Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 28 jul 2023 17:34

Berchtensgaden naar Kiel in een keer? Dat wordt een machtige lange rit/dag lijkt mij?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 28 jul 2023 19:06

ajl schreef:Wij zijn helaas ook alweer terug. Het weer was wisselvallig en hebben regelmatig behoorlijke buien gehad. Verder genoten van de bergen.


Ja het weer is er niet erg goed he. Ik kijk af en toe naar Salzburgerland omdat we daar naartoe gaan over twee weken maar het ziet er nog niet goed uit. Misschien wordt het de komende tijd wat stabieler. Tsjechië lijkt wel goed, zijn we nu naar onderweg. Na een kletsnatte maar mooie New Wine-week.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2023 11:22

Katlheen schreef:Berchtensgaden naar Kiel in een keer? Dat wordt een machtige lange rit/dag lijkt mij?


Ik ken wel meer mensen die 1000 km op een dag doen, die beginnen meestal al ‘s nachts met rijden. En dan kan je als je geen karretje hebt of zo wel aardig doorrijden in Duitsland.
Maar goed dan moet je wel vaak opladen tussendoor :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 29 jul 2023 18:08

Marnix schreef:Ik ken wel meer mensen die 1000 km op een dag doen, die beginnen meestal al ‘s nachts met rijden. En dan kan je als je geen karretje hebt of zo wel aardig doorrijden in Duitsland.
Maar goed dan moet je wel vaak opladen tussendoor :-)


Wij hebben op de terugweg in 1x 1200 km gereden ( met kar). Dat was niet de bedoeling, maar ik kon nergens meer voor een leuk bedrag overnachten. Onderweg nog geprobeerd een hotel te vinden, maar voor minder dan €600,00 lukte dat niet. Daar hadden we geen zin in. We zijn om 13.30 uur weggereden en om 6.00 uur waren we thuis.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 29 jul 2023 18:09

Marnix schreef:Ja het weer is er niet erg goed he. Ik kijk af en toe naar Salzburgerland omdat we daar naartoe gaan over twee weken maar het ziet er nog niet goed uit. Misschien wordt het de komende tijd wat stabieler. Tsjechië lijkt wel goed, zijn we nu naar onderweg. Na een kletsnatte maar mooie New Wine-week.


Echt wisselend. We hebben dagen gehad met 30 C,maar ook een windhoos over de camping die bomen ontwortelde en tenten kapot maakte.

Waar gaan jullie heen in Tsjechië?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 29 jul 2023 18:12

Ik ga volgende maand al boeken voor volgend jaar. In Karinthië is een camping waar we graag heen willen en al een aantal keren niet konden komen, omdat het vol zat. Ook de huttentochten schijn je in november te moeten boeken. Dus komende weken goed zoeken naar een geschikte tocht met accomodatie.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2023 21:56

Leuk. Welke camping? Ik sta altijd open voor tips daar!

ajl schreef:Wij hebben op de terugweg in 1x 1200 km gereden ( met kar). Dat was niet de bedoeling, maar ik kon nergens meer voor een leuk bedrag overnachten. Onderweg nog geprobeerd een hotel te vinden, maar voor minder dan €600,00 lukte dat niet. Daar hadden we geen zin in. We zijn om 13.30 uur weggereden en om 6.00 uur waren we thuis.


Was je niet een beetje gesloopt dan? Dat lijkt me namelijk vervelend, doodmoe terugkomen van vakantie. Overnachten is wel duur geworden ja, viel mij ook al op maar wij hebben wel van tevoren (maand geleden of zo) wat geboekt. 1x 110 ex ontbijt in een saai hotel aan de snelweg (was gisternacht) en terug een enorm Duits Gasthof in een dorpje, voor 130 inclusief. Niet heel goedkoop maar wel goedkoper dan wat jij noemt en het maakt de reis wel leuker. Maar goed wij hebben aan een familiekamer genoeg, dat scheelt allicht wat.

We zitten nu op camping Chvalsiny in de buurt van Cesky Krumlov, Zuid-Bohemen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 30 jul 2023 18:59

Marnix schreef:Leuk. Welke camping? Ik sta altijd open voor tips daar!



Was je niet een beetje gesloopt dan? Dat lijkt me namelijk vervelend, doodmoe terugkomen van vakantie. Overnachten is wel duur geworden ja, viel mij ook al op maar wij hebben wel van tevoren (maand geleden of zo) wat geboekt. 1x 110 ex ontbijt in een saai hotel aan de snelweg (was gisternacht) en terug een enorm Duits Gasthof in een dorpje, voor 130 inclusief. Niet heel goedkoop maar wel goedkoper dan wat jij noemt en het maakt de reis wel leuker. Maar goed wij hebben aan een familiekamer genoeg, dat scheelt allicht wat.

We zitten nu op camping Chvalsiny in de buurt van Cesky Krumlov, Zuid-Bohemen.


We waren inderdaad best mooi. Dat kwam ook doordat we al om 8.30 uur alweer wakker werden door het geluid van de radio van schilders in de buurt.

Op de heenweg lukte het wel om een Gasthof te reserveren. Wij hadden twee kamers ( familie kamer en een eenpersoons kamer) incl. ontbijt voor €195,00. Dat bedrag vind ik ook prima. De week voorafgaand aan onze terugreis ben ik gaan zoeken en onderweg ook nog, niets gevonden. Daarna had mijn man zoiets van 'doorrijden'. 's Nachts heeft hij nog een uur geslapen en daarna weer door. Volgend jaar ga ik wel wat verder van te voren boeken. Dit was niet fijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 31 jul 2023 23:13

ajl schreef:We waren inderdaad best mooi. Dat kwam ook doordat we al om 8.30 uur alweer wakker werden door het geluid van de radio van schilders in de buurt.

Op de heenweg lukte het wel om een Gasthof te reserveren. Wij hadden twee kamers ( familie kamer en een eenpersoons kamer) incl. ontbijt voor €195,00. Dat bedrag vind ik ook prima. De week voorafgaand aan onze terugreis ben ik gaan zoeken en onderweg ook nog, niets gevonden. Daarna had mijn man zoiets van 'doorrijden'. 's Nachts heeft hij nog een uur geslapen en daarna weer door. Volgend jaar ga ik wel wat verder van te voren boeken. Dit was niet fijn.


Ja precies. Beetje pech gehad dat een deel weer terugkwam van vakantie en een deel juist wegging, dan is het topdrukte bij de Gasthofs. Beter dan iets eerder wat reserveren. Ben je minder flexibel maar scheelt een hoop geld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 01 aug 2023 06:51

ajl schreef:Zijn jullie nog op vakantie of ben jij opgetrommeld voor de brandende boot bij Ameland ( Terschelling inmiddels ;))

Ik ben inderdaad naar Rotterdam gevlogen om aan boord te gaan.

Nu het schip stabiel(er) is ben ik weer op de camping aangekomen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 01 aug 2023 06:53

Katlheen schreef:Berchtensgaden naar Kiel in een keer? Dat wordt een machtige lange rit/dag lijkt mij?

Valt mee, op de heenweg van Emden naar Basel op 1 dag, dit is vergelijkbaar.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 01 aug 2023 08:36

En wat is de situatie aan boord van die schuit inmiddels? Vuur onder controle of gaat dat nog steeds door?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 01 aug 2023 16:16

Katlheen schreef:En wat is de situatie aan boord van die schuit inmiddels? Vuur onder controle of gaat dat nog steeds door?

Je kunt je wellicht voorstellen dat bij scheepsrampen of ongevallen niet alles wat mij ter ore komt geschikt is om te delen.
Klinkt rot, maar mag ik niets over zeggen...

Wat ik kan melden is dat het grootste zinkgevaar geweken is.
Bovendien ligt ze nu op een relatief veilige plaats.
Daarnaast ben ik expert op scheepsbouwvlak, niet op brandbestrijding.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2023 20:06

En daarnaast is het werk en dit is een vakantietopic :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 01 aug 2023 20:16

Dat klopt. Alleen kan je niet ontkennen dat SA bijzonder werk heeft dat regelmatig tot nieuwsgierigheid werkt. :D

@ Marnix
Afgelopen jaar zaten wij op een kleinere camping 'Berggruss' in Berg im Drautal . De camping had een klein zwembad. Ik vond de sfeer erg plezierig. Het staat wel vol Nederlanders. Daar moet je van houden. Camping was schoon en erg goedkoop.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten