Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Hannel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2021 19:24

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Hannel » 07 jun 2021 11:40

Ik wil deze zomer (begin september) met vakantie gaan naar de Hoge Veluwe. Iemand tips voor een aangenaam hotel? Ik rij er met de auto heen vanuit België en hoop er ook wat de omgeving te kunnen verkennen...

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Dorpeling » 07 jun 2021 12:39

StillAwake schreef:Ik denk op zich dat dat wel meevalt. Het overgrote deel van de mensen heeft gewoon met gezond verstand gekeken wat wijs is, en zich laten vaccineren. Ik heb het niet over mensen die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren, maar de overige antivaxxers hebben dat voornamelijk gedaan op basis van verhalen van horen-zeggen, van facebook, enz.
De regel dat je je op kosten van de belastingbetaler kunt laten testen als je de kans nog niet gekregen hebt om op een vaccin te krijgen, zodat je wel op vakantie kunt lijkt me niet meer dan redelijk. De jongeren hebben een enorm beperkt sociaal leven gehad om juist de kwetsbare ouderen te beschermen, en dan is het pijnlijk om te zien dat de ouderen massaal op vakantie gaan (met een gratis vaccinatiebewijs), en degenen die hen hebben trachten te ontzien zouden ineens op kosten gejaagd worden...

Voor vaccinweigeraars ligt dat in mijn optiek anders. Ten eerste geldt de testverplichting voor iedere leeftijdscategorie (boven de 7), ten tweede is het de eigen keuze.

Nu besef ik best dat een betaalde testoplossing voor de meeste antivaxxers een behoorlijke kostenpost is, maar als je zelf kiest voor deze kostenpost zie ik niet in wat daar bezwaarlijk aan is (waarbij de meeste antivaxxers niet heel veel verder komen in hun verhaal dan:
-de tante van mijn schoonzus werkt in een ziekenhuis (waarschijnlijk als schoonmaakster), en die ziet een hoop mensen erg ziek worden na vaccinatie, maar mag er van de directie van het ziekenhuis niet over praten.
-Bill Gates heeft een chip in het vaccin gedaan om ons te kunnen volgen.
-Het virus bestaat niet, het is een wereldwijd complot om ons te kunnen onderdrukken.
-Het vaccin is gemaakt van kwik en formaldehyde)

Als mensen om religieuze redenen een vaccin weigeren kan ik daar iets meer begrip voor opbrengen, maar dan nog zie ik niet in waarom die keuze door de maatschappij gesponsord zou moeten worden.

Het klinkt als het weigeren van een verzekering, maar wel gaan claimen als het geld kost.
Hoezo is dit een indirecte vaccinatieverplichting?
Het staat een ieder vrij om welk vaccin dan ook te weigeren. Dat een weigering van een vaccin gevolgen heeft voor je gezondheid, voor de gezondheid van je kwetsbare naaste en het virus in de hand werkt vind je blijkbaar niet erg, maar zodra het je portemonee raakt doet het ineens wel pijn.
Bizar dat een financiele prikkel ineens als dwang wordt gezien, waar een prikkel vanuit naastenliefde, je eigen gezondheid of gezond verstand niet als een indirecte dwang wordt waargenomen.
Ik ben een dag enorm ziek geweest van mijn vaccinatie, maar dat heb ik er graag voor over om niet of zelf ziek te worden, of een persoon in mijn omgeving aan te steken. dan wil ik best een dagje koortsig in bed liggen ;-)

En dat is geen aanval op jou, ik heb namelijk geen idee wat je reden is om niet te vaccineren (mocht die reden medisch van aard zijn blijft mijn standpunt staan, maar dan val je onder de categorie die nog geen kans gehad heeft zich te laten inenten).
Nogmaals: principes mogen geld kosten.
En dan: lekker ongevaccineerd naar een land reizen om daar een virus (als het tegenzit in een licht gemuteerde variant) te herintroduceren?
Het zal best zo zijn dat de grenzen weer open gaan, maar dan moet je je wel even afvragen of dit al het moment is om ongevaccineerd en ongetest te gaan reizen.

Zie reactie topic Sars, mers, corona...
Een niet pverplichte vaccinatie met als beloning je vrijheid terug krijgen heeft iets absurds. Als ik vrij ben om een vaccin te weigeren, moet dat zonder beperkingen kunnen en moeten daar ook geen beperkingen aan vast komen te zitten. Anders is het geen vrije keus meer.

Als je je neit hebt gevaccineerd, en niet wilt laten testen heb je op dit moment niks buiten je eigen woonplaats te zoeken ;-)

Volledig met je eens!!

Uh.. met Haaibaai dan toch? Die zegt nl hetzelfde.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 07 jun 2021 13:08

Dorpeling schreef:Zie reactie topic Sars, mers, corona...
Een niet pverplichte vaccinatie met als beloning je vrijheid terug krijgen heeft iets absurds. Als ik vrij ben om een vaccin te weigeren, moet dat zonder beperkingen kunnen en moeten daar ook geen beperkingen aan vast komen te zitten. Anders is het geen vrije keus meer.
Jij mag een vaccin weigeren, net zozeer als je een verzekering mag weigeren.
Dat een bepaalde keuze gevolgen heeft is logisch. Als ik er voor kies geen rijbewijs te halen moet ik niet moeilijk doen dat ik niet mag rijden.
Het is een vrije keus, en er zitten geen beperkingen aan. Je mag nog steeds alles doen wat een gevaccineerd persoon ook mag. De keuze niet te vaccineren heeft wel wat gevolgen (je zult de eerste tijd regelmatig een test moeten tonen (en die kosten geld).
Je hebt vrije keus, en bent vrij te gaan en staan waar je wilt, maar die keuze kost een paar centen.
Niks mis mee, maar het lijkt me ook niet terecht dat jouw keuze op kosten van de maatschappij gemaakt moet worden...
Dorpeling schreef:Uh.. met Haaibaai dan toch? Die zegt nl hetzelfde.

Ik zette er een smiley achter.
Highbaai stelde voor dat niemand meer zou reizen.
Ik denk dat iedereen meot kunnen reizen, maar wel onder voorwaarden.

Dat houdt in: Testen of prikken.
En als je niet wilt prikken én niet wilt testen: dan heb ik er ook geen medelijden mee als reizen lastig wordt ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2021 14:47

Hannel schreef:Ik wil deze zomer (begin september) met vakantie gaan naar de Hoge Veluwe. Iemand tips voor een aangenaam hotel? Ik rij er met de auto heen vanuit België en hoop er ook wat de omgeving te kunnen verkennen...


Qua hotel niet, daar ben ik niet zo van. Misschien anderen hier. Ik zou wel een fiets meenemen of huren en dan lekker op de fiets de Veluwe over en de rest van de omgeving verkennen. Enig idee welke kant van de Hoge Veluwe je wil gaan zitten? Regio Arnhem is mooi, dan heb je de Hoge Veluwe (en de Posbank / Veluwezoom) dichtbij en een mooie stad. Noordkant is ook mooi, kan je nog eens naar Utrecht / Amersfoort en bij warm weer naar het Veluwemeer. Als je langer gaat zou je ook voor twee hotels kunnen gaan, eentje aan de noordkant en eentje aan de zuidkant.
Laatst gewijzigd door Marnix op 07 jun 2021 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 07 jun 2021 15:40

Hannel schreef:Ik wil deze zomer (begin september) met vakantie gaan naar de Hoge Veluwe. Iemand tips voor een aangenaam hotel? Ik rij er met de auto heen vanuit België en hoop er ook wat de omgeving te kunnen verkennen...


De Hoge Veluwe staat boordevol hotels. Ik zou even een bezoekje brengen aan booking.com en dan wat filters aanzetten die voor jou belangrijk zijn. En vervolgens het hotel dat jou het meest bevalt rechtstreeks benaderen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 09 jun 2021 10:08

Hannel schreef:Ik wil deze zomer (begin september) met vakantie gaan naar de Hoge Veluwe. Iemand tips voor een aangenaam hotel? Ik rij er met de auto heen vanuit België en hoop er ook wat de omgeving te kunnen verkennen...

Ik ken daar op zich geen hotels, dus daar kan ik je niet in adviseren.
Wel kan ik je aanbevelen om in de hoek van Arnhem te gaan zoeken.
Daar in de buurt kun je met huurfietsen het park in, en Arnhem is ook als stad wel leuk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Hannel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2021 19:24

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Hannel » 09 jun 2021 11:16

Bedankt voor de tips! Arnhem lijkt me inderdaad ook wel wat, had ik nog niet aan gedacht...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2021 12:47

Hannel schreef:Bedankt voor de tips! Arnhem lijkt me inderdaad ook wel wat, had ik nog niet aan gedacht...


Noordkant van Arnhem is erg mooi. Ik kom daar vandaan. Je kan in Arnhem goed winkelen, uit eten, wat drinken in het centrum en aan de Rijnkade. Daarnaast heb je er tal van enorme stadsparken (Sonsbeek, Zypendaal, Gulden Bodem etcetera) musea (Nederlands Openluchtmuseum, Airborne in Oosterbeek, Gemeentemuseum). Arnhem-Noord is mooi glooiend en een goede uitvalsbasis voor de Hoge Veluwe, Kröller Müller (aanrader als je van kunst houdt) en de Posbank / Veluwezoom. En ja heb er uiteraard een treinstation voor als je met de trein een keer naar een andere stad wil, naar Utrecht of Amsterdam bijvoorbeeld. Je hebt bij de ingang van het park de Hoge Veluwe inderdaad fietsen die jegratis kan gebruiken, maar als je zelf geen fietsen hebt / meeneemt is het ook wel een idee om voor de hele periode elders fietsen te huren zodat je niet alleen het park kan bekijken maar ook Arnhem en de omgeving buiten het park met de fiets kan bezoeken, dat mag met de witte leenfietsen van het park niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Hannel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2021 19:24

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Hannel » 10 jun 2021 12:19

Marnix schreef:Noordkant van Arnhem is erg mooi. Ik kom daar vandaan. Je kan in Arnhem goed winkelen, uit eten, wat drinken in het centrum en aan de Rijnkade. Daarnaast heb je er tal van enorme stadsparken (Sonsbeek, Zypendaal, Gulden Bodem etcetera) musea (Nederlands Openluchtmuseum, Airborne in Oosterbeek, Gemeentemuseum). Arnhem-Noord is mooi glooiend en een goede uitvalsbasis voor de Hoge Veluwe, Kröller Müller (aanrader als je van kunst houdt) en de Posbank / Veluwezoom. En ja heb er uiteraard een treinstation voor als je met de trein een keer naar een andere stad wil, naar Utrecht of Amsterdam bijvoorbeeld. Je hebt bij de ingang van het park de Hoge Veluwe inderdaad fietsen die jegratis kan gebruiken, maar als je zelf geen fietsen hebt / meeneemt is het ook wel een idee om voor de hele periode elders fietsen te huren zodat je niet alleen het park kan bekijken maar ook Arnhem en de omgeving buiten het park met de fiets kan bezoeken, dat mag met de witte leenfietsen van het park niet.


Mooi! Ik kijk er al naar uit :D blijkt haast iedereen in mijn familie er al te zijn geweest, alleen maar positieve dingen gehoord. Alleen Apeldoorn is naar het schijnt niet de moeite... .

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 10 jun 2021 13:25

Hannel schreef:Mooi! Ik kijk er al naar uit :D blijkt haast iedereen in mijn familie er al te zijn geweest, alleen maar positieve dingen gehoord. Alleen Apeldoorn is naar het schijnt niet de moeite... .

Tenzij je gek op apen bent is Apeldoorn ook in mijn ogen geen stad waarvoor je omrijdt. Dan zou ik eerder voor Deventer kiezen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2021 13:28

Hannel schreef:Mooi! Ik kijk er al naar uit :D blijkt haast iedereen in mijn familie er al te zijn geweest, alleen maar positieve dingen gehoord. Alleen Apeldoorn is naar het schijnt niet de moeite... .


Ik hoop voor je dat Elbert dit niet verwijdert :-D

Maar ik ben het wel met je eens, als je er geen mensen kent, is het niet echt de moeite waard. De omgeving is daarentegen wel erg mooi!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 10 jun 2021 13:37

Erik1960 schreef:Tenzij je gek op apen bent is Apeldoorn ook in mijn ogen geen stad waarvoor je omrijdt. Dan zou ik eerder voor Deventer kiezen.

Deventer is (samen met Maastricht?) misschien wel de mooiste stad van Nederland inderdaad.
Apeldoorn is inderdaad niet heel geweldig, al zal het vast zijn charme hebben.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Lalage » 11 jun 2021 06:23

Hannel schreef:Ik wil deze zomer (begin september) met vakantie gaan naar de Hoge Veluwe. Iemand tips voor een aangenaam hotel? Ik rij er met de auto heen vanuit België en hoop er ook wat de omgeving te kunnen verkennen...

Mooi plan! Het is wel handig om te weten dat je voor het park de Hoge Veluwe 11 euro per persoon moet betalen om erin te mogen wandelen. Er zijn vast ook combinatiekaartjes voor als je ook een bezoek wilt brengen aan het Museonder en/of museum Kröller-Müller.

Hannel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2021 19:24

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Hannel » 11 jun 2021 11:31

Haaibaai schreef:Ga vooral allemaal lekker met vacantie maar als het uit de hand loopt niet gaan huilen,dan ook een grote jongen /meid zijn. :-&


O geen zorgen, ik huil niet snel :)

Mijn wederhelft overleed op 21 maart, 2 dagen na zijn overlijden was ik al terug aan het werk, een weekje vakantie in september, volledig gevaccineerd, op mijn eentje en in een veilige omgeving lijkt me verantwoord.

Oordeel niet zonder de achtergrond van een situatie te kennen...

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Haaibaai » 29 jun 2021 11:26

StillAwake schreef:Deventer is (samen met Maastricht?) misschien wel de mooiste stad van Nederland inderdaad.
Apeldoorn is inderdaad niet heel geweldig, al zal het vast zijn charme hebben.


Deventer inderdaad mooi maar binnen een dag is men daar uit gekeken.Tevens de geboorte plaats van de Moderne devotie, en voor de OKK een slapend Bisdom.En dan nog de Deventer koek lekker bij het ontbijt.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten