Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2021 10:17

Maar goed, hebben we alweer vakanties gepland / geboekt? Of blijft men voorlopig maar even wachten om te zien wat er mogelijk is? Wie blijft er in Nederland, wie gaat toch de grens over?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 18 mei 2021 10:58

Marnix schreef:Maar goed, hebben we alweer vakanties gepland / geboekt? Of blijft men voorlopig maar even wachten om te zien wat er mogelijk is? Wie blijft er in Nederland, wie gaat toch de grens over?


Wij hopen volgende week donderdag richting Italie te vliegen voor een week met kinderen die we in 2020 moesten uitstellen tot dit jaar. De quarantaineplicht in Italie is al vervallen, nu alleen nog code geel ipv oranje. Want 10 dagen quarantaine bij terugkeer is niet te doen.

En eind juli hoop ik richting Zuid-Frankrijk te gaan om twee weken verder te lopen op de Camino de Santiago.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 18 mei 2021 11:25

Marnix schreef:Maar goed, hebben we alweer vakanties gepland / geboekt? Of blijft men voorlopig maar even wachten om te zien wat er mogelijk is? Wie blijft er in Nederland, wie gaat toch de grens over?


Wij gaan dit jaar niet op vakantie, maar dat heeft een andere oorzaak dan corona. Ik denk dat als wij wel zouden gaan dat we de Wadden op zouden zoeken.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 18 mei 2021 12:09

Een verstandig mens blijft gewoon thuis tot de pandemie voorbij is.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2021 13:32

Erik1960 schreef:Wij hopen volgende week donderdag richting Italie te vliegen voor een week met kinderen die we in 2020 moesten uitstellen tot dit jaar. De quarantaineplicht in Italie is al vervallen, nu alleen nog code geel ipv oranje. Want 10 dagen quarantaine bij terugkeer is niet te doen.

En eind juli hoop ik richting Zuid-Frankrijk te gaan om twee weken verder te lopen op de Camino de Santiago.


Mooi vooruitzicht. Waar ga je naartoe in Italie?

ajl schreef:Wij gaan dit jaar niet op vakantie, maar dat heeft een andere oorzaak dan corona. Ik denk dat als wij wel zouden gaan dat we de Wadden op zouden zoeken.


Nee dat snap ik al je verhuist en flink verbouwt en zo. De Wadden zijn wel prachtig. Ik ga meestal 3 weken en dan zou ik een Waddeneiland wel wat klein vinden maar wij zijn wel erg ondernemend en dan heb je een eiland op een gegeven moment wel gezien. Maar als je lekker wil bijkomen in een rustige omgeving, af en toe even naar zee is het heel fijn. Ook als je later wel weer op vakantie wil / kan en er even een weekje of lang weekend tussenuit wil bijvoorbeeld.

Haaibaai schreef:Een verstandig mens blijft gewoon thuis tot de pandemie voorbij is.


Hoezo? Is de pandemie in andere landen dan erger? Een hoop landen staan er beter voor dan Nederland, hebben veel minder besmettingen en meer ruimte dus misschien kan je daar nu wel beter zijn. Nederland is vrij druk en dichtbevolkt. Ik ben vorig jaar tussen de golven door toen het kon (september) twee weken in Italie geweest en een week in Oostenrijk. Ik voelde me daar minstens zo veilig als in Nederland, eigenlijk een stuk veiliger want het was er doorgaans een stuk minder druk. Bovendien zijn we op vakantie veel in de natuur wat natuurlijk behoorlijk veilig is. En in tussentijd ben ik ook wel in Nederland op stap geweest, vorige week gekampeerd in Brabant, in januari een lang weekend in Schoorl geweest. De kans dat ik daar besmet raak is volgens mij een stuk kleiner dan tijdens een gewone werkweek dat ik thuis ben. Dus waarom zou ik thuisblijven?
Laatst gewijzigd door Marnix op 18 mei 2021 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 18 mei 2021 14:51

Marnix schreef:Mooi vooruitzicht. Waar ga je naartoe in Italie?

Naar De Marche; half uur rijden vanaf de Adriatische kust. Prachtige streek en nog niet zo mega toeristisch.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2021 15:34

Erik1960 schreef:Naar De Marche; half uur rijden vanaf de Adriatische kust. Prachtige streek en nog niet zo mega toeristisch.


Ja veel goede verhalen over gehoord. Precies dat, mooi en nog redelijk ongerept :-) Wil ik graag een keer naartoe, alleen even kijken wanneer het een beetje haalbaar is want beetje ver rijden en vliegen proberen we wel een beetje te vermijden, los van het feit dat in het hoogseizoen vliegen met 4 personen vrij prijzig is :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 18 mei 2021 16:20

Marnix schreef:Ja veel goede verhalen over gehoord. Precies dat, mooi en nog redelijk ongerept :-) Wil ik graag een keer naartoe, alleen even kijken wanneer het een beetje haalbaar is want beetje ver rijden en vliegen proberen we wel een beetje te vermijden, los van het feit dat in het hoogseizoen vliegen met 4 personen vrij prijzig is :-)

Ja, vorig jaar zijn we met de auto gegaan (ook ivm annulering vlucht), maar dat is voor een week wel een hele rit, zeker met kinderen. Wij hebben zowel heen- als terugreis in 2 dagen gedaan. We zouden nu oorspronkelijk met Ryanair vliegen vanaf Weeze (bij Nijmegen) naar Ancona. Maar Ryanair annuleerde omdat ze pas volgende maand weer gaan vliegen op dat traject. Nu vanaf Eindhoven naar Bologna. En dan is het in Italië nog een een uur of 2 rijden.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 18 mei 2021 19:38

[quote="Marnix"]



Nee dat snap ik al je verhuist en flink verbouwt en zo. De Wadden zijn wel prachtig. Ik ga meestal 3 weken en dan zou ik een Waddeneiland wel wat klein vinden maar wij zijn wel erg ondernemend en dan heb je een eiland op een gegeven moment wel gezien. Maar als je lekker wil bijkomen in een rustige omgeving, af en toe even naar zee is het heel fijn. Ook als je later wel weer op vakantie wil / kan en er even een weekje of lang weekend tussenuit wil bijvoorbeeld.

?/quote]

Wij doen ook altijd veel op vakantie en zijn toch al meerdere malen naar Terschelling geweest. Mijn man loopt veel hard door het oostelijk deel van Terschelling. Daarnaast een wadexcursie, wadlopen, natuurmuseum,
's nachts makreelvissen, krabbetjes vangen op de dijk,
, surfen, zeilen, fietsen, vliegeren. Mijn man verstopt meestal ergens in de duinen een tonnetje met snoepjes en drinken en geeft de coördinaten aan de kinderen door. Zo weer een paar uur verder. Zomaar dagen op het strand hangen doen wij eigenlijk nooit.

Ik ben al best wel in veel landen in Europa en ook in Canada geweest en was altijd blij dat ik weet naar huis mocht. Als ik op Terschelling ben, wil ik altijd blijven. De kinderen willen volgend jaar wel eens naar het buitenland, helaas;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2021 21:02

ajl schreef:
Wij doen ook altijd veel op vakantie en zijn toch al meerdere malen naar Terschelling geweest. Mijn man loopt veel hard door het oostelijk deel van Terschelling. Daarnaast een wadexcursie, wadlopen, natuurmuseum,
's nachts makreelvissen, krabbetjes vangen op de dijk,
, surfen, zeilen, fietsen, vliegeren. Mijn man verstopt meestal ergens in de duinen een tonnetje met snoepjes en drinken en geeft de coördinaten aan de kinderen door. Zo weer een paar uur verder. Zomaar dagen op het strand hangen doen wij eigenlijk nooit.

Ik ben al best wel in veel landen in Europa en ook in Canada geweest en was altijd blij dat ik weet naar huis mocht. Als ik op Terschelling ben, wil ik altijd blijven. De kinderen willen volgend jaar wel eens naar het buitenland, helaas;)


Ik ben er als kind wel een paar keer geweest en recent ook wel eens een week. Ik vind het er prachtig. Dat je niet van het strandhangen bent vermoedde ik al wel ;-) maar ik ken de meeste plaatsen enz inmiddels wel aardig en hou er ook wel van om nieuwe dingen te ontdekken op vakantie. Maar ach ik ga in de zomervakantie sowieso het liefste naar het buitenland, ook gewoon omdat je daar ander eten hebt, een andere taal, andere cultuur en bovenal andere natuur. Ik ben zo blij als ik weer naar de bergen mag bijvoorbeeld :-) en waar ik ook ben, ik wil sowieso niet terug naar huis. Daar ben ik genoeg weken per jaar. Ik ben ook in Canada geweest, vier weken met een camper rondgetrokken, vaak zonder ‘s ochtends te weten waar we ‘s avonds zouden slapen, soms met een gat in de grond als toilet in de natuurparken. Of met waarschuwingsborden dat er grizzlyberen rond het campingterrein op elanden met jongen aan het jaren waren dus of je een beetje op wilde passen als je ‘s ochtends vroeg, ‘s nachts of ‘s avonds laat je camper uit ging en zo. En oh na die 4 weken zou ik als iemand vroeg of ik nog 4 weken langer wilde er direct voor tekenen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 19 mei 2021 08:01

Op Terschelling heb ik dat ook, maar heb dat tot op heden niet op andere plekken gehad. Alhoewel, Denemarken vond ik ook erg leuk. Misschien moet ik meer naar de noordelijke landen ( Scandinavië en Schotland) gaan. Al vraag ik mij wel af of rondtrekken voor onze kinderen een goed idee is. Zij gruwelen van dagen ( lees; hele vakantie) in een auto zitten. Dan zou ik liever een vaste stek hebben en vanuit daar wandelen en dingen doen. Heb je nog tips?

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Prisma23 » 19 mei 2021 08:10

ajl schreef:Dan zou ik liever een vaste stek hebben en vanuit daar wandelen en dingen doen. Heb je nog tips?


Gaasterland


https://nl.wikipedia.org/wiki/Gaasterland_(streek)

https://www.anwb.nl/eropuit/dagje-uit/n ... aasterland

https://www.frieslandwonderland.nl/frie ... aasterland

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2021 08:47

ajl schreef:Op Terschelling heb ik dat ook, maar heb dat tot op heden niet op andere plekken gehad. Alhoewel, Denemarken vond ik ook erg leuk. Misschien moet ik meer naar de noordelijke landen ( Scandinavië en Schotland) gaan. Al vraag ik mij wel af of rondtrekken voor onze kinderen een goed idee is. Zij gruwelen van dagen ( lees; hele vakantie) in een auto zitten. Dan zou ik liever een vaste stek hebben en vanuit daar wandelen en dingen doen. Heb je nog tips?


Ik zou beide landen zeker eens proberen. Je houdt niet van enorme warmte volgens mij en wilde de zon een beetje vermijden. Nou kan in Noorwegen en Schotland de zon ook schijnen maar het wordt er toch gemiddeld minder warm dan in Nederland of Frankrijk bijvoorbeeld.In Noorwegen hoef je niet per se rond te trekken maar omdat het land wat dunner bevolkt is en je er behalve rondom Oslo geen snelwegen hebt moet je dan misschien wat meer reizen in de omgeving vanaf je uitvalsbasis. Dan loont het wel om sporadisch te verkassen. Bijvoorbeeld 2 of 3 locaties tijdens een vakantie van 3 weken. Je hoeft dan overigens niet lang in de auto te zitten, hooguit ochtend of middag en je zit weer in een heel andere omgeving. Daarnaast, als het financieel uit kan kan je met de boot naar Noorwegen. Dan rij je naar Kiel in Duitsland en vanaf daar vaar je naar Oslo. Zo vermijdt je de lange autoreis naar Noorwegen toe. In Noorwegen is rondrijden overigens sowieso een feest. Geen snelwegen dus, geen druk verkeer en overal om je heen prachtige natuur. Als je gaat kan je het beste in Zuid-Noorwegen ter hoogte van Bergen ergens gaan zitten, bij de fjorden (Sognefjord bijvoorbeeld) de bergen (Jotunheimen, Rondane etc) en de gletjers (Jostedalsbreeen). Ik zou zeker een eerste keer echt niet noordelijker gaan.

Schotland een beetje het zelfde, als je in de Higlands of in de buurt van Fort William zit heb je een prachtige omgeving, kan je eens een dagje naar Skye of naar Loch Ness bijvoorbeeld.

Oh ja en als je van wandelen houdt zijn beide landen een paradijs. Zo rustig en mooi. Dus als je concreet een keer wat wil plannen, stuur me gerust een berichtje, dan denk ik graag met je mee!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 19 mei 2021 12:31

ajl schreef:Op Terschelling heb ik dat ook, maar heb dat tot op heden niet op andere plekken gehad. Alhoewel, Denemarken vond ik ook erg leuk. Misschien moet ik meer naar de noordelijke landen ( Scandinavië en Schotland) gaan. Al vraag ik mij wel af of rondtrekken voor onze kinderen een goed idee is. Zij gruwelen van dagen ( lees; hele vakantie) in een auto zitten. Dan zou ik liever een vaste stek hebben en vanuit daar wandelen en dingen doen. Heb je nog tips?

Als het gaat om tips buiten Nederland:
Noorwegen is schitterend, maar vereist relatief veel autokilometters (wat met kinderen inderdaad niet handig is)
Schotland is werkelijk schitterend, en vooral op het eiland Skye raak je niet snel uitgekeken.

Een hele zomervakantie in Nederland blijven is voor ons geen optie, dan zit ik liever thuis ;-)
Ik ben overigens alleen nog maar een keer een paar dagen op Ameland geweest en kan dus niet oordelen over de waddeneilanden.
Maar (met uitzondering van Skye, Corsica en de Fjordenkust) probeer ik in mijn vakanties zo ver mogelijk bij de zee vandaan te blijven. Dan blijft er in Nederland niet veel over ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 19 mei 2021 12:40

Marnix schreef:Ik zou beide landen zeker eens proberen. Je houdt niet van enorme warmte volgens mij en wilde de zon een beetje vermijden. Nou kan in Noorwegen en Schotland de zon ook schijnen maar het wordt er toch gemiddeld minder warm dan in Nederland of Frankrijk bijvoorbeeld.In Noorwegen hoef je niet per se rond te trekken maar omdat het land wat dunner bevolkt is en je er behalve rondom Oslo geen snelwegen hebt moet je dan misschien wat meer reizen in de omgeving vanaf je uitvalsbasis. Dan loont het wel om sporadisch te verkassen. Bijvoorbeeld 2 of 3 locaties tijdens een vakantie van 3 weken. Je hoeft dan overigens niet lang in de auto te zitten, hooguit ochtend of middag en je zit weer in een heel andere omgeving. Daarnaast, als het financieel uit kan kan je met de boot naar Noorwegen. Dan rij je naar Kiel in Duitsland en vanaf daar vaar je naar Oslo. Zo vermijdt je de lange autoreis naar Noorwegen toe. In Noorwegen is rondrijden overigens sowieso een feest. Geen snelwegen dus, geen druk verkeer en overal om je heen prachtige natuur. Als je gaat kan je het beste in Zuid-Noorwegen ter hoogte van Bergen ergens gaan zitten, bij de fjorden (Sognefjord bijvoorbeeld) de bergen (Jotunheimen, Rondane etc) en de gletjers (Jostedalsbreeen). Ik zou zeker een eerste keer echt niet noordelijker gaan.

Schotland een beetje het zelfde, als je in de Higlands of in de buurt van Fort William zit heb je een prachtige omgeving, kan je eens een dagje naar Skye of naar Loch Ness bijvoorbeeld.

Oh ja en als je van wandelen houdt zijn beide landen een paradijs. Zo rustig en mooi. Dus als je concreet een keer wat wil plannen, stuur me gerust een berichtje, dan denk ik graag met je mee!

Jaren geleden (ik denk dat de veerdienst opgedoekt is) ben ik eens van Ijmuiden naar Newcastle gevaren, en van daaruit door naar Bergen.
Dat is by far de mooiste manier om in Noorwegen aan te komen, al kan ik de veerverbinding niet meer vinden.
Voordeel is dat je op de boot wel gewoon de benen kan strekken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten