Koken, bakken, etc. (5)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Haaibaai » 27 jun 2021 21:31

pindas83 schreef:Ik vind koekjes bij de thee wel een prima combinatie.

Met nasi of bami moet je bier drinken. Dat is gewoon zoals dat ooit bedoeld is, moet je niet mee rommelen.

Vraag het aan een familie lid die nog in Nederlands- Indie gezeten heeft dan zal je het horen.
Voorts zie ook het epos Max Havelaar.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2021 08:37

Haaibaai schreef:Als je een uitgebreide rijsttafel hebt of een goede nasimaaltijd en je drinkt er bier bij dat vult de maag en men zit dan snel vol, drink men er groene thee bij dat breekT en kan men behoorlijk schransen, en dan als toe een goede pint bier of twee. Daarom bier na :)

Voorts na al die pittigheid smaakt het gerstenat extra lekker.


Daarom doe ik het biertje erbij, dan eet ik niet teveel. Je weet toch dat wij, Calvinisten uitblinken in matigheid en niet voor kwantiteit maa voor kwaliteit gaan? :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Haaibaai » 28 jun 2021 08:49

Marnix schreef:Daarom doe ik het biertje erbij, dan eet ik niet teveel. Je weet toch dat wij, Calvinisten uitblinken in matigheid en niet voor kwantiteit maa voor kwaliteit gaan? :-D


:lol: :lol: Nou wij kennen genoeg Calvinisten die van lekker eten houden en tafeltje vol.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2021 08:56

Haaibaai schreef::lol: :lol: Nou wij kennen genoeg Calvinisten die van lekker eten houden en tafeltje vol.


Ik was ook licht sarcastisch ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor pindas83 » 28 jun 2021 09:39

Haaibaai schreef:Vraag het aan een familie lid die nog in Nederlands- Indie gezeten heeft dan zal je het horen.
Voorts zie ook het epos Max Havelaar.


Ja maar wij hebben inmiddels onze eigen nasi-traditie ontwikkeld en die is toch met satesaus, gebakken ei, veel kroepoek en dito pils.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Haaibaai » 28 jun 2021 09:48

pindas83 schreef:Ja maar wij hebben inmiddels onze eigen nasi-traditie ontwikkeld en die is toch met satesaus, gebakken ei, veel kroepoek en dito pils.



Klopt; onze Grootvader was een Marine officier en haast heel zijn leven in Nederlands -Indie door gebracht,toen hij weer in Holland/Nederland was en men kwam bij hem thuis kwam men in een stukje Nederlands- Indie; en wat je al zei hoe de nasi nu wordt gegeten ia geheel anders dan dat wij het voor geschoteld kregen bij grootvader.oja ook bij grootvader bier na :D en mond houden tegen je vader zei hij altijd.

En de eigen nasi -traditie van hier is nu normaal,maar in Den Haag heb je nog Indische eethuizen met Nasi
-Klassiek.


https://www.youtube.com/watch?v=mU7udSDh83M



https://www.youtube.com/watch?v=kWkWXbnwLA8 Nasi-Goreng klassiek.



NasiGoreng van Mevrouw Tijgerkop.....Heerlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=FOqhYOwEZvA
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (5)

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2024 15:14

gisteravond Ajam Pangang (babi pangang maar dan met kip) gemaakt van allemaal gangbare ingredienten die de meeste Nederlanders standaard wel in huis hebben. (cola, appelstroop, knoflook, tomatenpuree, dat soort ingredienten)

Erg lekker, de kinderen zijn er ook dol op!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten