Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor meribel » 24 dec 2015 13:08

Evelien schreef:Niet iedereen kan tegen die flexibiliteit. Er zijn ook gezinnen met kinderen waarvan de kinderen het heel lastig vinden om zo op te stappen en verder te trekken als het bijv. regent.

Het is dus voor ieder weer heel persoonlijk.


:lol: dat klopt bij mij precies,
alleen ben ík degene die niet tegen dat onverwachtse onregelmatige we zien wel waar we komen , kan.
continu omschakelen; doodvermoeiend en geen vakantie.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 24 dec 2015 13:47

Sabra schreef:
De tent afbreken en al je rotzooi weer inpakken, uitpakken en weer opzetten. Verschrikkelijk.

Om met Jan Blaaser te spreken: 50 weken kromliggen, om 2 weken krom te kunnen liggen. :lol:
Je hoort nooit iemand over muggen, ijskoude nachten, terwijl de dagen bloedheet zijn en je het in de tent niet kunt uithouden, met een wc rol
over de camping naar het toilet, ook snachts. Je scheenbeen openhalen omdat je een scheerlijn in het donker niet zag.
Vies sanitair, jankende kinderen, ruziemakende buren, tentdoek is dun en dempt geen geluid.
Die paar keer dat ik gekampeerd heb, was het drama. De tent die volliep met water, dus alles kledder en doornat, een zomer waarin het zo heet was, dat er maar beperkt mocht worden gedoucht en op een refocamping, waarin ik zelfs uit de tent van mijn broer werd gestuurd door de eigenaar, omdat het niet geoorloofd was dat mensen van ongelijk geslacht in 1 tent verbleven. 8)
Dus of ik ga luxe, of ik ga niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 15:01

Tja, wij hebben ook geen grote schuur maar je kan gewoon wachten tot het droog is en dan in de tuin of zo uitleggen. Of bij vrienden in de schuur :)

Ik vind het weinig moeite voor honderden euro's die je per week vakantie bespaart terwijl het mij een veel meer ontspannen vakantie oplevert. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 24 dec 2015 15:23

Marnix schreef:Tja, wij hebben ook geen grote schuur maar je kan gewoon wachten tot het droog is en dan in de tuin of zo uitleggen. Of bij vrienden in de schuur :)

Ik vind het weinig moeite voor honderden euro's die je per week vakantie bespaart terwijl het mij een veel meer ontspannen vakantie oplevert. :)

Ik heb eens gegoogled naar een gemiddelde staanplaats, maar dat is niet bepaald goedkoop.
Plus dat je toch ook een tent of caravan moet aanschaffen? Met een sleurhut verbruik je ook meer benzine, hij moet in de winterstalling enz.
Misschien als je 3 of 4 weken aan één stuk op vakantie gaat, maar ik ga altijd korter weg.
En op bepaalde sites boek ik zeer voordelig een paar nachtjes weg in een *** of **** hotel hoor.
Soms boek ik 3 nachten en is de 4e + ontbijt gratis.
Ik ga liever kort en comfortabel weg, dan langer met zoveel gedoe. Ik vind dat inpakken, alles afsluiten/schoonmaken en de stress voordat je weggaat ingewikkeld. Ik ben altijd bang dat ik iets vergeten ben. 8-[
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 15:30

Chaya schreef:Om met Jan Blaaser te spreken: 50 weken kromliggen, om 2 weken krom te kunnen liggen. :lol:
Je hoort nooit iemand over muggen, ijskoude nachten, terwijl de dagen bloedheet zijn en je het in de tent niet kunt uithouden, met een wc rol
over de camping naar het toilet, ook snachts. Je scheenbeen openhalen omdat je een scheerlijn in het donker niet zag.
Vies sanitair, jankende kinderen, ruziemakende buren, tentdoek is dun en dempt geen geluid.
Die paar keer dat ik gekampeerd heb, was het drama. De tent die volliep met water, dus alles kledder en doornat, een zomer waarin het zo heet was, dat er maar beperkt mocht worden gedoucht en op een refocamping, waarin ik zelfs uit de tent van mijn broer werd gestuurd door de eigenaar, omdat het niet geoorloofd was dat mensen van ongelijk geslacht in 1 tent verbleven. 8)
Dus of ik ga luxe, of ik ga niet.


Haha Jan Blaaser, hoe oud is dat ook alweer? Als je daar je idee van kamperen op baseert snap ik dat je niet gaat. Maar het is niet van deze tijd. Ik heb heel wat gekampeerd de afgelopen jaren. Ik heb nog nooit:

- Mijn scheenbeen opengehaald aan een scheerlijn
- Met een rol toilet over een camping hoeven lopen, dat hangt gewoon op ieder toilet.
- Vies sanitair gehad, het is altijd erg schoon
- Last gehad van kou of warmte
- Last van herrie op de camping
- Een tent gehad die vol water liep bij een regenbui

Dat er op kamperen op een refocamping in Nederland geen zegen rust snap ik wel ;) Ik zou sowieso niet snel in Nederland gaan kamperen, beter ergens waar het weer wat stabieler is. Overdag lekker buiten, als het warm is in de schaduw, of anders lekker zwemmen. 's avonds onder een laken of als het koud is in een warme slaapzak. Tegenwoordig zijn de spullen luxe genoeg voor een comfortabele nacht en koud drinken overdag. Muggen kan je buiten wel eens last van hebben (ligt er aan waar je staat) maar dat heb je in een huisje ook als je buiten wil zitten. Je kan ook bij een tent gewoon binnen zitten of onder de luifel met een paar kaarsjes er voor. Gaat prima. Dus misschien is je beeld van kamperen wel wat vertroebeld door de refocamping, het instabiele Hollandse weer en het feit dat het lang geleden is en de spullen nu veel beter zijn. Maar ja, het is niet voor iedereen weggelegd. Feit blijft dat ik voor 400 euro drie weken ergens kampeer en voor dat geld heb je vaak nog geen week een huisje. En ik vind het de beste manier van vakantie vieren, ik zou niets anders willen. Ook al heb ik vaak genoeg luxe vakantie gevierd :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 15:34

Chaya schreef:Ik heb eens gegoogled naar een gemiddelde staanplaats, maar dat is niet bepaald goedkoop.
Plus dat je toch ook een tent of caravan moet aanschaffen? Met een sleurhut verbruik je ook meer benzine, hij moet in de winterstalling enz.
Misschien als je 3 of 4 weken aan één stuk op vakantie gaat, maar ik ga altijd korter weg.
En op bepaalde sites boek ik zeer voordelig een paar nachtjes weg in een *** of **** hotel hoor.
Soms boek ik 3 nachten en is de 4e + ontbijt gratis.
Ik ga liever kort en comfortabel weg, dan langer met zoveel gedoe. Ik vind dat inpakken, alles afsluiten/schoonmaken en de stress voordat je weggaat ingewikkeld. Ik ben altijd bang dat ik iets vergeten ben. 8-[


Tja je moet wat inkopen doen. Sleurhut is inderdaad erg duur. Een tent heb je voor 200, 300 euro makkelijk. Kan je jaaaaaren mee doen. Buiten het hoogseizoen sta je voor 100-125 euro per week op een camping, in het hoogseizoen is het allicht wat meer ja. Maar dan zijn huisjes en appartementen nog veel duurder. Af en toe een midweek of lang weekend weg is ook fijn maar om ff helemaal tot rust te komen als je full-time werkt is een langere vakantie wel gewenst. Plus dat ik niet zo graag in Nederland blijf en om nou voor korte tripjes iedere keer ver naar het buitenland te vliegen of rijden is ook zowat. :)

Dingen vergeten is niet zo erg. Mijn vrouw maakt zich daar ook wel eens druk om. Maar in het buitenland heb je ook wel winkels als je iets vergeten bent om mee te nemen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 24 dec 2015 15:37

Marnix schreef:Haha Jan Blaaser, hoe oud is dat ook alweer? Als je daar je idee van kamperen op baseert snap ik dat je niet gaat. Maar het is niet van deze tijd. Ik heb heel wat gekampeerd de afgelopen jaren. Ik heb nog nooit:

- Mijn scheenbeen opengehaald aan een scheerlijn
- Met een rol toilet over een camping hoeven lopen, dat hangt gewoon op ieder toilet.
- Vies sanitair gehad, het is altijd erg schoon
- Last gehad van kou of warmte
- Last van herrie op de camping
- Een tent gehad die vol water liep bij een regenbui

Ik wel en zoveel ouder als jij ben ik niet. ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2015 16:10

Marnix schreef:
Dingen vergeten is niet zo erg. Mijn vrouw maakt zich daar ook wel eens druk om. Maar in het buitenland heb je ook wel winkels als je iets vergeten bent om mee te nemen :)


Precies, dat je soms ook overal die stress dat je iets bent vergeten. Je kan het altijd kopen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 24 dec 2015 16:23

Marnix schreef:
Dingen vergeten is niet zo erg. Mijn vrouw maakt zich daar ook wel eens druk om. Maar in het buitenland heb je ook wel winkels als je iets vergeten bent om mee te nemen :)

Paspoort, zorgverzekeringspas, medische bescheiden, zijn alle deuren en ramen op slot, floept het licht savonds aan en smorgens uit? Dat soort dingen en die zijn niet te koop.
Jan Blaaser was leuk, droge humor.
Die sketch over de camping is lachen.
Zo herkenbaar. Dat het niet lukt om de tent op te zetten, teveel doek en te weinig stokken ( of andersom ) en dan is er altijd wel zo'n man die aanbiedt: zal ik het even voor je doen? En het lukt hem in nog geen uur. Maar je raakt de man de hele vakantie niet meer kwijt. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 16:47

Haha geen last van. Zal wel een bepaald slag mensen zijn die daar last van hebben :)

Overigens heb je op internet hele mooie checklists voor wat je allemaal mee moet nemen en niet moet vergeten te doen. Punt voor punt afvinken en dan gaat het best goed ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 16:48

mohamed schreef:Ik wel en zoveel ouder als jij ben ik niet. ;)

Dan doe je iets niet goed ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 24 dec 2015 18:05

Wij kamperen ook, met 6 persoonstent die ik voor 100 euro heb gekocht. Ding is nog prima. Alleen het grondzeil niet echt, het water kwam onder het zeil vandaan, stonden hele plassen in de voortent, water kwam van onder, toen het heel hard had geregend. Dat is minder leuk ja, maar ach, we konden er ook wel weer om lachen toen de zon weer doorkwam :D
Wij zijn ook geen kampeerders die lang op een plek blijven, al hadden we deze zomer een camping waar we zo 2 weken hadden kunnen blijven staan. Misschien dat we komende zomer voor het allereerst ergens voor een tweede keer naar toe gaan, zo gaaf was die camping. Nederlands, klein, zwembad, klein restaurantje, mooie omgeving, grote kampeerplekken, niet zo duur.

Want kamperen is inderdaad een stuk goedkoper dan in een huisje, maar niet meer als je met vijf betalende personen gaat. Want dan zit je zelfs in de niet toeristische gebieden van Frankrijk op 30 a 35 euro per nacht. oke, dat is nog steeds een stuk minder dan een 6 persoons huisje van Landal in het hoogseizoen :D maar voor 8 euro per nacht, wat we deden toen we nog samen waren, dat redden we niet meer helaas.
Daarnaast krijgen de kinderen ook meer 'eisen'. Zij vinden een zwembad wel heel fijn, en andere kinderen ook. Dus spreken we vaak af dat we de ene dag op de camping blijven, dag erna iets gaan ondernemen. Zo komen we allemaal aan onze trekken.

Qua meenemen, wij namen altijd een bagagekarretje mee, reden we gewoon 110 mee, ging prima. Nu hebben we een Dodge, da's helemaal ideaal, gewoon de bak volmikken, klep dicht en rijden :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor ajl » 24 dec 2015 21:41

@missf ben wel benieuwd welke camping dat is. Klinkt als iets waar wij naar op zoek zijn.

Wij kamperen ook sinds een paar jaar en het rijtje ongemak, zoals been open halen aan de scheerlijn, water in de tent, lekkende tent etc. kennen wij ook wel. Vorig jaar een paar nachten enorm noodweer gehad. Alles lekte, behalve het slaapgedeelte. Gewoon 10 emmers en bakken neerzetten en vaak legen.

Vorig jaar hebben wij een vouwwagen gekocht voor € 500. Wij waren op zoek naar de betaalbare stacaravan, maar voor 6 pers is dat echt niet leuk. Ondanks het ongemak soms, moet je er ook de humor van inzien.

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2015 00:19

mohamed schreef:Ik wel en zoveel ouder als jij ben ik niet. ;)

Marnix schreef:Dan doe je iets niet goed ;)

Het was in Noord-Italië, vermoedelijk geen refocamping. :mrgreen:

Neliz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 aug 2015 10:40

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Neliz » 26 dec 2015 01:41

Ik ga al jaren niet echt op vakantie. Helaas heb ik er het geld niet voor. Nochtans wil ik graag m'n vriend meenemen naar Nederland rond Koningsdag. Volgens mij vindt hij dat fantastisch. Ook wil ik hem graag naar de Efteling brengen: (Nederlandse) folklore en rollercoasters zijn helemaal zijn ding.

En als het even meezit ben ik ook nog wen weekje bij de ex in België. Ik zou hem graag weer zien...


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten