Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 28 jun 2023 09:37

StillAwake schreef:Hij wordt vandaag achtien.
We zitten eerst een week in de buurt van Pisa, daarna door naar het zuiden van de Marken, en dan nog een paar dagen in de buurt van Berchtesgaden om de terugreis wat te breken.
De Marken is een prachtige regio: nog niet super-toeristisch en qua landschap zeer afwisselend. Dichtbij zee en dichtbij bergen.

Ik vertrek eind van de middag richting Zuid-Frankrijk om mijn vrijwilligerswerk te gaan doen. Zin in!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2023 10:11

Veel plezier!!!

StillAwake schreef:Hij wordt vandaag achtien.
We zitten eerst een week in de buurt van Pisa, daarna door naar het zuiden van de Marken, en dan nog een paar dagen in de buurt van Berchtesgaden om de terugreis wat te breken.


Klinkt goed. Maar je gaat dus met de auto? Succes dan maar want van Noorwegen naar Pisa is wel een stukje rijden :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2023 10:39

Marnix schreef:Veel plezier!!!



Klinkt goed. Maar je gaat dus met de auto? Succes dan maar want van Noorwegen naar Pisa is wel een stukje rijden :-)

Klopt, met de auto.
Elektrsich ook nog, dus dat gaat een lange rit worden.
We rijden vrijdagmiddag naar Kristiansand, zaterdag van Cuxhaven naar midden-Zwitserland, en dan maandag door naar Italie.
Terug hopen we van Berchtensgaden in één keer naar Kiel te rijden, en dan eveneens de boot naar Oslo.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2023 10:44

StillAwake schreef:Klopt, met de auto.
Elektrsich ook nog, dus dat gaat een lange rit worden.
We rijden vrijdagmiddag naar Kristiansand, zaterdag van Cuxhaven naar midden-Zwitserland, en dan maandag door naar Italie.
Terug hopen we van Berchtensgaden in één keer naar Kiel te rijden, en dan eveneens de boot naar Oslo.


Nou ja, met wat oudere kinderen moet dat ook wel te doen zijn. Je zit in ieder geval voor het hoogseizoen dus dat scheelt hopelijk wat drukte bij de oplaadpunten.En het scheelt dat je de lange boot hebt. En als het toch tegen zit kan je altijd nog een extra stop inlassen, reizen hoort bij de vakantie en moet ook een beetje leuk blijven :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2023 10:44

Erik1960 schreef:De Marken is een prachtige regio: nog niet super-toeristisch en qua landschap zeer afwisselend. Dichtbij zee en dichtbij bergen.

Ik vertrek eind van de middag richting Zuid-Frankrijk om mijn vrijwilligerswerk te gaan doen. Zin in!

Geniet van Zuid-Frankrijk!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2023 10:46

Marnix schreef:Nou ja, met wat oudere kinderen moet dat ook wel te doen zijn. Je zit in ieder geval voor het hoogseizoen dus dat scheelt hopelijk wat drukte bij de oplaadpunten.En het scheelt dat je de lange boot hebt. En als het toch tegen zit kan je altijd nog een extra stop inlassen, reizen hoort bij de vakantie en moet ook een beetje leuk blijven :-)

Helaas is het mij nooit gelukt om het reizen als onderdeel van mijn vakantie te zien, maar we gaan het proberen...
Maar met die boot valt het allemaal best mee: vanuit Griningen of Friesland is het net zo ver als vanuit Cuxhaven...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2023 10:49

Marnix schreef:Nou ja, met wat oudere kinderen moet dat ook wel te doen zijn. Je zit in ieder geval voor het hoogseizoen dus dat scheelt hopelijk wat drukte bij de oplaadpunten.En het scheelt dat je de lange boot hebt. En als het toch tegen zit kan je altijd nog een extra stop inlassen, reizen hoort bij de vakantie en moet ook een beetje leuk blijven :-)

Oeps...
Mijn eega wijst me er zojuist op dat de boot al een paar weken naar Emden vaart ipv Cuxhaven.
Toch handig als je altijd alles uit je hoofd meent te moeten doen....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 28 jun 2023 11:27

StillAwake schreef:Hij wordt vandaag achtien.
We zitten eerst een week in de buurt van Pisa, daarna door naar het zuiden van de Marken, en dan nog een paar dagen in de buurt van Berchtesgaden om de terugreis wat te breken.


Gefeliciteerd, mijn jongste is vandaag ook jarig, tien jaar alweer.

Fijne vakantie! Wij vertrekken volgende week naar Karinthië.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 28 jun 2023 12:20

Marnix schreef:Hm ja. Maar hoe oud is de oudste? Die kan zichzelf allicht al wel wat beter vermaken of niet? Hoe dan ook, 4 weken Italie klinkt heerlijk. Waar zit je ergens? :-)


Vermaken is het punt niet bij tieners. Ik vind het alleen dodelijk vermoeid als zij midden in de nacht nog door het huis spoken en/ of thuiskomen. Helemaal als je zelf weer om 5.30 uur op moet staan.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2023 12:34

ajl schreef:Gefeliciteerd, mijn jongste is vandaag ook jarig, tien jaar alweer.

Fijne vakantie! Wij vertrekken volgende week naar Karinthië.

Eveneens: van harte!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2023 12:38

ajl schreef:Vermaken is het punt niet bij tieners. Ik vind het alleen dodelijk vermoeid als zij midden in de nacht nog door het huis spoken en/ of thuiskomen. Helemaal als je zelf weer om 5.30 uur op moet staan.

Herkenbaar ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2023 13:17

StillAwake schreef:Helaas is het mij nooit gelukt om het reizen als onderdeel van mijn vakantie te zien, maar we gaan het proberen...
Maar met die boot valt het allemaal best mee: vanuit Griningen of Friesland is het net zo ver als vanuit Cuxhaven...


Ik bedoel meer, het scheelt tov helemaal geen boot pakken of de korte boot naar Hirtshals en dan ook heel Denemarken nog door moeten rijden. :-)

Wat reizen als deel van de vakantie ziem, wat mij het meeste helpt is niet te lange stukken op een dag rijden en dan genoeg tijd nemen voor je stops (liefst even van de snelweg af) en niet te lang doorgaan zodat je nog wat aan je avond hebt. Dat vind ik een stuk ontspannener dan proberen zoveel mogelijk afstand op een dag af te leggen om zo snel mogelijk op locatie te zijn en dan is ieder oponthoud stressvol en vervelend en kom je helemaal gaar op vakantie aan en moet je daar eerst dagen van bijkomen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2023 13:18

ajl schreef:Gefeliciteerd, mijn jongste is vandaag ook jarig, tien jaar alweer.

Fijne vakantie! Wij vertrekken volgende week naar Karinthië.


Jij ook, veel plezer, ik ben benieuwd hoe jullie het er hebben!!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 28 jun 2023 15:14

Marnix schreef:Jij ook, veel plezer, ik ben benieuwd hoe jullie het er hebben!!


Ik hoop alleen dat het daar aankomende week stopt met regenen. Vandaag valt er 34 mm en dinsdag ook ruim 20 mm. De overige dagen ook elke dag regen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2023 16:42

ajl schreef:Ik hoop alleen dat het daar aankomende week stopt met regenen. Vandaag valt er 34 mm en dinsdag ook ruim 20 mm. De overige dagen ook elke dag regen.


Inderdaad. Waar in Karinthie zat je ook alweer? Meestal is het daar wel aardig weer, ook al kan er af en toe flink regen vallen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten