Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 30 jul 2016 13:29

Yoshi schreef:Nee, natuurlijk vertrek ik niet vandaag. Dat zal toch werkelijk helemaal geen enkel zinnig mens die naar het Zuid-Europa wil doen neem ik aan.
Dan kom je een een file des doods. Zo'n file waar het rode kruis langskomt om water, eten en dekentjes uit te delen.

Op zwarte zaterdag stijgt het i.q. gemiddelde in Nederland met rasse schreden.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 jul 2016 10:19

Mijn vakantie zit er weer op. Op de heenreis, 3 weken terug op zaterdag alleen wat vertraging gehad bij de Franse grens en bij Parijs. Afgelopen donderdagmiddag en avond terug gereden, toen was het lekker rustig.

Heerlijke vakantie gehad in de Auvergne, de Limousin en de Vendėe. Volgend jaar is het plan om weer te gaan kamperen en dan wat zuidelijker in Frankrijk en misschien een weekje door naar Spanje.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 01 aug 2016 10:43

Hier hetzelfde. Dit jaar 1 week Auvergne en 2 weken Midi-Pyrenees. Wij zijn vrijdagmorgen vertrokken om 9 uur en enkel bij Limoges 10 minuten vertraging in verband met een pechgeval en bij Parijs af en toe wat langzaam rijden, veelal ook veroorzaakt door pechgevallen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor elburger » 10 aug 2016 15:20

Onze vakantie ook geboekt.
Wij gaan naar de wintersportplaats van Nederland.
Vijlen.
Alleen in sept. zal er geen sneeuw liggen hoop ik.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2016 22:17

Leuk! Wij gaan nog twee weken naar Sardinië, over 1,5e maand
Laatst gewijzigd door Marnix op 11 aug 2016 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Lock&Stock » 11 aug 2016 10:18

Aangezien wij net een nieuwbouw huis hebben gekocht (dus 1,5 jaar dubbele lasten) is onze bankrekening redelijk opgedroogd, tel daarbij een verloving en dus een nadere bruiloft en het eind resultaat is voorlopig geen vakantie meer voor ons :) Maar we klagen niet hoor, allemaal leuke dingen in het vooruitzicht.

Als laatste vakantie-activiteit een paar weken geleden voor de tweede keer in Sneek een motorboot gehuurd voor drie nachten en daarmee de prachtige Friese meren opgetrokken. Elke nacht voor anker op een ander meer en overdag dorpjes als Bolsward en Sloten bezoeken. Vorig jaar voor het eerst gedaan toen ik er achter kwam dat je hier helemaal geen vaarbewijs voor nodig hebt. Met wat basis ervaring opgedaan in de Amsterdamse grachten, wat ge-Google naar de verkeersregels en de zeer handige (maar beetje te dure) ANWB Waterkaarten app heb je genoeg kennis om vooral te genieten van het moois van Nederland te bieden heeft. Kan het iedereen aanraden!

Afbeelding

PS: Dit is de boot die we hebben gehuurd: http://www.recreatiecentrumsneek.nl/pag ... boot_huren

Tikkeltje oud, maar heel robuust en eigenlijk alles wat je nodig hebt. Ook de verhuurder is een erg fijne man die je goed op weg helpt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2016 21:15

Heerlijk! Geniet ervan. En succes met de voorbereidingen op de bruiloft! Een hoop werk dus nog lekker even opladen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 11 aug 2016 21:20

Een leuke tip!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor ajl » 15 aug 2016 22:26

Wij hebben twee weken Terschelling achter de rug. Wat een leuk eiland! Heel veel te doen, weinig regen gehad. Enorm genoten!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 17 aug 2016 07:49

@Lock&Stock, wauw ziet er gaaf uit.

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor BroerKobijn » 17 aug 2016 21:18

Haha, geen vakantie voor mij. Wel vakantie eigenlijk, niet ergens naar toe. Mijn vakantiegeld ging op aan allerlei rekeningen. Er is niet veel meer over.
Maar ik heb eindelijk werk gevonden via UWV -reïntegratieproject, ik hoop daarmee uiteindelijk minder afhankelijk te zijn van een wajong -uitkering => beter.
Volgend jaar naar de Alpen misschien...
Come as you are

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2016 10:34

Marnix schreef:Leuk! Wij gaan nog twee weken naar Sardinië, over 1,5e maand

Ben ik een paar keer geweest, het is er erg mooi en september en oktober zijn de ideale maanden. Op het eiland vind je stranden die zich kunnen meten met die in de Cariben. Tijdens het hoog seizoen is het er zeer druk op de stranden en veel te heet.

Afbeelding
La Pelosa Beach, naar verluid het mooiste strand op Sardinië.

Op de foto wordt de schijn gewekt dat het verlaten is en dat je de zee voor jezelf hebt, maar in werkelijkheid was het op het strand stervensdruk en rook het naar zwavel. De foto is op een strategisch moment genomen toen er even niemand in zee zwom. Wij waren er in mei en hebben elders een beter strand gevonden.

Afbeelding
Nog een strategisch genomen foto van La Pelosa.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 20 aug 2016 10:48

Wij hebben twee weken gekampeerd. Was prima, maar we merken wel dat we wel eens wat anders willen. We voelen ons een beetje opgesloten op een camping, met onze jongste. Dat is een enorm luxeprobleem, maar we hebben thuis zoveel tuin, met hek eromheen, waardoor hij niet weg kan lopen, zich de hele dag erg goed kan vermaken. Op een camping moeten we er continu achteraan, hij stond om de haverklap bij de buren in de tent of caravan. Hij miste een beetje de ruimte van thuis. Maar om nou thuis te blijven, dat zien we ook weer niet zo zitten, dan blijf je vaak aan het klussen enzo.
Misschien wordt het een vouwwagen die snel op te zetten is, zodat we veel gaan trekken. Een camper staat ook op het lijstje, maar prioriteit is nu het huis verbouwen, dus daar gaat al het geld nu even heen. Het moet dus wel goedkoop blijven om het moeilijk te maken :mrgreen:
Of misschien in een huisje in Schotland, daar wil mijn man erg graag eens heen. Maar of dat nou goedkoop is...Nog bijna een jaar om te dubben :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2016 10:52

Als vakantie een luxeprobleem wordt dan blijf je toch thuis? Of denk ik nou te eenvoudig? Dubben over de vakantie is aan mij niet besteedt, dan zou ik er meteen van afzien en alles annuleren. :mrgreen:

Yoshi

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Yoshi » 20 aug 2016 10:54

Mohamed, die vrouw die daar in zee loopt (en Pokemon aan het vangen is?) is dat jouw vriendin of kwam er zomaar wat aangenaams je beeld inlopen toen je een foto wou maken. ;)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten