Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor juffiejuf » 03 mar 2016 22:08

Yep, twee jaar geweest in het verleden. Huisje of kamperen?

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor johannes1 » 03 mar 2016 22:11

juffiejuf schreef:Yep, twee jaar geweest in het verleden. Huisje of kamperen?

we gaan voor een huisje. Maar ik hoor er wisselende verhalen over. Het zou erg slecht zijn, maar klopt dat ook? Wat zijn jouw ervaringen?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MoesTuin » 04 mar 2016 08:24

johannes1 schreef:we gaan voor een huisje. Maar ik hoor er wisselende verhalen over. Het zou erg slecht zijn, maar klopt dat ook? Wat zijn jouw ervaringen?


Lees hier eens....

http://www.zoover.nl/nederland/drenthe/ ... kantiepark

Of het zo is..... Je hebt ieder geval een beeld van verschillende ervaringen, maar zoveel mensen zoveel wensen :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor liefie » 03 apr 2016 20:34

Met die zon van van vandaag krijg je toch zin in de zomer...
Wij hopen in juni een weekje naar de Ardennen te gaan in een groot vrijstaand huis met alles erop en eraan gezellig met zwager schoonzus en hun 2 kids... En van de zomer hopen we met ons gezin naar de zuid frankrijk te rijden heerlijk 2 weken genieten... Nu een keer in de dordogne erg veel zin in! Voor ons doen niet super ver 950km vooral omdat onze jongste autorijden niet zo leuk vind als onze oudste.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor ajl » 04 apr 2016 07:40

950 km vind ik toch best wel een eindje....haha. Gaan jullie kamperen in de zuid frankrijk?

Wij blijven dit jaar dichter in de buurt. Wij gaan naar de waddeneilanden. Ben er inmiddels al wel achter dat je het voor de prijs niet hoeft te doen. Onze vorige camping in Oostenrijk was beduidend goedkoper dan de camping in Nederland. Volgend jaar maar weer eens verder kijken.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor liefie » 04 apr 2016 09:21

Mee eens in Nederland op vakantie in het hoogseizoen is ook echt niet goedkoop ik kwam prijzen tegen :roll:

Haha voor ons is dat een ''klein stukje'' :lol: :oops: Anders hadden we rond de 1400/1500 km gekeken wilden naar Toscane of Kroatië met de auto.
Eigenlijk zouden we deze vakantie echt gaan vliegen maar nu weer met de aanslagen in Brussel wil ik het echt niet meer.
We hebben gekeken voor een ingerichte tent leek ons weleens leuk om uit te proberen... Maar er waren voor ons wat minpunten aan deze tenten. De tent die wij wilden staan 15cm van de grond en dan is je terras ook 15cm van de grond zonder omheining dit is gewoon niet veilig met Jet, Ook staan er veel in de zon en dan stoom je je tent uit. ook heb je geen kasten om allerlei spullen/kleding in op te ruimen daar wordt ik echt onrustig van :lol:

Nu toch gekozen voor een stacaravan met 3 slaapkamers en airco :oops:

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2016 09:47

De lente en zomer vind ik nou net de mooiste periode in Nederland en om dan op vakantie te gaan vind ik wat dubbelop. Nee, dan bezoek ik liever Sicilië in de herfst of winter als het weer in Nederland guur is, want anders mis je het mooie weer hier.

Alhoewel het tijdens de bouwvak niet zelden giet en daar is ook niet zoveel aan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2016 11:47

Hmm, wij gaan in Oktober denk ik twee weken naar Sicilie, of Corsica, of Malta. Iemand nog tips, redenen waarom naar het een of het ander te gaan?

In juni ook nog twee weken weg, naar de Alpen allicht, maar we gaan helemaal niets plannen. Als het tegen die tijd prachtig weer blijkt te zijn in Schotland, Ierland of Noorwegen / Zweden gaan we misschien daar wel heen. Genieten van de flexibiliteit zolang het nog kan :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 05 apr 2016 12:52

Marnix schreef:Hmm, wij gaan in Oktober denk ik twee weken naar Sicilie, of Corsica, of Malta. Iemand nog tips, redenen waarom naar het een of het ander te gaan?

In juni ook nog twee weken weg, naar de Alpen allicht, maar we gaan helemaal niets plannen. Als het tegen die tijd prachtig weer blijkt te zijn in Schotland, Ierland of Noorwegen / Zweden gaan we misschien daar wel heen. Genieten van de flexibiliteit zolang het nog kan :D

Corsica is geweldig, maar wel erg warm.
Bonifacio, de baai van Porto (t dorpje zelf is niet veel...), de heuvels rond Zonza, de Cap Corse (de noordpunt), allemaal geweldig.
Persoonlijk viel de oostkust van het eiland me wel wat tegen, de westkust is prachtig.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor juffiejuf » 05 apr 2016 13:34

we gaan voor een huisje. Maar ik hoor er wisselende verhalen over. Het zou erg slecht zijn, maar klopt dat ook? Wat zijn jouw ervaringen?[/quote]

Weet niet hoe betrouwbaar mijn ervaringen zijn. Was toen denk 15 en 16 jaar.... Christelijke camping met velden voor kamperen en verschillende huizen en blokhutten. Vond het toen geweldig. Mn ouders vonden het huisje toen niet schoon. Het recra-team deed er alles aan om het iedereen naar hun zin te maken. Zwembaden oké en huisjes staan ook goed qua privé.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2016 15:10

StillAwake schreef:Corsica is geweldig, maar wel erg warm.
Bonifacio, de baai van Porto (t dorpje zelf is niet veel...), de heuvels rond Zonza, de Cap Corse (de noordpunt), allemaal geweldig.
Persoonlijk viel de oostkust van het eiland me wel wat tegen, de westkust is prachtig.


We gaan in oktober dus hitte zal wel meevallen dan. Sicilië is gemiddeld zo'n 2 graden warmer nog dan Corsica :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 05 apr 2016 15:22

Marnix schreef:Hmm, wij gaan in Oktober denk ik twee weken naar Sicilie, of Corsica, of Malta. Iemand nog tips, redenen waarom naar het een of het ander te gaan?

In juni ook nog twee weken weg, naar de Alpen allicht, maar we gaan helemaal niets plannen. Als het tegen die tijd prachtig weer blijkt te zijn in Schotland, Ierland of Noorwegen / Zweden gaan we misschien daar wel heen. Genieten van de flexibiliteit zolang het nog kan :D

Vinden jullie dat niet onzeker met een jonge baby?
Weleens rond gereden in de vallende avond om een plaatsje te zoeken in een "herberg". Het bleek onverwacht druk in een normaal vrij stille omgeving met voldoende slaapplekken.
Ik vond het nogal.... spannend.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 05 apr 2016 15:42

Chaya schreef:Vinden jullie dat niet onzeker met een jonge baby?
Weleens rond gereden in de vallende avond om een plaatsje te zoeken in een "herberg". Het bleek onverwacht druk in een normaal vrij stille omgeving met voldoende slaapplekken.
Ik vond het nogal.... spannend.

Alle keren gedaan, nooit last mee gehad.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2016 16:53

Chaya schreef:Vinden jullie dat niet onzeker met een jonge baby?
Weleens rond gereden in de vallende avond om een plaatsje te zoeken in een "herberg". Het bleek onverwacht druk in een normaal vrij stille omgeving met voldoende slaapplekken.
Ik vond het nogal.... spannend.


We hebben vaak in Juni gekampeerd of rondgetrokken en nog nooit moeite gehad met het vinden van een slaapplaats. Wij boeken nooit wat buiten het hoogseizoen. Wat ik wel onzeker vind is als je een camping voor twee weken boekt en vervolgens blijkt het dagenlang slecht weer te worden en je kan er niet weg want je hebt al voor twee weken vastgelegd :) Campings zat, hutten zat in Noorwegen, meer dan genoeg B&B's in Schotland en Ierland. Komt wel goed hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 07:22

Marnix schreef:We hebben vaak in Juni gekampeerd of rondgetrokken en nog nooit moeite gehad met het vinden van een slaapplaats. Wij boeken nooit wat buiten het hoogseizoen. Wat ik wel onzeker vind is als je een camping voor twee weken boekt en vervolgens blijkt het dagenlang slecht weer te worden en je kan er niet weg want je hebt al voor twee weken vastgelegd :) Campings zat, hutten zat in Noorwegen, meer dan genoeg B&B's in Schotland en Ierland. Komt wel goed hoor.

Hier exact hetzelfde. Nog nooit geboekt, altijd een slaapplaats gevonden.
En we hebben het ook wel meegemaakt dat de camping die wij in het boekje van de ANWB erg mooi dachten te gaan vinden een soort Ridderkerk op zakformaat was.
dan ben je toch blij als je direct weer door kunt rijden, en kunt zoeken naar iets waar je het wel een paar week naar je zin kunt hebben!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron