Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 29 jun 2021 15:07

Haaibaai schreef:Deventer inderdaad mooi maar binnen een dag is men daar uit gekeken.Tevens de geboorte plaats van de Moderne devotie, en voor de OKK een slapend Bisdom.En dan nog de Deventer koek lekker bij het ontbijt.

ik denk dat er weinig steden in ons land zijn waar je niet in een dag bent uitgekeken.
Amsterdam, of, in een totaal andere stijl, Rotterdam wellicht, maar verder ben je om het even welke Nederlandse stad in een dag door.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 29 jun 2021 16:15

StillAwake schreef:ik denk dat er weinig steden in ons land zijn waar je niet in een dag bent uitgekeken.
Amsterdam, of, in een totaal andere stijl, Rotterdam wellicht, maar verder ben je om het even welke Nederlandse stad in een dag door.



Dat is wel waar;maar Rotterdam trekt meer en meer toeristen en verblijven daar dan een week zo ook Amsterdam,Den Haag pak weg een dag of drie.Nemen we de Benelux is Antwerpen goed voor een week en Brussel ook,Leuven een dag of drie. Gent,Brugge eveneens.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 07:38

Haaibaai schreef:Dat is wel waar;maar Rotterdam trekt meer en meer toeristen en verblijven daar dan een week zo ook Amsterdam,Den Haag pak weg een dag of drie.Nemen we de Benelux is Antwerpen goed voor een week en Brussel ook,Leuven een dag of drie. Gent,Brugge eveneens.

Brussel viel me heel erg tegen. Het beroemde marktplein is geweldig, en het uitzicht vanaf het Poelaertplein waren geweldig, maar verder was het zeg maar "niet mijn stad"...
Gent, Brugge en Antwerpen zijn geweldige steden, kun je me gerust een paar dagen droppen ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 30 jun 2021 07:55

StillAwake schreef:Brussel viel me heel erg tegen. Het beroemde marktplein is geweldig, en het uitzicht vanaf het Poelaertplein waren geweldig, maar verder was het zeg maar "niet mijn stad"...
Gent, Brugge en Antwerpen zijn geweldige steden, kun je me gerust een paar dagen droppen ;-)



Brussel daar moet men de weg weten,hoofdstad van Vlaanderen,Federatie Belgie en Europa.
Een pracht wandeling is naar de Koekelberg Nationale Basiliek het Heilig Hart in de avond en nacht prachtig verlicht en de vijfde grootste Kerk ter wereld, en het grootste Art Deco gebouw ter wereld Zo staat het gelukkig vol met prachtige kerken.De Zwavelwijk is ook heel leuk.En aan museums geen gebrek in Brussel.

En ga is naar Leuven,wij weten daar een goed hotel,Leuven de moeite waard en heerlijk eten kan je daar ook dus ja............. :0~ :)bezem Wij horen het wel als je gaat voor het hotel.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 08:14

Haaibaai schreef:Brussel daar moet men de weg weten,hoofdstad van Vlaanderen,Federatie Belgie en Europa.
Een pracht wandeling is naar de Koekelberg Nationale Basiliek het Heilig Hart in de avond en nacht prachtig verlicht en de vijfde grootste Kerk ter wereld, en het grootste Art Deco gebouw ter wereld Zo staat het gelukkig vol met prachtige kerken.De Zwavelwijk is ook heel leuk.En aan museums geen gebrek in Brussel.

En ga is naar Leuven,wij weten daar een goed hotel,Leuven de moeite waard en heerlijk eten kan je daar ook dus ja............. :0~ :)bezem Wij horen het wel als je gaat voor het hotel.

Nogmaals: Brussel viel me tegen, al zat het weer ook niet mee.
Leuven ben ik een paar keer geweest, maar heeft minder indruk gemaakt dan Gent, Brugge of Antwerpen.
Maar als de maatregelen weer wat soepeler zijn, en een stedentrip weer mogelijk lijkt zal ik er eens over nadenken (hoewel Lissabon hoger op de wensenlijst staat).
Ook zou ik graag nog eens naar Boedapest of Rome teruggaan, daar was ik in een week nog lang niet uitgekeken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 30 jun 2021 08:42

Nogmaals: Brussel viel me tegen, al zat het weer ook niet mee.
Leuven ben ik een paar keer geweest, maar heeft minder indruk gemaakt dan Gent, Brugge of Antwerpen.
Maar als de maatregelen weer wat soepeler zijn, en een stedentrip weer mogelijk lijkt zal ik er eens over nadenken (hoewel Lissabon hoger op de wensenlijst staat).
Ook zou ik graag nog eens naar Boedapest of Rome teruggaan, daar was ik in een week nog lang niet uitgekeken...



Lissabon gelijk doen en Braga,Sintra en Combria ook niet vergeten.Rome komen wij regelmatig voor de Pandemie uit brak waren wij er nog,wij zitten daar in een instituut nog geen 3 minuten van de Sint Pieter af, heb je daar een kamer aan de achter kant heb men uitzicht op de koepel van de Sint Pieter Vaticaan en hoor men vroeg in de morgen de klokken luiden.Normaal hadden wij er weer geweest in Rome maar nu moeten wij de pandemie afwachten.Voor hen die wel is in de Hollandse Kerk zijn geweest naast het Sint Pieterplein, echt heerlijk Hollandsch na de Heilige Eucharistie is er koffie met koek een stuk NL in Rome.Maar goed in Rome komt men nooit uit gekeken. Assisië ben je daar nog nooit geweest gelijk doen,je bent toch in de buurt. :wink:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2021 12:31

StillAwake schreef:Nogmaals: Brussel viel me tegen, al zat het weer ook niet mee.
Leuven ben ik een paar keer geweest, maar heeft minder indruk gemaakt dan Gent, Brugge of Antwerpen.
Maar als de maatregelen weer wat soepeler zijn, en een stedentrip weer mogelijk lijkt zal ik er eens over nadenken (hoewel Lissabon hoger op de wensenlijst staat).
Ook zou ik graag nog eens naar Boedapest of Rome teruggaan, daar was ik in een week nog lang niet uitgekeken...


Zeker. En Istanbul al eens geweest? Ik ga er nu liever niet naartoe omdat Erdogan er aan de macht is, misschien heb jij er minder moeite mee omdat je voor je werk ook wel overal naartoe reist. Maar ik ben daar een paar weken geweest en het is een prachige en fascinerende stad.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 14:13

Marnix schreef:Zeker. En Istanbul al eens geweest? Ik ga er nu liever niet naartoe omdat Erdogan er aan de macht is, misschien heb jij er minder moeite mee omdat je voor je werk ook wel overal naartoe reist. Maar ik ben daar een paar weken geweest en het is een prachige en fascinerende stad.

Ik ben ooit in Istanbul geweest (pré Erdogan), en ik vond het inderdaad een heel mooie stad.

Wat dat betreft zeker in de top 10 van Europese steden.
Privé zou ik onder Erdogan niet snel naar Turkije gaan (zakelijk heb ik er minder moeite mee, ik heb al een aantal landen bezocht (voor werk) waar vrijheid een heel andere lading heeft).
Maar ik ben de eerste om toe te geven dat het krom is dat je zakelijk wél zaken doet, maar het privé niet vindt kunnen.
Top 15 van Europese steden waar ik zeker terugkom:
1-Rome
2-Boedapest
3-Istanbul
4-St. Petersburg
5-Praag
6-Tallinn
7-Barcelona
8-Praag
9-Berlijn
10-Londen
11-Moskou
12-Stockholm
13-Edinburgh
14-Boekarest
15-Parijs
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 06 jul 2021 07:23

Marnix schreef:Zeker. En Istanbul al eens geweest? Ik ga er nu liever niet naartoe omdat Erdogan er aan de macht is, misschien heb jij er minder moeite mee omdat je voor je werk ook wel overal naartoe reist. Maar ik ben daar een paar weken geweest en het is een prachige en fascinerende stad.


Mijn man heeft, voordat ik hem leerde kennen, ruim een jaar in Istanbul gewoond en gewerkt. Hij vertelt wel eens dat de Turken indertijd ( rond 2000) al bang waren dat dit zou gebeuren. Erdogan heeft met name veel aanhangers buiten de grote steden. Hij wil onder Erdogan ook niet meer naar istanbul, maar vertelde wel dat het een van de mooiste steden is met veel bezienswaardigheden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2021 10:03

ajl schreef:Mijn man heeft, voordat ik hem leerde kennen, ruim een jaar in Istanbul gewoond en gewerkt. Hij vertelt wel eens dat de Turken indertijd ( rond 2000) al bang waren dat dit zou gebeuren. Erdogan heeft met name veel aanhangers buiten de grote steden. Hij wil onder Erdogan ook niet meer naar istanbul, maar vertelde wel dat het een van de mooiste steden is met veel bezienswaardigheden.


Grappig. Mijn broer heeft er een jaar of 6 gewoond. Ik ben er een paar keer geweest, twee keer met mijn vrouw en een keer met gezin. Wel leuk omdat je er dan niet alleen als toerist bent maar iemand kent die weer locals kent, een keer ook bij vriendinnen van hem gelogeerd en als mijn broer moest werken geregeld met Turkse vrienden van hem op stap geweest. Dan leer je een stad en haar bewoners wat anders kennen. Waarbij wel gezegd moet worden dat Istanbul een stad van extremen is, waar je gerust in een bus of op een boot kan zitten met vrouwen in niqaab en vrouwen in minirokjes. Waar je progressieve en conservatieve wijken hebt enz. Maar verhoudingsgewijs heb je daar wel veel progressieve mensen, niet voor niets werd de AK-partij er bij de laatste verkiezingen niet de grootste ondanks censuur, veel meer zendtijd voor Erdogan dan de oppositie enz.

Maar goed, ook door die verschilen, de ontzettend aardige mensen en zo is het een fascinerende stad. Chaotisch druk, dat wel. Ook historisch gezien natuurlijk veel verschillen, eerst Byzantijns (Byzantium) daarna de hoofdstad van het Romeinse Rijk (christelijk) en daarna het Ottomaanse rijk (islam). Op een plek waar continenten, religie en culturen elkaar ontmoeten (en sporadisch botsen) maar als die zaken maken het erg fascinerend. Op zich kan je er wel veilig naartoe, toeristen doen ze er niks, ze weten dat ze niet nodig hebben.... maar of je het moet willen is een tweede. Hopelijk kunnen we er een keer met wat betere omstandigheden weer naartoe want het is echt de moeite waard. En dan heb ik het nog niet eens over de Turkse keuken gehad :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 06 jul 2021 10:34

Heerlijk op vacantie op naar de 4 e corona golf met het gevolg alles weer op slot.Namends de mensen die verstandig zijn en gewoon thuis blijven dank maar weer voor het verspreiden van het covid19. ](*,) ](*,)
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2021 11:14

Haaibaai schreef:Heerlijk op vacantie op naar de 4 e corona golf met het gevolg alles weer op slot.Namends de mensen die verstandig zijn en gewoon thuis blijven dank maar weer voor het verspreiden van het covid19. ](*,) ](*,)


Ja want als je thuis blijft, naar je werk en de supermarkt gaat en alleen in je eigen plaats gaat winkelen en zo kan je natuurlijk helemaal geen corona verspreiden, dat kan alleen als je op vakantie gaat, vooral naar het buitenland ook want daar is veel meer corona, En als mensen tussen de golven door ook thuis waren gebleven was er helemaal geen 2e golf en 3e golf en straks 4e golf gekomen ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 06 jul 2021 11:23

Haaibaai schreef:Heerlijk op vacantie op naar de 4 e corona golf met het gevolg alles weer op slot.Namends de mensen die verstandig zijn en gewoon thuis blijven dank maar weer voor het verspreiden van het covid19. ](*,) ](*,)

leg mij eens uit hoe ik, als ik op een boerencampinkje ergens achterin een dal in de Alpen of Pyreneeen zit, waar ik vrijwel niemand tegenkom een groter risico ben dan "haaibaai", die waarschijnlijk meer mensen tegenkomt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 06 jul 2021 11:29

Marnix schreef:Ja want als je thuis blijft, naar je werk en de supermarkt gaat en alleen in je eigen plaats gaat winkelen en zo kan je natuurlijk helemaal geen corona verspreiden, dat kan alleen als je op vakantie gaat, vooral naar het buitenland ook want daar is veel meer corona, En als mensen tussen de golven door ook thuis waren gebleven was er helemaal geen 2e golf en 3e golf en straks 4e golf gekomen ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)



Ga jij nou maar lekker op vacantie en neem vooral niet je verantwoordelijkheid;doe je best ](*,) #-o #-o =;
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 06 jul 2021 11:59

StillAwake schreef:leg mij eens uit

Vergeet dat maar. Er wordt hier al sinds een maand alleen maar gesproken over welke steden de moeite van een bezoek waard zijn. Die schertsfigu(u)r(en) doet/doen daar zelf ook aan mee met zijn/haar/hun advies om Leuven, Lissabon en Rome te bezoeken. Maar vanmorgen had(den) hij/zij blijkbaar weer een aanval van forumincontinentie. De beste manier om er van verlost worden: negeren.
Laatst gewijzigd door Erik1960 op 06 jul 2021 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten