Corruptie in de samenleving.

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor elburger » 17 sep 2020 10:15

Zijn onze politici nog wel betrouwbaar. Daar kun je op 3 manieren instaan.
1. Ja
2. Misschien.
3. Nee.

Aangezien topics hier nogal eens uit het verband gerukt worden omdat het iemand beter uitkomt, prima.
Nu dus deze topic.
Bestaat er corruptie in Nederland?
En dan niet, wat ik afkeur, de mensen die om welke manier zwartwerken, maar dieper geworteld in onze samenleving.
Lees de Telegraaf van deze dag, 17 Sept. maar eens.
Wie dit ontkend is een struisvogel.
Er is klasse justitie, je zal maar net aan de verkeerde kant staan.oke, zwarten worden gediscrimineerd, maar Joden en blanken ook.
Ik kan nog wel even verder gaan, maar aangezien er nog wel op gereageerd zal worden houd ik het hier even bij.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor Prisma23 » 17 sep 2020 12:04

Natuurlijk is er corruptie in Nederland. Maar als je daar een goed beeld van wil hebben moet je je niet baseren op de neoliberale, antichristelijke riooljournalistiek van de T. Aan de andere kant wel weer bijzonder dat iemand op een jongerenforum meldt de T. te lezen, is in het algemeen een krant voor cynische 55+-ers

Er zijn ook keurige wetenschappelijke bronnen voor. Het betrouwbaar is deze https://www.transparency.org/en/cpi/2019/results/table

Wat je hier kan lezen is:
a. Corruptie komt voor in Nederland.
b. Er zijn 7 landen met minder corruptie dan in Nederland.
c. Er zijn 172 landen met meer corruptie dan in Nederland.


Er veel zaken waar Nederland veel ongunstiger scoort. Bijvoorbeeld armoede, co2 uitstoot, moet je hier https://data.worldbank.org/indicator maar eens kijken. Kortom, genoeg werk aan de winkel

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor elburger » 17 sep 2020 18:38

@prisma

Weer zo'n voorbeeld van " anti-elburger fans". Altijd een ( voor)oordeel. Heb ik gezegd dat ik de Telegraaf lees?
Ik heb al vaker gezegd tegen mensen hier: eerst goed lezen.
En of NL nu 7e of 70ste staat qua corruptie, dat maakt mij niet uit.
Zet het eens om naar christelijke maatstaven. Of je 2 geboden overtreed van de 10 geboden, of alle 10. Een zondaar is men.
Maar hee, ik zal ook wel geen goede christen zijn in veler ogen hier te merken aan al dat " gespuw" op mij.
Niemand raakt mij daarmee.
Wat betreft u, ik ga er vanuit dat u een goed christen bent.
Ik oordeel niet over de persoon, prisma, of wie dan ook.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor Prisma23 » 17 sep 2020 22:49

elburger schreef:@prisma

Weer zo'n voorbeeld van " anti-elburger fans". Altijd een ( voor)oordeel. Heb ik gezegd dat ik de Telegraaf lees?
Ik heb al vaker gezegd tegen mensen hier: eerst goed lezen.
En of NL nu 7e of 70ste staat qua corruptie, dat maakt mij niet uit.
Zet het eens om naar christelijke maatstaven. Of je 2 geboden overtreed van de 10 geboden, of alle 10. Een zondaar is men.
Maar hee, ik zal ook wel geen goede christen zijn in veler ogen hier te merken aan al dat " gespuw" op mij.
Niemand raakt mij daarmee.
Wat betreft u, ik ga er vanuit dat u een goed christen bent.
Ik oordeel niet over de persoon, prisma, of wie dan ook.


Helemaal geen vooroordeel. Ik reageer alleen op suggestieve opmerkingen zonder enig bewijs of onderbouwing.

Hoe iemand naar een artikel in de T. kan verwijzen zonder de T. te hebben gelezen begrijp is niet...

Dit neemt niet weg dat de T. lezende jongeren hier niet welkom zouden zijn, kranten worden sowieso weinig door jongeren gelezen.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor Gtn » 19 sep 2020 21:05

elburger schreef:
Weer zo'n voorbeeld van " anti-elburger fans". Altijd een ( voor)oordeel.


Elburger, mag ik je voorzichtig wat zeggen? Ik zie hier op dit forum eigenlijk helemaal geen anti-elburger dingen gebeuren. Wel zie ik een Elburger die zich snel aangevallen voelt. Weet je, je mag hier zeggen wat je wilt, wat jouw mening is. Maar een ander mag dat ook. En die doen dat dan ook. Maar als iemand het niet met je eens is of je niet begrijpt, dan betekent dat nog niet dat diegene jou aanvalt. Sterker nog meningsverschillen maken een discussie juist levendig. Dus ja, ook jouw mening doet er wel degelijk toe.

Misschien kun je proberen je niet zo snel aangevallen te voelen. Je zegt wel dat het je niet raakt en dat het je niets doet, maar eigenlijk geloof ik dat niet helemaal want je benoemt het wel erg vaak. Zo vaak dat ik eerder vandaag onder een posting voorzichtig heb gezet dat mijn reactie geen aanval op jou is, omdat ik anders bang was dat je het zo op zou vatten.

Nogmaals, probeer je niet zo snel aangevallen te voelen. De mede forummers hier bedoelen het echt zo kwaad niet.

Ik hoop dat je hier serieus even over na wilt denken. Dit bericht is in liefde geschreven dus vat het alsjeblieft positief op. Hoop dat je nog veel interessante bijdragen levert hier op het forum. Een hartelijke groet.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor elburger » 20 sep 2020 13:30

.
Laatst gewijzigd door elburger op 20 sep 2020 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor Prisma23 » 20 sep 2020 14:29


Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Corruptie in de samenleving.

Berichtdoor Gtn » 21 sep 2020 05:51

elburger schreef:.

Elburger, ik heb je eerste reactie niet kunnen lezen, ik heb op zondag het internet uit staan. Nu heb je het weggehaald, prima, ik hoef het ook niet perse te lezen. Maar als je nog wilt reageren mag het ook per pb hoor.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten