Auto topic (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Freek89

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Freek89 » 16 nov 2019 17:35

Marnix schreef:Dat is waar als je een nieuwe Hyundai koopt. Als je een lease-auto hebt zoals Yoshi maakt dat natuurlijk helemaal niets uit, hooguit voor je werkgever die de auto en het onderhoud betaalt. Als je wel je eigen auto koopt is het wel fijn. Maar dan moet je wel een nieuwe auto kopen en dat kost ook veel meer geld dan een occasion. De afschrijving is in de eerste jaren natuurlijk veel hoger dan vanaf een jaar of 5 dus ondanks het 7-jaren-plan is het nog steeds voordeliger om een occasion van een jaar of 5 oud te kopen. Hyundai's zijn ook dan nog oerdegelijk dus weinig kans dat je voor grote kosten komt te staan.


Ik denk dat je laatste zin de spijker op zijn kop slaat. Het zal dan ook de reden van Hyundai zijn dat ze zonder moeite 7 jaar service plan geven, omdat ze weten dat er vrij weinig gebeurt in deze periode.

Daarnaast als je uitgaat van 20000km per jaar dan zit je bij 5 jarige occasions wel op het punt dat er wat grote beurten moeten plaatsvinden. Versnellingsbak, flywheel etc. kies dan liever eieren voor mn geld

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 17 nov 2019 00:14

Ik mag hopen dat bij een ton de versnellingsbak niet al vervangen moet worden. Hooguit de koppelingsplaat maar dat is dan al wel heeeeeel vroeg. 150000 km is wel een stand dat er wat dingen aan kunnen komen, distributieriem, remmen, koppelplaat, dat soort dingen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Yoshi » 17 nov 2019 19:58

Onderhoudskosten maken wel degelijk uit in het leasebedrag. Als een auto model als onbetrouwbaar te boek staat dan zal de leaseprijs hoger zijn.
Hyundai staat als betrouwbaar te boek dus de leaseprijs is relatief laag. Daarnaast is het een hybride dus de brandstofcomponent is ook laag.
Voor mij is dit een auto die ik heb gekozen uit economische overwegingen. Het is een prima auto met goede aandrijflijn en net en ruim interieur en luxe uitgerust. Maar de volgende gaat zeker geen Hyundai meer worden, ik mis toch echt een stuk emotie, plezier in het autorijden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor MoesTuin » 25 mei 2021 22:06

Mogen we niet eens meer naar een autobeurs.... :-k

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... autobeurs/


*binnenkort zal dit topic wellicht op slot gaan .... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2021 22:22

MoesTuin schreef:Mogen we niet eens meer naar een autobeurs.... :-k

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... autobeurs/


*binnenkort zal dit topic wellicht op slot gaan .... :wink:


Jawel, je mag daar alleen niet te hebberig worden :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 26 mei 2021 09:15

Marnix schreef:Jawel, je mag daar alleen niet te hebberig worden :-)

Wijze woorden, maar geldt dat niet voor elke beurs?
Hetzelfde geldt voor de vakantiebeurs ;-)

Beurzen zijn (en dan heb ik het even niet over vakbeurzen die vooral voor professionals bedoeld zijn) per definitie bedoeld als marketing-evenement, en zodoende gericht op het opwekken van "hebberigheid".

Overigens ben ik stiekem toch aan het nadenken om mijn auto te gaan verkopen ;-)
Dus mocht iemand interesse hebben ;-)
Hij staat al een poosje te koop, maar met dit weer zijn er weinig gegadigden blijkbaar...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 26 mei 2021 09:26

    StillAwake schreef:Wijze woorden, maar geldt dat niet voor elke beurs?
    Hetzelfde geldt voor de vakantiebeurs ;-)

    Beurzen zijn (en dan heb ik het even niet over vakbeurzen die vooral voor professionals bedoeld zijn) per definitie bedoeld als marketing-evenement, en zodoende gericht op het opwekken van "hebberigheid".

    Overigens ben ik stiekem toch aan het nadenken om mijn auto te gaan verkopen ;-)
    Dus mocht iemand interesse hebben ;-)
    Hij staat al een poosje te koop, maar met dit weer zijn er weinig gegadigden blijkbaar...


    Haha een cabrio? Jij hebt meerdere auto's toch?

    Verder, je hebt helemaal gelijk hoor. Misschien ga ik daarom nooit naar beurzen. Ben alleen 1x op de vakantiebeurs geweest omdat we een concreet reisdoel hadden en even wilden vergelijken. En dan zie ik wel dingen waarvan ik denk: Oh daar zou ik best naartoe willen. Maar dat ben ik dan ook wel snel weer vergeten. En op een autobeurs heb ik dat helemaal niet. Nog heel blij met mijn Skoda Fabia zonder veel luxe, met 90 pk of zo.... en gelukkig rij ik niet in een dure bak rond. Met kinderen en zo. Moet er niet aan denken. Echt geluk begint met het besef dat geluk niet in materiaal / bezit zit (al door honderden studies aangetoond mensen, wanneer leren we het nou eens) maar in totaal andere zaken. Wie dat goed beseft wordt ook niet zo snel meer hebberig. Hebberigheid is doorgaans een gebrek aan geluk waarbij (en doordat) het geluk in de verkeerde zaken wordt gezocht.
    “God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
    ― C.S. Lewis”

    Gebruikersavatar
    StillAwake
    Generaal
    Generaal
    Berichten: 7897
    Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

    Re: Auto topic (3)

    Berichtdoor StillAwake » 26 mei 2021 09:30

    Marnix schreef:

      Haha een cabrio? Jij hebt meerdere auto's toch?

      Verder, je hebt helemaal gelijk hoor. Misschien ga ik daarom nooit naar beurzen. Ben alleen 1x op de vakantiebeurs geweest omdat we een concreet reisdoel hadden en even wilden vergelijken. En dan zie ik wel dingen waarvan ik denk: Oh daar zou ik best naartoe willen. Maar dat ben ik dan ook wel snel weer vergeten. En op een autobeurs heb ik dat helemaal niet. Nog heel blij met mijn Skoda Fabia zonder veel luxe, met 90 pk of zo.... en gelukkig rij ik niet in een dure bak rond. Met kinderen en zo. Moet er niet aan denken. Echt geluk begint met het besef dat geluk niet in materiaal / bezit zit (al door honderden studies aangetoond mensen, wanneer leren we het nou eens) maar in totaal andere zaken. Wie dat goed beseft wordt ook niet zo snel meer hebberig. Hebberigheid is doorgaans een gebrek aan geluk waarbij (en doordat) het geluk in de verkeerde zaken wordt gezocht.

      Klopt, ik heb momenteel 3 auto's :oops:
      Ik wil mijn cabrio inwisselen voor een wat onderhoudsvriendelijker auto, waar ik wat vaker mee durf te rijden.
      Wel weer een cabrio, maar dan een auto die niet zo onvervangbaar is ;-)

      Het klopt dat geluk niet in bezit zit, maar cabriorijden (al is het met nog zo'n goedkoop karretje) is toch wel erg leuk...
      Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
      Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
      Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

      Gebruikersavatar
      Prisma23
      Kapitein
      Kapitein
      Berichten: 799
      Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
      Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
      Contacteer:

      Re: Auto topic (3)

      Berichtdoor Prisma23 » 26 mei 2021 10:19

      StillAwake schreef:Klopt, ik heb momenteel 3 auto's :oops:
      Ik wil mijn cabrio inwisselen voor een wat onderhoudsvriendelijker auto, waar ik wat vaker mee durf te rijden.
      Wel weer een cabrio, maar dan een auto die niet zo onvervangbaar is ;-)

      Het klopt dat geluk niet in bezit zit, maar cabriorijden (al is het met nog zo'n goedkoop karretje) is toch wel erg leuk...


      Afbeelding

      Past prima bij rentmeesterschap en duurzaamheid!

      Gebruikersavatar
      Marnix
      Maarschalk
      Maarschalk
      Berichten: 23520
      Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

      Re: Auto topic (3)

      Berichtdoor Marnix » 26 mei 2021 10:38

      StillAwake schreef:Klopt, ik heb momenteel 3 auto's :oops:
      Ik wil mijn cabrio inwisselen voor een wat onderhoudsvriendelijker auto, waar ik wat vaker mee durf te rijden.
      Wel weer een cabrio, maar dan een auto die niet zo onvervangbaar is ;-)

      Het klopt dat geluk niet in bezit zit, maar cabriorijden (al is het met nog zo'n goedkoop karretje) is toch wel erg leuk...


      Ah die Porsche zeker. Net iets boven mijn budget :-D
      “God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
      ― C.S. Lewis”

      Gebruikersavatar
      StillAwake
      Generaal
      Generaal
      Berichten: 7897
      Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

      Re: Auto topic (3)

      Berichtdoor StillAwake » 26 mei 2021 11:06

      Marnix schreef:Ah die Porsche zeker. Net iets boven mijn budget :-D

      Die Porsche inderdaad.
      Ik ken je budget niet, maar weet wel wat mijn bodemprijs is ;-)
      Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
      Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
      Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

      Gebruikersavatar
      StillAwake
      Generaal
      Generaal
      Berichten: 7897
      Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

      Re: Auto topic (3)

      Berichtdoor StillAwake » 26 mei 2021 11:15

      Prisma23 schreef:Afbeelding

      Past prima bij rentmeesterschap en duurzaamheid!

      Een 60 jaar oude wagen past ook goed bij duurzaamheid.
      Altijd maar nieuw willen bouwen is wat dat betreft ook niet alles...
      Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
      Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
      Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

      Gebruikersavatar
      Marnix
      Maarschalk
      Maarschalk
      Berichten: 23520
      Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

      Re: Auto topic (3)

      Berichtdoor Marnix » 26 mei 2021 13:03

      StillAwake schreef:Die Porsche inderdaad.
      Ik ken je budget niet, maar weet wel wat mijn bodemprijs is ;-)


      Haha, dat ik in een Skoda Fabia rondrij en niet veel meer voor een auto zou willen betalen (kunnen is een ander verhaal maar niet relevant) zegt denk ik wel voldoende he :-D Enig idee wat voor cabrio je dan wel wil?
      “God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
      ― C.S. Lewis”

      Gebruikersavatar
      StillAwake
      Generaal
      Generaal
      Berichten: 7897
      Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

      Re: Auto topic (3)

      Berichtdoor StillAwake » 26 mei 2021 13:19

      Marnix schreef:Haha, dat ik in een Skoda Fabia rondrij en niet veel meer voor een auto zou willen betalen (kunnen is een ander verhaal maar niet relevant) zegt denk ik wel voldoende he :-D Enig idee wat voor cabrio je dan wel wil?

      Ik heb een zwak voor Saab, dus daar kijk ik naar.
      Ik wil een 4 zitter (dat wil je in die Porsche echt niet). Eventueel een A4 cabrio (audi)
      Bovendien moet de versnellingsbak van die auto gereviseerd worden (mooi hobby-project voor de liefhebber).
      Ik heb de Porsche ooit gekocht in de hoop dat hij in waarde zou stijgen (nadat ik de motor gereviseerd had), maar kon er moeilijk afstand van doen.
      vorig jaar heb ik denk ik maximaal 2500 km met de auto gereden. En dat verdient hij niet ;-)
      Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
      Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
      Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

      Gebruikersavatar
      Marnix
      Maarschalk
      Maarschalk
      Berichten: 23520
      Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

      Re: Auto topic (3)

      Berichtdoor Marnix » 26 mei 2021 14:21

      StillAwake schreef:Ik heb een zwak voor Saab, dus daar kijk ik naar.
      Ik wil een 4 zitter (dat wil je in die Porsche echt niet). Eventueel een A4 cabrio (audi)
      Bovendien moet de versnellingsbak van die auto gereviseerd worden (mooi hobby-project voor de liefhebber).
      Ik heb de Porsche ooit gekocht in de hoop dat hij in waarde zou stijgen (nadat ik de motor gereviseerd had), maar kon er moeilijk afstand van doen.
      vorig jaar heb ik denk ik maximaal 2500 km met de auto gereden. En dat verdient hij niet ;-)


      Tja dat je meer km in een niet-cabrio maakt snap ik nog wel. Maar een auto die je thuis laat omdat hij niet praktisch en anders te duur is om in te rijden lijkt me ook niets, geef mij maar een auto waar een krasje meer of minder niet uitmaakt :-D
      “God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
      ― C.S. Lewis”


      Terug naar “Algemene Zaken”

      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten