Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 09:54

Gordijnen zijn besteld en ik verwacht ze eind mei, maar de slaapkamers moeten eerst nog gedaan worden ( plafonds schuren en sauzen). Dat gaat de komende maanden gebeuren en dan kamer voor kamer gordijnen ophangen. Onze slaapkamer uiteraard het laatst.

Kamperen en op vakantie gaan, zit er dit jaar niet in. Misschien een tentje opzetten in de tuin voor het vakantiegevoel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 11:09

ajl schreef:Gordijnen zijn besteld en ik verwacht ze eind mei, maar de slaapkamers moeten eerst nog gedaan worden ( plafonds schuren en sauzen). Dat gaat de komende maanden gebeuren en dan kamer voor kamer gordijnen ophangen. Onze slaapkamer uiteraard het laatst.

Kamperen en op vakantie gaan, zit er dit jaar niet in. Misschien een tentje opzetten in de tuin voor het vakantiegevoel.


Nou ja het voordeel van mei / juni is wel dat de nachten doorgaans nog wel vrij koel zijn dus krijg je de warmte 's avonds ook wel weer uit je huis. En het is maar een korte periode richting de 25 graden, daarna lijkt het iets te matigen. Dus nog geen enorm warme periode hoor. En goed smeren, daar ontkom je in de zomer sowieso niet aan want de zonkracht is dan gewoon hoog, ook als het 20 graden is met af en toe wolken :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 13:58

Klopt en dan smeer ik ook met factor 50. Ik kom nooit in de zon.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 15:38

ajl schreef:Klopt en dan smeer ik ook met factor 50. Ik kom nooit in de zon.


Ben je er zo gevoelig of allergisch voor dan? Ik ben niet van het bakken in de zon maar ik ga hem ook niet angstvallig mijden. Als je het op een verstandige manier doet is het juist heel gezond.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 03 mei 2021 15:53

ajl schreef:Ik houd wel van dit weer en hoop juist helemaal niet op een warme en hete zomer. Ik mijd de zon, dus ben de hele zomer in de weer met factor 50 en zonnehoeden en op dit moment hebben wij in ons huis nog geen gordijnen. Een koel voorjaar komt als geroepen.

Zo zie je maar weer: je kunt het nooit iedereen naar het zin maken.
Blijkbaar zijn er dus ook mensen die wel van de grauwheid en de kou van dit voorjaar tot nog toe kunnen genieten ;-)

Overigens maakte het wat koude weer het wel makkelijker om de "terrassenboycot" te accepteren. Ik had mijzelf beloofd dat ik, zodra de terrasjes weer open gingen, een heerlijk biertje ging halen.
Maar eerlijk is eerlijk: met dit weer hoeft dat eigenlijk ook nie zo. Ik hou het biertje dus van mijzelf tegoed ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 03 mei 2021 15:58

ajl schreef:Gordijnen zijn besteld en ik verwacht ze eind mei, maar de slaapkamers moeten eerst nog gedaan worden ( plafonds schuren en sauzen). Dat gaat de komende maanden gebeuren en dan kamer voor kamer gordijnen ophangen. Onze slaapkamer uiteraard het laatst.

Kamperen en op vakantie gaan, zit er dit jaar niet in. Misschien een tentje opzetten in de tuin voor het vakantiegevoel.

We hebben ooit 7 jaar aan een huis geklust (waarbij ik alles zelf deed, maar ook veel weg was).
Het jaar dat we de sleutel kregen inderdaad niet op vakantie geweest, maar alle andere jaren toch maar weer wel.
Je kunt ook bezig blijven, en dat huis staat er na de vakantie ook nog wel ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 18:47

Marnix schreef:Ben je er zo gevoelig of allergisch voor dan? Ik ben niet van het bakken in de zon maar ik ga hem ook niet angstvallig mijden. Als je het op een verstandige manier doet is het juist heel gezond.


Ik ben best een koukleum en lag graag in de zon, lekker warm, maar niet verstandig met een rossige huid. Inmiddels al 1x huidkanker verder. Daarom nu nooit meer in de zon en vanaf het voorjaar smeer ik mij in met factor 50 en zet een hoed op.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2021 09:12

ajl schreef:Ik ben best een koukleum en lag graag in de zon, lekker warm, maar niet verstandig met een rossige huid. Inmiddels al 1x huidkanker verder. Daarom nu nooit meer in de zon en vanaf het voorjaar smeer ik mij in met factor 50 en zet een hoed op.


Hm ja ik snap dat je dan voorzichtig bent geworden. Of de zon helemaal mijden dan de goede "tegenreactie" is weet ik niet, er zit natuurlijk veel tussen bakken in de zon en de zon volledig mijden in maar dat laat ik verder maar aan jou. ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 04 mei 2021 09:16

ajl schreef:Ik ben best een koukleum en lag graag in de zon, lekker warm, maar niet verstandig met een rossige huid. Inmiddels al 1x huidkanker verder. Daarom nu nooit meer in de zon en vanaf het voorjaar smeer ik mij in met factor 50 en zet een hoed op.

Dat is inderdaad heftig. Kan me goed voorstellen dat je dan wat angstig voor zonlicht wordt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 04 mei 2021 09:26

Marnix schreef:Hm ja ik snap dat je dan voorzichtig bent geworden. Of de zon helemaal mijden dan de goede "tegenreactie" is weet ik niet, er zit natuurlijk veel tussen bakken in de zon en de zon volledig mijden in maar dat laat ik verder maar aan jou. ;-)


De dermatoloog raadde mij dat ook aan. De reeds opgedane schade zit er al, maar toekomstige schade kan ik wellicht zo voorkomen. Daarom dagelijks nu vitamine d slikken. De warmte vind ik nog steeds lekker, maar ik ben altijd op zoek naar een schaduwrijk plekje.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 05 mei 2021 15:18

ajl schreef:De dermatoloog raadde mij dat ook aan. De reeds opgedane schade zit er al, maar toekomstige schade kan ik wellicht zo voorkomen. Daarom dagelijks nu vitamine d slikken. De warmte vind ik nog steeds lekker, maar ik ben altijd op zoek naar een schaduwrijk plekje.

Sowieso is het verstandig om je huid niet te laten verbranden. Zeker met deze voorgeschiedenis, maar het is sowieso een pijnlijk iets.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2021 15:47

StillAwake schreef:Sowieso is het verstandig om je huid niet te laten verbranden. Zeker met deze voorgeschiedenis, maar het is sowieso een pijnlijk iets.


Ja maar dat is sowieso inderdaad onverstandig voor iedereen. Goed smeren, niet nodeloos veel zonnebaden, felle zon / hoge zonkracht vermijden. Als je nu zonder te smeren even buiten rondloopt is dat een ander verhaal.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 10 mei 2021 07:22

Marnix schreef:Ja maar dat is sowieso inderdaad onverstandig voor iedereen. Goed smeren, niet nodeloos veel zonnebaden, felle zon / hoge zonkracht vermijden. Als je nu zonder te smeren even buiten rondloopt is dat een ander verhaal.


Als mijn roodharige zoon op een normale zonnige lente dag buiten speelt is hij binnen 10 minuten verbrand. Daarom ook voor hem vanaf maart/april elke dag factor 50 en een pet op tijdens het spelen. In de zomer haal ik hem altijd tussen 11-15 zoveel mogelijk met een smoes binnen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2021 08:24

ajl schreef:Als mijn roodharige zoon op een normale zonnige lente dag buiten speelt is hij binnen 10 minuten verbrand. Daarom ook voor hem vanaf maart/april elke dag factor 50 en een pet op tijdens het spelen. In de zomer haal ik hem altijd tussen 11-15 zoveel mogelijk met een smoes binnen


Hm ja lijkt me wel vervelend als je een heel lichte huid hebt en erg slecht tegen de zon kan ja. Dat is wel gedoe. Wij smeren in de zomer ook wel gewoon 's ochtends al gelijk maar in de lente is dat hier niet nodig. Dan wordt de smeer-periode wel gelijk enorm veel langer ja. En een pet en lange mouwen die niet warm zijn? En is het handig om hem met een smoes binnen te houden of gewoon te echte reden te vertellen want die is best goed natuurlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2021 08:30

Zelf wel erg genoten gisteren. Weer eens lekker buiten zitten, het was heerlijk om 's avonds om half 10 nog in korte broek en op sandelen buiten te kunnen fietsen door een bos, met voldoende licht ook. 12 reeën gespot op de hei. Overdag was het niet heel stabiel maar 's avonds was het super.

Komende week Hollands lenteweer, tussen de 15 en 20 graden, af en toe een bui, af en toe zon. De echt koude nachten zijn wel van de kaart (morgen begint IJsheiligen) en aangezien we vanaf woensdag op de camping staan is dat wel fijn :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten