Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2016 07:31

Precies. En dan is het ook niet dat je 5 campings moet proberen voordat er ergens plek is. In juni is er altijd plek.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 08:45

Marnix schreef:Precies. En dan is het ook niet dat je 5 campings moet proberen voordat er ergens plek is. In juni is er altijd plek.

Inderdaad.
Nog nooit een camping meegemaakt die vol was. Het hangt er daarbij wel vanaf in welke streek je zoekt... Franse Alpen kun je prima op de bonnefooi doen, de Italiaanse Riviera waarschijnlijk niet.
De keren dat we niet op de eerste camping waar we zochten hebben gestaan was omdat deze ons niet beviel, en wij er zelf voor kozen om verder te zoeken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 06 apr 2016 09:15

Marnix schreef:Hmm, wij gaan in Oktober denk ik twee weken naar Sicilie, of Corsica, of Malta. Iemand nog tips, redenen waarom naar het een of het ander te gaan?

Sicilië is de bakermat van de Italiaanse pasta, het eten is daar veruit het beste. Dus de keuze zou voor mij gemakkelijk zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2016 10:01

Ah. Nou ga ik niet specifiek voor het eten op vakantie (anders was ik nooit in Noorwegen, Canada en Schotland geweest) maar het is natuurlijk wel leuk meegenomen. Schijnt trouwens dat Sicilianen zichzelf helemaal geen Italianen vinden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 10:03

Marnix schreef:Ah. Nou ga ik niet specifiek voor het eten op vakantie (anders was ik nooit in Noorwegen, Canada en Schotland geweest) maar het is natuurlijk wel leuk meegenomen. Schijnt trouwens dat Sicilianen zichzelf helemaal geen Italianen vinden.

Naar Schotland ga je dan ook voor het drinken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 10:07

mohamed schreef:Sicilië is de bakermat van de Italiaanse pasta, het eten is daar veruit het beste. Dus de keuze zou voor mij gemakkelijk zijn.

Daarentegen zijn de Corsicaanse wijnen weer onovertroffen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Katlheen » 06 apr 2016 16:08

Wij gaan dit jaar voor het eerst met een vouwwagen op vakantie. Het zal waarschijnlijk Noord-Frankrijk worden. Ik weet alleen nog niet of het Vogezen/Jura gaat worden, of Normandië. Iemand nog tips? We gaan met 3 kleine kinderen in de leeftijd 2,4,6 dus we willen ook weer niet 2 dagen in de auto zitten. Maar wel een camping met voldoende faciliteiten voor de kinderen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 06 apr 2016 16:55

Katlheen schreef:Wij gaan dit jaar voor het eerst met een vouwwagen op vakantie. Het zal waarschijnlijk Noord-Frankrijk worden. Ik weet alleen nog niet of het Vogezen/Jura gaat worden, of Normandië. Iemand nog tips? We gaan met 3 kleine kinderen in de leeftijd 2,4,6 dus we willen ook weer niet 2 dagen in de auto zitten. Maar wel een camping met voldoende faciliteiten voor de kinderen.


Camping Etang de la Breche.

http://m.zoover.nl/go/accommodation/wit ... ials/87919

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2016 17:07

StillAwake schreef:Naar Schotland ga je dan ook voor het drinken...


Mwah, vooral voor de mooie natuur. Schotse whisky kan je in Nederland ook kopen. Toen wel na bijna iedere maaltijd een onbekende whisky uitgezocht om zoveel mogelijk te proeven :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2016 17:58

Op dit moment zijn de weekenden naar mijn vriendin mijn vakanties. Dit jaar sla ik denk ik even over. Al hoewel ik nu op een camping woon bij mooi weer geeft het een soort van vakantie gevoel. :wink:

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 06 apr 2016 19:43

mohamed schreef:Sicilië is de bakermat van de Italiaanse pasta, het eten is daar veruit het beste. Dus de keuze zou voor mij gemakkelijk zijn.

StillAwake schreef:Daarentegen zijn de Corsicaanse wijnen weer onovertroffen...

Wijn is overal wel te krijgen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2016 09:09

mohamed schreef:Wijn is overal wel te krijgen. :mrgreen:

Pasta ook
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 07 apr 2016 09:56

mohamed schreef:Wijn is overal wel te krijgen. :mrgreen:

StillAwake schreef:Pasta ook

Als je zo over de Italiaanse keuken denkt moet je Sicilië lekker links laten liggen, of je eigen eten meenemen. ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2016 12:24

StillAwake schreef:Pasta ook


Het gaat natuurlijk om wat je in restaurants gaat krijgen. Dan krijg je in Sicilie wel betere pasta dan in Nederland ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 07 apr 2016 14:59

StillAwake schreef:Pasta ook

Marnix schreef:Het gaat natuurlijk om wat je in restaurants gaat krijgen. Dan krijg je in Sicilie wel betere pasta dan in Nederland ;)

Exact. Steker nog: de beste pasta's van heel Italië vindt je op Sicilië zegt men in Italië. En als Italianen zeggen dat ergens de pasta het beste is als zijnde spaghettivreters, dan geloof ik dat. Ikzelf ben nog nooit op Sicilië geweest, maar Italianen zijn er lyrisch over, met name over de keuken. Het eiland wordt ook als verkoopargument gebruikt voor citrusvruchten op de markten in Italië en voor sinas in de supermarkten en je kan er Siciliaanse couscous eten.

En men zegt dat het zand van de stranden aldaar witter en zachter is dan in de rest van Italië vanwege de ligging. Het is Italië en Arabië gemengd, zowel in de cultuur als in de keuken maar niet wat betreft religie. Ook kan je er ijs eten wat naar wijn smaakt.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten