Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2020 14:22

Leuk. Laatst nog geweest. Mooi uitzicht over Walcheren vanaf het Hoge Hil. Mooi wandelen in de Manteling en bij Oranjezon.

Chaya schreef:Ik vrees dat in september de teugels weer strakker getrokken worden of zijn.
Er is nu al melding van een tweede golf en dat verergert alleen maar zodra de toeristen terugkeren.
Ik ben er zo niet gerust op.
Zeker omdat onderzoek uitgewezen heeft dat antistoffen maar enkele maanden in het lichaam blijven en de kans op besmetting dus weer net zo groot is.


Ik denk dat een tweede golf veel gecontroleerder zal verlopen omdat mensen nu allerlei voorzorgsmaatregelen nemen (afstand, mondkapjes waar nodig etcetera) waar dat in het voorjaar niet het geval was. Best kans dat er in het najaar weer meer besmettingen komen maar ik verwacht dat dat pas is als het echt weer kouder wordt... en ik denk niet dat het zo wordt als in het voorjaar. Ook niet dat er totale lockdowns komen. Maar goed, we houden het in de gaten en beslissen in september wel waar we naartoe gaan. Voordeel is wel dat het dan rustig is op campings, toeristische steden etc en zo dus dat maakt het ook wel weer veiliger. Maar je wil inderdaad niet ergens vast komen te zitten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Chaya » 16 jul 2020 14:40

Marnix schreef:Ik denk dat een tweede golf veel gecontroleerder zal verlopen omdat mensen nu allerlei voorzorgsmaatregelen nemen (afstand, mondkapjes waar nodig etcetera) waar dat in het voorjaar niet het geval was. Best kans dat er in het najaar weer meer besmettingen komen maar ik verwacht dat dat pas is als het echt weer kouder wordt... en ik denk niet dat het zo wordt als in het voorjaar. Ook niet dat er totale lockdowns komen. Maar goed, we houden het in de gaten en beslissen in september wel waar we naartoe gaan. Voordeel is wel dat het dan rustig is op campings, toeristische steden etc en zo dus dat maakt het ook wel weer veiliger. Maar je wil inderdaad niet ergens vast komen te zitten.

Laat je niet in een valse rust brengen.
De eerste schrik is weggezakt bij de meeste mensen, zeker als ze geen coronapatiënt in hun direkte omgeving hadden.
De verschillende virologen en intensivisten zeggen dit al weken. Maar je kunt mensen niet voor jaren in een lock down houden, dat geeft weer andere problemen. Maar die 2e golf komt er. Echt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor elburger » 16 jul 2020 15:10

Vakantie zit erop.
Heerlijk gewandeld rondom het zuidelijkste puntje van NL.
Een week van rond de 28 en een week van rond de 21.
Tweede week beviel mij beter qua temperatuur.

Wat betreft die 2e coronagolf. die komt zeker.
In België zijn het aantal besmettingen dagelijks al opgelopen tot boven de 100 en het R getal tot 1.1.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Dogar

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Dogar » 16 jul 2020 15:50

September is hier de vaste planning. Elk jaar 2-3 weekjes met de vrouw alleen. En volledig onvindbaar zijn. De kinderen zijn dan bij de grootouders. Overigens gaan we ook met de kinders op pad hoor. Deze jaargang wilden ze zelf liever ¨hier¨ blijven en dan dagjes op stap. Van strand tot dierentuin, Van wandelen tot een pretpark, vissen, ze vissen nooit maar in de vakantie moeten er altijd 2-3 dagen gevist worden met Opa. (wat de dames nog niet weten is dat ze deze keer met opa een dagje op zee gaan hengelen) Een lang weekend de boel op stelten zetten bij de tante in Antwerpen. De plannen worden reeds gesmeed, Ik hoef me daar me niet te bemoeien. Daar krijg ik ook de kans niet voor. De laatse jaren krijg ik steevast De eerste maandag van de grote vakantie keurig mijn agenda terug met het programma. De dames (de dochters en hun moeder) maken het plan en mijn zoon en ik gaan daar gewoon maar in mee. heerlijk hoor en het leert ze dingen als plannen en voorbereiden rekening houden met wat anderen leuk vinden etc. Op pretparkdagen ga ik dan lekker met mijn zoon en schoonvader mannen dingen doen.

Met mijn wederhelft weten we het nog niet deze keer willen we afwachten hoe de dingen lopen en een weekje vooraf ergens wat boeken. Waar ik het aan verdiend heb ik weet het niet maar acht mij gezegend dat we het zo kunnen en mogen doen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2020 16:33

Dogar schreef:September is hier de vaste planning. Elk jaar 2-3 weekjes met de vrouw alleen. En volledig onvindbaar zijn. De kinderen zijn dan bij de grootouders. Overigens gaan we ook met de kinders op pad hoor. Deze jaargang wilden ze zelf liever ¨hier¨ blijven en dan dagjes op stap. Van strand tot dierentuin, Van wandelen tot een pretpark, vissen, ze vissen nooit maar in de vakantie moeten er altijd 2-3 dagen gevist worden met Opa. (wat de dames nog niet weten is dat ze deze keer met opa een dagje op zee gaan hengelen) Een lang weekend de boel op stelten zetten bij de tante in Antwerpen. De plannen worden reeds gesmeed, Ik hoef me daar me niet te bemoeien. Daar krijg ik ook de kans niet voor. De laatse jaren krijg ik steevast De eerste maandag van de grote vakantie keurig mijn agenda terug met het programma. De dames (de dochters en hun moeder) maken het plan en mijn zoon en ik gaan daar gewoon maar in mee. heerlijk hoor en het leert ze dingen als plannen en voorbereiden rekening houden met wat anderen leuk vinden etc. Op pretparkdagen ga ik dan lekker met mijn zoon en schoonvader mannen dingen doen.

Met mijn wederhelft weten we het nog niet deze keer willen we afwachten hoe de dingen lopen en een weekje vooraf ergens wat boeken. Waar ik het aan verdiend heb ik weet het niet maar acht mij gezegend dat we het zo kunnen en mogen doen.


Hmmm... samen een keer een weekend op stap vind ik heerlijk maar ik moet er niet aan denken om 2-3 weken zonder ze op stap te zijn. Al helemaal niet als dat 2-3 weken achter elkaar is, ik weet niet of dat het geval is? Ik vind met de kids op vakantie gaan, zeker nu de oudste iets ouder wordt, juist ontzettend leuk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dogar

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Dogar » 16 jul 2020 16:56

Jazeker 2 a 3 weekjes. De enigen die ons en alleen in UITERSTE nood kan en mag bereiken zijn mijn schoonouders. UITSLUITEND als er iets zeer ernstigs met de kinderen loos zou zijn willen we het weten.

Opa en Oma vinden het geweldig, ze zijn in goede handen bij de meest ervaren mensen die ik ken op opvoed gebied. Ik bedoel ze hebben mijn vrouw en nog een kudde andere kinderen groot gebracht en prima werk gelevert. Het zijn ook eigenlijk de enige andere mensen waar mijn zoon graag gaat logeren (Autisme). Ze gaan gelukkig niet naar mijn ouders. Die hebben ze 1 keer gezien en dat was naar mijn smaak meer dan genoeg.

De kinderen zien het nog het meest als een soort halve extra vakantie Hoewel ze overdag wel naar school zijn natuurlijk.

En wij hebben uitgebreid tijd voor elkaar het weer is nog prima in Zuid-Europa en veel minder druk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2020 20:26

Dogar schreef:Jazeker 2 a 3 weekjes. De enigen die ons en alleen in UITERSTE nood kan en mag bereiken zijn mijn schoonouders. UITSLUITEND als er iets zeer ernstigs met de kinderen loos zou zijn willen we het weten.

Opa en Oma vinden het geweldig, ze zijn in goede handen bij de meest ervaren mensen die ik ken op opvoed gebied. Ik bedoel ze hebben mijn vrouw en nog een kudde andere kinderen groot gebracht en prima werk gelevert. Het zijn ook eigenlijk de enige andere mensen waar mijn zoon graag gaat logeren (Autisme). Ze gaan gelukkig niet naar mijn ouders. Die hebben ze 1 keer gezien en dat was naar mijn smaak meer dan genoeg.

De kinderen zien het nog het meest als een soort halve extra vakantie Hoewel ze overdag wel naar school zijn natuurlijk.

En wij hebben uitgebreid tijd voor elkaar het weer is nog prima in Zuid-Europa en veel minder druk.


Prima. Ik vind het juist ontzettend leuk om met de kids op vakantie te gaan. Zou zelf nooit 2-3 weken ergens laten logeren en dan zelf al die tijd weggaan. Het is juist een tijd dat je veel tijd hebt voor elkaar en tijd voor je partner is er dan ook ruimschoots. Maar ik begrijp dat je zoon bijvoorbeeld al helemaal niet op vakantie ergens anders wil zijn, dat maakt de situatie natuurlijk ook heel anders. Als een van mijn kids later niet op vakantie wil zou ik misschien wel het zelfde doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dogar

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Dogar » 16 jul 2020 22:42

zeker maar samen helemaal weg is erg fijn voor onze relatie. Onze zoon wil wel met ons mee. Echter als je met hem op pad bent komen we zelf niet echt tot rust. Wij beseffen ons allebei dat we in dat opzicht een superluxe positie hebben. Vanaf het moment dat hij bij ons kwam wonen (het is niet ons biologisch kind) is hij door iedereen met veel warmte opgenomen. En stiekum is hij wel een beetje het lieverdje van mijn schoonouders geworden, Zonder daar in door te slaan gelukkig. Ik heb zelf enorm veel aan mijn schoonouders te danken. (voor mij zijn het de ouders die ik nooit had) En als ik zie dat ze door zijn barieres heen kunnen breken weet ik dat het goed is. En ook voor hem. Die mensen hebben van God een onmiskenbaar talent gekregen. op dat vlak.
Laatst gewijzigd door Dogar op 17 jul 2020 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor MoesTuin » 16 jul 2020 22:52

Dogar schreef:zeker maar samen helemaal weg is erg fijn voor onze relatie. Onze zoon wil wel met ons mee. Echter als je met hem op pad bent komen we zelf niet echt tot rust. Wij beseffen ons allebei dat we in dat opzicht een superluxe positie hebben. Vanaf het moment dat hij bij ons kwam wonen (het is niet ons biologisch kind) IS hij door iedereen met veel warmte opgenomen. En stiekum si hij wel een beetje het lieverdje van mijn schoonouders geworden, Zonder daar in door te slaan gelukkig. Ok heb zelf enorm veel aan mijn schoonouders te danken. (voor mij zijn het de ouders die ik nooit had) En als ik zie dat ze door zijn barieres heen kunnen breken weet ik dat het goed is. En ook voor hem. Due mensen hebben van god een onmiskenbaar talent gekregen. op dat vlak.

Mooi Dogar om te lezen....in die zinnen klinkt heel veel liefde door die jullie geven en ontvangen....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dogar

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Dogar » 17 jul 2020 00:14

Ik vraag de Here dan ook regelmatig waar ik het allemaal aan verdiende. Tot hij mijn vrouw op mijn pad bracht en zij hem. leidde ik zacht gezegd een heel ander leven. Daar snap in niks van maar ben er dankbaar voor.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor MoesTuin » 17 jul 2020 07:54

Mooi Dogar...
We snappen zoveel niet en dat hoeft ook helemaal ook niet.
Geloof en Vertrouw....
God overziet het allemaal!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 20 jul 2020 14:18

Marnix schreef:Noorwegen is het mooiste land van Europa :-) zo ruig, uitgestrekt en afwisselend. En best goed te doen voor een zomervakantie. Beetje opletten wat je koopt en wat minder vaak een terrasje pakken maar dan is het best betaalbaar en bereisbaar.

Prijzen in Noorwegen vallen best mee. Je moet er alleen niet op "nederlandes wijze" willen leven.
Neem een hengel mee, en je kunt de hele vakantie gratis vis eten (vlees is relatief duur).
Alcohol is onbetaalbaar (maar eenvoudig mee te nemen vanuit NL), en verder: leef als de Noren, dan is het best te betalen allemaal!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 20 jul 2020 14:41

StillAwake schreef:Prijzen in Noorwegen vallen best mee. Je moet er alleen niet op "nederlandes wijze" willen leven.
Neem een hengel mee, en je kunt de hele vakantie gratis vis eten (vlees is relatief duur).
Alcohol is onbetaalbaar (maar eenvoudig mee te nemen vanuit NL), en verder: leef als de Noren, dan is het best te betalen allemaal!


Precies. En in de supermarkten vooral onderaan kijken niet naar wat op ooghoogte ligt :-) Met zulke prachtige natuur heb ik sowieso weinig luxe nodig :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Chaya » 20 jul 2020 14:56

StillAwake schreef:Prijzen in Noorwegen vallen best mee. Je moet er alleen niet op "nederlandes wijze" willen leven.
Neem een hengel mee, en je kunt de hele vakantie gratis vis eten (vlees is relatief duur).
Alcohol is onbetaalbaar (maar eenvoudig mee te nemen vanuit NL), en verder: leef als de Noren, dan is het best te betalen allemaal!

Ik ben nooit in Noorwegen geweest, maar wat is de reden dat alcohol zo duur is en zijn er dan ook minder alcoholisten?
In Rusland werkt dat niet helemaal, dan stoken ze het desnoods zelf.

Maar het lijkt me geweldig om ooit een fjordencruise te maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 20 jul 2020 15:07

Marnix schreef:Precies. En in de supermarkten vooral onderaan kijken niet naar wat op ooghoogte ligt :-) Met zulke prachtige natuur heb ik sowieso weinig luxe nodig :-)

Ik besef echt wel dat ik het financieel niet slecht heb, en dat ik niet echt op de kleintjes hoef te letten.
Maar als je in Nederland niet perse op de onderste schappen hoeft te kijken bij je boodschappen hoef je het mijns inziens daar ook niet.
Tenzij je inderdaad vlees wilt eten, aardappelen wilt kopen en met alle geweld de groenten die hier in de supermarkt liggen wilt kopen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron