Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 20 mei 2021 08:08

@ SA heb jij nog tips voor leuke, kleinschalige campings in de bergen? Onze kinderen hebben ongeveer dezelfde leeftijd, dus dat moet goedkomen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2021 08:44

Wij gaan naar deze als het goed is:

https://www.natuurcamping.nl/oostenrijk ... /#slide-11

35 plaatsen (die niet van tevoren ingedeeld zijn) op een boerderij met dieren, kids kunnen ponyrijden en zo, het gemeentelijke zwembad ligt 200 meter verderop. Oostenrijk is sowieso een ontzettend kindvriendelijk land (vorig jaar weer ontdekt) en Karinthië al helemaal dus dat is wel een aanrader. Ja kan een Karnten karte kopen waarmee je gratis of met veel korting naar allerlei musea kan, met kabelbanen omhoog, rodelbanen naar beneden etcetera en op heel veel plekken hebben ze leuke dingen voor kinderen en zo.

In Noorwegen en Schotland heb je nauwelijks grote campings, daar zijn ze altijd vrij klein. Dit is wel de mooiste plek waar ik in Noorwegen heb gestaan denk ik: https://www.melkevoll.com/melkevoll-bretun-about
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 20 mei 2021 09:39

ajl schreef:@ SA heb jij nog tips voor leuke, kleinschalige campings in de bergen? Onze kinderen hebben ongeveer dezelfde leeftijd, dus dat moet goedkomen.

zie PB!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 20 mei 2021 11:59

Bedankt voor de tips! Aankomend najaar maar eens uitspitten en dan alvast voorpret op de zomer!

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 21 mei 2021 20:47

Marnix schreef:Mooi vooruitzicht. Waar ga je naartoe in Italie?



Nee dat snap ik al je verhuist en flink verbouwt en zo. De Wadden zijn wel prachtig. Ik ga meestal 3 weken en dan zou ik een Waddeneiland wel wat klein vinden maar wij zijn wel erg ondernemend en dan heb je een eiland op een gegeven moment wel gezien. Maar als je lekker wil bijkomen in een rustige omgeving, af en toe even naar zee is het heel fijn. Ook als je later wel weer op vakantie wil / kan en er even een weekje of lang weekend tussenuit wil bijvoorbeeld.



Hoezo? Is de pandemie in andere landen dan erger? Een hoop landen staan er beter voor dan Nederland, hebben veel minder besmettingen en meer ruimte dus misschien kan je daar nu wel beter zijn. Nederland is vrij druk en dichtbevolkt. Ik ben vorig jaar tussen de golven door toen het kon (september) twee weken in Italie geweest en een week in Oostenrijk. Ik voelde me daar minstens zo veilig als in Nederland, eigenlijk een stuk veiliger want het was er doorgaans een stuk minder druk. Bovendien zijn we op vakantie veel in de natuur wat natuurlijk behoorlijk veilig is. En in tussentijd ben ik ook wel in Nederland op stap geweest, vorige week gekampeerd in Brabant, in januari een lang weekend in Schoorl geweest. De kans dat ik daar besmet raak is volgens mij een stuk kleiner dan tijdens een gewone werkweek dat ik thuis ben. Dus waarom zou ik thuisblijven?


Ga voor al en hou je vooral niet aan de voorschriftenm als jij maar kan doen wat je wil.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2021 21:09

Haaibaai schreef:Ga voor al en hou je vooral niet aan de voorschriftenm als jij maar kan doen wat je wil.


Moeilijk he, lezen. Als je dat had gedaan had je niet hoeven reageren. Laat maar, ik kan nog beter tegen een willekeurige lantaarnpaal aanpraten want de kans dat die naar me luistert is minstens zo groot dan bij jou…

Heb me in september in Italie en Oostenrijk aan alle voorschriften gehouden, buiten geleefd en voelde me er veiliger dan in Nederland. En oh het mocht toen ook gewoon omdat het toen veilig was. Maar jij weet het blijkbaar beter en hebt zo je eigen voorschriften.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 21 mei 2021 21:19

Marnix schreef:Moeilijk he, lezen. Als je dat had gedaan had je niet hoeven reageren. Laat maar, ik kan nog beter tegen een willekeurige lantaarnpaal aanpraten want de kans dat die naar me luistert is minstens zo groot dan bij jou…

Heb me in september in Italie en Oostenrijk aan alle voorschriften gehouden, buiten geleefd en voelde me er veiliger dan in Nederland. En oh het mocht toen ook gewoon omdat het toen veilig was. Maar jij weet het blijkbaar beter en hebt zo je eigen voorschriften.



Wat wij al zeiden,als jij maar je gang kan gaan,voor de rest maak jou het niet uit zo je reactie te zien,door dat soort mensen als jij zit men nu nog in de pandemie. En de voorschriften zijn er niet voor niets. :!: :!: :!:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2021 22:30

Haaibaai schreef:Wat wij al zeiden,als jij maar je gang kan gaan,voor de rest maak jou het niet uit zo je reactie te zien,door dat soort mensen als jij zit men nu nog in de pandemie. En de voorschriften zijn er niet voor niets. :!: :!: :!:


Zoals ik al zei, de voorschriften lieten in september alle ruimte om naar het buitenland te gaan. Inderdaad, die voorschriften, waardoor dat was toegestaan, waren er niet voor niets. Maar blijkbaar is dat wat moeilijk te begrijpen voor je dus ik zal je je verwijt vergeven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 07:21

Marnix schreef:Zoals ik al zei, de voorschriften lieten in september alle ruimte om naar het buitenland te gaan. Inderdaad, die voorschriften, waardoor dat was toegestaan, waren er niet voor niets. Maar blijkbaar is dat wat moeilijk te begrijpen voor je dus ik zal je je verwijt vergeven.

Latt m lekker in zijn sop gaarkoken joh.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 07:23

Haaibaai schreef:Wat wij al zeiden,als jij maar je gang kan gaan,voor de rest maak jou het niet uit zo je reactie te zien,door dat soort mensen als jij zit men nu nog in de pandemie. En de voorschriften zijn er niet voor niets. :!: :!: :!:

Weet je wat:
Blijf jij de komende jaren in je eigen huis, laat je boodschappen thuisbezorgen, doe alles digitaal, en zorg vooral dat je geen mensen fysiek ziet.
Komt in jouw geval helemaal goed uit, dan kun je je lekker 356,25 dagen per jaar wentelen in het gelijk wat je hebt, zonder dat iemand ooit een vraag stelt (want daar geef je toch geen antwoorden op).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2021 09:49

StillAwake schreef:Weet je wat:
Blijf jij de komende jaren in je eigen huis, laat je boodschappen thuisbezorgen, doe alles digitaal, en zorg vooral dat je geen mensen fysiek ziet.
Komt in jouw geval helemaal goed uit, dan kun je je lekker 356,25 dagen per jaar wentelen in het gelijk wat je hebt, zonder dat iemand ooit een vraag stelt (want daar geef je toch geen antwoorden op).


En forums zijn dan ook verboden terrein ok? :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 09:54

Marnix schreef:En forums zijn dan ook verboden terrein ok? :-)

Lijkt me een goed plan, ook je computer is dan beschermd tebgen virussen....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 27 mei 2021 00:14

T was me het dagje wel…..

Omdat we gaan vliegen regelde ik voor dinsdagavond een covid-test (speeksel in potje) aan huis. Handig toch?
Vanmiddag rond 13 uur een bericht in de app: geen eensluidende testuitslag, we herhalen de lab-procedure en u hoort zsm van ons.
Voor de zekerheid een pcr-spoedtest geregeld voor einde van de middag. Om 16:30 nog geen bericht, dus op naar de testlokatie. Wattenstaaf in keel en neus. Uitslag bekend rond 02:30 uur in de mailbox.
Op de terugreis naar huis word ik bij het invoegen rechts ingehaald door een Subaru met een noodgang. Harde knal, spiegels raakten elkaar. Ik gelukkig geen schade. Zijn spiegel wel kaduuk. Wel ff schrikken…
Om 20:00 uur mail: de tweede poging met de speekseltest ook mislukt. Sample is afgekeurd.
Om 23:00 uur mailtje over de pcr-spoedtest: er is vertraging opgetreden, u krijgt uitslag pas morgen rond 12:00 uur.
Dat is lastig, want we vliegen om 12:30 uur….
Gebeld met klantenservice: we bieden u een spoedtest met 30 minuten wachttijd aan, morgen om 10:00 uur in Eindhoven (onze vertrekplaats).


Pffff…. Ik ben aan vakantie toe….
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 09:00

Erik1960 schreef:T was me het dagje wel…..

Omdat we gaan vliegen regelde ik voor dinsdagavond een covid-test (speeksel in potje) aan huis. Handig toch?
Vanmiddag rond 13 uur een bericht in de app: geen eensluidende testuitslag, we herhalen de lab-procedure en u hoort zsm van ons.
Voor de zekerheid een pcr-spoedtest geregeld voor einde van de middag. Om 16:30 nog geen bericht, dus op naar de testlokatie. Wattenstaaf in keel en neus. Uitslag bekend rond 02:30 uur in de mailbox.
Op de terugreis naar huis word ik bij het invoegen rechts ingehaald door een Subaru met een noodgang. Harde knal, spiegels raakten elkaar. Ik gelukkig geen schade. Zijn spiegel wel kaduuk. Wel ff schrikken…
Om 20:00 uur mail: de tweede poging met de speekseltest ook mislukt. Sample is afgekeurd.
Om 23:00 uur mailtje over de pcr-spoedtest: er is vertraging opgetreden, u krijgt uitslag pas morgen rond 12:00 uur.
Dat is lastig, want we vliegen om 12:30 uur….
Gebeld met klantenservice: we bieden u een spoedtest met 30 minuten wachttijd aan, morgen om 10:00 uur in Eindhoven (onze vertrekplaats).


Pffff…. Ik ben aan vakantie toe….


Haha ja ik snap het. Hopelijk is de sneltest zo snel als ze beloven :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 27 mei 2021 10:22

Marnix schreef:Haha ja ik snap het. Hopelijk is de sneltest zo snel als ze beloven :-)


Ja! En… negatief!!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron