Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2020 13:46

Chaya schreef:Afbeelding

Oehhhj, Njammie...dat doet mijn hart sneller kloppen :yum: :8> heb ik nog nooit op...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2020 14:58

schaapje schreef:Een tompouce kan je met mes en vork eten zonder geklieder.
Leg de tompouce op zijn kant dan kan je er een stukje afsnijden en met al het lekkers in een keer op eten. Probeer maar ::))


Maar een afgesneden stuk is nog steeds te groot om in je mond te stoppen dus moet je die dan ook weer op zijn kant halveren. Als je zo erin bijt komt de room er alsnog uit. Dus ik eet lekker eerst de bovenkant op en bewaar de bakkersroom voor het laatst :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor K80 » 13 mei 2020 17:29

Marnix schreef:Maar een afgesneden stuk is nog steeds te groot om in je mond te stoppen dus moet je die dan ook weer op zijn kant halveren. Als je zo erin bijt komt de room er alsnog uit. Dus ik eet lekker eerst de bovenkant op en bewaar de bakkersroom voor het laatst :-)



Zo ist, dat is de manier. Heerlijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 13 mei 2020 18:04

Chaya schreef:Ik eet liever 1 x per jaar iets echt lekkers, dan elke week zo'n slap ding uit de super. Bleegh, die zijn ook nooit vers.


Natuurlijk is die bij de banketbakker lekkerder ..maar ik bedoel maar te zeggen dat AH geen slechte heeft. Dat is dan ook direct het enige gebak dat ik in de super koop.
Natuurlijk probeer ik daarnaast ook zoveel mogelijk taarten van de bakker te eten maar ik heb geen tijd om de hele dag 16 winkels en speciaalzaken af te struinen.

Wel ga ik eens per 14 dagen naar de markt en sla dan bij de poelier, kaasman, notenvrouw, groente en visboer best wat in. Maar als je 8 kinderen te voeden hebt is dat een dure hobby...gelukkig hebben wij er nog maar 1.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 13 mei 2020 18:06

Marnix schreef:Maar een afgesneden stuk is nog steeds te groot om in je mond te stoppen dus moet je die dan ook weer op zijn kant halveren. Als je zo erin bijt komt de room er alsnog uit. Dus ik eet lekker eerst de bovenkant op en bewaar de bakkersroom voor het laatst :-)


Dit is inderdaad de enige juiste methode. Ik heb er vandaag nog een op. Van bakker Remko, die was ook prima Deluxe.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 13 mei 2020 18:13

https://www.veens-nieuws.nl/eten-en-dri ... e-tompouce

Nergens lekkerder dan bij deze bakker vandaan :-oo

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2020 19:22

Hmm ik kom zelden in die regio maar als ik er een keer ben zal ik het onthouden :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 13 mei 2020 19:33

Ik heb vrienden die er redelijk in de buurt wonen, heb het daar een x op. Ik ben in staat om er anderhalf uur voor te rijden :lol: :lol:

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Memmem » 13 mei 2020 20:43

Gewoon lekker zelf maken met echte, eigengemaakt bankerbakkersroom. Alleen bladerdeeg heb ik mij nog nooit aan gewaagd om zelf te maken

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2020 21:17

lekkerbek schreef:Ik heb vrienden die er redelijk in de buurt wonen, heb het daar een x op. Ik ben in staat om er anderhalf uur voor te rijden :lol: :lol:


Goed excuus om geregeld je vrienden te bezoeken :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 14 mei 2020 06:58

Hahaha ja inderdaad :lol:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 14 mei 2020 09:02

pindas83 schreef:Natuurlijk is die bij de banketbakker lekkerder ..maar ik bedoel maar te zeggen dat AH geen slechte heeft. Dat is dan ook direct het enige gebak dat ik in de super koop.
Natuurlijk probeer ik daarnaast ook zoveel mogelijk taarten van de bakker te eten maar ik heb geen tijd om de hele dag 16 winkels en speciaalzaken af te struinen.

Wel ga ik eens per 14 dagen naar de markt en sla dan bij de poelier, kaasman, notenvrouw, groente en visboer best wat in. Maar als je 8 kinderen te voeden hebt is dat een dure hobby...gelukkig hebben wij er nog maar 1.

Als ik het geld niet heb voor goed gebak, koop ik niets of bak zelf een taart of cake.
Memmem schreef:Gewoon lekker zelf maken met echte, eigengemaakt bankerbakkersroom. Alleen bladerdeeg heb ik mij nog nooit aan gewaagd om zelf te maken

Ik vind Zwitserse room lekkerder. En bladerdeeg is van goede kwaliteit, van Koopmans - diepvries - of de verse rol, tante Fanny heet dat geloof ik. Daar heb je ook pizzabodems en hartige taartdeeg van.
Bladerdeeg zelf maken is heel veel werk idd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 14 mei 2020 09:53

lekkerbek schreef:Ik heb vrienden die er redelijk in de buurt wonen, heb het daar een x op. Ik ben in staat om er anderhalf uur voor te rijden :lol: :lol:

Oooo Lekkerbekje....je doet je naam eer aan.... :mrgreen: =D> :D ::)) :8> hysterisch-smile :muhahaha:

stap maar gauw in de auto [:]8
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 14 mei 2020 10:53

Haha deze nicknaam heb ik natuurlijk niet voor niets genomen :wink:
Mijn overtollige kilo's komen ook echt niet door de spinazie :lol:
Hoewel ik spinazie echt heerlijk vind!
Maar dat is t probleem, stamppotten ook, zó lekker, daar kan ik borden van op. Ik stop niet na één bord boerenkool.....
Ik probeer in huis verder geen lekkere dingen te halen. Maar op mn werk zijn altijd snoeppotten gevuld, er is altijd wel een traktatie van collega's of patiënten.
Maar goed dat hoort bij het topic afvallen thuis :wink:
Laatst gewijzigd door lekkerbek op 28 mei 2020 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 14 mei 2020 11:02

:)~] :lol: \:D/ :mrgreen: ik lig dubbel van het lachen....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten