Games deel 2

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Games deel 2

Berichtdoor Johan81 » 06 apr 2016 13:25

na een behoorlijk lang deel 1 maar is tijd voor vervolg ...
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Games deel 2

Berichtdoor Pcrtje » 06 apr 2016 14:43

Johan81 schreef:na een behoorlijk lang deel 1 maar is tijd voor vervolg ...
Een vraag uit nieuwsgierigheid. Waarom wordt er door moderatoren eigenlijk een nieuw topic geopend na een lange discussie? Is dat technisch noodzakelijk omdat het maximaal aantal bladzijden is bereikt?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Games deel 2

Berichtdoor Johan81 » 07 apr 2016 08:24

beleid is inderdaad om als een discussie de 100 pagina's voorbij is om een nieuw deel te open,
Deel 1 was dat al ruim dus hoog tijd voor een nieuw deel
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

mohamed

Re: Games deel 2

Berichtdoor mohamed » 07 apr 2016 10:09

Maar is het technisch noodzakelijk vraagt hij.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2016 15:05

Uiteraard niet, een forumtopic kan prima 1000 deelpagina's hebben. Maar het wordt er een beetje log en onoverzichtelijk van.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2016 22:32

Nieuwe budget-aanwinsten:

Tropico 5 via de Humble Bundle ($7), weer eens lekker een bananenrepubliek runnen en ontwikkelingshulpgeld doorsluizen naar mijn Zwitserse Bankrekening.

http://store.steampowered.com/app/245620/
verkrijgbaar via https://www.humblebundle.com/glens-staff-picks-games. Voor 7 dollar krijg je een zwik spellen maar Tropico is het meest interessant voor mij.

Democracy 3, Africa - De engine van Democracy 3, maar toegespitst op een aantal Afrikaanse landen met zo hun eigen problemen - armoede, corruptie, etc. En dan eens kijken of je het tot redelijk lopend land kunt omzetten, of dat je door radicalen wordt afgeschoten, die kans is ook zeer aanwezig.

http://www.positech.co.uk/democracy3/africa/

Onderweg via de post en niet echt budget: Dark Souls 3, het meest recente deel in de DS-franchise en volgens de recensenten een terugkeer naar Deel 1, wat zeer welkom is na het toch wat tegenvallende deel 2 en het qua sfeer wat afwijkende Bloodbourne. Anyway, dat hoop ik eind deze week in huis te hebben.

Verder nog steeds druk bezig met Factorio, wat ondertussen ook via Steam te verkrijgen is. Als je van logistiek en optimalisatie-spelletjes houdt, is dit een absolute aanrader waar je gemakkelijk 100 uur in kunt stoppen.

http://store.steampowered.com/app/427520/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2016 08:11

Democracy Africa is... interessant. Gisteren een proefspelletje gedaan als Ghana en binnen een jaar hadden de feministen een moordaanslag op me gepleegd. Die overigens mislukte, maar toch. Daarna toch maar even allerlei discriminatiewetten doorgevoerd en vrouwenbesnijdenis verboden. (het bleef echter wel een probleem)

Uiteindelijk liep het goed af en wist ik de meeste problemen op te lossen (malaria-epidemie en gebrek aan infrastructuur). Mijn partij won aan het einde van de tweede termijn met 99% van de stemmen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Games deel 2

Berichtdoor mohamed » 17 apr 2016 14:41

Klinkt wel als een spel met humor.

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 17 apr 2016 16:09

Idd. En toen je eenmaal de verkiezingen gewonnen had met zo'n percentage kon je jezelf uitroepen tot dictator om vervolgens met ijzeren greep alle natuurlijke rijkdommen van het land te roven voor eigen vermogenstoename?

mohamed

Re: Games deel 2

Berichtdoor mohamed » 17 apr 2016 16:27

Yoshi schreef:Idd. En toen je eenmaal de verkiezingen gewonnen had met zo'n percentage kon je jezelf uitroepen tot dictator om vervolgens met ijzeren greep alle natuurlijke rijkdommen van het land te roven voor eigen vermogenstoename?

:lol:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2016 17:05

Yoshi schreef:Idd. En toen je eenmaal de verkiezingen gewonnen had met zo'n percentage kon je jezelf uitroepen tot dictator om vervolgens met ijzeren greep alle natuurlijke rijkdommen van het land te roven voor eigen vermogenstoename?


Dan zou het eerder Tropico worden, waar je inderdaad een dictator speelt.

Nee, in democracry 3 zul je aan het eind van de rit de stemming eerlijk moeten winnen, hoewel je wel zaken kunt doen als de persvrijheid afschaffen - als niemand weet hoe slecht het er echt aan toe gaat, is iedereen tevreden. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 18 mei 2016 11:21

Ik weet niet helemaal zeker of dit de beste plek is, maar ik wilde er geen apart topic voor aanmaken.

Nvidia heeft deze maand haar nieuwe grafische kaart gepresenteerd, de GeForce GTX 1080, en het is een beest van een kaart. Sneller, energiezuiniger én goedkoper dan hun paradepaardje tot nu toe, de GTX TitanX. De ontwikkeling van deze kaart kostte naar verluid meerdere miljarden dollars.

http://images.eurogamer.net/2015/articl ... format/jpg

Ik weet nu welke grafische kaart ik in mijn nieuwe computer ga steken begin volgend jaar. Joh, ik denk dat ik er twee neem via SLI-brug verbonden. Dan ben je nog steeds maar 200 dollar meer kwijt dan wat je nu voor 1 Titan X neer moet tellen. Ik was erg blij met de Geforce GTX 680 toen ik mijn huidige pc kocht, een paar jaar geleden, maar dit gaat een enorme sprong in kwaliteit betekenen. Ineens is 4k en VR geen enkel probleem meer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Games deel 2

Berichtdoor Katlheen » 18 mei 2016 15:24

Ik denk dat je dan ook wel een andere voeding in je PC mag hangen. En gelijk ook maar een upgrade kan doen naar de snelste CPU, want anders is je CPU de bottleneck van je pc en dat is ook weer zo jammer. En kijken hoe het zit met lawaai en warmte in je kast. Kortom, je zult nog wat meer moeten upgraden wil je deze kaarten tot hun recht laten komen :mrgreen: (gelijk ook maar wat zonnepanelen op je dak erbij doen?) :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 18 mei 2016 16:29

Katlheen schreef:Ik denk dat je dan ook wel een andere voeding in je PC mag hangen. En gelijk ook maar een upgrade kan doen naar de snelste CPU, want anders is je CPU de bottleneck van je pc en dat is ook weer zo jammer. En kijken hoe het zit met lawaai en warmte in je kast. Kortom, je zult nog wat meer moeten upgraden wil je deze kaarten tot hun recht laten komen :mrgreen: (gelijk ook maar wat zonnepanelen op je dak erbij doen?) :lol:



Klopt, hoewel het met het stroomverbruik nog best meevalt - ik schreef al, de 1080 is sneller én een heel stuk energiezuiniger dan de Titan. Maar als je er dan 2 wilt... we gaan het zien.

Omdat ik ZZPer ben, moet ik mijn eigen inkomstenbelasting betalen. Ik zet dus gedurende het jaar van al mijn inkomen 20% opzij, wat ruimschoots voldoende is om aan het eind van het jaar de belasting te betalen (want Ierland). En wat er overblijft, dat kunnen we dan aan iets groots besteden; vorig jaar een nieuwe apple laptop voor mijn vrouw, dit jaar dus een volledig nieuwe pc voor mij. Ik zal me tegen die tijd goed laten voorlichten over de geschikte configuratie. Het zal wel een i7, 4GHz CPU worden met 16 of 32 GB GDDR5 RAM, 1 of 2 GTX1080's en een zwik aan harde schijven/SSD's.

Lawaai is een belangrijk punt inderdaad, maar ik ben erg huiverig om de stap naar waterkoeling te maken. Voor het overklokken hoeft het voor mij niet, en misschien met een waterdichte (haha) garantie dat ik het overweeg. Anders gewoon zoveel stille ventilatoren dat de kast op piekvermogen vanzelf opstijgt. :-)



Om dit kaarten echt te laten werken, zou je inderdaad een nieuwe 4K-televisie moeten hebben als monitor :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 30 mei 2016 18:29

Momenteel al weer een weekje of 2 met World of Warcraft bezig.
Heb Vanilla gespeeld en kwam toen tot lvl 60. Sinds die tijd is er erg veel veranderd merkte ik toen ik 2 weekjes geleden weer een nieuw karakter aanmaakte en levelde.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten