Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2015 10:25

Ieder z'n ding toch?

Wij zijn afgelopen zomer op het laatste moment nog een midweekje weg geweest (wel in Nederland) via natuurhuisje.nl Zo super leuk dat we binnenkort een weekendje proberen te boeken daar. Super leuk. Het is niet goedkoop. Sommige huisjes zijn zo lekker vrij staand en apart. Erg leuk.

Wij weten nog niet wat we doen deze zomer.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 24 dec 2015 10:27

Marnix schreef:
Ik vind het juist de meest relaxte en rustgevende manier van vakantie vieren die er is. Buiten koken, eten, leven. Geen tv waar je al vaak genoeg voor hangt. Bijna buiten slapen. Een badkamer? Je hebt toilet en douche altijd in de buurt. Tenten waar je niet in kan staan zijn nauwelijks meer te vinden. Ik zou niet anders willen, ook al heb ik vaak genoeg in huisjes, appartementen, hotels en campers vakantie gevierd. Laatste is ook fijn als je meer rond wil trekken trouwens. Maar goed, en dan scheelt het ook nog eens bakken met geld. Dan investeer ik graag een beetje in een dakkoffer of zo :)


Ik maak bij voorkeur geen gebruik van algemene voorzieningen zoals toilet en douche, maar heb graag mijn eigen voorzieningen die ik zelf elke kan kan schoonmaken. Vanwege mijn lengte zijn er maar weinig tenten waar ik overal rechtop in kan staan.

Een stacaravan is zeker duurder dan een plek, maar daar staat zeer veel comfort tegenover en je hoeft niet te investeren in rommel die je maar drie weken per jaar nodig hebt. Ik wil verder ook geen frivoliteiten op of achter mijn auto, dan verpest het rijplezier bovendien.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 24 dec 2015 10:30

StillAwake schreef:Ik heb in huisjes, hotels, B&B's, berghutten, stacaravans en tenten geslapen, maar voor het echte vakantiegevoel voldoet (voor mij) alleen een tent.
Wel een tent waarin ik kan staan. nooit meer anders als het aan mij ligt...


Het is dat we kinderen hebben die het leuk vinden om met andere kinderen te spelen, anders kwam ik niet op campings. Doe mij maar een lekker luxe huisje dat van alle gemakken is voorzien zoals vaatwasser etc. Dan kom je zelf ook nog een beetje aan vakantie toe.

Voor een lekker vakantiegevoel heb ik enkel goed weer nodig, en voor mijn kinderen een camping met zwembad met glijbanen.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 24 dec 2015 10:31

Lock&Stock schreef:
Hahaha als ik dit zo lees lijkt kamperen mij ook verschrikkelijk. Maar dan herinner ik mij dat als je een paar weken luxe aan de kant kan zetten je toch op plekken komt die je normaal nooit zou zien... En comfort, wij hebben heerlijk geslapen, gegeten, gezeten en afgewassen in- en rond ons kleine paleisje op wielen. Na drie dagen mis je die badkamer echt niet meer hoor.


Ziet er mooi uit, maar met twee kleine kinderen geen doen.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 24 dec 2015 10:32

StillAwake schreef:Dat is het leuke van kamperen. Als je ziet dat het regent (en blijft regenen) pak je de bende in in rijd je naar een plek waar de zon wel schijnt...
Afgelopen zomer heb ik onze tent echt letterlijk alleen als slaapplaats en kleedkamer gebruikt.


De tent afbreken en al je rotzooi weer inpakken, uitpakken en weer opzetten. Verschrikkelijk.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 24 dec 2015 10:34

Marnix schreef: En zoveel mogelijk buiten leven :) Er is niets meer ontspannen voor me. En voor het geld waarvoor je een midweek in een hotel zit of een week in een huisje / appartement of stacaravan kan je drie weken kamperen :)


Een stacaravan is inderdaad vrij duur in het hoogseizoen, maar dat hebben we er graag voor over. Wij zouden absoluut geen vakantiegevoel hebben als we met een tent zouden gaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2015 10:35

Sabra schreef:
De tent afbreken en al je rotzooi weer inpakken, uitpakken en weer opzetten. Verschrikkelijk.


En je moet wachten tot het droog is... als alles nat is. Nee mij niet gezien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2015 11:31

Sabra schreef:Een stacaravan is inderdaad vrij duur in het hoogseizoen, maar dat hebben we er graag voor over. Wij zouden absoluut geen vakantiegevoel hebben als we met een tent zouden gaan.


Ik zou veel minder een vakantiegevoel hebben als we een stacaravan zouden nemen :)

Evelien schreef:En je moet wachten tot het droog is... als alles nat is. Nee mij niet gezien.


Nee hoor, gewoon nat inpakken en weer op zetten en dan droogt het wel weer. Als je hem voor je teruggaat nat inpakt gewoon ff uithangen en dan is hij zo droog. Maar ik heb er nog nooit last van gehad. Als je kampeert kan je redelijk zorgen dat je niet constant in de regen staat, niet nat in hoeft te pakken enz. Dat is het voordeel van kamperen, je bent flexibel :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor meribel » 24 dec 2015 11:36

kamperen?..... :neeschudden:


ik vind het nu al zo'n gedoe het op vakantie gaan; alles inpakken, en als je terug bent, alles weer uitpakken.pfff. ( de tijd er tussen is leuk hoor )
Met een kampeer vakantie vertienvoudigt de troep die je mee moet nemen. En mee terug.

Echt luxe vind ik een huisje met een wasmachine...dat ik als ik terug kom niet 3 vuilniszakken met was hebt maar alleen een laatste restje.
en oh..ik wil ook altijd graag een huisje dat ik geen beddengoed hoef mee te nemen; scheelt ook weer zo ontzettend.
en wat wás het een luxe toen we een keer in een huisje kwamen waar zelfs handdoeken klaar lagen.
ja...daar wordt ik nu blij van.

En mama blij; is het hele huis blij.



en ach...vakantie is toch altijd middelen naar iets wat iedereen leuk vind.
Natuurlijk zou man het liefst elke dag verder trekken naar een nieuwe plek ( doen we niet meer sinds kinderen...maar wel max. een week per plek nu dan )
Ik zou het liefst nooit naar een strand, stikhete plekken mijden en veel wandelen ( dus we zoeken de bergen op )
en de kinderen...tsja..die zouden het liefst dag en nacht in het zwembad drijven, of op het strand verblijven...dus we zorgen dat het er altijd tussen zit. En proberen om de dag even langs het zwembad te gaan met ze ( maar dan niet de hele dag )

Lock&Stock

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Lock&Stock » 24 dec 2015 11:43

Sabra schreef:Ziet er mooi uit, maar met twee kleine kinderen geen doen.


Ben ik met je eens. Al zijn we ze wel tegen gekomen, Frans koppel met een kind van rond de 3 en echt een jonge baby. Midden in de bush in Namibië in een tentje. Dat zou ik dan zelf weer niet doen.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Lock&Stock » 24 dec 2015 11:45

meribel schreef:alles inpakken, en als je terug bent, alles weer uitpakken.pfff.


Doet me denken aan een oude vriend van me die nog nooit op vakantie is geweest. Zijn lijfspreuk was "dan zit je daar en dan mot je weer terug" :lol:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor meribel » 24 dec 2015 11:54

oh zo iets zeg ik ook zo maar


ik ben ( helaas? ) een ongelooflijk avontuurlijke man getrouwd, dus toen we nog kinderloos waren heb ik ook die avonturen meegemaakt in zo'n tentje op een auto in namibie en Botswana enzovoorts. En ook in andere werelddelen.
nu waren al die landen prachtig hoor. En aan Zuid-Afrika heb ik toen wel een beetje mijn hart verloren ( met kinderen is het allemaal financieel echt niet meer haalbaar dat soort reizen te doen dus doe het voor je kinderen hebt )
maar hij begreep me ook toen niet dat ik enthousiaster werd van eindelijk een schone wc dan van een olifant die langs je tent banjert. ( eerlijk gezegd...van dat laatste werd ik alleen maar doodnerveus )

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 24 dec 2015 11:55

Evelien schreef:En je moet wachten tot het droog is... als alles nat is. Nee mij niet gezien.

Als je het dezelfde avond op een zonnige locatie al weer opzet is dat nergens voor nodig hoor...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2015 13:05

Marnix schreef:
Nee hoor, gewoon nat inpakken en weer op zetten en dan droogt het wel weer. Als je hem voor je teruggaat nat inpakt gewoon ff uithangen en dan is hij zo droog. Maar ik heb er nog nooit last van gehad. Als je kampeert kan je redelijk zorgen dat je niet constant in de regen staat, niet nat in hoeft te pakken enz. Dat is het voordeel van kamperen, je bent flexibel :)


Niet iedereen kan tegen die flexibiliteit. Er zijn ook gezinnen met kinderen waarvan de kinderen het heel lastig vinden om zo op te stappen en verder te trekken als het bijv. regent.

Het is dus voor ieder weer heel persoonlijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2015 13:07

StillAwake schreef:Als je het dezelfde avond op een zonnige locatie al weer opzet is dat nergens voor nodig hoor...


Regelmatig mee gemaakt dat men met natte spullen thuis komt. Wij hebben geen schuur/garage/zolder waar je een natte tent kan opzetten om te drogen.
Mij dus niet gezien.

Wij proberen altijd zo min mogelijk spullen mee te nemen op vakantie.
Je kan bijna alles overal wel kopen als je iets vergeten bent mee te nemen. ;-)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten