Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2021 10:43

StillAwake schreef:Als het komende tijd maat twee dagen achter elkaar droog is.
Dan kan ik mijn dak repareren...


Dat lijkt vanaf maandag wel te kunnen. Vrijdag / zaterdag waarschijnlijk ook wel maar net iets meer kans op een verdwaald buitje.... en zaterdagochtend is het wel koud dus :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 17 mar 2021 10:52

Marnix schreef:Dat lijkt vanaf maandag wel te kunnen. Vrijdag / zaterdag waarschijnlijk ook wel maar net iets meer kans op een verdwaald buitje.... en zaterdagochtend is het wel koud dus :-)

Het moet boven de 5 graden zijn (en minimaal 12 uur blijven), en mijn dak moet echt droog zijn om er aan te kunnen werken.
En het begint wel nodig te worden.
Gelukkig mag ik vrijdag winkelen op afspraak bij de Hornbach...
Dan moet ik de materialen wel binnen hebben.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2021 12:34

StillAwake schreef:Het moet boven de 5 graden zijn (en minimaal 12 uur blijven), en mijn dak moet echt droog zijn om er aan te kunnen werken.
En het begint wel nodig te worden.
Gelukkig mag ik vrijdag winkelen op afspraak bij de Hornbach...
Dan moet ik de materialen wel binnen hebben.


Dat is misschien wat krapjes maar kan, begin volgende week minimumtemperaturen van een graad of 3 op 1,5e meter hoogte dus dan zit je 's ochtends al wel snel boven de 5 graden en dat blijft het dan ook wel tot 's avonds. Nog wel redelijk vroeg donker natuurlijk dus je hebt dan misschien geen 12 uur om door te werken, het blijft wel 12 uur boven de 5 graden (en op een paar meter hoogte zal het sowieso niet zoveel minder dan 5 graden worden) dus het kan. Als het nog even kan wachten kan je natuurlijk ook wachten op iets betere termperaturen en meer daglicht :-) Nog 1,5e week en de zomertijd gaat weer in.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 17 mar 2021 13:27

Marnix schreef:Dat is misschien wat krapjes maar kan, begin volgende week minimumtemperaturen van een graad of 3 op 1,5e meter hoogte dus dan zit je 's ochtends al wel snel boven de 5 graden en dat blijft het dan ook wel tot 's avonds. Nog wel redelijk vroeg donker natuurlijk dus je hebt dan misschien geen 12 uur om door te werken, het blijft wel 12 uur boven de 5 graden (en op een paar meter hoogte zal het sowieso niet zoveel minder dan 5 graden worden) dus het kan. Als het nog even kan wachten kan je natuurlijk ook wachten op iets betere termperaturen en meer daglicht :-) Nog 1,5e week en de zomertijd gaat weer in.

Het kan nog wel even wachten, maar niet al te lang meer.
Sowieso sta ik vanaf 1 april weer op afroep (Het bloed kruipt waar het niet gaan kon, en binnenkort mag ik weer reizen bij calamiteiten), dus voor die tijd moet het klaar zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2021 15:20

StillAwake schreef:Het kan nog wel even wachten, maar niet al te lang meer.
Sowieso sta ik vanaf 1 april weer op afroep (Het bloed kruipt waar het niet gaan kon, en binnenkort mag ik weer reizen bij calamiteiten), dus voor die tijd moet het klaar zijn.


Dan toch maar komende week doen want in de toekomst kijken is lastig, het kan natuurlijk gewoon na komende week een paar weten nat, winderig en instabiel zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 17 mar 2021 16:29

Marnix schreef:Dan toch maar komende week doen want in de toekomst kijken is lastig, het kan natuurlijk gewoon na komende week een paar weten nat, winderig en instabiel zijn.

klopt.
Aan de andere kant: op afroep staan betekend niet dat je op dag 1 vliegt.
Persoonlijk denk ik dat het voor mijn vaccinatie nog best een uitdaging wordt om te gaan reizen (er zitten momenteel nog best veel restricties op).
Het idee dat het kan gebeuren vind ik vooral fijn.
Dus wie weet heb ik nog een paar dagen extra tijd. En mocht het spaak lopen belt mijn vrouw maar een dakdekker ;-)
Al met al ga ik de reparatie z.s.m. uitvoeren, want op lekkage zit ik niet te wachten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2021 07:44

Maandag - donderdag nog steeds geen regen. Temperatuur loopt geleidelijk op, donderdag wordt het meest aangenaam, als je een dag marge wil hebben kan woensdag ook. Maar maandag en dinsdag kan ook, alleen iets frisser dan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het weer

Berichtdoor MoesTuin » 21 mar 2021 10:40

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 22 mar 2021 08:41

Marnix schreef:Maandag - donderdag nog steeds geen regen. Temperatuur loopt geleidelijk op, donderdag wordt het meest aangenaam, als je een dag marge wil hebben kan woensdag ook. Maar maandag en dinsdag kan ook, alleen iets frisser dan.

staat voor volgende week op de planning, ik ben door mijn knie gegaan, en kan even iet echt met ladders overweg ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2021 11:43

StillAwake schreef:staat voor volgende week op de planning, ik ben door mijn knie gegaan, en kan even iet echt met ladders overweg ;-)


Beterschap. Hopelijk dan ook weer droog weer. Na volgend weekend lijkt de lente wel weer wat meer in de lucht te komen, de kans op aangenaam lente weer neemt toe. De komende dagen even in de gaten houden of dat blijft als de onzekerheid die er is (want het is meer dan 5 dagen vooruit) er een beetje uitgaat. In dat geval aangenaam op het dak en zelfs mogelijk na afloop een welverdiend drankje in de tuin :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 22 mar 2021 11:47

Marnix schreef:Beterschap. Hopelijk dan ook weer droog weer. Na volgend weekend lijkt de lente wel weer wat meer in de lucht te komen, de kans op aangenaam lente weer neemt toe. De komende dagen even in de gaten houden of dat blijft als de onzekerheid die er is (want het is meer dan 5 dagen vooruit) er een beetje uitgaat. In dat geval aangenaam op het dak en zelfs mogelijk na afloop een welverdiend drankje in de tuin :-)

Dank!
Zoals het er nu uitziet geneest het door rust. Ik hoop het, want op een operatie zit ik niet echt te wachten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2021 09:36

StillAwake schreef:Dank!
Zoals het er nu uitziet geneest het door rust. Ik hoop het, want op een operatie zit ik niet echt te wachten...


Alweer wat beter? Maandag en dinsdag droog, temperaturen ruim boven de 15 graden net veel zon. Maandag misschien nog wat meer wind (4) dus dinsdag is denk ik perfect. Woensdag ook nig wel prima voor een eventuele uitloop, daarna kan het wel weer eens fris worden met behoorlijk koude nachten ook af en toe.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2021 14:25

Marnix schreef:Alweer wat beter? Maandag en dinsdag droog, temperaturen ruim boven de 15 graden net veel zon. Maandag misschien nog wat meer wind (4) dus dinsdag is denk ik perfect. Woensdag ook nig wel prima voor een eventuele uitloop, daarna kan het wel weer eens fris worden met behoorlijk koude nachten ook af en toe.

ik loop nog steeds wat mank, maar heel de planning is omgegooid.
Komende nacht vlieg ik naar Egypte. Vanaf 1 april op afroep, maar ze hebben daar een calamiteit.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2021 15:42

StillAwake schreef:ik loop nog steeds wat mank, maar heel de planning is omgegooid.
Komende nacht vlieg ik naar Egypte. Vanaf 1 april op afroep, maar ze hebben daar een calamiteit.


Iets met een boot in een kanaal? :-) succes!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het weer

Berichtdoor pindas83 » 26 mar 2021 19:41

StillAwake schreef:ik loop nog steeds wat mank, maar heel de planning is omgegooid.
Komende nacht vlieg ik naar Egypte. Vanaf 1 april op afroep, maar ze hebben daar een calamiteit.


Leg dat ding weer even recht SA, jij kan dat! Ik wacht op m’n handel :mrgreen:

Succes!


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast