Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2024 09:35

ajl schreef:Mijn man heeft het ook altijd warm. In ons vorige huis liep hij zomer en winter in een korte broek. In ons huidige huis is het veel louder. Stoov ken ik inderdaad. Dat staat nog op mijn verlanglijstje. Nu red ik het prima met thermo en een wollen trui. Als ik thuis werk zet ik de CV op 18C. Dan is het op zolder ( verdieping die al goed geïsoleerd is) echt lekker warm. Verder staat onze houtkachel aan als we overdag thuis zijn.


Ja die houtkachel is heerlijk op deze dagen, staat bij ons vooral ‘s avonds aan, in het weekend soms iets langer maar we zijn vaak weg. En als je in je eentje thuis bent is een stoov of een kleedje wel voldoende en is het jammer om een enorme ruimte te verwarmen als het ook op microniveau kan :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het weer

Berichtdoor Lalage » 15 jan 2024 18:02

ben net door een hagelbui gefietst en daarna uitgegleden met de fiets, was even vergeten dat het glad kon zijn... nee, dan was het vorige week beter weer

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 15 jan 2024 18:50

Lalage schreef:ben net door een hagelbui gefietst en daarna uitgegleden met de fiets, was even vergeten dat het glad kon zijn... nee, dan was het vorige week beter weer


Klopt ja. Wel grappig dat je hier recent al aankondigde dat het je bij winterweer op je fiets kan uitglijden omdat het glad is maar als het dan winterweer is en glad is ben je vergeten dat je daar voor moest uitkijken :mrgreen:

Voor de volgende keer: als er hagel / sneeuw valt kan het glad zijn ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het weer

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2024 07:13

tja
en nu rijdt mijn trein niet én mijn internet ligt eruit
Laatst gewijzigd door Lalage op 16 jan 2024 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 16 jan 2024 08:24

Marnix schreef:Ja die houtkachel is heerlijk op deze dagen, staat bij ons vooral ‘s avonds aan, in het weekend soms iets langer maar we zijn vaak weg. En als je in je eentje thuis bent is een stoov of een kleedje wel voldoende en is het jammer om een enorme ruimte te verwarmen als het ook op microniveau kan :-)


Klopt, alleen heeft een huis ene paar dagen in de week verwarmen ook voordelen. De was droogt sneller en minder last van schimmel. Zijn jullie echt elk weekend weg? Wat vermoeiend.

Het is genieten vandaag. Mij trein reed natuurlijk direct niet meer en ik kwam de snelweg niet op ivm de file, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben weer terug naar huis gegaan, werk daar even en ga straks wel weer naar kantoor. Heerlijk dit weer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2024 10:47

ajl schreef:Klopt, alleen heeft een huis ene paar dagen in de week verwarmen ook voordelen. De was droogt sneller en minder last van schimmel. Zijn jullie echt elk weekend weg? Wat vermoeiend.

Het is genieten vandaag. Mij trein reed natuurlijk direct niet meer en ik kwam de snelweg niet op ivm de file, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben weer terug naar huis gegaan, werk daar even en ga straks wel weer naar kantoor. Heerlijk dit weer.


We zijn ook wel eens thuis. Dit weekend hoefden we Hilversum niet uit maar we hadden we pianoles, naar de markt, even iemand uit de kerk helpen met de computer, een handbalwedstrijd, daarna kwamen vrienden eten en Wie is de Mol kijken, naar de kerk, naar een museum geweest. We hebben natuurlijk ook nog wat kleinere kinderen dus als we weg zijn zijn de kinderen doorgaans ook, die laat ik meestal niet alleen thuis (alleen de oudste soms even kort maar dan ook niet met een brandende kachel) en dus brandt de kachel overdag meestal niet, als we eind van de middag thuiskomen maak ik de houtkachel dan pas aan. En door de weeks zijn er altijd kinderen op school, minstens een van ons aan het werk en als ik bijvoorbeeld op vrijdag vrij ben heb ik ook genoeg te doen, boodschappen, dingen in en om het huis enz en voor je het weet moeten de kinderen weer worden gehaald, is er zwemles enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2024 16:09

Overigens een enorme sneeuwverrassing vanmorgen hier met een centimeter of 5. De kinderen gingen op school een sneeuwpop maken en ik heb een flinke omweg gemaakt naar het werk, kwam 1,5 uur later dan normaal binnen. Het was weer zo mooi in het bos en op de hei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Het weer

Berichtdoor tulp » 16 jan 2024 18:24

Wat een prachtige foto's!

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Het weer

Berichtdoor woutersebel » 25 jan 2024 19:26

Marnix schreef:Overigens een enorme sneeuwverrassing vanmorgen hier met een centimeter of 5. De kinderen gingen op school een sneeuwpop maken en ik heb een flinke omweg gemaakt naar het werk, kwam 1,5 uur later dan normaal binnen. Het was weer zo mooi in het bos en op de hei.


Mooi geschoten Marnix, ziet er goed uit; de lichtinval en kwaliteit. Hopelijk hadden de kinderen plezier in de sneeuw.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2024 09:43

Bedankt. Zijn gewoon met mijn telefoon gemaakt, ik gebruik zelden een andere camera dan die van mijn iPhone.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten