om een plaats te vinden waar je niet aan de horizon al weer een stad of elektriciteitsmast ziet, en het is overal druk.
Daarnaast vind ik Nederland ook wel erg vlak, maar dat kan een ander wellicht juist weer mooi vinden. Wellicht ben ik te veel bergliefhebber...


Ik heb precies het zelfde wat bergen betreft, die mis ik hier ook enorm en daarom wil ik daar als ik vakantie heb vaak naartoe. Nederland is heel plat. Maar buiten de randstad is het ook weer niet zo druk als jij beschrijft. Waar jij woont is het extreem plat en is er niet zoveel bos maar veel weiland dus je kan al snel ver kijken en dus overal electriciteitsmasten en steden zien (ook al heb je daar ook prachtige stukken) maar als je wat meer naar het oosten gaat valt dat wel weer wat mee. Daar heb je iets meer hoogteverschil, bossen en minder wegen, steden enz.

Maar goed, iemand die het hele jaar in de bergen zit vindt zo'n vlak land misschien wel heel mooi voor een paar weken. Wat dat betreft is het gras bij de buren ook wel snel groener. Als je iets veel ziet raak je eraan gewend. Daarom is het ook wel goed om een paar weken per jaar het land uit te gaan :-)



Qua vergelijking met restaurants in andere landen: Frankrijk en Oostenrijk zijn inderdaad minder (hoewel het in beide gevallen wél goedkoper is), maar in Duitsland (vooral de steden en Beieren), Engeland (groot verschil tussen de steden en de dorpen), Italië, de Scandinavische landen, Spanje of Portugal en de Balkan (waarbij ik alleen Albanië, Montenegro, Slovenië en Kroatie uitgebreid verkend heb, en dus een zeer beperkt beeld heb gekregen) heb ik toch in alle gevallen de indruk gekregen dat de restaurants er een treetje hoger staan dan bij ons.


Dat ligt er denk ik heel erg aan waar je komt. Als jij op zakenreizen naar heel goede restaurants wordt meegenomen snap ik dat je dit beeld krijgt. Maar ik heb in het buitenland heel regelmatig dat ik veel restaurants tegenkom die een beetje veredelde hamburgertenten zijn. En je hebt meestal wel betere restaurants maar dan moet je soms wel goed zoeken. Is misschien ook een kwestie van smaak, ik vind dat de Kroatische restaurants bijvoorbeeld vaak best veel Duitse invloeden hadden. Lap vlees, aardappeltjes en een salade, dat was het dan ongeveer. Vaak totaal niet creatief als het gaat om gebruik van groente en zo. Dat. Overigens noem je de Duitse steden, je hebt wel gelijk dat het daar een stuk beter is. Buiten de steden waar het (zeker in Duitsland) een stukje traditioneler is is het vaak wel zoals hierboven beschreven. Flinke lap vlees en de rest is niet zo belangrijk. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2021 22:10

Vanaf woensdag iets warmer en minder nat. Geen hoogzomer maar gewoon onvervalst Hollands zomerweer met temperaturen tussen de 20 en 25 graden, zon, wolken en af en toe een bui. Prima te doen, goed voor de natuur. ‘s Nachts een graad of 13. Ik vind het prima.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 06 jul 2021 07:21

Marnix schreef:Vanaf woensdag iets warmer en minder nat. Geen hoogzomer maar gewoon onvervalst Hollands zomerweer met temperaturen tussen de 20 en 25 graden, zon, wolken en af en toe een bui. Prima te doen, goed voor de natuur. ‘s Nachts een graad of 13. Ik vind het prima.


Ik vind dit ook prima weer, echt heerlijk. Overdag kan je dingen doen, 's nachts slaap je lekker. Echt fijn!

En woensdag moet het droog zijn. Ik heb een kinderfeestje van een 8-jarige ;)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 06 jul 2021 08:32

Marnix schreef:Dat ligt er denk ik heel erg aan waar je komt. Als jij op zakenreizen naar heel goede restaurants wordt meegenomen snap ik dat je dit beeld krijgt. Maar ik heb in het buitenland heel regelmatig dat ik veel restaurants tegenkom die een beetje veredelde hamburgertenten zijn. En je hebt meestal wel betere restaurants maar dan moet je soms wel goed zoeken. Is misschien ook een kwestie van smaak, ik vind dat de Kroatische restaurants bijvoorbeeld vaak best veel Duitse invloeden hadden. Lap vlees, aardappeltjes en een salade, dat was het dan ongeveer. Vaak totaal niet creatief als het gaat om gebruik van groente en zo. Dat. Overigens noem je de Duitse steden, je hebt wel gelijk dat het daar een stuk beter is. Buiten de steden waar het (zeker in Duitsland) een stukje traditioneler is is het vaak wel zoals hierboven beschreven. Flinke lap vlees en de rest is niet zo belangrijk. :-)

Het viel me in de Kroatische restaurants juist op dat ze erg veel vis serveren (wat in Duitsland veel moeilijker te vinden is). Ik heb in de Kroatische restaurants (Istrië, Zagreb en Zadar) juist heel weinig Duits-Oostenrijkse invloeden kunnen ontdekken, meer Italiaanse (zeker aan de kust).
Ik kan je in Hamburg voor weinig geld een aantal hele goede tenten aanwijzen (waaronder ook een goede schnitzelzaak, want daar is op zijn tijd ook niks mis mee...).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2021 08:41

Ik vond dat ze ook wel veel van die "wurst und schweinebraten en zo" hadden en uiteraard cevapcici. Denk dat dat overigens in het zuiden wel weer minder zal zijn maar dat is een vermoeden.


ajl schreef:Ik vind dit ook prima weer, echt heerlijk. Overdag kan je dingen doen, 's nachts slaap je lekker. Echt fijn!

En woensdag moet het droog zijn. Ik heb een kinderfeestje van een 8-jarige ;)


Ik vind het ook wel lekker, is altijd iets dubbel. Want ik heb een hekel aan van die plaknachten. Aan de andere kant vind ik het wel lekker om tot 11 uur 's avonds buiten te kunnen zitten in mijn korte broek, of een rondje door de natuur te fietsen :)

Woensdag wel een prima dag maar in de middag kan er hier en daar wel een bui vallen, ik kan niet garanderen dat het droog blijft. Aan de andere kant gaat het ook zeker niet de hele dag regenen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 06 jul 2021 11:26

Marnix schreef:Ik vond dat ze ook wel veel van die "wurst und schweinebraten en zo" hadden en uiteraard cevapcici. Denk dat dat overigens in het zuiden wel weer minder zal zijn maar dat is een vermoeden.

"wurst und schweinebraten en zo" ben ik niet tegengekomen, maar wel veel visrestaurants waar je voor een habbekrats de vangst van de dag kunt eten.

Marnix schreef:Ik vind het ook wel lekker, is altijd iets dubbel. Want ik heb een hekel aan van die plaknachten. Aan de andere kant vind ik het wel lekker om tot 11 uur 's avonds buiten te kunnen zitten in mijn korte broek, of een rondje door de natuur te fietsen :)

Woensdag wel een prima dag maar in de middag kan er hier en daar wel een bui vallen, ik kan niet garanderen dat het droog blijft. Aan de andere kant gaat het ook zeker niet de hele dag regenen :)

Hang een ventilator boven je bed, dan is al een hoop van dat plakkerige 's nachts opgelost.
Door de constante luchtstroom verdampt je zweet, waardoor je je minder plakkerig voelt, en waardoor je afkoelt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten