Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2021 10:03

Prachtig! Geniet ervan! Groetjes uit een warm en zonnig Karinthië!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2022 12:06

De vakantie is geboekt! Eerst een week naar New Wine, dan de tent inpakken en naar Noord-Duitsland, daar 14 uur varen met de boot naar Göteborg en dan 3 weken kamperen in Zweden op 2 campings in de regio's Värmland / Västergötland. Erg veel zin om weer naar Scandinavie te gaan!!! Nog mensen die er geweest zijn en tips hebben?

En hebben jullie allemaal al plannen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 24 mar 2022 16:26

Marnix schreef:De vakantie is geboekt! Eerst een week naar New Wine, dan de tent inpakken en naar Noord-Duitsland, daar 14 uur varen met de boot naar Göteborg en dan 3 weken kamperen in Zweden op 2 campings in de regio's Värmland / Västergötland. Erg veel zin om weer naar Scandinavie te gaan!!! Nog mensen die er geweest zijn en tips hebben?

En hebben jullie allemaal al plannen?
klinkt heerlijk Marnix! Zweden is te lang geleden om nog tips over te hebben.
Wij gaan eind juni samen richting Groningen. En ik reis 6 juli naar Burgos. Daar begin ik 7 juli aan het vervolg van de weg naar Santiago de Compostela. Ik loop 12 dagen en vlieg de 20e weer terug naar huis. Net als jij: heel veel zin in.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2022 19:59

Erik1960 schreef:klinkt heerlijk Marnix! Zweden is te lang geleden om nog tips over te hebben.
Wij gaan eind juni samen richting Groningen. En ik reis 6 juli naar Burgos. Daar begin ik 7 juli aan het vervolg van de weg naar Santiago de Compostela. Ik loop 12 dagen en vlieg de 20e weer terug naar huis. Net als jij: heel veel zin in.


Klinkt goed, zou niet helemaal mijn vakantie zijn maar ik zit ook nog in een andere fase. 3,5 jaar geleden stonden we in Noorwegen vlak aan de St. Olavs Way (Pilegrimsleden). Mocht je klaar zijn met Santiago de Compostella en Scandinavië en het pelgrimeren willen combineren, dan kan je daar 643 kilometer wandelen van Oslo naar Trondheim.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 24 mar 2022 20:14

Marnix schreef:Klinkt goed, zou niet helemaal mijn vakantie zijn maar ik zit ook nog in een andere fase. 3,5 jaar geleden stonden we in Noorwegen vlak aan de St. Olavs Way (Pilegrimsleden). Mocht je klaar zijn met Santiago de Compostella en Scandinavië en het pelgrimeren willen combineren, dan kan je daar 643 kilometer wandelen van Oslo naar Trondheim.
ik ben een échte mooi-weer loper… dus Spanje in juli is wat veiliger voor me. En er leiden heel veel wegen naar Santiago.. las vandaag nog van een man die voor de 67e keer in Santiago aankwam. Ik kan nog ff vooruit…
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor 654321 » 07 apr 2022 21:16

Wij willen graag met 2 volwassenen en 3 kinderen op vakantie naar Duitsland (eifel, moezel, sauerland, saarburg oid).
Heeft iemand tips waar te zoeken...?
Die bekende vakantieparken zijn zo verschrikkelijk duur :roll: En wij geven niet echt om animatie, drukte etc.
Brengen de tijd echt samen door als gezin en gaan er veel op uit.
Iemand ideeën/ tips?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2022 09:12

654321 schreef:Wij willen graag met 2 volwassenen en 3 kinderen op vakantie naar Duitsland (eifel, moezel, sauerland, saarburg oid).
Heeft iemand tips waar te zoeken...?
Die bekende vakantieparken zijn zo verschrikkelijk duur :roll: En wij geven niet echt om animatie, drukte etc.
Brengen de tijd echt samen door als gezin en gaan er veel op uit.
Iemand ideeën/ tips?


Misschien al wel wat laat voor in het hoogseizoen, zal zal wel een hoop bezet zijn. Je kan los van de parken kijken naar Ferienwohnungen, wij vinden het in Duitsland altijd leuk om bij een boer te verblijven, daar is altijd genoeg te zien en te doen. Maar ook dat zal wel een hoop kosten want huisjes in het hoogseizoen zijn tegenwoordig zo duur. Maar goed, je kan dan eens kijken op www.BestFewo.de bijvoorbeeld of als je een boerderij zoekt dus even doorklikken naar hier
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Optimatus » 11 apr 2022 17:42

654321 schreef:Wij willen graag met 2 volwassenen en 3 kinderen op vakantie naar Duitsland (eifel, moezel, sauerland, saarburg oid).
Heeft iemand tips waar te zoeken...?
Die bekende vakantieparken zijn zo verschrikkelijk duur :roll: En wij geven niet echt om animatie, drukte etc.
Brengen de tijd echt samen door als gezin en gaan er veel op uit.
Iemand ideeën/ tips?


Evenwijdig aan de Moezel stroomt de Nahe. De meeste toeristen blijven bij de Moezel, maar het gebied van de Nahe is net zo mooi en veel rustiger.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 12 aug 2022 07:16

Marnix schreef:De vakantie is geboekt! Eerst een week naar New Wine, dan de tent inpakken en naar Noord-Duitsland, daar 14 uur varen met de boot naar Göteborg en dan 3 weken kamperen in Zweden op 2 campings in de regio's Värmland / Västergötland. Erg veel zin om weer naar Scandinavie te gaan!!!

Hoe was het in Zweden?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2022 16:18

Erik1960 schreef:Hoe was het in Zweden?


Ik ben er nog, we genieten van de mooie natuur, de zon, het zwemmen, de vuurtjes om op te warmen en worstjes / marshmallows te roosteren en van elkaar als gezin. Vandaag verrast door het mooie stadje Örebro.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 16 aug 2022 20:31

Ha, wij zijn gisteravond terug gekomen uit Zweden! Ook erg genoten van de natuur (nou ja, natuur natuur).....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 17 aug 2022 19:17

Katlheen schreef:Ha, wij zijn gisteravond terug gekomen uit Zweden! Ook erg genoten van de natuur (nou ja, natuur natuur).....


:-) leuk, ik zit er nog steeds. Zaterdag als het goed is weer terug. Waar ben je geweest in Zweden?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 18 aug 2022 08:32

Zuid Zweden. We zaten in de buurt van Växjö. Eigenlijk een last minute beslissing. 's Ochtends zaten we nog te kijken naar een plek in de Alpen, 's middags hadden we een reservering in Zweden. Heen met 2 stops op campings gedaan, terug de nacht boot van Gotenborg naar Kiel genomen. Stuk relaxter allemaal.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2022 21:05

Katlheen schreef:Zuid Zweden. We zaten in de buurt van Växjö. Eigenlijk een last minute beslissing. 's Ochtends zaten we nog te kijken naar een plek in de Alpen, 's middags hadden we een reservering in Zweden. Heen met 2 stops op campings gedaan, terug de nacht boot van Gotenborg naar Kiel genomen. Stuk relaxter allemaal.


Ja lekker ontspannen en niet zo heet. Heerlijk land. Wij zaten 200-500 km hoger. Morgenavond als het goed is de nachtboot.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 19 aug 2022 08:10

Alleen vanaf Kiel terug naar huis geeft wel vertraging bij Hamburg. Daar zijn ze al tig jaar met de weg bezig, dus dan weet je het alvast :mrgreen:

Wij hadden temperaturen oplopend tot 30 graden, meer dan warm genoeg. Erg rustig, geen internet en geen telefoon bereik (nou ja, heel weinig).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron