Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2023 21:04

Ok! Ik hoor ook wel goede geluiden over camping Maltatal en Am Bauernhof. En op Neubauer hebben we met veel plezier gestaan en recent met kinderen bij Rosental Roz, daar ligt de canping om een klein zwemmeer. Iets groter maar door hoe het is ingededeeld valt dat niet zo op.

Campings met Nederlanders hebben we wel vaker, hier ook 80 procent of zo. En vorig jaar in Zweden hadden we ook campings van Nederlandse eigenaren maar die waren daarom juist ook wel mooi, kleinschalig en leuk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 01 aug 2023 22:02

Marnix schreef:Ok! Ik hoor ook wel goede geluiden over camping Maltatal en Am Bauernhof. En op Neubauer hebben we met veel plezier gestaan en recent met kinderen bij Rosental Roz, daar ligt de canping om een klein zwemmeer. Iets groter maar door hoe het is ingededeeld valt dat niet zo op.

Campings met Nederlanders hebben we wel vaker, hier ook 80 procent of zo. En vorig jaar in Zweden hadden we ook campings van Nederlandse eigenaren maar die waren daarom juist ook wel mooi, kleinschalig en leuk.


Beide campings zien er prima uit! Ik heb ook goede verhalen gehoord over Alpenferienpark. Deze camping wordt ook gerund door Nederlanders.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 02 aug 2023 07:01

ajl schreef:Het staat wel vol Nederlanders. Daar moet je van houden. Camping was schoon en erg goedkoop.

Dat lijkt me voor je kinderen wel gezellig, kunnen ze makkelijker contact leggen met andere kinderen.

Wij zijn op vakantie in Zwitserland één Nederlander tegengekomen. Maar ik weet niet hoe dat nu in het hoogseizoen is. Heb het idee dat Nederlanders toch erg op de centen zijn en Zwitserland dan te duur vinden. Wel was er in Zürich een winkelier die zich afvroeg waarom er wel regelmatig Nederlanders in zijn winkel komen, maar nooit Belgen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 02 aug 2023 07:24

Lalage schreef:Dat lijkt me voor je kinderen wel gezellig, kunnen ze makkelijker contact leggen met andere kinderen.

Wij zijn op vakantie in Zwitserland één Nederlander tegengekomen. Maar ik weet niet hoe dat nu in het hoogseizoen is. Heb het idee dat Nederlanders toch erg op de centen zijn en Zwitserland dan te duur vinden. Wel was er in Zürich een winkelier die zich afvroeg waarom er wel regelmatig Nederlanders in zijn winkel komen, maar nooit Belgen.


Klopt, het was voor hen ook erg gezellig. De groep was ook leuk met elkaar. Doordat de camping klein was, wist ze wie nieuw waren. Dan werd 's avonds expliciet gevraagd of je erbij kwam.

Zwitserland staat inderdaad bekend als duur. Ik heb geen flauw idee of dat ook voor campings geldt.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 02 aug 2023 08:46

Wij hopen zondag af te reizen naar de bergen. Eerst een overnachting in Duitsland, en dan op maandagochtend door naar Oostenrijk. Het weer schijnt er redelijk te zijn, in ieder geval beter dan wat we nu hier hebben. De tweede week gaan we via Duitsland (1 week) terug naar huis. Maar ja, eerst maar kijken wat het weer allemaal gaat doen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Optimatus » 02 aug 2023 10:11

Wij zijn in juni in Wales geweest. Een ware ontdekkingstocht, deels per auto, deels per trein.

Prachtig land, veel te zien en we willen zeker nog eens terug.

(en we hadden mooi weer)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 02 aug 2023 19:47

Optimatus schreef:Wij zijn in juni in Wales geweest. Een ware ontdekkingstocht, deels per auto, deels per trein.

Prachtig land, veel te zien en we willen zeker nog eens terug.

(en we hadden mooi weer)

Tof!!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor *Annet* » 02 aug 2023 20:59

Wij zijn 1,5 week weggeweest, hebben 8 dagen regen gehad en wat is het heerlijk om weer thuis te zijn. Er is niets zo mooi als het platteland van ons eigen eiland!!! :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2023 22:16

*Annet* schreef:Wij zijn 1,5 week weggeweest, hebben 8 dagen regen gehad en wat is het heerlijk om weer thuis te zijn. Er is niets zo mooi als het platteland van ons eigen eiland!!! :mrgreen:


Haha sorry ik krijg altijd enorme jeuk van uitspraken als “het fijnste van op vakantie gaan is het thuiskomen”, “oost, west, thuis best” en “zo heerlijk om weer in je eigen bed te slapen” :-) ik hou van mijn huis en mijn omgeving maar ik ben daar al zoveel dagen per jaar. En ik hou van mijn eigen bed maar ik wordt als het kan liever walker in de bergen of aan een meertje in een ver land. En als ik thuis ben ga ik weer werken wat ik 10 maanden per jaar doe. Als ik naar huis ga tijdens vakantie denk ik altijd: ik wou dat ik nog 3 of 4 weken weg zou kunnen blijven. Het buiten eten, koken, bijna buiten slapen enz bevalt me erg goed. Maar verschillen mogen er natuurlijk zijn, ieder zijn/haar ding :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor *Annet* » 03 aug 2023 20:25

Haha, dat mag hoor.

Heb overigens helemaal niet lekker geslapen in mijn eigen bed.

Ieder heeft zijn/haar eigen stijl van leven. Wij wonen in een rustige omgeving, hebben het over het algemeen niet heel druk met sociaal leven of kerkenwerk zoals sommige anderen. Misschien scheelt dat ook wel in het vakantie beleven.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 03 aug 2023 22:18

*Annet* schreef:Haha, dat mag hoor.

Heb overigens helemaal niet lekker geslapen in mijn eigen bed.

Ieder heeft zijn/haar eigen stijl van leven. Wij wonen in een rustige omgeving, hebben het over het algemeen niet heel druk met sociaal leven of kerkenwerk zoals sommige anderen. Misschien scheelt dat ook wel in het vakantie beleven.


Allicht. Wij wonen in een rijtjeshuis in een vrij grote plaats :-) en hebben het wel wat druk. Maar los daarvan, ik hou van reizen, ontdekken, afwisseling in natuur en zo. En het buitenleven dus :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 04 aug 2023 06:16

ik ben wel zo iemand... slapen op vreemde plekken gaat toch altijd wat minder goed. Op vakantie moet ik elke dag bedenken wat we gaat doen: een wandeling uitkiezen of een museum of een botanische tuin en hoe kom je daar dan precies. Na een dag of 10 wil ik wel weer naar huis. Thuis heb je je vaste routines, dat kost minder moeite. Ik merk altijd dat het goed is om een paar dagen helemaal weg te zijn van wat je thuis allemaal moet, maar ik vind het altijd fijn om weer in mijn eigen huis en eigen stad te zijn.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 04 aug 2023 07:20

Ik heb hetzelfde. Daarnaast ben ik na een paar weken ook wel klaar met een tent. Op den duur wordt alles in een tent toch vies en zanderig, kleding ruikt naar camping en wordt klam etc. Ik gefij ook het beste in mijn normale ritme.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2023 08:13

Hebben jullie dat altijd al gehad of is dat meer zo geworden naarmate je ouder wordt?

Lalage: Thuis als je vrij bent moet je toch ook bedenken wat je gaat doen (of niet gaat doen). Dagje lezen op de camping is ook best prima hoor, af en toe ;-)

Ajl: je kan toch een keer een wasje draaien? Dan ruikt je kleding weer wat frisser. Ligt trouwens wel aan het weer, als het heel slecht weer is heb je idd wel dat alles klam wordt op den duur maar als het mooi weer is valt dat toch wel mee?

Wij slapen 4 weken achter elkaar in een tent maar ik ben zou er nog zo een paar weken achteraan willen plakken :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 04 aug 2023 08:23

Ik heb op mijn 20e ooit bijna drie maanden op een camping in Frankrijk gewerkt. Bijna drie maanden in een tent gewoond, en dat was ook al in het voorseizoen, dus vanaf half april al. En toen was het nog niet echt lekker weer zullen we maar zeggen. Toch wende het. En toen ik thuis kwam was ik binnen 2 dagen al weer gewend aan het wonen in een huis. De tent kon ik prima hebben, alleen dagen dat je achter elkaar regen had was gewoon wat minder. Maar goed, met gezellige collega's kom je een heel eind.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten