Uitschrijven kerk

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jun 2016 14:04

Chaya schreef:teleurgesteld in alle christenen?


Wellicht alleen de christenen die reageren zoals jij dat doet?

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor pien » 22 jun 2016 14:05

Ik vind het altijd heel erg bijzonder dat mensen de reden van hun keuze buiten zichzelf leggen, of sterker nog.....er anderen de 'schuld " van geven.

Kiezen tegen God is geen keuze die je door een ander wordt opgelegd, of waar anderen door liefdeloosheid of onbegrip jou toe dwingen.
Wees dan gewoon eerlijk, en zeg : "IK heb niet gewild dat U Koning over mij zijn zult! " Want dat is wat het is, niet meer en niet minder. Wat mensen doen en zeggen uit naam van een geloof of een god, daar heeft God helemaal niets mee te maken.

Lock&Stock

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jun 2016 14:06

Nina schreef: maar als christen merk ik dat die tolerantie niet geldt voor christelijke overtuigingen van sommige geloofsgroepen.


Dat komt omdat er op die tolerantie wel een uitzondering zit voor de meeste mensen, namelijk intolerant zijn voor intolerantie. En voornamelijk de orthodoxe religies hebben nu eenmaal een geloofsovertuiging waar intolerantie zit ingebakken....

Nina

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Nina » 22 jun 2016 14:11

Lock&Stock:
Ik ben niet intolerant als ik de overtuiging heb dat het Gods bedoeling is dat een stel bestaat uit een man en een vrouw. Ik kan dat iemand niet opleggen, en dat lijkt me ook niet zinvol. Ik ben christen, en tracht te leven naar de levensrichtlijnen die God ons heeft gegeven. Het heeft geen zin dat een ander op te leggen. Ik wil graag de ruimte hebben om deze overtuiging te hebben, en ben het beu altijd weer gedwongen te worden deze visie op te geven. Dat is namelijk ook intolerantie.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jun 2016 14:11

Nina schreef:Ik denk helemaal niet dat het wel mee valt met uitsluiting en acceptatie. Alles wat een beetje met de kop boven het maaiveld uitsteekt, wordt neer gesabeld. Als je nu net de enige studiebol bent in de klas, de enige van wie het ondergoed bij de Hema vandaan komt of de enige met sproeten, dan ben je de sigaar. Ik heb een neef van wie het homo-zijn werkelijk afstraalt, en dat heeft hij mogen weten ook tijdens zijn schooltijd. Zo verdrietig, je begon er niks tegen..
Pesten is erg, heel, heel erg,en dat zal ik nooit goed praten.
Maar mag ik alsjeblieft wel op grond van mijn overtuiging geloven dat de Bijbel leert dat het aangaan van een homoseksuele relatie niet wordt goed gekeurd door God?
Ik kan, als ik mijn Bijbel lees, niet op een andere interpretatie uitkomen, hoe hard het mij ook lijkt. Daarmee wijs ik geen enkele homo af, of welk medemens dan ook. Maar het lijkt soms alsof veel homo's pas tevreden zijn als christenen die mijn overtuiging delen, deze afzweren. Mogen we alsjeblieft van mening verschillen? Nederland wil graag een 'tolerant land' zijn, maar als christen merk ik dat die tolerantie niet geldt voor christelijke overtuigingen van sommige geloofsgroepen.

Ik heb het ook niet over deze overtuiging, maar over homofobie. Dat is nog steeds een diepgeworteld probleem bij reformatorische mensen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jun 2016 14:16

Nina schreef:Lock&Stock:
Ik ben niet intolerant als ik de overtuiging heb dat het Gods bedoeling is dat een stel bestaat uit een man en een vrouw. Ik kan dat iemand niet opleggen, en dat lijkt me ook niet zinvol. Ik ben christen, en tracht te leven naar de levensrichtlijnen die God ons heeft gegeven. Het heeft geen zin dat een ander op te leggen. Ik wil graag de ruimte hebben om deze overtuiging te hebben, en ben het beu altijd weer gedwongen te worden deze visie op te geven. Dat is namelijk ook intolerantie.

Het gaat wat mij betreft ook niet om de overtuiging, maar om de gevolgen die daaruit voortvloeien.
Ik weet natuurlijk niet hoe jij dat doet, maar in veel gevallen zijn de gevolgen van een dergelijke overtuiging afwijzing en uitsluiting.

Nina

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Nina » 22 jun 2016 14:18

De kerk zou de laatste plek moeten zijn waar homofobie wordt gevonden. God is ook niet homofoob, weet je.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2016 14:19

Nina schreef:Maar mag ik alsjeblieft wel op grond van mijn overtuiging geloven dat de Bijbel leert dat het aangaan van een homoseksuele relatie niet wordt goed gekeurd door God?
Ik kan, als ik mijn Bijbel lees, niet op een andere interpretatie uitkomen, hoe hard het mij ook lijkt. Daarmee wijs ik geen enkele homo af, of welk medemens dan ook. Maar het lijkt soms alsof veel homo's pas tevreden zijn als christenen die mijn overtuiging delen, deze afzweren. Mogen we alsjeblieft van mening verschillen? Nederland wil graag een 'tolerant land' zijn, maar als christen merk ik dat die tolerantie niet geldt voor christelijke overtuigingen van sommige geloofsgroepen.


Er zijn wel meer overtuigingen waar weinig tolerantie voor is, neonazi's en holocaustontkenners, bijvoorbeeld, hoeven niet op veel bijval te rekenen.

Maar het gaat dus niet alleen maar om jouw recht om het idee te houden dat homoseksuelen geen relatie mogen van God; de acceptatie gaat over meer zaken, over wettelijke bescherming tegen discriminatie bijvoorbeeld. Onlangs nog een stagair afgewezen omdat hij homo was. Dat geeft dus echt aan dat het echt niet alleen maar om de relatie te doen is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jun 2016 14:21

Ik merk dat ik enorm geërgerd raak door de bijdragen waarin het leed van homo's aangedaan door orthodox-christelijke mensen gebagatelliseerd wordt.
Omdat ik in mijn leven daar voortdurend mee te maken heb en er de zure vruchten van pluk.

Maar wellicht moet men het eerst zien en ervaren voor men het gelooft. :roll:

Nina

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Nina » 22 jun 2016 14:23

Dan hebben we het dus duidelijk niet over hetzelfde, Mortlach. Ik zou geen enkele reden zien waarom ik zelf geen homo in dienst zou nemen. Moet ik bij iedereen in het prive leven duiken om te onderzoeken of ze misschien ongehuwd samen wonen, op zondag boodschappen doen of misschien belasting ontduiken?

Jammer dat je weinig tolerantie voor mijn overtuiging kunt hebben, maar ik zal er niet minder om slapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2016 14:27

Nina schreef:Dan hebben we het dus duidelijk niet over hetzelfde, Mortlach. Ik zou geen enkele reden zien waarom ik zelf geen homo in dienst zou nemen. Moet ik bij iedereen in het prive leven duiken om te onderzoeken of ze misschien ongehuwd samen wonen, op zondag boodschappen doen of misschien belasting ontduiken?

Jammer dat je weinig tolerantie voor mijn overtuiging kunt hebben, maar ik zal er niet minder om slapen.


Oké, dan heb je dus al een streepje voor op die bedrijfsleider die het nodig vond luidkeels aan te kondigen dat hij toch echt niet samen kon werken met een homoseksueel persoon.

Maar je schrijft eerder ook dat je het niemand kunt opleggen? Dus als er morgen een referendum wordt gehouden over het afschaffen van het homohuwelijk (Ja = homohuwelijk weer verboden en alle gesloten huwelijken worden ontbonden), stem je dan Ja of Nee? Als je Ja stemt, waarom dan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2016 14:28

Tante Pollewop schreef:Ik merk dat ik enorm geërgerd raak door de bijdragen waarin het leed van homo's aangedaan door orthodox-christelijke mensen gebagatelliseerd wordt.
Omdat ik in mijn leven daar voortdurend mee te maken heb en er de zure vruchten van pluk.

Maar wellicht moet men het eerst zien en ervaren voor men het gelooft. :roll:


Het komt altijd op hetzelfde neer. Net als bij blanke Amerikanen die zeggen dat het met het racisme daar wel meevalt... ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jun 2016 14:35

Tante Pollewop schreef:Ik merk dat ik enorm geërgerd raak door de bijdragen waarin het leed van homo's aangedaan door orthodox-christelijke mensen gebagatelliseerd wordt.
Omdat ik in mijn leven daar voortdurend mee te maken heb en er de zure vruchten van pluk.

Maar wellicht moet men het eerst zien en ervaren voor men het gelooft. :roll:
Mortlach schreef:Het komt altijd op hetzelfde neer. Net als bij blanke Amerikanen die zeggen dat het met het racisme daar wel meevalt... ](*,)

Of op de één of andere manier is het toch mijn schuld, dat kan ook.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2016 14:52

Tante Pollewop schreef:Of op de één of andere manier is het toch mijn schuld, dat kan ook.


Waar er twee strijden, hebben er twee schuld, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jun 2016 14:56



Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten