Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het weer

Berichtdoor ajl » 10 mei 2021 10:22

Marnix schreef:Hm ja lijkt me wel vervelend als je een heel lichte huid hebt en erg slecht tegen de zon kan ja. Dat is wel gedoe. Wij smeren in de zomer ook wel gewoon 's ochtends al gelijk maar in de lente is dat hier niet nodig. Dan wordt de smeer-periode wel gelijk enorm veel langer ja. En een pet en lange mouwen die niet warm zijn? En is het handig om hem met een smoes binnen te houden of gewoon te echte reden te vertellen want die is best goed natuurlijk.


Deels weet hij dat wel, maar om elke dag rond dat tijdstip verplicht naar binnen te moeten, is ook niet fijn. Daarom gaan we op hele warme dagen uitgebreid lunchen en mogen ze na de lunch een beeldscherm.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 09:51

Na een uitzonderlijk nat en kil voorjaar waarin de natuur heeft kunnen herstellen en het neerslagtekort bijna overal is opgelost is er eindelijk warmer en droger weer op komst. Vrijdag en zaterdag nog een minieme kans op een bui en daarna blijft het droog, de temperatuur kruipt dit weekend naar de 20 graden, volgende week naar een max van zo'n 25 graden. Met wat wolken en wat zon wordt het rustig, aangenaam zomerweer, lekker buiten eten, de korte broeken, zomerjurken / rokken en open schoenen kunnen weer uit de kast.

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het weer

Berichtdoor MoesTuin » 27 mei 2021 21:24

.....en de moestuin in :wink:
Zag vorige week een forel aan mijn aardappelplanten knabbelen zo nat.... :-#
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 21:46

MoesTuin schreef:.....en de moestuin in :wink:
Zag vorige week een forel aan mijn aardappelplanten knabbelen zo nat.... :-#


Ja das niet fijn, hoop dat je grond hebt waar het water goed in wegzakt. Dan kan nu na de bak neerslag de zon zijn werk doen en samen kan dat een prachtige oogst geven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Het weer

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2021 21:30

Afgelopen week 25+ graden met de airco aan. Vandaag? Sneeuw! Dat weer hier is helemaal gestoord.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 01 jun 2021 14:19

Mortlach schreef:Afgelopen week 25+ graden met de airco aan. Vandaag? Sneeuw! Dat weer hier is helemaal gestoord.

Bizar...
Ik heb de indruk dat het hele Noordelijk halfrond een beetje van slag is qua weer.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2021 14:45

StillAwake schreef:Bizar...
Ik heb de indruk dat het hele Noordelijk halfrond een beetje van slag is qua weer.


Mwah april en mei zijn gewoon onberekenbare maanden. In de winter is het in Canada doorgaans wel vrij fris en in de zomer wel vrij warm (als je niet te noordelijk zit) maar in die tussenfase is gewoon veel mogelijk afhankelijk van hoe de drukgebieden liggen en waar de wind dus vandaan komt. Zie je hier al een beetje, het kan in april hagelen / sneeuwen en het kan 25 graden zijn. En hier heb je dan nog relatief veel gematigde invloeden omdat de zee dichtbij is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 01 jun 2021 14:52

Marnix schreef:Mwah april en mei zijn gewoon onberekenbare maanden. In de winter is het in Canada doorgaans wel vrij fris en in de zomer wel vrij warm (als je niet te noordelijk zit) maar in die tussenfase is gewoon veel mogelijk afhankelijk van hoe de drukgebieden liggen en waar de wind dus vandaan komt. Zie je hier al een beetje, het kan in april hagelen / sneeuwen en het kan 25 graden zijn. En hier heb je dan nog relatief veel gematigde invloeden omdat de zee dichtbij is.

Dat klopt, maar in heel noordwest Europa zijn de weersomstandigheden afgelopen voorjaar een stuk natter en kouder geweest dan in andere jaren, in noord Amerika is het erg onvoorspelbaar geweest, in delen van Azie is het natter dan anders, het lijkt dus een weerssysteem wat grote delen van het noordelijk halfrond in een onstabiel weertype gebracht heeft.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2021 18:11

StillAwake schreef:Dat klopt, maar in heel noordwest Europa zijn de weersomstandigheden afgelopen voorjaar een stuk natter en kouder geweest dan in andere jaren, in noord Amerika is het erg onvoorspelbaar geweest, in delen van Azie is het natter dan anders, het lijkt dus een weerssysteem wat grote delen van het noordelijk halfrond in een onstabiel weertype gebracht heeft.


Klopt, ik ben geen expert maar zala allicht met opwarming van de poolgebieden, golfstromen enz te maken hebben. Maar dat het in Canada 28 graden is in en daarna weer even flink koud komt volgens mij wel vaker voor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2021 07:22

Marnix schreef:Klopt, ik ben geen expert maar zala allicht met opwarming van de poolgebieden, golfstromen enz te maken hebben. Maar dat het in Canada 28 graden is in en daarna weer even flink koud komt volgens mij wel vaker voor.

Zou goed kunnen inderdaad.
De grap is alleen wel dat de huidige gebeurtenissen rond golfstromen zich eigenlijk makkelijker laten verklaren met een afkoeling van de aarde dan met een opwarming.
Conclusie is (volgens mij) dat het hele klimaatsysteen mog ingewikkelder in elkaar zit dan we al dachten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2021 14:36

Soms wel ja.

Hier wel genieten na zo'n koude lente. Buiten lunchen, buiten avondeten, vanavond met gezin met een "echte italiaanse pizzeria" op het terras zitten en pizza eten met een aperol spritz erbij. Vakantiegevoel ten top. Vandaag met een graad of 27 de warmste dag. Het ligt er trouwens wel aan waar je woon, in Lauwersoog is het nu een graad of 18 met vrij veel wind en wat bewolking. In het zuiden een graad of 11 warmer en veel zon. Morgen meer wolkenen kans op stevige regen- en onweersbuien met plaatselijk flinke neerslagsommen. In het weekend af en toe kans op een bui en daarna weer droger, we wat meer bewolking en een graad of 22-23 kortom, rustig aangenaam (voor)zomerweer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Het weer

Berichtdoor Haaibaai » 30 jun 2021 08:05

Afbeelding

Ook met zeer slecht weer zoals gisteren is het toch goed Friet eten.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het weer

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 18:34

Marnix schreef:Soms wel ja.

Hier wel genieten na zo'n koude lente. Buiten lunchen, buiten avondeten, vanavond met gezin met een "echte italiaanse pizzeria" op het terras zitten en pizza eten met een aperol spritz erbij. Vakantiegevoel ten top. Vandaag met een graad of 27 de warmste dag. Het ligt er trouwens wel aan waar je woon, in Lauwersoog is het nu een graad of 18 met vrij veel wind en wat bewolking. In het zuiden een graad of 11 warmer en veel zon. Morgen meer wolkenen kans op stevige regen- en onweersbuien met plaatselijk flinke neerslagsommen. In het weekend af en toe kans op een bui en daarna weer droger, we wat meer bewolking en een graad of 22-23 kortom, rustig aangenaam (voor)zomerweer.

Het was wel even genieten, maar op dit moment is het weer niet om over naar huis te schrijven,
Dit jaar is het weer in elk geval instabiel, en echt lange en warme periodes hebben we nog moeten missen (in tegenstelling tot kou en nattigheid, dat hebben we in overvloed gehad).
De zomer is nog lang, maar het lijkt de komende weken nog niet heel veel beter te worden helaas...

Zoals een Schot een paar jaar geleden zei:
Last summer was beautiful! It was dry, the sun was shining, and the temperature was good as well.
But the best thing of last summer: the whole summer took place on a sunday afternoon!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 09:21

StillAwake schreef:Het was wel even genieten, maar op dit moment is het weer niet om over naar huis te schrijven,
Dit jaar is het weer in elk geval instabiel, en echt lange en warme periodes hebben we nog moeten missen (in tegenstelling tot kou en nattigheid, dat hebben we in overvloed gehad).
De zomer is nog lang, maar het lijkt de komende weken nog niet heel veel beter te worden helaas...

Zoals een Schot een paar jaar geleden zei:
Last summer was beautiful! It was dry, the sun was shining, and the temperature was good as well.
But the best thing of last summer: the whole summer took place on a sunday afternoon!


Hm ja, juli is net begonnen. Traditioneel gezien is juni nooit echt een maand van stabiel en hoogzomers weer hoewel je met ons zeeklimaat daar nooit van verzekerd bent. Deze maand was warm maar ook nat.

Maar goed voorlopig nog instabiel, na vandaag wel met temperaturen boven de 20 graden. Hopelijk wat stabieler weer als de zomervakantie begint, er zijn denk ik toch nog wel veel Nederlanders die in Nederland blijven deze zomer en als het dan nat instabiel weer is weten ze volgend jaar niet hoe snel ze weer in het buitenland moeten resererveren :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Het weer

Berichtdoor Haaibaai » 01 jul 2021 09:51

Hm ja, juli is net begonnen. Traditioneel gezien is juni nooit echt een maand van stabiel en hoogzomers weer hoewel je met ons zeeklimaat daar nooit van verzekerd bent. Deze maand was warm maar ook nat.



Vandaag 16 a 7 graden veel mensen zijn daar wel blij mee al zeggen ze het niet hard op,en nu maar hopen dat het weer niet naar de andere kant schiet met zo.n 35 graden.De mooist e graden zijn toch 20/21 graden zeer comfortabel en men kan alles doen en in de avond op een terras.
Op naar de 20 graden. :idea: :idea: :idea:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten