Christelijke Start-Up

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 08:59

Levi_V schreef:Beste mensen,

De reactie bleef wat lang uit, maar erg bedankt voor alle scherpe reacties en opgeworpen vragen. We hopen in de beantwoording enkele belangrijke vragen mee te nemen.

Het idee betreft een platform voor de producten van de christelijke ondernemer. Daarbij gaat het om alle producten en niet specifiek 'christelijke' producten. De site http://www.dagelijksebroodkruimels.nl houdt zich bijvoorbeeld bezig met exclusief christelijke producten. Ons idee kan inderdaad worden vergelijken met een christelijke variant op 'www.Etsy.com.'

Wat is de meerwaarde van zo'n platform? En waarom exclusief voor christenen?
Het antwoord op deze vragen is tweeledig. We hebben immers te maken met twee partijen met verschillende motivaties; de maker en de vrager.

1. De maker. Ook wel de aanbieder/ondernemer. De beslissende factor voor de maker om van offline naar online verkoop te gaan is vertrouwen. Als dat vertrouwen er niet is, zal iemand nooit zijn/haar product op het internet zetten. Dat is ons inziens waarom velen makers binnen christelijk nederland de stap naar de online-verkoop niet zetten. Dat vertrouwen ontbreekt. Door het delen van eenzelfde overtuiging, en dat als platform ook uit te stralen, hopen wij dat vertrouwen te winnen. Een andere belangrijke meerwaarde van ons platform, is dat een bepaald percentage van de commissie die over een verkocht product wordt berekend, naar een nader te bepalen doel gaat.

2. De vrager. Ook wel de consument. Vandaag de dag observeren wij een positieve trend. De consument wordt steeds bewuster van de herkomst van wat hij/zij koopt. Dit geldt ook voor de christelijke consument. Het platform geeft daar inzicht in. De klant weet van wie zij/hij koopt. En dat geeft een extra dimensie. Het gekochte product is niet meer slechts een product, maar een creatie van een specifiek persoon, die zijn/haar talent gebruikt heeft om het te maken. Daarnaast zien wij nog een positieve ontwikkeling. Sinds de opkomst van het coronavirus is deze ons extra opgevallen. En dat is de oproep eigen gemeenschap te ondersteunen, door van de lokale ondernemer te kopen. En dat zijn de mensen meer gaan doen. Of het nu gaat om brood, kaas of kleren. Christenen vormen een gemeenschap. Dit platform biedt de mogelijkheid om producten te kopen van medechristenen om a) een mooi product te kopen en b) hen te steunen en c) hen de mogelijkheid geven om door te ontwikkelen. En tenslotte geldt ook voor de consument dat een deel van de prijs naar een nader te bepalen doel gaat.


Helder antwoord. Begrijp ik dan ook goed dat het om specifiek christelijke producten gaat? Want dat werd me uit de tekst op jullie site nog niet helemaal duidelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor K80 » 12 mei 2020 10:34

Kan iemand me vertellen wat specifiek Christelijke producten zijn?
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 12:53

K80 schreef:Kan iemand me vertellen wat specifiek Christelijke producten zijn?


Nou stel je schildert, dan kan je natuurlijk schilderijen van christelijke verhalen maken. Als je kaarten maakt kan je natuurlijk kaarten met christelijke teksten maken. Etcetera. Zie bijvoorbeeld dagelijksebroodkruimels.nl
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2020 14:18

Marnix schreef:Nou stel je schildert, dan kan je natuurlijk schilderijen van christelijke verhalen maken. Als je kaarten maakt kan je natuurlijk kaarten met christelijke teksten maken. Etcetera. Zie bijvoorbeeld dagelijksebroodkruimels.nl


Volgens mij zegt OP specifiek dat het niet om 'christelijke' producten gaat, maar om producten van christelijke makers.

"Daarbij gaat het om alle producten en niet specifiek 'christelijke' producten."

De focus ligt dus op de christelijkheid van de makers om extra vertrouwen te wekken. Maar dat roept wel weer mijn vraag op hoe je de christelijkheid van je producenten gaat bewaken. Wat doe je als iemand zich aanmeldt die gewoon spulletjes wil verkopen maar die niet christelijk is?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor K80 » 12 mei 2020 17:21

Het is toch wel een beetje een verzuiling dingetje.
Moet je eigenlijk helemaal niet willen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 17:29

Ligt eraan. Als het om christelijke producten gaan zal er vooral onder christenen een markt voor zijn. Zo niet, dan zou ik het inderdaad breder willen trekken maar er zijn natuurlijk al wel seculiere alternatieven en het is dan wel een uitdaging om het breder in de markt te zetten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bessensap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2019 17:43

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Bessensap » 12 mei 2020 18:05

Mortlach schreef:Volgens mij zegt OP specifiek dat het niet om 'christelijke' producten gaat, maar om producten van christelijke makers.

"Daarbij gaat het om alle producten en niet specifiek 'christelijke' producten."

De focus ligt dus op de christelijkheid van de makers om extra vertrouwen te wekken. Maar dat roept wel weer mijn vraag op hoe je de christelijkheid van je producenten gaat bewaken. Wat doe je als iemand zich aanmeldt die gewoon spulletjes wil verkopen maar die niet christelijk is?


Nou daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Stel dat iemand bijvoorbeeld dromenvangers wil verkopen. :-oo

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 18:15

Bessensap schreef:Nou daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Stel dat iemand bijvoorbeeld dromenvangers wil verkopen. :-oo


Mag alleen als ze profetische dromen kunnen vangen! :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor K80 » 13 mei 2020 17:30

Bessensap schreef:Nou daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Stel dat iemand bijvoorbeeld dromenvangers wil verkopen. :-oo



Ja die reacties onder de vraag zijn weg gehaald.
Waarom mag Joost weten.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Levi_V
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2020 15:52

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Levi_V » 13 mei 2020 20:44

Marnix schreef:Ligt eraan. Als het om christelijke producten gaan zal er vooral onder christenen een markt voor zijn. Zo niet, dan zou ik het inderdaad breder willen trekken maar er zijn natuurlijk al wel seculiere alternatieven en het is dan wel een uitdaging om het breder in de markt te zetten.



Het gaat om alle producten. Dus niet alleen, maar ook christelijke producten. Aan 'alle' producten zit echter wel een grens. Hoe die gehandhaafd wordt, is een vraag waar wij ons nog over moeten buigen..

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2020 23:05

Het grootste probleem, lijkt mij, is aan wie je dit platform beschikbaar gaat stellen. Maar mijn eerste reactie ging hier al over: hoe wil je controleren of iemand christelijk, of christelijk genoeg is zonder je schuldig te maken aan discriminatie op basis van geloof. Dat moet je echt goed met een geschikte advocaat dicht timmeren. Je kunt het natuurlijk in goed vertrouwen doen en je aankondigen dat je voornamelijk voor christenen bent, maar dit exclusief maken gaat geheid problemen opleveren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke Start-Up

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2020 08:48

Klopt, dat is wel lastig. Ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat doen, of je dat wil doen. Kijk, je kan de start-up wel vooral promoten in christelijke kringen en het gevolg zal zijn dat er veel christenen daar kopen en verkopen. En op de website zetten dat je doel is dat het een christelijke community is om dingen aan te bieden en te kunnen kopen. Alleen kan je niet voorkomen dat er allicht ook niet-christenen er misschien ook wel dingen aanbieden. Of kopen. De vraag is ook of je dat erg moet vinden.

Levi_V schreef:Het gaat om alle producten. Dus niet alleen, maar ook christelijke producten. Aan 'alle' producten zit echter wel een grens. Hoe die gehandhaafd wordt, is een vraag waar wij ons nog over moeten buigen..


Duidelijk. Succes met het project.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron