Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2020 21:44

Chaya schreef:Het komt er niet van. Geen van mijn kinderen lust het.
Dus ik maakte het altijd klaar als zij niet thuis aten, maar dat gebeurt dus nu niet. We zitten in een nogal strikte isolatie.
Dat houdt in dat ik nu alleen een maaltijd bereid die we allemaal lusten. :D
In een zeldzaam geval ben ik wel bereid om 2 verschillende maaltijden te maken.


Hm mogen je kids wel naar de snackbar? :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor K80 » 20 mei 2020 21:53

Chaya schreef:Het komt er niet van. Geen van mijn kinderen lust het.
Dus ik maakte het altijd klaar als zij niet thuis aten, maar dat gebeurt dus nu niet. We zitten in een nogal strikte isolatie.
Dat houdt in dat ik nu alleen een maaltijd bereid die we allemaal lusten. :D
In een zeldzaam geval ben ik wel bereid om 2 verschillende maaltijden te maken.


Lijkt me lastig als ze niet alles lusten.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2020 10:24

Marnix schreef:Hm mogen je kids wel naar de snackbar? :-)

Nu even niet. Maar ze gaan vrijwel nooit. In "normale" tijden gaan ze liever respectievelijk liever naar een pizzeria, sushi restaurant, high tea e.d.
De patatjes en zelfgemaakte hamburgers van mam zijn lekkerder denk ik. :wink:
K80 schreef:Lijkt me lastig als ze niet alles lusten.

Valt wel mee hoor, ik lust ook niet alles.
Als ik alleen zou wonen zou ik nooit pasta eten. Ben daar helemaal niet van, dus eet het met grote tegenzin.
En met wat aanpassingen kun je toch veel maken.
Als iemand bijvoorbeeld echt geen champignons lust, haal je voor diegene het portie er af en voeg ze dan toe.
En echte no go's eten mijn man en ik dan als zij ergens anders eten, toevallig.
Als wij snert eten, maak ik voor hen shoarma, dat vind ik dus bleghhh.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2020 11:19

Chaya schreef:Nu even niet. Maar ze gaan vrijwel nooit. In "normale" tijden gaan ze liever respectievelijk liever naar een pizzeria, sushi restaurant, high tea e.d.
De patatjes en zelfgemaakte hamburgers van mam zijn lekkerder denk ik. :wink:

Valt wel mee hoor, ik lust ook niet alles.
Als ik alleen zou wonen zou ik nooit pasta eten. Ben daar helemaal niet van, dus eet het met grote tegenzin.
En met wat aanpassingen kun je toch veel maken.
Als iemand bijvoorbeeld echt geen champignons lust, haal je voor diegene het portie er af en voeg ze dan toe.
En echte no go's eten mijn man en ik dan als zij ergens anders eten, toevallig.
Als wij snert eten, maak ik voor hen shoarma, dat vind ik dus bleghhh.


Nou ja twee pizza’s laten bezorgen en zelf aan de asperges dan. ;-)

En oeh geen pasta... dat eten we hier vaker dan aardappels. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor K80 » 21 mei 2020 12:05

Marnix schreef:Nou ja twee pizza’s laten bezorgen en zelf aan de asperges dan. ;-)

En oeh geen pasta... dat eten we hier vaker dan aardappels. :-)



Pasta en rijst gerechten hebben we hier ook echt veel vaker dan aardappels.

Maar Chaya, lusten jouw kinderen geen erwtensoep?
Da's toch zo heerlijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2020 12:51

Marnix schreef:Nou ja twee pizza’s laten bezorgen en zelf aan de asperges dan. ;-)
En oeh geen pasta... dat eten we hier vaker dan aardappels. :-)

Nee joh, afhaalpizza's vinden ze helemaal niks. Hebben ze weleens bij vrienden gegeten.
Wij hadden best wel asperges kunnen eten, maar ik had er geen behoefte aan, mijn man vroeg er ook niet om.
Ik heb wel een keer aspergesalade bij de slager gekocht, zo zelf vers gemaakt. Op een bammetje was dat heerlijk. :D

Op verzoek maak ik eens in de paar weken lasagne. En af en toe spaghetti.
Aardappels een paar keer per week, gebakken, gekookt, puree, stamppotje. Eergisteravond toevallig aardappeltaartjes gemaakt.
Gevuld met fijne roerbakgroenten en vegaroerbak erdoor.
Tien minuutjes in een hete oven, heerlijk.
K80 schreef:Maar Chaya, lusten jouw kinderen geen erwtensoep?

Dat is echt een generatie overgeslagen. :?
De oudste was als peuter en kleuter supermakkelijk, ik maakte in het begin prutjes met de staafmixer en gooide daar alle soorten groenten of fruit door en hij at het allemaal. Lustte beslist geen potjes.
Later begon toch wel het gesputter omdat bij oma de worteltjes lekker zacht en zoet waren. Ja, oma haalde ze uit een potje.
Hem kon ik blij maken met soep (bij de lunch), dan doopte hij er wel 6 boterhammen in.
Groente, kippen, tomaten, maakte niet uit.
Rijst gemiddeld een keer per week.
En dan heb je nog de tortilla's natuurlijk, of wraps. Omdat je allerlei soorten bodems hebt tegenwoordig (biet, courgette, bloemkool, wortel) kun je daar goed mee variëren.
Een plaattaart doet het ook heel goed hier. Vorige week een vegaversie, bodem besmeerd met Ricotta, daarop spinazie en courgette en aftoppen met wat brie.
En maaltijdsoep niet te vergeten, maak ik ook zeer regelmatig, ideaal om restjes groenten op te maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor K80 » 21 mei 2020 14:06

Soep vind ik ook altijd lekker. Maak graag kippensoep
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2020 19:36

Chaya schreef:Nee joh, afhaalpizza's vinden ze helemaal niks. Hebben ze weleens bij vrienden gegeten.
Wij hadden best wel asperges kunnen eten, maar ik had er geen behoefte aan, mijn man vroeg er ook niet om.
Ik heb wel een keer aspergesalade bij de slager gekocht, zo zelf vers gemaakt. Op een bammetje was dat heerlijk. :D

Op verzoek maak ik eens in de paar weken lasagne. En af en toe spaghetti.
Aardappels een paar keer per week, gebakken, gekookt, puree, stamppotje. Eergisteravond toevallig aardappeltaartjes gemaakt.
Gevuld met fijne roerbakgroenten en vegaroerbak erdoor.
Tien minuutjes in een hete oven, heerlijk.


Lekker. Soep en plaattaart doet het hier ook altijd goed bij beiden. Spinaziesoep, broccolisoep, aspergesoep en (chinese) tomatensoep maak ik wel vaak. Maar sowieso is onze oudste heel makkelijk, die eet alles. Pittig is prima (halen wel eens Thais bijvoorbeeld), champignons, olijven, sterke kazen... dingen die mijn vrouw niet lust eet hij allemaal. Nu maar hopen dat dat zo blijf :-) de jongste zit nu in de fase dat ze alles wat teveel op groente lijkt, uit haar eten vist :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 21 mei 2020 20:03

Marnix schreef:Botersaus maak je heel makkelijk zelf dus tip voor volgende keer: laat de knorr-pakjes lekker liggen. Je hebt alleen bouillon, boter en bloem nodig en wat peper / zout.

Wat asperges betreft, die zijn inderdaad niet heel goedkoop maar vooral in het begin zijn ze echt heel duur. Rond Pasen 7 euro per pond. Nu heb je voor 2,95 een pond. En je moet inderdaad niet de allerduursten nemen, die zijn onbetaalbaar :-)



Ja dat is zo.. gemak dient den mensch soms he. Als ik de tijd en zin heb sloof ik me ook wel wat meer uit.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2020 20:40

pindas83 schreef:Ja dat is zo.. gemak dient den mensch soms he. Als ik de tijd en zin heb sloof ik me ook wel wat meer uit.


Zeker. Sinds ik kinderen heb kook ik ook wel wat vaker snel en gemakkelijk. We zijn op werkdagen altijd vrij laat thuis met de kids en dan moet je nog koken, dan kan je niet heel uitgebreid koken... Je moet alleen zorgen dat het wel een beetje gezonden lekker blijft, hoeft natuurlijk niet iedere dag maar ook niet elke keer pakjes saus, weinig groente, opwarmmaaltijden enz :-) en als je dan redelijke dure masr oh zo lekkere asperges gaat eten doe ik dat wel op een dag dat ik een beetje de tijd heb om te koken :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten