Uitvaartdienst.

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2020 12:11

elburger schreef:Het gaat om de context, waarin iets geschreven staat, schreef Marnix.
En dat is waar het omdraaid.
Cherry-picking las ik ergens.
Zijn wij daar allemaal niet schuldig aan?
Maar is dat zo erg dan?
Het gaat toch om de intentie dat mensen hier - ik ga er vanuit dat men christen is - een gedeelte/zinssnede gebruiken om hun standpunt kenbaar te maken en dat op basis van de Bijbel!

Zo heeft een ieder wel een idee ovet een rouwdienst.
Maar waarom mag er dan tijdens een uitvaarddienst niet gesproken worden over de poel van vuur en sulfer?!
( dan ga ik nu even " cherry-picking " ) Handelingen 13: 46-47 waar staat geschreven: Maar Paulus en Barnabas, vrijmoedigheid gebruikende, zeiden: het was nodig dat eerst tot u het Woord Gods gesproken zou worden; doch nademaal gij hetzelve verstoot, en uzelven des eeuwigen levens niet waardig oordeelt, ziet wij keren ons tot de heidenen. Want alzo heeft ons de Heere geboden, zeggende: Ik heb u gesteld tot een licht der heidenen, opdat gij zoudt zijn tot zaligheid tot aan het uiterste der aarde.

Nu kan men over deze twee versen hele diverse preken houden. Ik verklaar het zo als het uitgelegd zou kunnen worden tijdens een rouwdienst.
De aanwezigen horen deze tekst, christenen, naamchristenen en ongelovigen. Voor wie kun je deze dienst nu iets zeggen die er "iets" aan heeft.
Ik zie de prediker in de rol van Paulus en Barnabas.
De overledene was een gelovige.
Het leven van de overledene moet niet de rode draad zijn in de preek. Dat is Gods Woord. Naamchristenen horen het aan en drinken na afloop een kop koffie en zeggen: mooie preek, ....was een goed mens.
De ongelovigen zullen onderling zeggen:" wat een zware preek, hemel en hel, ik heb er niets mee. Hadden ze ipv psalmen maar Borsato gedraaid.
De gelovige heeft een preek gehoord waarin bovenal Gods Woord gesproken werd en waarin de overledene zijdelings soms benoemd werd.

Paulus en Barnabas spraken in Antiochië voor Joden, Jodengenoten en heidenen in de synagoge en vermaanden de aanhoorders te blijven bij de genade Gods. De volgende sabbat kwam de hele stad tezamen om het woord Gods te horen. De Joden werden nijdig. En dan kom ik aan vers 46 en 47.

Mijn insteek is dat men het woord van God ook aan de heidenen moet verkondigen! Dus aan hen die bij die rouwdienst aanwezig zijn. Gelovigen, naamchristenen en ongelovigen.
En zij die komen kennen de overledene en weten dat die gelovig was, weet men dat het een preek wordt over de hemel en de hel.

Mijn standpunt is en blijft dat dat het belangrijkste is als men een gelovig mens is geweest.


Je mag best preken over hemel en hel. Het gaat erom hoe er gepreekt wordt. Bijvoorbeeld niet: laten we maar hopen dat deze persoon in de hemel is, voor het zelfde geld is hij nu in de hel, we weten het niet. Of door ermee te dreigen in de hoop dat mensen denken: dat wil ik niet, dan ga ik voortaan maar naar de kerk. Primair moet en mag je de ongelovigen wijzen op Jezus Christus en dat er bij Hem geluk en leven is, zelfs door de dood heen. Dat is ook de boodschap die Paulus aan Joden en heidenen brengt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Chaya » 14 jul 2020 12:58

elburger schreef:Mijn standpunt is en blijft dat dat het belangrijkste is als men een gelovig mens is geweest.

Dat ben ik niet helemaal met je eens en dat is ook niet zoals het in jouw en mijn kerk gezegd wordt, als het goed is.
Gelovig zijn er velen, toch zullen ze niet allen zalig worden.
Zelfs de duivel gelooft.
Maar worden we door God gekend?
Bekering is een eenzijdig Godswerk en die vruchten worden dan wel zichtbaar in het leven.
Ik wilde bij jou toch even dit onderscheid maken. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor elburger » 14 jul 2020 15:10

Chaya schreef

Gelovigen zijn er velen,toch zullen ze niet allen zalig worden


Klopt helemaal. Een oprecht en waar gelovige zal het Koninkrijk Gods mogen binnentreden.
In mijn context, dus geen naamchristenen.
Haad ik iets beter kunnen omschrijven.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor MoesTuin » 14 jul 2020 22:41

Alleen de Heere God weet het (en dat is maar goed ook)
menselijk gesproken zouden we weleens zeer verbaasd kunnen zijn wie er wel en wie er niet in de hemel komen zal....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dogar

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Dogar » 14 jul 2020 23:00

Waar het om gaat zijn de nabestaanden. Een uitvaart waarbij zij het gevoel hebben op een goede menswaardige manier hun afscheid kunnen nemen, Wat dat voor hen ook moge inhouden en daartoe alle ruimte moeten kunnen krijgen. Wie zijn wij dan om er ¨wat¨ van te vinden dan ? Het moet zus of het moet zo ? Ik vind dit niet kunnen in vind dat niet kunnen ? De preek moet zus of zo ? MOET er wel een preek dan ?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor elburger » 15 jul 2020 11:04

@ Dogar.

Een preek moet niet. Daar gaat deze discussie hier ook niet over. Ik ben deze topic begonnen met de insteek hoe een rouwdienst eruit ziet/kan zien. Mijn motivatie was dat ik enige rouwdiensten in een kort tijdsbestek henb meegemaskt, zowel van christelijke orgine als niet christelijk. Maar als men een gelovig mens is geweest, wat alleen God echt kan weten, en men houdt een rouwdienst en de preek gaat voor 90% over hoe goed de ovrrledene was voor zijn sportclub/ kleinkind, en welke prijzen die heeft gewonnen, En men praat over dat hij in de hemel is, En men praat niet over de zonden in het algemeen, dat kan zijdelings zijn, dat kan over de hel zijn, dan vind ik dat hypocriet, en de dominee gaat daarin mee.
Als men niet gelovig is en men draaid AC/DC, of ik weet niet wat ( ook meegemaakt ) en de Bijbel of de naam God komt er niet in voor, dan is dat de keuze van hen, die ik respecteer.

Maar een kerkdienst op de dag van de uitvaart mag men best preken over de goede dingen van de overledene, masr ook over zonde, genade, hemel en hel.
Dan is het een eerlijke preek.

De dominee heeft bij zijn bevestiging ja gezegd op het verkondigen van Gods Woord, daar horen zonde en hel en genade en hemel bij.
Niet meer, niet minder.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Chaya » 15 jul 2020 12:35

Dogar schreef:Waar het om gaat zijn de nabestaanden. Een uitvaart waarbij zij het gevoel hebben op een goede menswaardige manier hun afscheid kunnen nemen, Wat dat voor hen ook moge inhouden en daartoe alle ruimte moeten kunnen krijgen. Wie zijn wij dan om er ¨wat¨ van te vinden dan ? Het moet zus of het moet zo ? Ik vind dit niet kunnen in vind dat niet kunnen ? De preek moet zus of zo ? MOET er wel een preek dan ?

Je kunt aan de rouwkaart of advertentie al zien hoe het gaat worden.
* Je wordt verwacht in vrolijke kleding
* Marietje hield van fleurige bloemen
* Jantje was groot fan van Ajax, dus graag in Ajax tenue komen, indien mogelijk.
* Na de crematie komen we bij elkaar in café De vrolijke nar, waar we een goed glas wijn of bier zullen drinken en elkaar vrolijke verhalen zullen vertellen

Kijk, dan weet je, daar komt geen predikant uit de OGG aan te pas.
elburger schreef:Maar een kerkdienst op de dag van de uitvaart mag men best preken over de goede dingen van de overledene, masr ook over zonde, genade, hemel en hel.
Dan is het een eerlijke preek.

En dat het de mens gezet is om eenmaal te moeten sterven, en daarna het oordeel.
Nu komt dat eerste nog wel aan de orde in veel rouwdiensten, maar het tweede niet altijd meer.
Oordeel, hel en duivel, zijn besmette woorden geworden.

Jesaja 30: Die daar zeggen tot de zieners: Ziet niet; en tot de schouwers: Schouwt ons niet wat recht is; spreekt tot ons zachte dingen, schouwt ons bedriegerijen;
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2020 13:08

Dogar schreef:Waar het om gaat zijn de nabestaanden. Een uitvaart waarbij zij het gevoel hebben op een goede menswaardige manier hun afscheid kunnen nemen, Wat dat voor hen ook moge inhouden en daartoe alle ruimte moeten kunnen krijgen. Wie zijn wij dan om er ¨wat¨ van te vinden dan ? Het moet zus of het moet zo ? Ik vind dit niet kunnen in vind dat niet kunnen ? De preek moet zus of zo ? MOET er wel een preek dan ?


Nee dat hoeft niet want een uitvaartdienst is geen officiele kerkdienst of erdienst en valt dan ook niet onder kerkordelijke afspraken wat betreft de kerkdiensten (orde van dienst enz). Dat geeft wel ruimte voor de invulling van de samenkomst. Maar het gaat natuurlijk niet enkel om de nabestaanden. Dan had je aan een bijeenkomst in het uitvaartcentrum voor / na de uitvaart ook wel genoeg gehad. Logischerwijs draait het dus wel om God in de kerkelijke bijeenkomst. Op welke manier dat precies gebeurt, daarin is veel vrijheid. Maar het zou vreemd zijn als in de kerkdienst het vooral gaat over het leven van de overledene en mensen wat vertellen over die persoon. Het gaat er in de eerste plaats om God en geloof in Hem, er mogen woorden klinken van hoop en troost omdat God die geeft, omdat Hij de God van het leven is en niet van de dood. Omdat we mogen weten dat voor wie in Hem sterven, de dood niet het einde is. En als de overledene dat geloofde en daaruit leefde kan dat ook een getuigenis of zelfs een aansporing zijn voor de aanwezigen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Chaya » 15 jul 2020 13:29

Marnix schreef:Nee dat hoeft niet want een uitvaartdienst is geen officiele kerkdienst of erdienst en valt dan ook niet onder kerkordelijke afspraken wat betreft de kerkdiensten (orde van dienst enz).

Ter aanvulling: (in het antwoord staat GG, maar hier kan een ander kerkverband ook ingevuld worden)
Een rouwdienst in de Gereformeerde Gemeenten is geen kerkdienst, maar een aangelegenheid van de (rouwende) familie. In de Dordtse Kerkorde wordt daarover gesproken in artikel 65. In het boek van ds. De Gier over de DKO (De Dordtse Kerkorde) en dat van ds. Silfhout (Gereformeerd Kerkrecht in kort bestek) kun je daarover meer lezen.

De gang van zaken tijdens een rouwdienst en bij een begrafenis wordt bepaald door enkele algemene, kerkelijke lijnen én door plaatselijke gewoonten. Vragen als zingen tijdens de rouwdienst, het plaatsen van de kist in de kerkzaal, het luiden van de klok en het voorlezen van een “in memoriam” worden aan de hand van dergelijke gewoonten beantwoord.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25 ... begrafenis

Zo kan het zijn dat in een rouwdienst te B. de kist niet in de kerk gezet wordt, tijdens de dienst, terwijl dat te Z. wel gebeurt.
Ik heb ook eens in een rouwdienst gezeten, waar helemaal niet gezongen werd.
Overigens was dat op verzoek van de overledene zelf.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2020 13:57

Chaya schreef:Ter aanvulling: (in het antwoord staat GG, maar hier kan een ander kerkverband ook ingevuld worden)
Een rouwdienst in de Gereformeerde Gemeenten is geen kerkdienst, maar een aangelegenheid van de (rouwende) familie. In de Dordtse Kerkorde wordt daarover gesproken in artikel 65. In het boek van ds. De Gier over de DKO (De Dordtse Kerkorde) en dat van ds. Silfhout (Gereformeerd Kerkrecht in kort bestek) kun je daarover meer lezen.

De gang van zaken tijdens een rouwdienst en bij een begrafenis wordt bepaald door enkele algemene, kerkelijke lijnen én door plaatselijke gewoonten. Vragen als zingen tijdens de rouwdienst, het plaatsen van de kist in de kerkzaal, het luiden van de klok en het voorlezen van een “in memoriam” worden aan de hand van dergelijke gewoonten beantwoord.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25 ... begrafenis

Zo kan het zijn dat in een rouwdienst te B. de kist niet in de kerk gezet wordt, tijdens de dienst, terwijl dat te Z. wel gebeurt.
Ik heb ook eens in een rouwdienst gezeten, waar helemaal niet gezongen werd.
Overigens was dat op verzoek van de overledene zelf.


Helder antwoord. (hoewel dingen niet doen omdat men het niet gewoon is niet echt een goede reden is)
Maar blijkbaar vindt het soms wel onder verantwoording van de kerkraad plaats en soms ook niet. Dat wist ik niet. Bij de uitvaartdiensten die ik meemaak is er doorgaans wel een predikant maar geen kerkenraad aanwezig.

Wat zingen betreft, als een overledene dat niet wil moet je dat denk ik respecteren. Maar ik vind het wel lastig te snappen dat dat iemands wens is. Waarom zou iemand dat willen? Dat snap ik totaal niet. Wanneer het niet de nadrukkelijke wens van de overledene is zou ik het helemaal vreemd vinden als de kerkenraad dat verbiedt omdat men dat niet gewoon is. Gelukkig lees ik in het antwoord van de ouderling dat ook wel terug. Zingen kan toch in tijden van vreugde en verdriet? Beiden kom je bijvoorbeeld in de Psalmen veelvuldig tegen. En je zegt toch ook niet: ik wil niet dat er gebeden wordt tijdens een uitvaart? Zingen is toch vaak ook een vorm van bidden? Met je vreugde en verdriet naar God toe kunnen gaan?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dogar

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Dogar » 15 jul 2020 22:56

AC/DC ? Moet kunnen. Ajax is een heel slecht voorbeeld maar als je graag wil dat men in Feyenoord tenu verschijnt..... Ik ben zelf meer van het ¨come as you are ID¨ Maar ok als men het graag formeel ziet Ik heb wel eens deel uitgemaakt van een ¨erewacht¨ op verzoek van de familie.

Tegen een kist praten heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt. Ik en de aanwezigen snappen heus wel dat de overledene dat niet meer hoort. Je spreekt dan ook niet echt tegen die kist maar tegen de toehoorders. Enfin.

Vermaningen ? Ach kan het ook langs andere weg ? Er hoeft niet altijd met het vingertje gewezen worden als je het mij vraagt. Ik vraag me zelfs af of dat soms niet juist het tegendeel bereikt maar bon. Het is misschien wel juist niet het moment om dat te doen.

Waar ik vooral op doelde is dat imo het met name gaat over in de nabestaanden en ik meen dat zij een hele dikke vinger in de pap van de inhoud mogen hebben. Ik zal zelf TZT hoogstwaarschijnlijk zowel gelovogen als ongelovigen achterlaten En hoop dat mijn dochters dan een balans kunnen vinden die beide tegemoet komt in hun behoeften.

God is de God van leven. Hij is ook de God van de dood. Hij schiep haar immers.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2020 23:05

Dogar schreef:AC/DC ? Moet kunnen. Ajax is een heel slecht voorbeeld maar als je graag wil dat men in Feyenoord tenu verschijnt..... Ik ben zelf meer van het ¨come as you are ID¨ Maar ok als men het graag formeel ziet Ik heb wel eens deel uitgemaakt van een ¨erewacht¨ op verzoek van de familie.

Tegen een kist praten heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt. Ik en de aanwezigen snappen heus wel dat de overledene dat niet meer hoort. Je spreekt dan ook niet echt tegen die kist maar tegen de toehoorders. Enfin.

Vermaningen ? Ach kan het ook langs andere weg ? Er hoeft niet altijd met het vingertje gewezen worden als je het mij vraagt. Ik vraag me zelfs af of dat soms niet juist het tegendeel bereikt maar bon. Het is misschien wel juist niet het moment om dat te doen.

Waar ik vooral op doelde is dat imo het met name gaat over in de nabestaanden en ik meen dat zij een hele dikke vinger in de pap van de inhoud mogen hebben. Ik zal zelf TZT hoogstwaarschijnlijk zowel gelovogen als ongelovigen achterlaten En hoop dat mijn dochters dan een balans kunnen vinden die beide tegemoet komt in hun behoeften.

God is de God van leven. Hij is ook de God van de dood. Hij schiep haar immers.


Waar lees jij dat God de dood heeft geschapen? Volgens mij schiep God de aarde goed, zonder ziekte, pijn en dood. En kwam de dood later pas in de wereld door de zonde.De dood wordt in de Bijbel de vijand van God genoemd, hoe kan je dan doen alsof God de auteur is van de dood?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor MoesTuin » 16 jul 2020 07:05

Chaya schreef:Je kunt aan de rouwkaart of advertentie al zien hoe het gaat worden.
* Je wordt verwacht in vrolijke kleding
* Marietje hield van fleurige bloemen
* Jantje was groot fan van Ajax, dus graag in Ajax tenue komen, indien mogelijk.
* Na de crematie komen we bij elkaar in café De vrolijke nar, waar we een goed glas wijn of bier zullen drinken en elkaar vrolijke verhalen zullen vertellen

Kijk, dan weet je, daar komt geen predikant uit de OGG aan te pas.

En dat het de mens gezet is om eenmaal te moeten sterven, en daarna het oordeel.
Nu komt dat eerste nog wel aan de orde in veel rouwdiensten, maar het tweede niet altijd meer.
Oordeel, hel en duivel, zijn besmette woorden geworden.

Jesaja 30: Die daar zeggen tot de zieners: Ziet niet; en tot de schouwers: Schouwt ons niet wat recht is; spreekt tot ons zachte dingen, schouwt ons bedriegerijen;



mbt het eerste: Ten diepste weten we dan nog niets van de relatie tussen deze persoon en God
Iemand kan Ajax fan zijn of weet ik veel wat....maar zeker in de laatste uren van elk mens leven kunnen zich wonderlijke bekeringen voordoen.
God is een rechtvaardig God en Zijn genade is oneindig tot aan de dood.
Die laatste uren van de dood gebeurt vaak veel....

Maar dan als de dood volgt komt het aan op Geloof of Ongeloof in de Heer Jezus.
Dat is aan God.
Hoeveel mensen hebben wij ondertussen met elkaar al veroordeeld tot de hel of tot de hemel op grond van onze redeneringen.
Heel gevaarlijk terrein en daar moeten we vanaf blijven.
Het oordeel is aan God die almachtig is en het geheel totaal overziet, Hij is de Harten kenner.
Wij kleine mensjes die wel denken even alles te weten? Echt niet! Daarvoor is ons verstand gelukkig maar ook echt te beperkt....er zijn dingen die je moet laten rusten als het jou persoonlijk niet aan gaat.
Beperk je vooral maar tot jezelf, zelf onderzoek.
Geloof ik met het hart ook in de Heere Jezus en heb ik een persoonlijke relatie met Hem?
Geloof of Ongeloof, Eeuwig Leven, of Eeuwig Dood
Voor allen die eenvoudig weg leven in geloof en uit de Genade van de Heer Jezus wordt de dood helemaal geen dood, de dood is voor wie niet in Christus geborgen zijn.
Wie in Christus is zal niet sterven maar ontslapen, wakker worden in Hem....
Dat valt niet te verklaren, en hoeft ook niet, maar enkel in geloof op deze belofte te vertrouwen, er naar uit mogen zien....( en ja, dat is ook voor die Ajax fan of diegene die Marco Borsato draaide en vul maar in voor al die andere mensen die het zo anders doen dan wij, of liever.....doe maar niet....blijf maar dicht bij jezelf....in relatie met de Heer en Zijn heilige Geest)

Romeinen 8:10,11
"Als Christus in u leeft, is uw lichaam wel ten dode opgeschreven omdat het onder de macht van de zonde staat, maar uw geest leeft omdat God u gerechtvaardigd heeft.
En God heeft Jezus uit de dood opgewekt.
Welnu, als de Geest van God in u woont, zal God, die Christus Jezus uit de dood heeft opgewekt, ook uw sterfelijke lichaam levend maken door de kracht van zijn Geest, die in u woont
."
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor MoesTuin » 17 jul 2020 22:58

Mij lijkt een zangdienst wel mooi....
Tot eer van God...
al die mooie praatjes hoeft van mij niet....die hoor ik liever bij leven nu :wink:

Psalm 43



Psalm 43 vers 4
Dan ga ik op tot Gods altaren,
Tot God, mijn God, de bron van vreugd;
Dan zal ik, juichend, stem en snaren
Ten roem van Zijne goedheid paren,
Die, na kortstondig ongeneugt',
Mij eindeloos verheugt.

Lichtstad met uw paarlen poorten



Wat een vreugde zal dat wezen
Straks vereend te zijn met Hem
In die stad met paarlen poorten
In het nieuw Jeruzalem.

Daar zal ik mijn Heer ontmoeten,
Luisteren naar zijn liefdestem.
Daar geen rouw meer en geen tranen
In het nieuw Jeruzalem.

Alle eer aan God de Vader Zoon en heilige Geest




Maar ook een stuk rust stilte bezinning via muziek is prachtig....

Psalm 90 in combinatie met uren dagen maanden jaren vliegen als een schaduw heen....in orgo solo gedragen gebracht....



Maar vind zoveel mooi.....nu maar van genieten ook vooral....met iedereen....
Dan denk ik weleens....jammer dat jezelf het afscheid niet meemaakt.... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dogar

Re: Uitvaartdienst.

Berichtdoor Dogar » 18 jul 2020 10:28

Het kan niet anders, God schiep alles, hij is almachtig. Dan creeerde hij ook de dood en ellende Of op zijn minst stond hij het toe dta had hij niet hoeven doen maar hij deed het. Daar kan ik niet omheen. Als reactie op de zonden van de mens ? Jazeker dat zal ik niet ontkennen maar hij lrgde de consequenties op.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten