Auto topic (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

Freek89
Verkenner
Verkenner

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Freek89 » 16 nov 2019 17:35

Marnix schreef:Dat is waar als je een nieuwe Hyundai koopt. Als je een lease-auto hebt zoals Yoshi maakt dat natuurlijk helemaal niets uit, hooguit voor je werkgever die de auto en het onderhoud betaalt. Als je wel je eigen auto koopt is het wel fijn. Maar dan moet je wel een nieuwe auto kopen en dat kost ook veel meer geld dan een occasion. De afschrijving is in de eerste jaren natuurlijk veel hoger dan vanaf een jaar of 5 dus ondanks het 7-jaren-plan is het nog steeds voordeliger om een occasion van een jaar of 5 oud te kopen. Hyundai's zijn ook dan nog oerdegelijk dus weinig kans dat je voor grote kosten komt te staan.

Ik denk dat je laatste zin de spijker op zijn kop slaat. Het zal dan ook de reden van Hyundai zijn dat ze zonder moeite 7 jaar service plan geven, omdat ze weten dat er vrij weinig gebeurt in deze periode.

Daarnaast als je uitgaat van 20000km per jaar dan zit je bij 5 jarige occasions wel op het punt dat er wat grote beurten moeten plaatsvinden. Versnellingsbak, flywheel etc. kies dan liever eieren voor mn geld

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 nov 2019 00:14

Ik mag hopen dat bij een ton de versnellingsbak niet al vervangen moet worden. Hooguit de koppelingsplaat maar dat is dan al wel heeeeeel vroeg. 150000 km is wel een stand dat er wat dingen aan kunnen komen, distributieriem, remmen, koppelplaat, dat soort dingen.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 17 nov 2019 19:58

Onderhoudskosten maken wel degelijk uit in het leasebedrag. Als een auto model als onbetrouwbaar te boek staat dan zal de leaseprijs hoger zijn.
Hyundai staat als betrouwbaar te boek dus de leaseprijs is relatief laag. Daarnaast is het een hybride dus de brandstofcomponent is ook laag.
Voor mij is dit een auto die ik heb gekozen uit economische overwegingen. Het is een prima auto met goede aandrijflijn en net en ruim interieur en luxe uitgerust. Maar de volgende gaat zeker geen Hyundai meer worden, ik mis toch echt een stuk emotie, plezier in het autorijden.
Memento, homo, quod pulvis es, et in pulverem reverteris

Terug naar “Algemene Zaken”