Drones

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Drones

Berichtdoor coby6 » 26 aug 2018 22:45

Katlheen schreef:Zijn er hier ook mensen die met drones vliegen? Zo ja, wat voor drone? Ik heb zelf sinds kort een Xiro Xplorer V.

Wou er een kopen maar we hebben nou zo'n ding van 30 euro zonder camera. Je kunt nergens vliegen met die dingen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Drones

Berichtdoor Katlheen » 27 aug 2018 08:53

Een ding van 30 euro zonder camera valt onder de categorie speelgoed :lol:

Je kunt prima vliegen met zo'n ding hoor, in de praktijk zijn er genoeg plaatsen waar dat kan. Maar als je graag op Schiphol landende of opstijgende vliegtuigen wilt filmen, tja, dat is geen optie (en terecht).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Yoshi

Re: Drones

Berichtdoor Yoshi » 27 aug 2018 09:04

Katlheen schreef:Een ding van 30 euro zonder camera valt onder de categorie speelgoed :lol:

Je kunt prima vliegen met zo'n ding hoor, in de praktijk zijn er genoeg plaatsen waar dat kan. Maar als je graag op Schiphol landende of opstijgende vliegtuigen wilt filmen, tja, dat is geen optie (en terecht).

Sowieso is het zeer onverstandig om bij Schiphol met je drone te vliegen ongeacht de prijs van die drone. Als je daar geen toestemming voor hebt ben je volgens mij strafbaar bezig.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Drones

Berichtdoor Katlheen » 28 aug 2018 11:21

Klopt, dan is het einde oefening voor je drone en jij krijgt een mega boete. En terecht!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Drones

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2018 13:13

Zijn de meeste besturingen niet aangepast zodat ze uberhaupt niet functioneren in de gebieden waar niet gevlogen mogen worden? Ik heb wel eens met een camera-drone gespeeld en die wil niet eens een gebied in vliegen waar niet gevlogen mag worden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Drones

Berichtdoor Katlheen » 29 aug 2018 08:30

Klopt, steeds meer drones kunnen niet opstijgen als ze binnen een straal van 5 kilometer van een luchthaven zijn. Die dingen hebben allemaal GPS vanwege het return to home systeem. Gemiddeld zit ik ook op 12-14 satellieten qua verbinding. Dus je kunt de locatie van een drone behoorlijk nauwkeurig bijhouden. Helaas zijn de systemen ook weer te overrulen waardoor je waarschijnlijk altijd wel van die idioten hebt die zo nodig in de buurt van een vliegtuig gaan vliegen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Drones

Berichtdoor elburger » 30 aug 2018 19:33

Was op vakantie in Duitsland en op het park waar wij verbleven was ook iemand met een drone bezig.
Irritant geluid, rust verstoorder en je privacy was weg.
Ben maar eens wezen kijken bij de bestuurder van die drone.
Man wat vond hij het leuk om naar vrouwen te kijken die lagen te zonnen.

Een drone zal zeer zeker zijn waarde hebben in deze wereld, echter het wordt het gevaarlijkste niet nucleaire oorlogstuig wat er zal bestaan.
Zal mij echter niet verbazen als ze gebruikt worden om kleine atoombommetjes te gaan gooien, als met wil.
En, ze worden steeds beter, stiller en kleiner.
In Zuid Korea werkt men al aan drones? zo groot als een bromvlieg.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten