Auto topic (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 26 mei 2021 14:36

Marnix schreef:Tja dat je meer km in een niet-cabrio maakt snap ik nog wel. Maar een auto die je thuis laat omdat hij niet praktisch en anders te duur is om in te rijden lijkt me ook niets, geef mij maar een auto waar een krasje meer of minder niet uitmaakt :-D

Ik heb n mog wel eens verhuurd als trouwauto, maar wat je dan aan verzekeringen kwijt bent is ook misselijkmakend ;-)
Al met al: ik hoop hem voor een mooi bedrag kwijt te kunnen, en als ik er voor krijg wat ik in gedachten heb heb ik er in de jaren dat ik de auto in bezit heb gehad (ook als ik alle kosten aan onderhoud, verzekeren en onderdelen meeneem) een leuk bedrag aan winst mee geboekt.
De auto is in concoursstaat (dat wil zeggen: carrosserie en interieur zijn puntgaaf, kap is waterdicht en onbeschadigd, motor is gereviseerd (en in vermogen teruggeschroefd), alles is zo veel mogelijk origineel)
Alleen de bak moet gereviseerd worden (de tweede versnelling wordt slecht, de derde was dat al, en de achteruit inleggen gaat steeds moeilijker. (en dat kost een kleine 5000,- als je dat wilt laten doen), maar daar heb ik geen zin meer in...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor MoesTuin » 26 mei 2021 21:31

Marnix schreef:Jawel, je mag daar alleen niet te hebberig worden :-)

....en zeker niet met een andere vrouw dan de jouwe op stap gaan :roll:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 26 mei 2021 21:50

MoesTuin schreef:....en zeker niet met een andere vrouw dan de jouwe op stap gaan :roll:


Jawel dat mag wel, zolang je mijn regel maar blijft toepassen: Niet hebberig worden :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor MoesTuin » 26 mei 2021 23:07

Marnix schreef:Jawel dat mag wel, zolang je mijn regel maar blijft toepassen: Niet hebberig worden :-)


!:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2021 12:47

Marnix schreef:Ah die Porsche zeker. Net iets boven mijn budget :-D

Gisteravond een kijker gehad, en ik ben gaan slapen met het idee dat de auto verkocht is...
Helaas vanmorgen een bod gehad waar ik niet in mee kan gaan...
Balen...
Twee kijkers gehad, 1 bod, en dat in 3 weken...
Dit kan nog wel even duren zo...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2021 13:06

StillAwake schreef:Gisteravond een kijker gehad, en ik ben gaan slapen met het idee dat de auto verkocht is...
Helaas vanmorgen een bod gehad waar ik niet in mee kan gaan...
Balen...
Twee kijkers gehad, 1 bod, en dat in 3 weken...
Dit kan nog wel even duren zo...


Ja het is niet waar de meesten naar op zoek zullen zijn. Vrij specifieke doelgroep dus moet je geduld hebben. Misschien duidelijk een vanaf-prijs communiceren in de advertentie en dat biedingen daaronder niet worden geaccepteerd? Dan voorkom je dat je telkens tijd kwijt bent aan kijkers die denken nog flinke korting te kunnen krijgen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2021 13:41

Marnix schreef:Ja het is niet waar de meesten naar op zoek zullen zijn. Vrij specifieke doelgroep dus moet je geduld hebben. Misschien duidelijk een vanaf-prijs communiceren in de advertentie en dat biedingen daaronder niet worden geaccepteerd? Dan voorkom je dat je telkens tijd kwijt bent aan kijkers die denken nog flinke korting te kunnen krijgen.

Ik heb geen advertentie geplaatst.
Bovendien zou het vanaf-bedrag dan ook meteen het eindbedrag zijn, ik verwacht geen bieders die tegen elkaar op zullen bieden.
En aangezien deze man 200 km enkele reis gereden had om de auto te bezichtigen, had ik het idee dat hij wel serieus was.
Maar hij zat op 90% van mijn bodemprijs, en dat was me net te weinig...

Ik heb een aantal leden van een oldtimerclub aangeschreven (ook buiten Nederland, maar dat loopt sowieso niet echt storm op dit moment).
Wie weet, ik ben pas drie weken bezig, en in de moeilijkere tijd raakte ik mijn huis ook niet binnen het jaar kwijt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 09 jun 2021 07:35

StillAwake schreef:Ik heb geen advertentie geplaatst.
Bovendien zou het vanaf-bedrag dan ook meteen het eindbedrag zijn, ik verwacht geen bieders die tegen elkaar op zullen bieden.
En aangezien deze man 200 km enkele reis gereden had om de auto te bezichtigen, had ik het idee dat hij wel serieus was.
Maar hij zat op 90% van mijn bodemprijs, en dat was me net te weinig...

Ik heb een aantal leden van een oldtimerclub aangeschreven (ook buiten Nederland, maar dat loopt sowieso niet echt storm op dit moment).
Wie weet, ik ben pas drie weken bezig, en in de moeilijkere tijd raakte ik mijn huis ook niet binnen het jaar kwijt...

Hij is verkocht!!!!!
Vrijdag komt de taxateur (maar dat is dezelfde die de auto een dikke maand geleden ook getaxeerd heeft toen ik m te koop zette).
Het enige wat jammer is is dat de auto uit Nederland verdwijnt.
Hij gaat terug naar zijn geboorteland... (een Duits verzamelaar die er al 9 had van verschillende bouwjaren)

Pak van mijn hart!
Nu een nieuwe avatar zoeken...
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 jun 2021 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 09 jun 2021 08:29

StillAwake schreef:Nu een nieuwe avatar zoeken...

Done!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2021 09:16

gefeliciteerd! En succes met het uitzoeken van een vervanger, laat maar weten als je wat hebt gevonden! (het is trouwens prachtig cabrio-weer)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 09 jun 2021 09:27

Marnix schreef:gefeliciteerd! En succes met het uitzoeken van een vervanger, laat maar weten als je wat hebt gevonden! (het is trouwens prachtig cabrio-weer)

ik ga zaterdag kijken voor een saab 900, en bij die man staat ook een Audi A4 cabrio.
maar waarschijnlijk til ik de aankoop over de vakantie heen, in de zomer een cabrio kopen werkt enigszins prijsopdrijvend.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 14 jun 2021 08:29

Marnix schreef:gefeliciteerd! En succes met het uitzoeken van een vervanger, laat maar weten als je wat hebt gevonden! (het is trouwens prachtig cabrio-weer)

De aankoop wordt over de zomer heen getild.
Beide auto's waren naar tevredenheid, maar beide zo'n 10a15% te hoog geprijsd...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2021 11:07

StillAwake schreef:De aankoop wordt over de zomer heen getild.
Beide auto's waren naar tevredenheid, maar beide zo'n 10a15% te hoog geprijsd...

Het besluit is gevallen: ik koop vooralsnog geen cabrio, maar ga mijn beide andere auto's verkopen, en omwisselen voor elektrisch.
Voor mijn eigen auto denk ik aan de Kia EV6 of de Skoda Enyaq, voor de auto van mijn vrouw denkt zij aan een e-208 van peugeot of een ID3 van VW...

in de vakantie besloten om volledig elektrisch te gaan.
Reden:
-de brandstofprijzen zullen voorlopig blijven stijgen
-elektrisch is in onderhoud goedkoper, omdat de aandrijving veel minder onderdelen heeft, en de remmen minder belast worden.
-de accucapaciteiten en de snellaadcapaciteit van de nieuwste versies beginnen werkbaar te worden
-voor beide huidige auto's voorzie ik in de komende tijd relatief duur onderhoud
-mijn CO2 footprint is best heel groot, en wellicht is dit een methode om dat wat terug te dringen.
-voor de auto van mijn echtgenote kunnen we 3700,- subsidie krijgen als we naar elektrisch gaan
-de zonnepanelen op mijn huis functioneren beter dan verwacht, en als de salderingsregeling wordt afgeschaft is het fijn de energie op te kunnen maken in een auto.

Voornamelijk economische redenen dus...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor MoesTuin » 30 aug 2021 12:00

@ still a wake

Als je voor een nieuwe auto gaat.....Informeer vooraf bij de dealer van je evt auto keuze naar de levertijden.
Er zijn momenteel grote problemen in de autowereld ivm chip tekort.

Wij waren bij de dealer voor een auto die we op het oog hadden.....Levertijd medio 2022 (met geen garanties of dit ook waargemaakt kon worden)

Daar stopte het voor ons direct....laat maar :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2021 12:14

MoesTuin schreef:@ still a wake

Als je voor een nieuwe auto gaat.....Informeer vooraf bij de dealer van je evt auto keuze naar de levertijden.
Er zijn momenteel grote problemen in de autowereld ivm chip tekort.

Wij waren bij de dealer voor een auto die we op het oog hadden.....Levertijd medio 2022 (met geen garanties of dit ook waargemaakt kon worden)

Daar stopte het voor ons direct....laat maar :mrgreen:

Ik weet het, maar ik zit niet op de schopstoel.
De auto van mijn vrouw kan in beide gevallen in de eerste week van januari op kenteken komen (nodig voor de subsidie), de mijne staat voor de Enyaq op december dit jaar, en voor de Kia op april volgend jaar.

Lijken allemaal redelijke levertijden.
Waar keek jij naar?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron