De natuur staat onder druk?!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

elburger
Kapitein
Kapitein

De natuur staat onder druk?!

Berichtdoor elburger » 07 sep 2020 11:57

Onze bossen, heide, plassen, kortom, onze natuur staat onder druk. Koren op de molen van iedereen die het liefst boeren en landbouwers kwijt wil. Want hoe minder akker- landbouwgrond, hoe meer ruimte voor de natuur. Logisch toch? Als Elburger zijnde heb ik op loop- fietsafstand ter beschikking, Veluwemeer, de bossen, uitgestrekte weidegronden, zandverstuiving en heide velden. En het klopt, het wordt steeds drukker, vooral sinds de coronacrisis. Maar als iedereen zich aan de regels houdt is er weinig aan de hand. Maar de meerderheid moet altijd lijden onder de minderheid. Motorcrossers, paardrijders, MTB'ers, wielrenners, wandelaars, fietsers, scooters, velen komen op plekken waar dat niet mag, bouwen feestjes ( clubs zijn gesloten ) gaan BBQ'en op plekken waar dat niet mag, ja maken zelfs kampvuurtjes.
En nu a.s. donderdag het NCRV programma, Monitor, er aandacht aan gaat besteden is het opeens weer actueel. En wat hoor ik zeggen: er moet meer handhaving komen. Dat klopt! Maar het kan nog veel erger als ik in de trailer van het programma iemand hoor vertellen dat er maar helemaal geen mensen in grote gebieden bos mogen komen. ( tekst deels van mijzelf). Ik kom al ik weet niet hoelang in de bossen e.d. en hetgeen toegangkelijk is wordt ieder jaar kleiner. Wat heerlijk toch al die natuurfreaks die het de natuur willen regelen. Groen Links, PvdD e.a. hebben het liefst de natuur voor flora en fauna, incl. wolven, meervallen, vossen, marters, wasberen, rivierkreeften, ratten, bevers, muizen enz enz.
En als er dan overlast is door mensen moet men ongrijpen maar overlast van ecoten dat moet kunnen totdat het de spuigaten uitloopt maar dan is het vaak te laat.
Da natuur is er voor iedereen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

hans0166
Kapitein
Kapitein

Re: De natuur staat onder druk?!

Berichtdoor hans0166 » 08 sep 2020 06:36

elburger schreef: Maar als iedereen zich aan de regels houdt is er weinig aan de hand. Maar de meerderheid moet altijd lijden onder de minderheid.

daar heb je je antwoord. Je kunt het altijd op allerlei gebieden en onderwerpen zien, er zijn een heleboel Nederlanders die lak hebben aan regels die ze opgelegd of verzocht krijgen zich aan te houden.
Eén brommer of scooter kan een heel broedseizoen voor bepaalde vogelsoorten vernietigen, laat staan dat je lieve neefje of nichtje, met een groepje de Veluwe opgaat om een middagje "fun" te hebben met brommers, scooters en dan 's avonds nog even een gezellig kampvuurtje opsteken, met een drive in disco, zoals we afgelopen jaar tientallen keren in de krant hebben kunnen vinden. Afsluiten? Strenger handhaven? JA.

Er is in Nederland amper échte natuur te vinden. En wat jij "natuurfreaks" noemt, zorgen ervoor dat er aandacht voor blijft. Van de overheid hoef en kan je met de huidige politieke situatie niet al teveel te verwachten.

Haaibaai
Mineur
Mineur

Berichtdoor Haaibaai » 18 apr 2021 18:55

Laten mensen maar is wat sobere gaan leven en niet alles uit buiten de natuur en delfstoffen.Voor als nog is de mens een slecht rentmeester van wat hem is gegeven om een goed leven te hebben op aarde, er is genoeg alleen ja er moet wel voor gewerkt worden,In deze zin men leeft niet om te werken maar werk on te leven.De mens is gehouden om de natuur goed te beheren. :!: :!: :!:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 18 apr 2021 21:28

Iedereen kan dicht bij zichzelf blijvend beginnen met een klein stukje natuur op je piep kleine deeltje grond van deze aarde...

Zo maak ik van mijn moestuintje een ecologisch paradijsje met combi groente kruiden fruit bloemen bomen gras struiken vijvertje waarop tal van dieren groot tot piepklein op afkomen en er gelukszalig vertoeven wat ik dan ook ben....

Kan er nog veel meer over vertellen....al die avonturen die ik beleef op mn eigen mini paradijsje op aarde...de mieren die ik volg....de duizendpoot die over mn hand loopt...de hommels zo hard al aan t werk....enz...

de wind om mn oren....de zon in t gezicht...de vogels zorgen voor de muziek...enz....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Terug naar “Algemene Zaken”