Hoe ziet jouw keuken eruit?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Chaya » 02 mei 2019 13:42

Ben me nu aan het oriënteren op een aanrechtblad. Ik vind beton wel leuk, maar ook hardsteen en composiet is ook verbeterd zie ik.
Maar dan zie ik een houten blad en vind het ook prachtig.
Pffft keuzestress.
Wat zijn de voor- en wat zijn de nadelen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 02 mei 2019 14:29

Chaya schreef:Ben me nu aan het oriënteren op een aanrechtblad. Ik vind beton wel leuk, maar ook hardsteen en composiet is ook verbeterd zie ik.
Maar dan zie ik een houten blad en vind het ook prachtig.
Pffft keuzestress.
Wat zijn de voor- en wat zijn de nadelen?

Ik snap je :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2019 14:50

Chaya schreef:Ben me nu aan het oriënteren op een aanrechtblad. Ik vind beton wel leuk, maar ook hardsteen en composiet is ook verbeterd zie ik.
Maar dan zie ik een houten blad en vind het ook prachtig.
Pffft keuzestress.
Wat zijn de voor- en wat zijn de nadelen?


Kunststof is juist enorm verbeterd de laatste tijd. Goedkoop maar goed, alleen uitkijken met heel hete pannen / hele scherpe voorwerpen. Beton is zwaar, waarschijnlijk ook een stuk duurderen vraagt om iets meer onderhoud maar kan wel heel mooi zijn. Composiet is wat lastiger schoon te krijgen / houden (wat meer relief) en kan met hete pannen wat verkleuren. Maar ook wel mooi. Hout zou ik niet doen, dat heeft toch sneller last van vocht in de lucht en warmte. Is erg krasbestendig en vergt veel onderhoud. Bovendien kan je een hout-look ook prima op een andere plek krijgen, in de kastjes bijvoorbeeld.

Zelf 1,5 geleden voor kunststof gekozen en dat bevalt prima, daar krijg je echt niet zomaar krassen op, ziet er nog prima uit. En scheelt een hoop geld ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Chaya » 02 mei 2019 15:06

Ik heb nu ook kunststof, maar met een verlijmde(?) toplaag denk ik. Een soort houtlook maar bij de hoeknaad en achter de gootsteen is kennelijk wat vocht binnengegaan, en daar gaat ie nu bollen.
Echt beschadigd is ie nog niet, weinig krassen, want ik snijd altijd op een plank.
Ik ben van plan om een keukenrenovatiebedrijf in te roepen en die een offerte te laten maken, maar dan moet ik wel goed beslagen ten ijs komen natuurlijk.
Menseljkerwijs gesproken (je kunt nooit in de toekomst kijken) wordt het geen keuken voor de lange termijn, want we zijn voornemens om binnen paar jaar te gaan verhuizen.
Het huis verderop had een splinternieuwe keuken en sanitair (was door een zgn. opkoper helemaal verbouwd) en wat doet de koper? Sloopt de keuken en het sanitair eruit omdat het zijn smaak niet was. :roll:
En hij zet het niet op MP, nee, hij plettert alles zo in de container.
En het huis was al boven de prijs, want het was 10.000 lager op de markt gezet
De huizenmarkt is echt krankzinnig geworden.
Dus ben ik niet van plan om 20.000 euro uit te gaan geven die misschien over een paar jaar de container in gegooid wordt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2019 16:22

Nee dan zou ik inderdaad kijken of het te repareren is, en anders gewoon het aanrechtblad vervangen / laten vervangen. Alleen een aanrechtblad is niet zo duur. En dan zou ik gewoon voor kunststof gaan want dat is het goedkoopst en inderdaad, wie weet slopen ze als je verhuisd bent de hele keuken er uit :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2019 16:34

Zo ziet hij er trouwens uit bij ons, wat een keuzes maar wel blij met wat het geworden is. Toen (1,5 jaar geleden, net geplaatst) overigens nog wel wat afwerkpuntjes. En sorry voor de rotzooi op het aanrecht :D :D :D

Afbeelding
(met een beetje weerspiegeling van ons in de combi-magnetron :-) )

Afbeelding


Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 02 mei 2019 17:00

Netjes Marnix.
Heb je maar 3 pitten, zie ik dat goed?
Zwarte kraan is leuk....dat willen we ook....we weten toch wel iets al :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2019 19:12

MoesTuin schreef:Netjes Marnix.
Heb je maar 3 pitten, zie ik dat goed?
Zwarte kraan is leuk....dat willen we ook....we weten toch wel iets al :mrgreen:


Nee, vier, grote links voor, daar achter zit er ook een. Ja ik vind zwarte kraan en spoelbak wel stoer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 02 mei 2019 19:39

Ik zie het nu Marnix...de 4e :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MissF » 04 mei 2019 18:32

Wat leuk om dit weer te lezen :)
Wij hebben vandaag de knoop doorgehakt over onze keuken. Ergens in augustus of september is de enorme verbouw van ons huis klaar en kan de nieuwe keuken er in. Omdat de verbouwing (en grotendeels nieuwbouw) al een vermogen kost, wilde ik zo low budget mogelijk een keuken, maar wel naar mijn zin, en dat lijkt te gaan lukken.
We nemen overal onderdelen van i.p.v. naar een keukenboer te gaan, dus wordt het een combi van Ikea, tweedehands Boretti fornuis met 6 pitten, op maat gemaakte eikenhouten kastdeurtjes en een betonnen aanrecht dat we zelf maken. Eigenlijk wilde ik ook een betonvloer erbij, maar dat schijnt erg vlekgevoelig te zijn en als je het écht goed wilt doen, dan kost het gewoon erg veel geld. Dus nu komen er als het goed is betonlook tegels, waar ik ook heel blij mee ben :)

Jullie keuken vind ik ook erg mooi Marnix!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hermanus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:20
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Hermanus » 28 aug 2019 23:26

Wij hebben een eenvoudige woningbouw keuken, wel met een vaatwasser er in.
Ik vind het zelf totaal overbodig met zn tweetjes en af een toe voor een verjaardag of als er eens iemand mee eet
Die mag van mij zo het huis uit, maar het vrouwtje wil dat ding absoluut niet kwijt..... Dus. ... .

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Chaya » 29 aug 2019 10:48

Hermanus schreef:maar het vrouwtje wil

p:)q
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 29 aug 2019 10:50

Hermanus schreef:Wij hebben een eenvoudige woningbouw keuken, wel met een vaatwasser er in.
Ik vind het zelf totaal overbodig met zn tweetjes en af een toe voor een verjaardag of als er eens iemand mee eet
Die mag van mij zo het huis uit, maar het vrouwtje wil dat ding absoluut niet kwijt..... Dus. ... .


"het vrouwtje" :-) Mag je haar ook zo noemen als ze erbij is? ? :-)

En doe jij de afwas als die vaatwasser weg is? ;-) Ik zou de vaatwasser ook nooit kwijt willen. Al helemaal niet nu we kleine kinderen hebben. Moet er niet aan denken dat je dan ook nog iedere keer de afwas zouden moeten doen. Maar het grootste voordeel van de vaatwasser is niet eens dat hij de vaat voor je doet, het voordeel is dat je vieze vaat direct kan opruimen, uit het zicht. Anders heb je altijd glazen, schoteltjes, borden etcetera op je aanrecht staan want je gaat niet na iedere maaltijd en na ieder drankje en tussendoortje weer de afwas doen. Dus heb je altijd spullen op je aanrecht staan, als je een keer snel weg moet na het eten moet je alleen afwassen en afdrogen of de hele vaat op je aanrecht laten staan. Heerlijk dat je het dan achter een deur uit het zicht neer kan zetten en hem aanzetten als hij vol is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor K80 » 29 aug 2019 11:02

De vaatwasser is het aller belangrijkste juist!
Wat heb ik een hekel aan de vaat, ga nog liever strijken.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 31 aug 2019 14:18

Wij moeten ook nog steeds.... :-oo
Wat Marnix aangaf klopt.
Bij ons is de vaatwasser stuk nu, maar we wassen met de hand af en laten het drogen in de vaatwasser,
.... uit het zicht :lol: :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten