Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Dorpeling » 17 jun 2020 10:26

Het vorige topic over dit onderwerp dateert uit 2008, en is gesloten. Vandaar een nieuwe poging.

We willen dit jaar voor het eerst kamperen (in eigen land) en willen graag van ervaringsdeskundigen horen: hoe is Schoolzicht inmiddels nu écht? Geschikt ook voor pubers? Beetje te vergelijken met bijvoorbeeld Vakanz?

Ik las nogal wat negativiteit.. vooral roddels onderling en veel letten op elkaar, waar ik helemaal niet van houdt. Hoop dat het inmiddels wat veranderd is op Schoolzicht? Want anders is het iig bij voorbaat al duidelijk dat we een nadere camping gaan zoeken.

Wie is er geweest en kan me meer vertellen?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor K80 » 17 jun 2020 20:25

Nope, nooit geweest en dat zal ook nooit gebeuren. Ik geef niets om kamperen.
Vraagje? Wil je bewust alleen maar op een refo camping verblijven?
Zag wel dat de kleding regels hetzelfde zijn als op de refo scholen.
Niet naar het strand op zondag kan ik me nog iets bij voorstellen, maar je mag ook niet gaan fietsen? En niet spelen voor de kinderen op zondag? Wat mogen kinderen wel doen op zondag daar?

Weet niet hoe oud je pubers zijn? Als ik een beetje uit ga van de info op de site, dan denk ik dat tot een jaar of 15 ze zich wel zullen vermaken.
Een 17 jarige zie ik daar niet zo snel blij worden, maar ik kan me vergissen.
Enige camping waar ik ooit ben geweest in het prachtige Zeeland is Camping Duin en Strand.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor MoesTuin » 17 jun 2020 20:56

Ik zou het ook niet weten Dorpeling..

Je kan wel hier reviews lezen....

https://www.zoover.nl/nederland/zeeland ... ht/camping

Ziet er goed uit...
En weet je, de één vind dit en de ander weer dat.
Ik zou gewoon als ik jou was zelf bepalen of het je wat lijkt en het dan gewoon zelf gaan ondervinden...

T is net Refoweb, zoveel hoofden zoveel meningen.... :muhahaha:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Memmem » 17 jun 2020 21:06

Zelf nooit geweest maar wel van iemand gehoord die er elk jaar heen gingen. Ook met pubers en oudere (18+
) kinderen. De kinderen wilden wel met pa en moe op vakantie als ze maar naar schoolzicht gingen. Ze gingen zelfs daarheen toen de ouders een jaar niet op vakantie gingen.
Zelf lijkt het mij wat te massaal maar wie weet valt dat ook wel mee.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Marnix » 17 jun 2020 22:47

Geen idee, ik ben ook wel benieuwd waarom mensen graag op een christelijke camping en dan het liefst ook nog van eigen stroming willen gaan staan (hoorde je in de GKV waar ik ben opgegroeid vroeger ook heel veel) maar dat is niet waarom je dit onderwerp hebt gestart denk ik ;-)

Ik hou sowieso niet zo van grootschalige campings, sta nu op ren camping in de buurt van Biggekerke, met 25 plaatsen. Maar als je kinderen groter worden wordt de camping misschien ook wel wat groter zodat er meer mensen zijn om te ontmoeten en meer faciliteiten. Er staan in ieder geval een hoop (positieve) recensies op internet dus voor mensen uit de doelgroep zal het vast prima zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Marnix » 17 jun 2020 23:06

K80 schreef:Nope, nooit geweest en dat zal ook nooit gebeuren. Ik geef niets om kamperen.
Vraagje? Wil je bewust alleen maar op een refo camping verblijven?
Zag wel dat de kleding regels hetzelfde zijn als op de refo scholen.
Niet naar het strand op zondag kan ik me nog iets bij voorstellen, maar je mag ook niet gaan fietsen? En niet spelen voor de kinderen op zondag? Wat mogen kinderen wel doen op zondag daar?

Weet niet hoe oud je pubers zijn? Als ik een beetje uit ga van de info op de site, dan denk ik dat tot een jaar of 15 ze zich wel zullen vermaken.
Een 17 jarige zie ik daar niet zo snel blij worden, maar ik kan me vergissen.
Enige camping waar ik ooit ben geweest in het prachtige Zeeland is Camping Duin en Strand.


Waarschijnlijk vanwege de veiligheid van de omgeving. Mensen uit je eigen kring, gelijkgezinde contacten voor jou en je kinderen. Waarom sturen / stuurden christenen van heinde en ver hun kinderen naar een reformatorische of bijvoorbeeld vrijgemaakte school. Ik ben er ook niet zo’n voorstander van maar het is een keuze, als vrijgemaakt opgevoed persoon ben ik het wel gewend :-)

Ik hou sowieso niet zo van grootschalige campings, sta nu op ren camping in de buurt, met 25 plaatsen. Maar als je kinderen groter worden wordt de camping misschien ook wel wat groter zodat er meer mensen zijn om te ontmoeten en meer faciliteiten. Er staan in ieder geval een hoop (positieve) recensies op internet dus voor mensen uit de doelgroep zal het vast prima zijn.

En wat het kamperen betreft, altijd jammer als mensen dat niet kunnen waarderen, ik heb altijd een beetje medelijden met mensen die 3x zoveel betalen voor een huisje, hotel of appartement. Ik zou als ik voor het zelfde geld in een huis zou kunnen, nog steeds de voorkeur geven aan kamperen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Dorpeling » 18 jun 2020 08:23

K80 schreef:Vraagje? Wil je bewust alleen maar op een refo camping verblijven?
Zag wel dat de kleding regels hetzelfde zijn als op de refo scholen.
Niet naar het strand op zondag kan ik me nog iets bij voorstellen, maar je mag ook niet gaan fietsen? En niet spelen voor de kinderen op zondag? Wat mogen kinderen wel doen op zondag daar?

Ik zit helemaal niet vast aan een 'refo-camping', maar ervaringen uit voorgaande jaren leert wel dat op een reguliere camping toch al gauw de animatie bestaat uit poppenkasten en discoavondjes voor de jeugd. Dat is niet het soort vermaak wat we voor hen zoeken. En om elke dag zelf je kinderen bezig te houden valt ook niet mee hoor. De een wil naar het eind van het eiland fietsen, de ander krijgt al zadelpijn als ie eraan denkt, enz. Daarom is het wel fijn als er een paar keer iets bedacht wordt voor de jeugd om samen te kunnen doen. Al is het natuurlijk de vraag hoe dat dit jaar georganiseerd gaat worden.. Dat grootschalige is ook een minpunt voor ons, maar waar vind je een camping die hetzelfde biedt maar dan in het klein?
Dat de zondag ook als rustdag doorgebracht mag worden is geen probleem voor ons, niets anders dan thuis namelijk. Daarnaast neem ik aan dat ze niet zover gaan dat er bewakers bij de poort staan.

Het gaat ons meer om de sfeer, hoe die is. Want het 'gevaar' van met je eigen doelgroep op vakantie gaan is denk ik vooral dat je elkaar de maat gaat nemen ofzo. Qua kleding, gedrag, kerkgenootschap, weet ik veel. Maar misschien moeten we dat inderdaad zelf gaan ondervinden.. :)
De reviews zijn idd goed.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor K80 » 18 jun 2020 11:44

Zo is het. Gewoon een keer de proef op de som nemen.

Wij gaan nooit kamperen, we zijn maar met zn tweeën. En we houden alle twee wel van wat luxe.
Denk wel dat met kinderen een camping ideaal is. Weet dat zelf niet, want wij gingen nooit op vakantie.
Ons pa kon de koeien niet missen. ;)

Dus de enige camping die ik mee gemaakt heb, was een typische jongeren camping. Wat een lol hebben we daar gehad zeg. 2x naar Duin en Strand geweest met de vrienden groep. Jongens en meiden.
Viel me mee dat ik er heen mocht van mijn ouders. Ons pa heeft ons nog weg gebracht. Hij liep hoofd schuddend de camping af. Hahaha, die dacht vast, waar moet het heen met die jeugd. ;)
Zou er nou niet meer aan moeten denken zeg. Heel de dag lauw bier drinken omdat er geen koelkast was. Bah bah.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Marnix » 18 jun 2020 14:22

Hm ik heb juist helemaal geen behoefte aan veel luxe. Een matje in een tent vind ik heerlijk slapen.... en verder lekker buiten leven en eten koken, heerlijk. En ja met kinderen is het helemaal fijn. Vriendjes om mee te spelen, een zwembadje, een speeltuintje en een trampoline en je hebt er geen omkijken naar. Een jongerencamping met lauw bier, brrrr :D

Dorpeling schreef:Ik zit helemaal niet vast aan een 'refo-camping', maar ervaringen uit voorgaande jaren leert wel dat op een reguliere camping toch al gauw de animatie bestaat uit poppenkasten en discoavondjes voor de jeugd. Dat is niet het soort vermaak wat we voor hen zoeken. En om elke dag zelf je kinderen bezig te houden valt ook niet mee hoor. De een wil naar het eind van het eiland fietsen, de ander krijgt al zadelpijn als ie eraan denkt, enz. Daarom is het wel fijn als er een paar keer iets bedacht wordt voor de jeugd om samen te kunnen doen. Al is het natuurlijk de vraag hoe dat dit jaar georganiseerd gaat worden.. Dat grootschalige is ook een minpunt voor ons, maar waar vind je een camping die hetzelfde biedt maar dan in het klein?
Dat de zondag ook als rustdag doorgebracht mag worden is geen probleem voor ons, niets anders dan thuis namelijk. Daarnaast neem ik aan dat ze niet zover gaan dat er bewakers bij de poort staan.

Het gaat ons meer om de sfeer, hoe die is. Want het 'gevaar' van met je eigen doelgroep op vakantie gaan is denk ik vooral dat je elkaar de maat gaat nemen ofzo. Qua kleding, gedrag, kerkgenootschap, weet ik veel. Maar misschien moeten we dat inderdaad zelf gaan ondervinden.. :)
De reviews zijn idd goed.


Je moet idd niet te grote campings hebben. Wij zitten nog niet aan het hoogseizoen vast en gaan naar niet te grote campings, dan heb je ook geen disco en zo. Ik hoop dat we het later redden met campings zonder animatie waar wel genoeg te doen is voor de jeugd. Op Refoforum zie ik ook wel positieve reacties van mensen die daar graag naartoe gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor K80 » 19 jun 2020 12:39

Zou er ook echt niet meer aan moeten denken hoor. Maar als je 16-18 is zo'n jongeren camping geweldig. En ouders blij dat je in het eigen land blijft. Je was helemaal gebroken als je na een week weer thuis was. :D
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Marnix » 19 jun 2020 20:42

K80 schreef:Zou er ook echt niet meer aan moeten denken hoor. Maar als je 16-18 is zo'n jongeren camping geweldig. En ouders blij dat je in het eigen land blijft. Je was helemaal gebroken als je na een week weer thuis was. :D


Ligt er misschien ook een beetje aan welke moraal je als ouders (en als jongere) hebt. Was bij jou blijkbaar niet zo’n probleem maar als je soms verhalen hoort (en dat is echt niet alleen in Salou en Lloret del Mar en zo) van enorme ladingen drank, drugs en seks... snap ik wel dat lang niet alle ouders daar zo blij mee zijn. Maar goed, de ene camping is de andere niet en de ene groep jongeren ook de andere niet. Ik ben ook wel eens met een groep vrienden en vriendinnen naar Spanje geweest en daar werd ook wel aardig gedronken (en dat was niet alleen op vakantie zo) dus ik snap wel wat je bedoelt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor K80 » 19 jun 2020 23:01

Marnix schreef:Ligt er misschien ook een beetje aan welke moraal je als ouders (en als jongere) hebt. Was bij jou blijkbaar niet zo’n probleem maar als je soms verhalen hoort (en dat is echt niet alleen in Salou en Lloret del Mar en zo) van enorme ladingen drank, drugs en seks... snap ik wel dat lang niet alle ouders daar zo blij mee zijn. Maar goed, de ene camping is de andere niet en de ene groep jongeren ook de andere niet. Ik ben ook wel eens met een groep vrienden en vriendinnen naar Spanje geweest en daar werd ook wel aardig gedronken (en dat was niet alleen op vakantie zo) dus ik snap wel wat je bedoelt.


Yep, werdt stevig bier gedronken. Gebeurde normaal toch wel in het weekend. Drugs niets van gezien. Je zag af en toe een joint.
En seks? Als je een potje zoenen als seks beschouwd dan ja. Maar verders nul. Allemaal verzonnen praatjes. De enige die seks hadden waren stelletjes die al lang verkering hadden.
Maar ik praat wel over meer dan twintig jaar geleden. Tzal nu wellicht anders zijn. Wij hadden/hebben een normale vriendengroep uit de polder zullen we maar zeggen.

Wellicht waren mijn ouders wat blue en aan de andere kant wisten ze ook wel dat ze me niet konden tegenhouden. Ze vonden het wel lastig omdat er natuurlijk een zondag bij zat. Die werdt natuurlijk niet ingevuld zoals zij graag zouden willen.

Daar kwam ik er trouwens voor het eerst achter toen we bij de friettent gingen bestellen, dat ze niet overal weten wat een "supertje" is.

Eén ding is zeker, Zeeland is super leuk. Wij gaan erg graag er een paar keer per jaar naar toe. Het liefste Domburg, dat bevalt ons het beste. Dit jaar zal alles anders gaan vanwege de Corona natuurlijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 jun 2020 21:24

Mijn ervaringen met Schoolzicht stammen nog voor de tijd van het laaste topic. Ik kwam er als kind vaak met mijn ouders. Heerlijke strandvakanties gehad.

De laatste jaren dat we gingen, vond ik het erg massaal worden.
Het was leuker in de tijd dat er nog maar 2 veldjes waren.
Maar dat is al een tijd geleden.

Wij hadden weinig last van roddels die vaak genoemd worden. Het zal er vast geweest zijn, maar wij deden daar nooit aan mee.

Voor kinderen en pubers werd altijd heel veel gedaan. Daar deden wij altijd aan mee. En 's middags heel vaak naar het strand.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Dorpeling » 24 jun 2020 13:59

K80 schreef:Eén ding is zeker, Zeeland is super leuk.

Dan moeten we dat maar eens gaan ervaren. Is de camping wel geslaagd, is dat gewoon een leuk pluspunt.
We gaan tenslotte niet alleen voor de camping, maar vooral ook de omgeving en natuurlijk het even samen eruit te zijn.
Heerlijk, om zo dichtbij het strand te zitten! :D
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe is camping Schoolzicht, ervaringen

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2020 16:28

Dorpeling schreef:Dan moeten we dat maar eens gaan ervaren. Is de camping wel geslaagd, is dat gewoon een leuk pluspunt.
We gaan tenslotte niet alleen voor de camping, maar vooral ook de omgeving en natuurlijk het even samen eruit te zijn.
Heerlijk, om zo dichtbij het strand te zitten! :D


Precies, ik was afgelopen week dicht in de buurt, in Oostkapelle. Mooie omgeving, bij deze wat tips:

- Het strand bij Oostkapelle is uitgeroepen tot het schoonste strand van Nederland. Mooi ruim strand met verschillende opgangen. Leuker dan het wat drukkere strand bij Domburg. (misschien valt het zuidelijk van Domburg mee trouwens) Domburg zelf is wel een leuk plaatsje en vanaf het Hoge Hil heb je een prachtig uitzicht op zee en over Walcheren. Strand bij Westkapelle is overigens ook mooi. Voornaamste tip is om niet de grote overgangen direct in de dorpen te pakken maar de wat rustiger overgangen wat verder van het dorp af.

- Wandelen kan je prachtig in De Manteling tussen Domburg en Oostkapelle waar je een mooi Bos en leuke buitenplaatsen vlak achter de duinen hebt. Ook Oranjezon aan de andere kant van Oostkapelle (1 euro entree trouwens) is heel mooi! Mocht je een keer iets verder willen, ga dan eens naar Westenschouwen. Aan de noordkant heb je een prachtig bosrijk gebied waar je heerlijk kan wandelen.

- Fietsen kan je er sowieso goed, vooral de routes langs de kust, van Domburg naar Vrouwenpolder / Veerse meer en van Westkapelle naar Zoutelande. En dan door de weilanden weer terug.

- Leuke plaatsen om te bezoeken: Veere, Middelburg, Goes (iets verder weg maar wel heel leuk, ook om te winkelen)

Verder:
- Neeltje Jans
- Kaasboerderij Schellach

Zo, heb je wat te doen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten