Rijdende winkels, deel 2.

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor Ravo540 » 22 sep 2018 18:54

Wel eens gehoord van de rijdende winkels ?
Je kent ze ongetwijfeld wel, maar tegenwoordig gaan mensen nu steeds vaker via internet boodschappen doen.
Zelf droom ik er wel eens van om met Sint Juttemus een eigen rijdende winkel te beginnen maar helaas wordt dat niet de werkelijkheid.
Vroeger reed ik vaak mee met rijdende winkels, nu kom ik vaak bij een rijdende winkel tussen Lunteren en Ede.
De tijd dat ik nog heel klein was waren er veel rijdende winkels maar die goeie ouwe tijd is nu voorbij.
Kwam je vroeger veel Rengocars tegen en Hoogstaal rijdende winkels, nu zie je tegenwoordig alleen nog maar een Achterberg rijdende winkel die in Beemte Broekland gemaakt kan worden maar ik heb ze amper meer zien rijden, erg jammer dus.
De mensen gaan tegenwoordig steeds vaker naar de supermarkt, maar ik ben meer geinteresseerd in bijv. die kleine buurtsuper tussen Lunteren en Barneveld en de rijdende winkels, en andere kleine minimarkten enz.
Maar dat is nu ook echt voorbij, de bakker in Barneveld aan de Langstraat heeft vroeger ook kruidenierswaren gehad, maar dat is nu echt verleden tijd, en het vreemde is ik hoor geluiden dat de rijdende winkel in sommige plaatsen wel weer toeneemt met name de plattelands gelegenheden.
Maar eigenlijk zie je ze helemaal niet meer want iedereen koopt online boodschappen of gaat gewoon naar de supermarkt.
Lijkt me best leuk om weer een rijdende winkel tegen te kunnen komen, je weet wel z o 'n nieuwe zie website : Achterberg rijdende winkels.
Kijk maar via Google, en zie maar eens een nieuwe rijdende winkel tegen te komen, dat heeft ook wel mijn interesse altijd gehad.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor Veendam » 22 sep 2018 19:33

Wanneer men spreekt van 'met' of 'op' sint-juttemis bedoelt men gewoonlijk nooit, omdat deze heilige niet bestaat (en er daarom ook geen feestdag is met die naam). Met 'wachten tot sint-juttemis' wordt om diezelfde reden bedoeld: eindeloos wachten.

Rijdende winkels zijn er nog best wel in Nederland.
Het voordeel is dat met name oudere mensen daar wat boodschapjes kunnen doen, maar meestal is dat alleen wat ze waren vergeten in de supermarkt. Het nadeel is dat de prijzen wat hoger liggen maar zelfs dan wegen de marges niet op tegen het aantal uren en de kosten die gemaakt moeten worden om alles te regelen.
Wie wil er nu een rijdende winkel beginnen wanneer er met grote zekerheid al te zeggen is dat je met je inkomsten op het minimum blijft hangen maar dan daar wel 60 uur per week voor moet werken ?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor coby6 » 22 sep 2018 21:43


Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor Ravo540 » 24 sep 2018 18:45

Een leuk oud reclame filmpje van vroeger inderdaad, leve de man van de SRV, van je hiep hiep hiep hoeree. :D

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor Optimatus » 25 sep 2018 08:06

Over het algemeen vind ik dergelijke winkels heel erg duur.

Aan de andere kant zijn supermarktketens dermate machtig, dat zij de prijzen van de producenten drukken. Leuk voor de consument, maar of je de werkelijke prijs betaalt, is een andere vraag...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor Ravo540 » 27 sep 2018 18:16

inderdaad.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor MoesTuin » 28 sep 2018 20:50

Leuk topic!
Nostalgie!
Jammer de vervlogen tijden....

Herinner me het nog goed!
De melkboer...
de mandjes...
de flessen melk de flessen vla
het had gewoon wat, het hele sfeertje, het sociale gebeuren, de gezelligheid....ons kent ons.... buurtveiligheid...
de melkboer kende iedereen, wist alles, lief en leed werd gedeeld...

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Rijdende winkels, deel 2.

Berichtdoor Ravo540 » 08 okt 2018 18:43

Die goeie ouwe tijd, kan ik me nog zo goed herinneren. :D


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten