Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het weer

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2024 07:18

ik zag het ook in het nieuws van die heel lage temperaturen, waar ik me amper wat bij voor kan stellen. Dan kan je toch bijna niet naar buiten! Hopelijk is het dan wel droog koud en niet vochtig, wat het vaak in Nederland extra onaangenaam maakt. Een paar jaar geleden was het hier -7 en dat vond ik al reden genoeg voor bergschoenen en een extra legging onder mijn broek.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2024 08:17

Lalage schreef:ik zag het ook in het nieuws van die heel lage temperaturen, waar ik me amper wat bij voor kan stellen. Dan kan je toch bijna niet naar buiten! Hopelijk is het dan wel droog koud en niet vochtig, wat het vaak in Nederland extra onaangenaam maakt. Een paar jaar geleden was het hier -7 en dat vond ik al reden genoeg voor bergschoenen en een extra legging onder mijn broek.


Ja, heeft denk ik ook wel te maken met wat we gewend zijn en zo. En het is heel erg afhankelijk van de omstandigheden hoe het voelt, -7 met een zonnetje voelt totaal anders dan -7 met harde wind bijvoorbeeld. Zeker als het koud is hoor je weermannen en gewone mensen vaak praten over gevoelstemperatuur en dat is wel logisch.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2024 23:02

Helaas lijkt de kou vooralsnog niet door te zetten en vriest het te kort voor goed schaatsijs, op wat ondergelopen banen en polders / uiterwaarden na allicht. De komende paar dagen is het koud maar vanaf donderdag wordt het iets warmer en lijken we wat meer een kwakkelwinter te krijgen met temperaturen overdag een graad of 4 a 5 boven nul en 's nachts er soms iets onder. Voor de langere termijn ziet het er allemaal niet kansloos uit, er zijn genoeg koude opties op de weerkaarten te vinden maar ook genoeg niet-winterse opties kortom, het kan vriezen en het kan dooien. Het is kijken of het ergens weer een keer goed valt, dan kan dat nog best een koude periode opleveren want koude lucht is er in het noorden van Europa genoeg (afgelopen week werden de koudste temperaturen van deze eeuw in Lapland gemeten bijvoorbeeld) maar de vraag is of en hoe die kou weer deze kant op komt.

Maar voor nu maar even genieten van kou, zon en in ieder geval een week droog weer, dat is voor iedereen wel goed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 08 jan 2024 09:31

Marnix schreef:Helaas lijkt de kou vooralsnog niet door te zetten en vriest het te kort voor goed schaatsijs, op wat ondergelopen banen en polders / uiterwaarden na allicht. De komende paar dagen is het koud maar vanaf donderdag wordt het iets warmer en lijken we wat meer een kwakkelwinter te krijgen met temperaturen overdag een graad of 4 a 5 boven nul en 's nachts er soms iets onder. Voor de langere termijn ziet het er allemaal niet kansloos uit, er zijn genoeg koude opties op de weerkaarten te vinden maar ook genoeg niet-winterse opties kortom, het kan vriezen en het kan dooien. Het is kijken of het ergens weer een keer goed valt, dan kan dat nog best een koude periode opleveren want koude lucht is er in het noorden van Europa genoeg (afgelopen week werden de koudste temperaturen van deze eeuw in Lapland gemeten bijvoorbeeld) maar de vraag is of en hoe die kou weer deze kant op komt.

Maar voor nu maar even genieten van kou, zon en in ieder geval een week droog weer, dat is voor iedereen wel goed.


Jammer dat het niet langer koud blijft. Ik vind dit weer echt heerlijk. Van mij mag het tot medio maart vriezen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2024 09:42

Zaterdagnacht heeft het hier 27 graden gevroren, en we hebben te maken met ongeveer 1m20 sneeuw.
Prachtige plaatjes, maar te koud om van te kunnen genieten, en zaterdag de halve dag ingesneeuwd gezeten.

Van mij mag het morgen lente worden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 08 jan 2024 10:02

ajl schreef:Jammer dat het niet langer koud blijft. Ik vind dit weer echt heerlijk. Van mij mag het tot medio maart vriezen.


Je mee eens. Los van het feit dat het eindelijk een keer droog is (en geregeld zonnig) is al een verademing na de lange herfst. Op wat kou kan je je prima kleden en de lucht is heerlijk fris, je kan lekker wandelen (zonder weg te zakken in de modder) dus ik ben het helemaal met je eens. Het liefst sneeuw en ijs erbij voor nog meer buiten zijn.

StillAwake schreef:Zaterdagnacht heeft het hier 27 graden gevroren, en we hebben te maken met ongeveer 1m20 sneeuw.
Prachtige plaatjes, maar te koud om van te kunnen genieten, en zaterdag de halve dag ingesneeuwd gezeten.

Van mij mag het morgen lente worden...


Dan had je niet in Noorwegen moeten gaan wonen :-) Nee ik snap dat het afgelopen week qua temperaturen en sneeuw wel flink extreem was. Maar Lente begin januari is niet realistisch, zeker niet in Scandinavie. Maar ach, de komende dagen gewoon temperaturen tussen de 0 en -10 en daarna zelfs wat dooi, dat is voor januari toch prima daar? Voor lente in Noorwegen moet je nog wel even wachten. Maar gevoelsmatig scheelt de daglengte misschien ook wel veel. Over een maand duurt de dag al 2 uur en een kwartier langer dan nu :-) Ik heb dat hier ook altijd wel, het is zo lekker als het gewoon weer licht is als je wakker wordt en nog niet donker als je weer uit het werk weggaat, ik kan me voorstellen dat je dat in Noorwegen nog in veel grotere mate hebt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2024 10:17

Marnix schreef:Je mee eens. Los van het feit dat het eindelijk een keer droog is (en geregeld zonnig) is al een verademing na de lange herfst. Op wat kou kan je je prima kleden en de lucht is heerlijk fris, je kan lekker wandelen (zonder weg te zakken in de modder) dus ik ben het helemaal met je eens. Het liefst sneeuw en ijs erbij voor nog meer buiten zijn.



Dan had je niet in Noorwegen moeten gaan wonen :-) Nee ik snap dat het afgelopen week qua temperaturen en sneeuw wel flink extreem was. Maar Lente begin januari is niet realistisch, zeker niet in Scandinavie. Maar ach, de komende dagen gewoon temperaturen tussen de 0 en -10 en daarna zelfs wat dooi, dat is voor januari toch prima daar? Voor lente in Noorwegen moet je nog wel even wachten. Maar gevoelsmatig scheelt de daglengte misschien ook wel veel. Over een maand duurt de dag al 2 uur en een kwartier langer dan nu :-) Ik heb dat hier ook altijd wel, het is zo lekker als het gewoon weer licht is als je wakker wordt en nog niet donker als je weer uit het werk weggaat, ik kan me voorstellen dat je dat in Noorwegen nog in veel grotere mate hebt.

De daglengte doet inderdaad best iets met je. Wat dat betreft is het in het hoge noorden nog veel gekker.
Ik las in het Nederlandse nieuws dat in Lapland 's nachts heel lage temperaturen worden gemeten.
Dan vraag ik me af of de schrijver van dat stukje doorheeft dat de poolnacht daar op dit moment heerst (en er dus neit echt sprake is van dag en nacht...)

Maar inderdaad: in de komende dagen zou het hier wat beter moeten worden qua kou.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 08 jan 2024 10:34

StillAwake schreef:De daglengte doet inderdaad best iets met je. Wat dat betreft is het in het hoge noorden nog veel gekker.
Ik las in het Nederlandse nieuws dat in Lapland 's nachts heel lage temperaturen worden gemeten.
Dan vraag ik me af of de schrijver van dat stukje doorheeft dat de poolnacht daar op dit moment heerst (en er dus neit echt sprake is van dag en nacht...)

Maar inderdaad: in de komende dagen zou het hier wat beter moeten worden qua kou.


Nou, jij was al zo'n liefhebber van kou. Ik kan me nog een gesprek herinneren over verwarmde oplaadbare handschoenen :mrgreen:

Wat Lapland betreft, toen die koudste nachts was, was de daglengte ongeveer 1 uur hoewel het er met de sneeuw denk ik lichter is dan het hier in Nederland de afgelopen grijze maanden geweest is. Maar de laagste temperaturen worden doorgaans nog steeds in de voor ons nachtelijke uren of vroege ochtend bereikt natuurlijk dus wat dat betreft is het niet zo onlogisch omschreven. Iedereen snapt water bedoeld wordt: De laagste temperatuur werd ergens in de periode die wij als nacht zien, ongeacht de tijd van het jaar, gemeten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2024 13:01

Marnix schreef:Nou, jij was al zo'n liefhebber van kou. Ik kan me nog een gesprek herinneren over verwarmde oplaadbare handschoenen :mrgreen:

Wat Lapland betreft, toen die koudste nachts was, was de daglengte ongeveer 1 uur hoewel het er met de sneeuw denk ik lichter is dan het hier in Nederland de afgelopen grijze maanden geweest is. Maar de laagste temperaturen worden doorgaans nog steeds in de voor ons nachtelijke uren of vroege ochtend bereikt natuurlijk dus wat dat betreft is het niet zo onlogisch omschreven. Iedereen snapt water bedoeld wordt: De laagste temperatuur werd ergens in de periode die wij als nacht zien, ongeacht de tijd van het jaar, gemeten.

Jij stelt dat het kouderecord werd verbroken bij een daglengte van een uur. Waar je die data vandaan haalt is me echter een raadsel.
In Kautokeino (de plaats waar het Noorse record werd verbroken) duurt de poolnacht nog tot a.s. vrijdag, dus de daglengte van een uur klopt niet.
Dus dat het toevallig nacht was in Nederland toen het record daar verbroken werd is puur toeval.
Op Nordkapp bijvoorbeeld is de laagste temperatuur rond 13u in de middag gehaald (ook daar heerst momenteel nog de poolnacht).
Soweiso: als je de temperatuurontwikkeling door een etmaal heen bekijkt zie je in de poolnacht echt geen effect van dag en nacht (bekijk de data voor de Noordkaap, voor de weersstations op Spitsbergen en voor Murmansk maar eens.
En in de poolnacht schijnt er soms maanlicht (de maan komt overigens ook niet ver boven de horizon uit...), maar het is verder echt donker. Donkerder dan een grijs Nederland overdag is. Ook als het maanlicht op sneeuw reflecteert (ervaring uit de Russische poolnacht, ik neem aan dat het in Noorwegen vergelijkbaar is)

Ik heb inderdaad een enorme hekel aan kou, al is de kou hier wel anders dan in Nederland (het is hier (Zuid Noorwegen) momenteel zonnig, en voor het eerst in een paar dagen windstil).
Maar je merkt aan iedereen dat de terugkeer van het daglicht (hoewel het hier niet weggeweest is) erg welkom is!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 08 jan 2024 14:09

StillAwake schreef:Jij stelt dat het kouderecord werd verbroken bij een daglengte van een uur. Waar je die data vandaan haalt is me echter een raadsel.
In Kautokeino (de plaats waar het Noorse record werd verbroken) duurt de poolnacht nog tot a.s. vrijdag, dus de daglengte van een uur klopt niet.
Dus dat het daar toevallig nacht was in Nederland toen het record daar verbroken werd is puur toeval.
Op Nordkapp bijvoorbeeld is de laagste temperatuur rond 13u in de middag gehaald (ook daar heerst momenteel nog de poolnacht).
En in de poolnacht schijnt er soms maanlicht, maar het is echt donker. Donkerder dan een grijs Nederland overdag is. Ook als het maanlicht op sneeuw reflecteert (ervaring uit de Russische poolnacht, ik neem aan dat het in Noorwegen vergelijkbaar is)


Ik baseerde me op de locatie waar bijna alle nieuwsartikelen waarin het over de kou in Scandinavie ging naar verwezen, namelijk Kvikkjokk in Noord-Zweden aangezien daar de koudste temperatuur werd gemeten. Dat werd overal genoemd omdat het nog een paar tienden lager was dan in Kautokeino. En in Kvikkjokk duur de de dag toen ongeveer een uur. En ja, de koudste termperatuur wordt vaak een uurtje voor zonsopgang gemeten, daarna warmt het vaak weer op en als de zon niet opkomt zal de temperatuur vaak vast weer stijgen als de zon dicht bij (onder) de horizon komt te staan want de zon heet zelfs hij niet schijnt nog wel iets invloed op de temperatuur. Maar als er poolnacht is kan je ook zeggen dat de temperatuur alsnog in de nacht werd gemeten, aangezien er op dat moment geen dag is.

En ja, het kan dat journalisten daar niet allemaal even hard over hebben nagedacht op het moment dat ze dat nieuwsbericht aan het vernederlandsen waren :-)

Ik heb inderdaad een enorme hekel aan kou, al is de kou hier wel anders dan in Nederland (het is hier (Zuid Noorwegen) momenteel zonnig, en voor het eerst in een paar dagen windstil).
Maar je merkt aan iedereen dat de terugkeer van het daglicht (hoewel het hier niet weggeweest is) erg welkom is!


Dat laatste lijkt mij ook het lastigste, verder heb ik liever een winter met sneeuw en kou dan een grijze herfst met bakken regen van oktober tot maart :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2024 14:51

Marnix schreef:Ik baseerde me op de locatie waar bijna alle nieuwsartikelen waarin het over de kou in Scandinavie ging naar verwezen, namelijk Kvikkjokk in Noord-Zweden aangezien daar de koudste temperatuur werd gemeten. Dat werd overal genoemd omdat het nog een paar tienden lager was dan in Kautokeino. En in Kvikkjokk duur de de dag toen ongeveer een uur. En ja, de koudste termperatuur wordt vaak een uurtje voor zonsopgang gemeten, daarna warmt het vaak weer op en als de zon niet opkomt zal de temperatuur vaak vast weer stijgen als de zon dicht bij (onder) de horizon komt te staan want de zon heet zelfs hij niet schijnt nog wel iets invloed op de temperatuur. Maar als er poolnacht is kan je ook zeggen dat de temperatuur alsnog in de nacht werd gemeten, aangezien er op dat moment geen dag is.

En ja, het kan dat journalisten daar niet allemaal even hard over hebben nagedacht op het moment dat ze dat nieuwsbericht aan het vernederlandsen waren :-)



Dat laatste lijkt mij ook het lastigste, verder heb ik liever een winter met sneeuw en kou dan een grijze herfst met bakken regen van oktober tot maart :-)

Ik had vooral gekeken naar het Noorse "record". Het klopt dat het zuidelijker gelegen Kvikkjokk nog kouder was (en in Finland en Kola waren nog koudere plaatsen), maar ik doelde op een artikel over Kautokeino.

Journalisten die niet veel kennis hebben van hun onderwerp is vrij standaard (ik lees alle niewsartikelen in de mij bekende talen over scheepsongevallen waar ik bij betrokken ben, en kom zelden juiste info tegen), maar dat een journalist blijkbaar niet weet dat er zoiets als "poolnacht" bestaat vond ik wel hilarisch.

De temperatuur hier is normaal gesproken goed te doen (al is het nu extreem koud). Maar de hoeveelheid daglicht schijnt wel de oorzaak te zijn dat Noren de grootste drinkers van Europa zijn, dat Finnen de hoogste zelfmoordcijfers hebben en veel Finse en Noord-Zweedse muziek vooral uit tergend harde depressieve metal bestaat.
En zeker voor mijn gezin als geboren NL-ers (die het niet van jongsafaan gewend zijn om zo weinig daglicht te hebben hakt de winter er wel in).
En dan is de kortste dag hier nog steeds ongeveer 5 uur geweest (inmiddels zijn het er 6).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Het weer

Berichtdoor elbert » 08 jan 2024 16:08

Gemeten aan de opbrengst van onze zonnepanelen, beleven we de zonnigste dag sinds 22 oktober. Zo extreem somber was het de laatste maanden van het jaar dus. Ik ben in elk geval blij met de zon en de vorst.

Wat de weersvooruitzichten betreft, blijft het nog een paar dagen koud en zonnig, waarna het weer iets zachter, bewolkter en later ook natter moet worden. Maar echt warmer zal het dan niet worden, eerder guur.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2024 16:33

elbert schreef:Gemeten aan de opbrengst van onze zonnepanelen, beleven we de zonnigste dag sinds 22 oktober. Zo extreem somber was het de laatste maanden van het jaar dus. Ik ben in elk geval blij met de zon en de vorst.

Wat de weersvooruitzichten betreft, blijft het nog een paar dagen koud en zonnig, waarna het weer iets zachter, bewolkter en later ook natter moet worden. Maar echt warmer zal het dan niet worden, eerder guur.

Dat is inderdaad best bizar.
Ik ben in November voor het laatst in NL geweest (op een overstap op Schiphol na...), maar toen was het inderdaad niet al te best qua weer.
Als ik je goed begrijp heeft dat tot vandaag standgehouden?

Geloof me: op -27 en 120cm sneeuw zit je ook niet te wachten (dan doen je panelen ook niks ;-)), maar 2,5 maand regen is ook niet alles...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 08 jan 2024 16:37

StillAwake schreef:Ik had vooral gekeken naar het Noorse "record". Het klopt dat het zuidelijker gelegen Kvikkjokk nog kouder was (en in Finland en Kola waren nog koudere plaatsen), maar ik doelde op een artikel over Kautokeino.


Dat artikel heb ik niet gelezen dus dat verklaart de spraakverwarring.

Journalisten die niet veel kennis hebben van hun onderwerp is vrij standaard (ik lees alle niewsartikelen in de mij bekende talen over scheepsongevallen waar ik bij betrokken ben, en kom zelden juiste info tegen), maar dat een journalist blijkbaar niet weet dat er zoiets als "poolnacht" bestaat vond ik wel hilarisch.


Journalisten weten best dat er een poolnacht bestaat, iets anders op basis van zo'n (van een persbureau overgenomen) bericht stellen is vrij onzinnig. Net als dat als er in een noorden in juni iets gebeurt, men ook gewoon zal schrijven dat er deze dag daar en daar iets is gebeurd. Stellen dat omdat er poolnacht of pooldag is, je die termen niet kan gebruiken klopt niet echt, zeker niet als je het schrijft voor het perspectief de Nederlandse lezer. Dat het 24 uur nacht is wil niet zeggen dat je niet kan schrijven dat er in een bepaalde nacht iets is gebeurd. Voor de lezer is het dan ook volstrekt duidelijk wat er verteld wordt.

De temperatuur hier is normaal gesproken goed te doen (al is het nu extreem koud). Maar de hoeveelheid daglicht schijnt wel de oorzaak te zijn dat Noren de grootste drinkers van Europa zijn, dat Finnen de hoogste zelfmoordcijfers hebben en veel Finse en Noord-Zweedse muziek vooral uit tergend harde depressieve metal bestaat.

En zeker voor mijn gezin als geboren NL-ers (die het niet van jongsafaan gewend zijn om zo weinig daglicht te hebben hakt de winter er wel in).
En dan is de kortste dag hier nog steeds ongeveer 5 uur geweest (inmiddels zijn het er 6).


Ja dat kan ik me erg goed voorstellen, het doet ook iets met je energielevel, hoeveel slaap je nodig hebt. Misschien toch gaan sparen voor een huisje in Portugal voor in de wintermaanden dan ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 08 jan 2024 16:53

StillAwake schreef:Dat is inderdaad best bizar.
Ik ben in November voor het laatst in NL geweest (op een overstap op Schiphol na...), maar toen was het inderdaad niet al te best qua weer.
Als ik je goed begrijp heeft dat tot vandaag standgehouden?

Geloof me: op -27 en 120cm sneeuw zit je ook niet te wachten (dan doen je panelen ook niks ;-)), maar 2,5 maand regen is ook niet alles...


De Bilt had in oktober 100 uur zon, in november 61,9 uur en in december 26,1 uur. Zeker in december was dat een enorme afwijking tov de norm. En dan waren het ook extreem natte maanden.

Elbert schreef:Gemeten aan de opbrengst van onze zonnepanelen, beleven we de zonnigste dag sinds 22 oktober. Zo extreem somber was het de laatste maanden van het jaar dus. Ik ben in elk geval blij met de zon en de vorst.

Wat de weersvooruitzichten betreft, blijft het nog een paar dagen koud en zonnig, waarna het weer iets zachter, bewolkter en later ook natter moet worden. Maar echt warmer zal het dan niet worden, eerder guur.


Vooral gevoelsmatig niet want -1 met een zonnetje voelt een stuk prettiger aan dan +3 met bewolking, wind en wat regen. Overigens zit er wel vrij veel spreiding in de pluim op de lanegre termijn dus er kan nog van alles gebeuren maar de kans op vuil kwakkelwinterweer is wel redelijk groot ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten