Koken, bakken, etc. (5)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor pindas83 » 20 apr 2016 21:15

Marnix schreef:Mee eens dat je ook moet letten op wat je eet. Je kan niet alles compenseren. Maar je was nogal fel richting pinda op basis van zijn hartige pannenkoek. Dat heeft vreten, heet met lekker eten niet zoveel te maken. Het gaat ook om de hoeveelheid. Doet me denken aan kapsalon. Dat is nogal overtrokken. Het is inderdaad een rijk belegde pannenkoek, maar bijvoorbeeld ook met groenten. Zo'n goed gevulde pannenkoek vult een stuk sneller dus eet je minder. Je kan beter twee van die pannenkoeken eten dan 4 met alleen zuiker. Krijg je nog wat groenten binnen (vaak als mensen pannenkoeken eten vergeten ze dat groente eten ook gezond is. Maar vooral dat het vreten is en niks met lekker eten te maken heeft. Het is echt wel lekker. En verder moet je inderdaad een beetje opletten met eten maar dat terzijde.


Dankje Marnix, Chaya is inderdaad wel erg streng voor mij. Ik weet niet waar ik dat aan heb verdiend :-k

@Chaya

Vandaag heb ik gegeten tijdens werk;
-6x Waldkorn boterham met boter (dat voorkomt hartaanvallen) :wink:
-1 avocado
-1 appel
-plakjes grill worst met kaas erdoor

Avondeten;
-lasagne, Zelf gemaakt, restje! Met, schrik niet!:
-courgette
-rode ui
-knoflook
-pesto
-kookroom
-veel tomaten
-paprika
-champignons
-half om half gehakt
-spekkies
-mozerrela
-geraspte, belegen kaas
-basilicum

De dranken waren:
-1 blikje cola
-3 bakjes koffie
-1 bakkie thee
-2 glazen sinaasappelsap
-1 bidon met water en limo

Zojuist 117,5km gefietst en plus minus 2000kcal
verbrand.
Nu ben ik één biertje aan t drinken met een paar groene olijven.

Voel je vrij om op- en aanmerkingen te geven Chaya. Samen kunnen we mij weer gezond maken! :D

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor mohamed » 20 apr 2016 22:18

Ach, pest dat arme vrouwtje niet zo, ze bedoelt het goed! Ga toch fietsen man! :^o

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2016 07:57

Kookroom?! Belegen kaas en geen 30+?! Spekjes?! o, o, o. En ik mis ook nog die andere stuks fruit die je op een dag moet hebben!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor mohamed » 21 apr 2016 10:12

Marnix schreef:Kookroom?! Belegen kaas en geen 30+?! Spekjes?! o, o, o. En ik mis ook nog die andere stuks fruit die je op een dag moet hebben!

Wel, mij interesseer het niet wat je eet en dan dat arme oude vrouwtje pesten! [-X

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Chaya » 21 apr 2016 13:42

pindas83 schreef:Dankje Marnix, Chaya is inderdaad wel erg streng voor mij. Ik weet niet waar ik dat aan heb verdiend :-k

Jammer dat je de bezorgdheid en het medeleven er niet uitgehaald hebt. Eerst dacht ik dat je provoceerde, dat gebeurt vaker. En toen dacht ik, ik reageer er toch maar op, want stel dat het wel waar is.
pindas83 schreef:Voel je vrij om op- en aanmerkingen te geven Chaya. Samen kunnen we mij weer gezond maken!

Nee, van mij zul je niets meer horen.
Respect dat je zo'n lange afstand fietst. Ik doe het niet je niet na.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2016 15:01

Misschien moeten we het maar weer over het bereiden van eten hebben :) Vanavond ga ik weer stoofvlees in donker trappistenbier klaarmaken :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Chaya » 21 apr 2016 15:41

Marnix schreef:Misschien moeten we het maar weer over het bereiden van eten hebben :) Vanavond ga ik weer stoofvlees in donker trappistenbier klaarmaken :)

Goed plan, ik ging al bijna mijn rennies pakken. :mrgreen:
Welk vlees gebruik jij dan, of eten jullie later? (dan de gemiddelde Nederlander, 1/2 6 - 6 uur)
Stoofvlees duurt in de regel minstens 2 uren voordat het mals is, toch?
Met aanbakken erbij wel twee en een half. Hoe langer hoe lekkerder, geldt eigenlijk.
Ik ga straks een zalm in de oven leggen, met zalmkruiden, verse dille, partjes citroen en maak er een sausje bij van creme fraiche met fijngehakte tuinkruiden en het vocht uit de ovenschaal.
Erbij krieltjes in de schil, gebakken in scheutje rijstolie en waterkerssalade.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor pindas83 » 21 apr 2016 16:46

[quote="Chaya"]
Jammer dat je de bezorgdheid en het medeleven er niet uitgehaald hebt. Eerst dacht ik dat je provoceerde, dat gebeurt vaker. En toen dacht ik, ik reageer er toch maar op, want stel dat het wel waar is.

Moet toegeven dat ik wel eens een heel klein beetje wil provoceren maar het was wel op waarheid berust! Maar ik waardeer zeker je oprechte bezorgdheid. Bij wijze van dank zou ik je willen uitnodigen op pannenkoeken te komen eten maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je er niet op ingaat :wink:

Nee, van mij zul je niets meer horen.
Respect dat je zo'n lange afstand fietst. Ik doe het niet je niet na.

Ik moet er ook niet aan denken om het alleen te doen hoor maar met een hele club gaat de tijd snel en zo zijn er vast ook dingen die ik jou niet nadoe.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2016 16:50

Chaya schreef:Goed plan, ik ging al bijna mijn rennies pakken. :mrgreen:
Welk vlees gebruik jij dan, of eten jullie later? (dan de gemiddelde Nederlander, 1/2 6 - 6 uur)
Stoofvlees duurt in de regel minstens 2 uren voordat het mals is, toch?
Met aanbakken erbij wel twee en een half. Hoe langer hoe lekkerder, geldt eigenlijk.
Ik ga straks een zalm in de oven leggen, met zalmkruiden, verse dille, partjes citroen en maak er een sausje bij van creme fraiche met fijngehakte tuinkruiden en het vocht uit de ovenschaal.
Erbij krieltjes in de schil, gebakken in scheutje rijstolie en waterkerssalade.


Morgen krijgen we gasten te eten. Het eten voor vandaag heb ik gisteren al gemaakt. Vanavond maak ik het eten voor morgen. dat krijg je als je 9 uur werkt en je kind daarna nog moet ophalen :) Dan heeft het alle tijd om rustig een paar uur te stoven. Ik gebruik runderriblappen of stooflappen. Die gaan met trappistenbier, kruiden, bouillon, ontbijtkoek en ui stoven in een pan. Morgen aardappels in de oven en groente (wortels en pastinaak) bij de stoof en eten maar. Stoofschotels zijn sowieso lekkerder als het een nacht heeft gestaan :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor pindas83 » 21 apr 2016 16:52

Marnix schreef:Kookroom?! Belegen kaas en geen 30+?! Spekjes?! o, o, o. En ik mis ook nog die andere stuks fruit die je op een dag moet hebben!



Het goede dat ik wil eten, eet ik niet. Maar het verkeerde eten, dat ik niet wil, dat eet ik!

Stoofvlees is echt top eten! Maar je moet er even de tijd voor nemen. Voor mij worden het sperziebonen met gebakken aardappeltjes en een braadworstje.

mohamed schreef:Wel, mij interesseer het niet wat je eet en dan dat arme oude vrouwtje pesten! [-X


Nou dan moet jij ook geen foto s meer posten van dat rare vreten van jou want dat is ook gewoon een grote bak ellende :D
Ik pest trouwens nooit, ik word t meestal!

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor mohamed » 21 apr 2016 18:31

mohamed schreef:Wel, mij interesseer het niet wat je eet en dan dat arme oude vrouwtje pesten! [-X

pindas83 schreef:Nou dan moet jij ook geen foto s meer posten van dat rare vreten van jou want dat is ook gewoon een grote bak ellende :D
Ik pest trouwens nooit, ik word t meestal!

Ik eet nooit bakken met ellende! [-X

Maar gepest word ik meestal ook, zelfs door de betreffende dame waar ik het voor opname! Grensoverschrjidende hoffelijkheid wat mij betreft!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2016 18:53

pindas83 schreef:

Het goede dat ik wil eten, eet ik niet. Maar het verkeerde eten, dat ik niet wil, dat eet ik.



Haha ja herkenbaar. :) ik ben wat dat betreft ook wel een beetje een bourgondiër en levensgenieter.

Mohamed, oud vrouwtje? Vind je dat hoffelijk? :shock:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor mohamed » 21 apr 2016 22:12

Marnix schreef:Mohamed, oud vrouwtje? Vind je dat hoffelijk? :shock:

:mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Chaya » 22 apr 2016 09:09

pindas83 schreef:Moet toegeven dat ik wel eens een heel klein beetje wil provoceren maar het was wel op waarheid berust! Maar ik waardeer zeker je oprechte bezorgdheid. Bij wijze van dank zou ik je willen uitnodigen op pannenkoeken te komen eten maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je er niet op ingaat :wink:

Dat is aardig van je. :D
Ware het niet dat pannenkoeken niet mijn favoriete eten is. Ik vind het geen avondmaaltijd.
In mijn beleving hoort het soms bij een kinderfeestje, dagje pretpark, net als poffertjes.
Heel soms bak ik - op verzoek - pannenkoeken, maar maak er dan wel een gezond groentensoepje bij. Dan is het een prima vleesloze dag.
Marnix schreef:Dan heeft het alle tijd om rustig een paar uur te stoven. Ik gebruik runderriblappen of stooflappen. Die gaan met trappistenbier, kruiden, bouillon, ontbijtkoek en ui stoven in een pan.

Dan moet je voor je verjaardag maar eens een slow cooker vragen Marnix.
Daar gooi je alles in en je kunt het zo uuuuuuuren laten staan.
Het is het principe van de hooikist, maar dat is iets bewerkelijker. En met hooikoorts niet aan te bevelen. hatsjoe
Ik heb een römertopf. Dat is er ook wel ideaal voor.
Ik bak alles eerst wel aan, i.t.t. hetgeen in het receptenboekje staat, ik vind het gekookt niet lekker.
Dus eerst alles aanbakken in de pan, dan in de schaal en de oven in.
Ideaal voor op een zaterdagmiddag. Je hebt er verder geen omkijken meer naar, aanbranden gebeurt niet (als je er genoeg vloeistof in doet) mislukken kan eigenlijk niet.
Stoofschotels en soepen zijn inderdaad de tweede dag eigenlijk lekkerder. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2016 10:10

Ik mis de slowcooker niet zo. Ik heb een tajine die ik kan gebruiken, in de oven kan je ook prima slow-cooken en op een stoofpan op kleinste pit met vlamverdeler kan ook prima. Stoofvlees moet je als je het stooft inderdaad wel eerst aanbraden, veel lekkerder.

Stoofvlees heeft gisteravond 3 uur staan pruttelen in donker bier, vandaag nog even de wortels toevoegen en als die gaar zijn hebben we een heerlijke maaltijd!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten