Games deel 2

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 14 sep 2016 21:16

Katlheen schreef:AMD heeft nu in verhouding met Nvidia nog geen high-end kaart op de markt. De 480 doet het aardig, maar is nog geen killer ten opzichte van de 1080. Er zit als het goed is wel een 490 in de pipeline, en dat zou wel eens wat anders kunnen worden. Ook daarvoor geldt dat het hopelijk de boel wat kan opschudden zodat de prijzen wat gaan zakken. Ik zou nog even geduld hebben, ik zit ook te dubben om de boel te upgraden voor een periode van 5 jaar vooruit, maar ik denk dat het wijzer is om daar nog even mee te wachten. Dan heb ik meer keus, of hopelijk in ieder geval wat minder kosten :mrgreen:


Tja, maar zoals altijd is er dan weer wat nieuws. Ze zeggen niet voor niks dat iedere computer al verouderd is als je hem uit de doos haalt. Maar goed, mijn beestje is ook alweer 4 jaar oud, dus veel langer wachten gaat er niet inzitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2016 10:50

Man, een nieuwe pc uitzoeken is lastig. Zo veel componenten met afkortingen en waarden die me om eerlijk te zijn niks zeggen. Ik ga ervanuit dat je met de grote merkproducten altijd wel goed spul hebt, maar welke GTX 1080 nu beter is, die van Gigabyte of EVGA, ik weet het echt niet. Hetzelfde geldt voor de Intel i7-CPU. Ik weet dat het een i7 wordt, maar welke? 6850, waarschijnlijk, hoewel ik nu weer lees dat de 5820 beter is, of tenminste, dat de meerprijs voor de 6800-lijn het niet waard is.

Ik heb trouwens maar besloten om het bij 1 1080 te houden. Ik vond een recensie op youtube van iemand die Starwars Battlefront speelde met alle settings op Ultra en bij 4K resolutie nog steeds 70 FPS haalde. Aangezien ik nog geen 4K tv heb, denk ik dat het met 1080p ook wel goed gaat komen. Die tweede kaart erbij kan altijd later nog.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Games deel 2

Berichtdoor Katlheen » 04 okt 2016 08:49

Je zou eens bij hardware info kunnen kijken.
https://nl.hardware.info/categorie/5/videokaarten/producten#filter:RY7NjoIwFEbf5a41saNEZceQkUglRmsxOJlFQUKJxdtSdPyJ7z41IZndOWfzfU-w2Hbgg0Z9UaKtuzsMwOqyKFAR10f_-tGrFFY6NCQzj3pmeB4zaqsrTUi8StCadMc4wwv7IuuHnd0-l5gvVzJKIs9kanHfntWQc7zxYIM8DrNzpU8RpylVKqVeI_ahPmyZPTSyzpv6uiBdFgbB-0Yp2kL-Ynu0bt4FLarSEekvgv8EbzIH_xvIZOxN4ef1-gM

Met 1 1080 kaart kom je een heel eind, de rest van je configuratie speelt uiteraard ook mee. Of de snelste CPU ook de meerprijs rechtvaardigt is inderdaad de vraag. Als dat in de praktijk niet uitmaakt, kan je het geld beter uitsparen voor andere leuke goodies. Wat je ook kunt doen, nu een wat goedkopere CPU en over enige tijd alsnog de duurdere en snellere variant aanschaffen, maar dan tegen een vriendelijker tarief. Verkoop je die oude gewoon weer voor een aardig prijsje. Dat doe ik ook met mijn videokaarten. Maar alles bij elkaar zou ik zeggen: luxe probleempje... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2016 16:19

Tuurlijk zijn het luxeproblemen. Ik moet zeggen dat ik niet gewend ben om losse onderdelen te kopen/vervangen. Ik wil gewoon een beest dat 4 jaar mee kan zonder gedoe. En ja, misschien is die cpu nu nog wel overkill, maar over een jaar of twee is het een middenmoter.

Die site is handig. ga ik zeker nog wat op rondneuzen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Games deel 2

Berichtdoor Katlheen » 05 okt 2016 08:29

Tja, wat je vandaag koopt is morgen al weer oud. Maar zelf een PC in elkaar zetten is een eitje hoor, dingen kunnen maar op 1 manier passen, en bij een MOBO zit ook altijd een handleiding met mooie plaatjes waar wat voor dient :mrgreen:
Als je zelf samenstelt kan je echt kiezen hoe je het wilt hebben, dat is het voordeel. Je moet er wel wat meer voor rondneuzen om daarin goede keuzes te maken. Anders kan je ook altijd even kijken op deze site:

https://tweakers.net/reviews/4849/4/desktop-best-buy-guide-september-2016-mainstream-en-high-end-gamesysteem.html

En anders doe je maar een PB :wink:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 07 okt 2016 15:51

Nieuwe pc is besteld. Hopelijk met een week of 2 in huis:

MOBO/CPU
- Asus Strix X99 Gaming Intel X99 (Socket 2011) DDR4 ATX
Motherboard
- Intel i7-6850K 3.60GHz (Broadwell-E) Socket LGA2011-V3
- Corsair Hydro H105 240mm Extreme Performance Liquid CPU
Cooler (CW-9060016-WW )
RAM
- Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz
GPU
- Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming RGB 8192MB GDDR5X
POWER
- EVGA SuperNova G2 850W '80 Plus Gold' Modular Power Supply
SSD/HDD
- Samsung 120GB 750 EVO SSD 2.5" SATA 6Gbps SSD
- Samsung 950 Pro 512GB M.2 PCI-e 3.0 x 4 NVMe SSD
- Seagate 3TB 7200RPM SATA 6Gb/s 64MB Cache HDD - OEM
TOWER
Corsair Obsidian 750D Airflow Full Tower Case - Black

Nieuwe spellen kunnen weer in Ultra settings worden gespeeld! :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 07 okt 2016 15:57

Heel veel plezier ervan. :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 07 okt 2016 17:03

Dank. Ik hoop hem over 2 weken in huis te hebben. En dan The Witcher 3 in superultra-settings spelen, en XCOM2, en Doom en wat nog meer...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2016 18:21

Shenzhen I/O is het nieuwste spel van Zachtronics, de ontwikkelaar van de andere pareltjes SpaceChem, Infinifactory en TIS-100.

Het thema in de meeste spellen van Zachtronics is dat je oplossingen moet programmeren en dat er geen 'juiste' oplossingen zijn, enkel oplossingen die werken, of niet natuurlijk. Qua mechanics lijkt Shenzen meer op TIS-100 dan op Spacechem, maar gelukkig is het wel een stuk toegankelijker dan het nogal intimiderende TIS-100. Er is zelfs een interessant verhaal wat je doorloopt terwijl je je door puzzels worstelt.

In de vrije modus kun je zelf aan de slag als je echt weet wat je doet. Er is al iemand die een Flappy Bird kloon heeft geprogrammeerd in Shenzhen.

Ik vind dit soort spellen helemaal geweldig. Je kunt er helemaal in opgaan tot op het punt dat je in code begint te dromen. Het grootste nadeel is dat een puzzel proberen op te lossen als je gaar bent na een lange werkdag niet echt ideaal is. Aan de andere kant laat het spel je ook weer geniaal voelen als het je na een uur debuggen lukt om een lampje te laten knipperen.

Het gevoel van voldoening als je een level oplost, dat is waar ik dit soort spellen voor speel, en Zachtronics heeft ondertussen zo'n reputatie opgebouwd dat ik al hun spellen ongezien koop.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2016 22:20

Vanavond een signaalversterker en een scoreteller geprogrammeerd. Daarna de signaalversterker geoptimaliseerd (goedkoper gemaakt). Shenzhen is echt een leuk spel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 11 okt 2016 22:24

Dat is wel grappig.

Ik heb vanavond Gears of War 4 in de X1 gedaan een voor het eerst een deel uit deze serie gespeeld. Tot nu toe zeer vermakelijk. Het wat langzamere spel (ivm call of duty, Halo 5 enz) bevalt mij wel.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2016 15:13

Aragami ziet er leuk uit en ik ben dol op stealth spellen. Een soort 3D Mark of the Ninja. Volgens de recensies heeft het wel wat problemen met de prestaties, dus misschien is het iets voor de eindejaarsuitverkoop als ze voldoende patches hebben uitgebracht.

http://store.steampowered.com/app/280160
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Games deel 2

Berichtdoor Katlheen » 19 okt 2016 13:36

Deze jongen zit vrijdag klaar voor BF1. Heb de beta gedaan, en dat zag er prima uit. Speelde ook uitstekend. Nu alleen nog even kijken of het volledige spel ook op 1440 goed te spelen is met alle eye candy open.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2016 14:46

Leuk! Laat je weten wat je ervaringen zijn.

Ik was zelf helemaal vergeten dat ik nu een internetverbinding heb waarmee ik weer online zou kunnen spelen (geen ping van 10 miljoen jaar meer). Misschien dat ik dus wel weer iets uit de kast trek, want ik heb me altijd prima vermaakt met Battlefield. (Bad Company 2, geloof ik).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Games deel 2

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 okt 2016 10:24

Ik ben de laatste dagen weer Crusader Kings aan het spelen. Zal binnenkort weer eens wat plaatjes neerzetten.
Ben verdergegaan met een oude savegame waar ik keizer van Spanje ben.
Intussen omvat mijn rijk ook Frankrijk, delen van het huidige Duitsland, Oostenrijk en Marokko. 8)

Ik heb nu alleen een probleem met mijn opvolging. Toen ik de opa van mijn huidige karakter speelde, heb ik de oudste zoon laten trouwen met één of andere Poolse hertogin. Vervolgens ging die zoon (die toen nog geen titel had) aan het hof in Polen zitten. 8-[
Zij kregen een zoon, die vervolgens door die Poolse hertogin matrilineair werd uitgehuwelijkt.
Dit alles was aan mijn aandacht ontsnapt, totdat ik dus met mijn huidige karakter (de kleinzoon) ging spelen en een zoon kreeg.
Bleek die opeens van een andere dynastie te zijn, waardoor het spel zou eindigen als de opvolging nu plaats zou vinden. :shock:
Ik heb de paus heel blij gemaakt en vervolgens om een scheiding gevraagd, die hij heeft toegestaan. :roll:
Nu nog op de een of andere manier de opvolging aanpassen of die zoon uit de weg ruimen... :-oo

Al met al leverde het weer heel veel spelplezier op. 8)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron