Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Dogar

Vakantie !!!

Berichtdoor Dogar » 04 jul 2020 20:51

Wel, ik vroeg mij af wat zijn jullie favoriete vakantie landen ?

Ik zal zelf maar van wal steken.

Voor rondreizen. Zo wijd de wereld strekt.

Voor luilekker vakanties. De Griekse eilanden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2020 21:58

Dogar schreef:Wel, ik vroeg mij af wat zijn jullie favoriete vakantie landen ?

Ik zal zelf maar van wal steken.

Voor rondreizen. Zo wijd de wereld strekt.

Voor luilekker vakanties. De Griekse eilanden.


Ik ben erg fan van Scandinavie. Qua natuur vind ik Noorwegen verreweg het mooiste land van Europa, in ieder geval van wat ik gezien heb. Zweden is wat minder ruig maar wel leuk met kinderen, wat meer zwemmogelijkheden en een beter klimaat. Schotland vond ik ook erg mooi. En ja, ik hou ook van de Italiaanse cultuur, van Frankrijk, de Alpen.

Mijn mooiste vakantie was naar West-Canada waar we vier weken met een camper op de bonnefooi hebben rondgetourd, op Vancouver Island en de Rocky Mountains en alles er tussenin. Walvissen, zwarte beren, grizzlyberen en ander wild (van best dichtbij) gezien. Prachtig daar!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor K80 » 05 jul 2020 22:22

Vanwege een paar jaar klussen, zit echt vakantie er niet in.
We zijn wel een enkele keer naar Curaçao geweest. Heerlijke strandvakanties

Verders vind ik het op vakantie gaan naar een eiland wel iets hebben.
De Azoren zijn echt heel mooi en bijzonder.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Loic
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2020 16:42

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Loic » 07 jul 2020 22:41

Het klinkt niet heel spannend maar persoonlijk vind ik Belgie een heel leuk land om heen te gaan. Voor mij is dit niet al te duur want ik kan gelukkig bij vrienden slapen daar;) Alles is daar zo anders het is er wat gemoedelijker en de steden zijn over het algemeen veel ouder. Ook zijn er genoeg musea waar je leuke tentoonstellingen kunt zien zoals het koniklijk museum van de schone kunsten. Turnhout is ook echt een aanrader het is een leuk klein stadje net over de grens bij Tilburg.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor K80 » 08 jul 2020 06:48

Loic schreef:Het klinkt niet heel spannend maar persoonlijk vind ik Belgie een heel leuk land om heen te gaan. Voor mij is dit niet al te duur want ik kan gelukkig bij vrienden slapen daar;) Alles is daar zo anders het is er wat gemoedelijker en de steden zijn over het algemeen veel ouder. Ook zijn er genoeg musea waar je leuke tentoonstellingen kunt zien zoals het koniklijk museum van de schone kunsten. Turnhout is ook echt een aanrader het is een leuk klein stadje net over de grens bij Tilburg.



Heel leuk ja België, zo leuk dat het Goede Doel er een liedje over heeft gemaakt.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Loic
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2020 16:42

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Loic » 09 jul 2020 11:09

K80 schreef:Heel leuk ja België, zo leuk dat het Goede Doel er een liedje over heeft gemaakt.

Dat liedje vind ik dan weer niet zo leuk maar het land wek :D

Dogar

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Dogar » 09 jul 2020 14:56

En niet te vergeten de vermaarde bieren natuurlijk !!

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor lekkerbek » 11 jul 2020 12:32

Egypte, maar dan vooral de onderwaterwereld, prachtig om daar te snorkelen!

Ik zou dolgraag een keer naar Zuid-Afrika willen en naar Noorwegen, geweldig lijkt me dat!

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor K80 » 11 jul 2020 16:19

Scandinavië lijkt me inderdaad prachtig. Wellicht ooit in de toekomst als het huis en zo klaar is. Maar dat gaat nog wel een paar jaar duren..
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2020 22:46

lekkerbek schreef:Egypte, maar dan vooral de onderwaterwereld, prachtig om daar te snorkelen!

Ik zou dolgraag een keer naar Zuid-Afrika willen en naar Noorwegen, geweldig lijkt me dat!


Noorwegen is het mooiste land van Europa :-) zo ruig, uitgestrekt en afwisselend. En best goed te doen voor een zomervakantie. Beetje opletten wat je koopt en wat minder vaak een terrasje pakken maar dan is het best betaalbaar en bereisbaar.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Jess » 14 jul 2020 07:56

Gewoon thuis, ik heb hier alles wat ik nodig heb.

Woon op het platteland, dus dat scheelt ook wel en je houdt een hoop geld in je zak :D

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor MoesTuin » 16 jul 2020 07:17

Jess schreef:Gewoon thuis, ik heb hier alles wat ik nodig heb.

Woon op het platteland, dus dat scheelt ook wel en je houdt een hoop geld in je zak :D


Hier net zo :D (maar dan met zee)
*ik ervaar mijn hele leven als vakantie eigenlijk* :muhahaha:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2020 08:35

Hm ik weet niet of alleen maar vakantie me nu al gelukkig zou maken :-) Dus ik heb in september nog lekker 3 weken vakantie op de planning staan. Nog geen idee waar we naartoe gaan, we boeken sowieso nooit en bedenken meestal pas 3 dagen voor we op vakantie gaan waar we naartoe gaan. Beetje naar het weer kijken en zo.En in deze tijd is vooruitplannen, reserveren etc al helemaal niet handig. Maar we willen wel Nederland uit. In eigen huis heb ik toch minder vakantiegevoel. Zelfde dorp, zelfde mensen, zelfde winkels, zelfde taal. Zelfde wasmanden, wasmachines en dingen die nog moeten gebeuren. Hopelijk blijft het virus rustig en geeft dat geeft dan genoeg mogelijkheden in september.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Chaya » 16 jul 2020 13:23

Marnix schreef:Hm ik weet niet of alleen maar vakantie me nu al gelukkig zou maken :-) Dus ik heb in september nog lekker 3 weken vakantie op de planning staan. Nog geen idee waar we naartoe gaan, we boeken sowieso nooit en bedenken meestal pas 3 dagen voor we op vakantie gaan waar we naartoe gaan. Beetje naar het weer kijken en zo.En in deze tijd is vooruitplannen, reserveren etc al helemaal niet handig. Maar we willen wel Nederland uit. In eigen huis heb ik toch minder vakantiegevoel. Zelfde dorp, zelfde mensen, zelfde winkels, zelfde taal. Zelfde wasmanden, wasmachines en dingen die nog moeten gebeuren. Hopelijk blijft het virus rustig en geeft dat geeft dan genoeg mogelijkheden in september.

Ik vrees dat in september de teugels weer strakker getrokken worden of zijn.
Er is nu al melding van een tweede golf en dat verergert alleen maar zodra de toeristen terugkeren.
Ik ben er zo niet gerust op.
Zeker omdat onderzoek uitgewezen heeft dat antistoffen maar enkele maanden in het lichaam blijven en de kans op besmetting dus weer net zo groot is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor K80 » 16 jul 2020 14:04

Wij hebben een fijn nachtje Domburg geboekt als vakantie :D
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron