Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 28 jun 2023 20:29

Marnix schreef:Inderdaad. Waar in Karinthie zat je ook alweer? Meestal is het daar wel aardig weer, ook al kan er af en toe flink regen vallen.


Berg im Drautal. Wij hebben pas in mei gereserveerd, meeste ( kleine) camping waren al vol.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23605
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2023 21:33

ajl schreef:Berg im Drautal. Wij hebben pas in mei gereserveerd, meeste ( kleine) camping waren al vol.


Ziet er heerlijk uit. Mooie omgeving. Kärntenkart is wel een aanrader daar. Wordt vast wel beter weer tegen die tijd!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2023 09:09

StillAwake schreef:Met regenachtig weer zijn er maar weinig plekken die erg enerverend zijn...

In musea heb je daar meestal weinig last van ;-)

Wij zijn net terug van een mooie vakantie in Zwitserland. Wat kan je daar prachtig wandelen! We zijn met de Bernina Express gegaan, een mooie route door het oosten van Zwitserland naar Italië. Het is net als een modelspoorbaan, maar dan in het echt, met al die bergdorpjes die je van bovenaf te zien krijgt. Tijdens het wandelen heb ik erg genoten van de bloemen en korstmossen die zo veelvuldig in de Alpen groeien. Gelukkig was het de meeste dagen mooi zonnig weer en niet te warm.

En nu gaan jullie natuurlijk allemaal zeggen dat Zwitserland zo duur is. Dat klopt en het lukt mij ook niet om daar niet naar te kijken, terwijl we het gemakkelijk kunnen betalen. Maar dan bedenk ik dat anderen 3 weken op vakantie gaan en wij 10 dagen. Bovendien koken wij zelf en de natuur is gratis. De prijzen van de treinkaartjes zijn vergelijkbaar met die in Nederland.

Tot slot wil ik nog vermelden dat reizen per trein ons weer prima is bevallen. We hebben wel wat vertraging gehad op de heenweg en de terugweg, maar een half uur of een uur maakt toch niet uit als je de hele dag onderweg bent. En in de trein kan je lekker lezen of podcast luisteren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23605
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2023 10:19

Lalage schreef:In musea heb je daar meestal weinig last van ;-)

Wij zijn net terug van een mooie vakantie in Zwitserland. Wat kan je daar prachtig wandelen! We zijn met de Bernina Express gegaan, een mooie route door het oosten van Zwitserland naar Italië. Het is net als een modelspoorbaan, maar dan in het echt, met al die bergdorpjes die je van bovenaf te zien krijgt. Tijdens het wandelen heb ik erg genoten van de bloemen en korstmossen die zo veelvuldig in de Alpen groeien. Gelukkig was het de meeste dagen mooi zonnig weer en niet te warm.

En nu gaan jullie natuurlijk allemaal zeggen dat Zwitserland zo duur is. Dat klopt en het lukt mij ook niet om daar niet naar te kijken, terwijl we het gemakkelijk kunnen betalen. Maar dan bedenk ik dat anderen 3 weken op vakantie gaan en wij 10 dagen. Bovendien koken wij zelf en de natuur is gratis. De prijzen van de treinkaartjes zijn vergelijkbaar met die in Nederland.

Tot slot wil ik nog vermelden dat reizen per trein ons weer prima is bevallen. We hebben wel wat vertraging gehad op de heenweg en de terugweg, maar een half uur of een uur maakt toch niet uit als je de hele dag onderweg bent. En in de trein kan je lekker lezen of podcast luisteren.


Klinkt als een fijne vakantie!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 13 jul 2023 08:04

Lalage schreef:In musea heb je daar meestal weinig last van ;-)

In mijn vakantie een museum bezoeken staat niet heel hoog op de prioriteitenlijst...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23605
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2023 10:20

StillAwake schreef:In mijn vakantie een museum bezoeken staat niet heel hoog op de prioriteitenlijst...


Wij doen dat met kinderen erbij ook niet vaak maar tijdens een stedentrip of zo als we met z'n tweeën zijn of meen van ons met iemand anders weer wel. Ligt ook wel aan het weer, in de zomer zijn we vaak iets minder van de cultuur en vooral van de natuur.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 13 jul 2023 14:22

Marnix schreef:Wij doen dat met kinderen erbij ook niet vaak maar tijdens een stedentrip of zo als we met z'n tweeën zijn of meen van ons met iemand anders weer wel. Ligt ook wel aan het weer, in de zomer zijn we vaak iets minder van de cultuur en vooral van de natuur.


Wij gaan heel regelmatig met de kinderen naar een museum, iig elke vakantie een keer. Tijdens vakanties weerhoudt het ons ook niet om een museum te bezoeken. Als het een dagje regent is het een prima dagbesteding.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23605
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2023 15:17

ajl schreef:Wij gaan heel regelmatig met de kinderen naar een museum, iig elke vakantie een keer. Tijdens vakanties weerhoudt het ons ook niet om een museum te bezoeken. Als het een dagje regent is het een prima dagbesteding.


Dat is waar. Ligt er een beetje aan wat voor het museum het is ook en of het een beetje kindvriendelijk is. En hoe het weer is. Maar we zijn wat meer natuurmensen dan cultuurmensen in de vakantie en kiezen als het even kan sneller voor dat laatste. Maar als het minder weer is zoeken we ook wel een stadje of museum of iets binnen op ja ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 14 jul 2023 16:55

Ik hou erg van wandelen, maar het is ook leuk om een vreemde stad te verkennen. Daarbij belanden we dan af en toe in een museum.

Als dochter van een conservator ben ik nogal kritisch op musea. Maar in Zürich vond ik het Landesmuseum heel erg goed. Ik wilde daarheen om wat te leren over de geschiedenis van Zwitserland en dat is goed gelukt. De zaalteksten zijn er kort en helder. Het ging onder andere over de reformatie, die veel invloed heeft gehad.
Bij kunsttentoonstellingen is het de kunst om een manier te vinden die bij je past. Voor mij is dat: vrij vlot door de zalen wandelen en de tijd nemen voor wat me aanspreekt. En als ik dat dan vind, kan ik er erg van genieten. Het helpt ook wel om te weten wat je graag ziet. Ik ben dol op Middeleeuwse kunst en impressionisme. En kunstenaars als Charlie Toorop en Frida Kahlo vind ik ook geweldig.

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 14 jul 2023 20:03

Vandaag veilig thuis gekomen van mijn ‘vakantiewerk’. Een mooie ervaring rijker.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23605
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2023 12:21

Erik1960 schreef:Vandaag veilig thuis gekomen van mijn ‘vakantiewerk’. Een mooie ervaring rijker.


Welkom terug!

Komende zaterdag begint het voor ons met een week New Wine, erg veel zin in!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 17 jul 2023 16:51

Marnix schreef:Welkom terug!

Komende zaterdag begint het voor ons met een week New Wine, erg veel zin in!
Thnx! Snap ik… Ik hoop dat het weer iets beter wordt dan nu voorspeld wordt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23605
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2023 06:32

Erik1960 schreef:Thnx! Snap ik… Ik hoop dat het weer iets beter wordt dan nu voorspeld wordt.


In het zuiden is het over het algemeen wel iets droger en het ziet er niet heel slecht uit hoor, gewoon klassiek Hollands zomerweer met af en toe eens een bui. Zolang het niet heel veel regent is dat prima. Ik kan me een New Wine herinneren (2019) met 42 graden en dan heb ik liever dit :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 27 jul 2023 12:47

Wij zijn helaas ook alweer terug. Het weer was wisselvallig en hebben regelmatig behoorlijke buien gehad. Verder genoten van de bergen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 27 jul 2023 12:49

StillAwake schreef:Klopt, met de auto.
Elektrsich ook nog, dus dat gaat een lange rit worden.
We rijden vrijdagmiddag naar Kristiansand, zaterdag van Cuxhaven naar midden-Zwitserland, en dan maandag door naar Italie.
Terug hopen we van Berchtensgaden in één keer naar Kiel te rijden, en dan eveneens de boot naar Oslo.


Zijn jullie nog op vakantie of ben jij opgetrommeld voor de brandende boot bij Ameland ( Terschelling inmiddels ;))


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten