Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 09 jul 2021 08:36

Erik1960 schreef:Afbeelding
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 09 jul 2021 08:48

Vakantie in gevaar: Nederland gaat weer rood kleuren op Europese kaart

Het aantal nieuwe coronabesmettingen loopt zo snel op dat het niet de vraag is óf Nederland van oranje en groen weer rood zal kleuren op de Europese kaart, maar wanneer. Dat heeft invloed op Nederlandse vakantiegangers. De reisbranche vreest alweer beperkingen. ‘Dan mogen we eindelijk weg en dan willen ze ons niet.’
BRON..AD.

Maar er is niets aan de hand tja................. [-X [-X
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2021 08:57

Haaibaai schreef:Gewoon blijven ontkennen dat corona niet bestaat en blijf het vooral tegen je zelf zeggen ,dan vorm je geen gevaar voor een ander.


Klopt, ik ontken inderdaad dat corona niet bestaat. :D

Maar goed, ik vond het leuk om een paar keer te reageren, heb daar veel plezier aan beleefd, bedankt daarvoor. Maar nu stop im even met aandacht geven aan trieste typetjes zoals jij.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 09 jul 2021 08:58

Marnix schreef:Klopt, ik ontken inderdaad dat corona niet bestaat. :D

Maar goed, ik vond het leuk om een paar keer te reageren, heb daar veel plezier aan beleefd, bedankt daarvoor. Maar nu stop im even met aandacht geven aan trieste typetjes zoals jij.

Dat je corona ontkent is wel duidelijk; en als je het niet kan winnen ga je schelden .,over triest gesproken.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 09 jul 2021 09:00

Marnix schreef:Maar nu stop im even met aandacht geven aan trieste typetjes zoals jij.

Het is ook onmogelijk een gesprek te voeren met iemand(en) die met zijn/haar/hun ogen dicht en vingers in zijn/haar/hun oren zit(ten).
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 09 jul 2021 09:03

[quote="Erik1960"][/quote]
\\Lekker volwassen ben je net een kind,trieste figuur ben je. ](*,)
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 09 jul 2021 09:10

Haaibaai schreef:en als je het niet kan winnen ga je schelden .,over triest gesproken.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 09 jul 2021 09:15

[quote="Erik1960"][/quote]


Dat je corona ontkent is wel duidelijk; en als je het niet kan winnen ga je schelden .,over triest gesproken.


Even het juiste citaat.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 09 jul 2021 11:26

Om maar weer ontopic te geraken: bij leven en welzijn en alle andere voorbehouden trein ik op 21 juli naar Orthez om vanaf daar in een goede 2 weken naar Burgos te lopen via de Camino Frances. Op 5 augustus reis ik van Burgos naar Irun en wandel daar de brug over naar Hendaye. Een dag later trein ik dan weer terug naar Nederland.
Dit wordt het 5e jaar dat ik een deel van de weg naar Santiago de Compostela loop. Ik schrijf -sinds ik in 2016 startte in Vezelay- een blog over mijn wandelbelevenissen. Wanneer je het leuk vindt die te volgen en/of te lezen, stuur me dan even een privebericht, zodat ik je de link naar dat blog kan sturen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor pindas83 » 09 jul 2021 22:15

Erik1960 schreef:Om maar weer ontopic te geraken: bij leven en welzijn en alle andere voorbehouden trein ik op 21 juli naar Orthez om vanaf daar in een goede 2 weken naar Burgos te lopen via de Camino Frances. Op 5 augustus reis ik van Burgos naar Irun en wandel daar de brug over naar Hendaye. Een dag later trein ik dan weer terug naar Nederland.
Dit wordt het 5e jaar dat ik een deel van de weg naar Santiago de Compostela loop. Ik schrijf -sinds ik in 2016 startte in Vezelay- een blog over mijn wandelbelevenissen. Wanneer je het leuk vindt die te volgen en/of te lezen, stuur me dan even een privebericht, zodat ik je de link naar dat blog kan sturen.


Knap hoor, zeker gezien je leeftijd :wink:
Doe je dit als zijnde echt een pelgrimstocht of gewoon omdat het kan?

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 09 jul 2021 23:07

pindas83 schreef:Knap hoor, zeker gezien je leeftijd :wink:

:D
Ik prijs me gelukkig/ben dankbaar dat ik de fysieke en mentale gezondheid heb om dit te kunnen doen en ben blij dat ik een relatie heb waarin er ruimte is om dit te ondernemen.

pindas83 schreef:Doe je dit als zijnde echt een pelgrimstocht of gewoon omdat het kan?

Ik weet natuurlijk niet wat jij onder een echte pelgrimstocht verstaat?

Mijn verlangen om dit te doen is begonnen bij het lezen van ‘De pelgrimsreis naar Santiago’ van Paolo Coelho. Ik wil de tocht graag vanuit huis lopen, maar dat betekent dat je een slordige 4 maand onderweg bent. Dat is voor iemand doe nog zo jong is dat hij moet werken voor zijn geld :wink: best lastig te regelen. Het was daarom lang iets voor ‘later’. Totdat ik in 2016 een gelegenheid kreeg om een week mee te lopen met iemand die vanuit Nederland onderweg was. Sinds dat jaar loop ik jaarlijks (muv 2017) zo’n twee weken.

Ik zal tzt bij aankomst zeker aangeven dat ik om religieuze redenen loop: dan krijg je de mooiste oorkonde. De tocht heeft voor mij geen religieuze betekenis in de zin dat ik aan het einde mijn aflaten in ontvangst kan nemen. Maar de herinnering aan de pelgrimszegen in Vezelay kan nog steeds kippenvel op mijn armen toveren. En in 2018 heb ik in een krakkemikkig kerkje in een onbenullig dorpje een kruiswegstatie gezien waar ik een half uur ademloos naar heb zitten kijken (zie foto)
Afbeelding

De tocht raakt me dus zeker ook in religieuze en/of spirituele zin.
De wens een keer de hele weg te gaan is er nog steeds. Ergens vorig jaar las ik een verhaal van iemand die met zijn beste vriend de afspraak maakte om na hun pensionering samen te gaan lopen. Die vriend kreeg een rotziekte en was binnen 3 maanden overleden. Dat deed me nog eens realiseren dat uitstellen tot ‘later’ geen zekerheid is. Dus… ben ik het gesprek aangegaan om in 2022 8 weken weg te kunnen. Thuis, collega’s en onze jongste gaven groen licht. Als alles goed blijft gaan loop ik volgend jaar de Camino Norte (vanaf Irun langs de Spaanse noordkust) en de Camino Primitivo (van Oviedo richting Santiago). Ik vind het een geweldig avontuur: ben nog nooit zo lang van huis geweest. Maar ik verheug me er enorm op!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 10 jul 2021 19:03

Wat geweldig, Erik! Het is inderdaad al een zegen als je lichaam zo sterk en gezond is dat je dit aankunt. Slaap je onderweg in van die slaapzalen? Of ook weleens in een hotel?

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 10 jul 2021 19:16

Lalage schreef:Wat geweldig, Erik! Het is inderdaad al een zegen als je lichaam zo sterk en gezond is dat je dit aankunt. Slaap je onderweg in van die slaapzalen? Of ook weleens in een hotel?

Echte slaapzalen heb ik nog niet gehad. De pelgrimsherbergen in Frankrijk waren niet zo groot. Hoogste aantal was 5 mensen op een grote verdieping. Mijn eerste ervaring met slaapzalen hoop ik dit jaar op te doen. Ik overnachtte -behalve in herbergen- op campings (had twee jaar tentje mee), in B&B’s, en hotels.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 10 jul 2021 21:39

Lalage schreef:Wat geweldig, Erik! Het is inderdaad al een zegen als je lichaam zo sterk en gezond is dat je dit aankunt. Slaap je onderweg in van die slaapzalen? Of ook weleens in een hotel?

Wel neen laat je niet voor de gek houden,wij hebben ze wel gezien liften en hele stukken met de bus o o wat zijn het toch echte pelgrims....niet dus :o :o .

En niks in slaapzalen gewoon een goed hotel ze kijken wel uit die zogenaamde pelgrims; tjonge wat een nep dat soort gasten .jammer.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 11 jul 2021 10:05

Haaibaai schreef:Wel neen laat je niet voor de gek houden,wij hebben ze wel gezien liften en hele stukken met de bus o o wat zijn het toch echte pelgrims....niet dus :o :o .

En niks in slaapzalen gewoon een goed hotel ze kijken wel uit die zogenaamde pelgrims; tjonge wat een nep dat soort gasten .jammer.


Voor iemand die op 7 mei nog schreef:
Haaibaai schreef:nooit over een persoon oordelen die men niet kent;oordelen is al zo fout.
ben je weer lekker bezig. Of was de azijn weer in de aanbieding?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten