Games deel 2

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 17 dec 2020 22:36

De winteraanbieding van Ubisoft is gestart en dus kun je heel goedkoop allerlei Assassin's Creed spellen op de kop tikken.

Zelf hebben we ontzettend veel lol met Odyssey en Origins (Griekenland en Egypte, respectievelijk, hoewel ik in Origins de meeste tijd doorbreng met het ontcijferen wat er allemaal op de muren en monumenten staat). De "Gold edition" van Origins (Spel + alle DLC) is 26 CAD dus dat zal ongeveer 18 euro zijn, vermoed ik.

Oudere varianten van AC kosten nu echt peanuts. Ook de oude Prince of Persia's zou je nu voor een euro of twee per stuk moeten kunnen krijgen.

We kijken volgend jaar wel naar het nu nog nieuwe Valhalla.

De Steam Winter Sale begint ook over een paar dagen, trouwens.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2020 20:02

Steamsale begint morgen. Zijn er nog mensen op zoek naar specifieke titels? Misschien dat ik toch een naar Hades ga kijken, hangt een beetje van de korting af.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2020 23:07

Mortlach schreef:Steamsale begint morgen. Zijn er nog mensen op zoek naar specifieke titels? Misschien dat ik toch een naar Hades ga kijken, hangt een beetje van de korting af.


Niet echt, Pillars of Eternity 2 eventueel nog, maar die was vorige week al in de aanbieding maar heb ik even laten lopen. Als hij echt goedkoop wordt misschien Dragon Age Inquisition nog een keer, die heb ik ooit voor de helft gespeeld en toen gestopt. Heb nog ergens de DVD ervan maar al lang geen DVD-speler meer en zo en geen idee of ik de serial nog heb. Misschien wil ik hem voor het gemak nog wel een keer in Steam hebben :-) Vorige week Tyranny en PoE 1 Gold Edition gratis gescoord bij Epic Games. De gewone versie van Pillars of Eternity 1 aan het spelen en Divinity: Original Sin 2 nu aan het spelen en Baldur's Gate 3 achter de hand voor als act 1 in early access uitkomt. Dus voorlopig ben ik wel eventjes zoet en ik ben bang dat als de coronacrisis voorbij is, ik daar weer niet meer zoveel tijd voor over hou, hoewel ik wel het voornemen heb om het wel een beetje te blijven doen.

We zitten toch net niet helemaal in het zelfde genre wat games betreft denk ik, ik ben toch iets teveel een old-school roleplayer :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2020 02:03

Marnix schreef:Niet echt, Pillars of Eternity 2 eventueel nog, maar die was vorige week al in de aanbieding maar heb ik even laten lopen. Als hij echt goedkoop wordt misschien Dragon Age Inquisition nog een keer, die heb ik ooit voor de helft gespeeld en toen gestopt. Heb nog ergens de DVD ervan maar al lang geen DVD-speler meer en zo en geen idee of ik de serial nog heb. Misschien wil ik hem voor het gemak nog wel een keer in Steam hebben :-) Vorige week Tyranny en PoE 1 Gold Edition gratis gescoord bij Epic Games. De gewone versie van Pillars of Eternity 1 aan het spelen en Divinity: Original Sin 2 nu aan het spelen en Baldur's Gate 3 achter de hand voor als act 1 in early access uitkomt. Dus voorlopig ben ik wel eventjes zoet en ik ben bang dat als de coronacrisis voorbij is, ik daar weer niet meer zoveel tijd voor over hou, hoewel ik wel het voornemen heb om het wel een beetje te blijven doen.

We zitten toch net niet helemaal in het zelfde genre wat games betreft denk ik, ik ben toch iets teveel een old-school roleplayer :-)


Ja, ik zit de hele dag al tegen tekst aan te kijken, dus als is 's avonds klaar ben, heb ik vaak geen zin nog meer lappen tekst te gaan lezen. Dat is best jammer, want ik vind RPG's over het algemeen best leuk, maar ik trek het gewoon echt niet qua tekst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2020 09:48

Mortlach schreef:Ja, ik zit de hele dag al tegen tekst aan te kijken, dus als is 's avonds klaar ben, heb ik vaak geen zin nog meer lappen tekst te gaan lezen. Dat is best jammer, want ik vind RPG's over het algemeen best leuk, maar ik trek het gewoon echt niet qua tekst.


In Baldur's Gate 3 is ongeveer alle tekst ook ingesproken door Voice actors dus ik denk dat je het grotendeels zonder lezen (af en toe ff in je questlog neuzen) kan doen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2020 17:43

O, misschien dat ik daar dan toch naar kijk. Anders is PoE misschien wat, alle actie zonder alle achtergrond.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2020 09:55

Mortlach schreef:O, misschien dat ik daar dan toch naar kijk. Anders is PoE misschien wat, alle actie zonder alle achtergrond.


Spellen als Pillars of Eternity zijn alleen leuk als je je ook een beetje verdiept in de achtergrond. Als je puur voor de actie gaat zonder je te verdiepen in de redenen erachter kan je beter D3 gaan spelen of zo. Of Dragon Age of The Witcher 3 bijvoorbeeld?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2020 10:56

Ah, even in de Steam Wintersale rondgeneusd:

- The Witcher 3 (Wild Hunt) van 29,99 voor 8,99
- Dragon Age Inquisition van 39,99 voor 9,99
- Divinity: Original Sin 1 van 39,99 voor 13,99

Gekocht.

Divinity: Original Sin 2 van 44,99 voor 17,99
Pillars of Eternity voor 7 of 9 euro, afhankelijk van welke editie je koopt of 12 euro samen met Tyranny :-)
PoE 2 voor 19,99
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2021 22:03

Ik heb Hades gekocht en ondertussen meer dan 60 uur gespeeld en nog steeds is er ontzettend veel te doen en blijft elke run een uitdaging. Wat een parel! Was in 2020 voor heel veel mensen Game of the Year en dat is absoluut verdiend! Een absolute aanrader! Zelfs de tiener is er aan begonnen want zij zijn dol op het verhaal van Achilles en Patroclus.

(je moet er alleen tegen kunnen dat het volledige Griekse pantheon een enorme, actieve rol speelt, dus als dat een probleem is, niet aan beginnen.)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2021 08:48

Mortlach schreef:Ik heb Hades gekocht en ondertussen meer dan 60 uur gespeeld en nog steeds is er ontzettend veel te doen en blijft elke run een uitdaging. Wat een parel! Was in 2020 voor heel veel mensen Game of the Year en dat is absoluut verdiend! Een absolute aanrader! Zelfs de tiener is er aan begonnen want zij zijn dol op het verhaal van Achilles en Patroclus.

(je moet er alleen tegen kunnen dat het volledige Griekse pantheon een enorme, actieve rol speelt, dus als dat een probleem is, niet aan beginnen.)


Wie weet! Helaas geen co-op en nog heel veel Single Player spellen te gaan. Dat gaat niet zo hard. Klinkt wel leuk. Griekse mythologie is geen probleem want dat is mythologie. En ik ben fan van C.S. Lewis dus ben het wel wat gewend :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 26 feb 2021 16:06

Ik kan er niet hard genoeg lof over zingen. Er is zo ontzettend veel in te doen. Zo veel personages om mee te spreken, hun achtergrondverhaal en relatie met Zagreus (jij) uit te pluizen. Man, ik geef zelfs om de 'target dummy', de pop waarop je je nieuwe vaardigheden kunt oefenen. Het stemwerk is gewéldig en dat maakt al die personages zo overtuigend.

Ook de spellus zelf gaat nooit vervelen omdat je elke keer net wat andere krachten krijgt en de vijanden net genoeg variëren om het uitdagend te houden en elke keer weer een "o, nu doen ze blijkbaar dit!" Na elke voltooide ronde kun je een kracht opvijzelen zodat je altijd het gevoel hebt dat je vooruitgang boekt. De eerste keer dat je de eindbaas van een gebied verslaat is een fantastisch moment en ze blijven uitdagend, ook als je ze 50 keer hebt verslagen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron