Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2020 13:55

In deze tijd kom ik het liefst in zo weinig mogelijk winkels, dus ik laat de bakker ook letterlijk wat vaker links liggen en neem brood mee bij de super.
Maar wat een verschil toch.
Bij de Jumbo is het fijn volkoren aanvaardbaar, het wit redelijk smaakvol.
Bij AH is het Zaans volkoren wel te eten, maar het wit is ronduit smakeloos.
(voor de witbroodpolitie, wij eten regelmatig een bammetje met roomboter en aardbeien er op en dat is nu eenmaal veel lekkerder op wit :D )
Dan gaat het de vriezer in en gebruik ik het voor paneermeel, tosti's of wentelteefjes.
Bij de Plus is desembrood wel lekker.
Hoogvliet heeft ook een uitgebreide broodafdeling, veel broden worden vers afgebakken in de winkel. Dan koop ik er eentje ongesneden.
Wij houden niet van pitten en zaden, dat zie je helaas steeds vaker.

In het weekend hebben we altijd brood van de ambachtelijke bakker. Op zaterdagochtend een vers croissantje, op zondagmorgen meestal een eierkoek of krentenbol.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 11 mei 2020 14:42

Niets gaat boven brood van de echte Bakker
Wij scoren nog weleens een to good to goo pakketje, van de bakker, vooral voor het verrassingseffect....zo veelzijdig en lekker :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor tulp » 11 mei 2020 21:52

@ Chaya: het meergranenbrood uit de serie 'stevige broden' van de AH vind ik lekker en vullend.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor K80 » 12 mei 2020 07:07

Chaya schreef:(voor de witbroodpolitie, wij eten regelmatig een bammetje met roomboter en aardbeien er op en dat is nu eenmaal veel lekkerder op wit :D )
Dan gaat het de vriezer in en gebruik ik het voor paneermeel, tosti's of wentelteefjes.


Schaam je niet hoor, ik eet ook regelmatig wit. Vind het ook veel lekkerder bij een uitsmijter. Of met pasta of hagelslag.
En als je een tosti maakt moet je wel wit brood hebben, is met bruin niet zo lekker.

En inderdaad is het brood bij de bakker lekkerder. Soms halen we in het weekend s morgens als ontbijt verse croissantjes bij de warme bakker. Heerlijk hoor.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 12 mei 2020 11:14

K80 schreef:Schaam je niet hoor, ik eet ook regelmatig wit. Vind het ook veel lekkerder bij een uitsmijter. Of met pasta of hagelslag.
En als je een tosti maakt moet je wel wit brood hebben, is met bruin niet zo lekker.

En inderdaad is het brood bij de bakker lekkerder. Soms halen we in het weekend s morgens als ontbijt verse croissantjes bij de warme bakker. Heerlijk hoor.

Ik schaam me ook niet, maar ik voorzag al reacties. :wink: zoals [-X
En dan haal ik het vezelrijke witbrood, dat is lekker stevig met een knapperige korst.
Op zaterdagochtend eten wij vrijwel altijd een croissantje, al zijn ze niet bij elke bakker even smaakvol.
Die supermarktdingen hoef ik niet.

tulp schreef:het meergranenbrood uit de serie 'stevige broden' van de AH vind ik lekker en vullend.

O, is dat zo? Ik heb enkele soorten toen eens geprobeerd, ook een broodje met rogge, dat was ook wel smakelijk.
Het nadeel van die kleinere ronde broden vind ik dat je dan meer boterhammen, dus ook beleg eet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 17:32

Hier komt het brood vaak van ‘t Stoepje en anders van de Jumbo of Lidl. Best goed te doen. Ik hou zelf wel van brood met granen of zaden, zolang ze maar niet heel hard zijn. Wit brood eet ik nooit maar ik snap wel dat mensen het soms doen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 12 mei 2020 18:15

Chaya schreef:In deze tijd kom ik het liefst in zo weinig mogelijk winkels, dus ik laat de bakker ook letterlijk wat vaker links liggen en neem brood mee bij de super.
Maar wat een verschil toch.
Bij de Jumbo is het fijn volkoren aanvaardbaar, het wit redelijk smaakvol.
Bij AH is het Zaans volkoren wel te eten, maar het wit is ronduit smakeloos.
(voor de witbroodpolitie, wij eten regelmatig een bammetje met roomboter en aardbeien er op en dat is nu eenmaal veel lekkerder op wit :D )
Dan gaat het de vriezer in en gebruik ik het voor paneermeel, tosti's of wentelteefjes.
Bij de Plus is desembrood wel lekker.
Hoogvliet heeft ook een uitgebreide broodafdeling, veel broden worden vers afgebakken in de winkel. Dan koop ik er eentje ongesneden.
Wij houden niet van pitten en zaden, dat zie je helaas steeds vaker.

In het weekend hebben we altijd brood van de ambachtelijke bakker. Op zaterdagochtend een vers croissantje, op zondagmorgen meestal een eierkoek of krentenbol.


Een eierkoek op zondagmorgen...waarom niet direct een tompoes :wink:
Over tompouce of poes gesproken: bij de AH zijn ze zeker niet slecht en zo nu en dan gris ik ze dan ook mee.
Aangezien de AH bij ons op steenworp ligt doen we daar vrijwel altijd de boodschappen. Het brood vind ik niet altijd je van het want soms neem ik op de markt bij ‘t Stoepje wat mee en dat is wel lekkerder hoor.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2020 07:45

pindas83 schreef:Een eierkoek op zondagmorgen...waarom niet direct een tompoes :wink:
Over tompouce of poes gesproken: bij de AH zijn ze zeker niet slecht en zo nu en dan gris ik ze dan ook mee.
Aangezien de AH bij ons op steenworp ligt doen we daar vrijwel altijd de boodschappen. Het brood vind ik niet altijd je van het want soms neem ik op de markt bij ‘t Stoepje wat mee en dat is wel lekkerder hoor.

:mrgreen: nou zeg je wat....die poestompouce...
Daar zit overal ook weer een ander recept op zo veelzijdig....
Ah heeft een crème tompouce, je hebt de zelf te maken tompouce ( wat een gedoe en geklieder en smakeloos) maar bij de echte bakkers zit daar ook weer veel verschil in de poezen puddinkjes, van op water basis tot op zeer slagromige basis en alles er tussen in, maar ook toevoegingen in de pudding, had in tgtg een keer tompoes met rozijnen verwerkt in de pudding en een keer een romige aardbeien stukjes pudding rode tompouce...enz...
En hoe eet je een tompouce?
Nou, als eerste met je handen, eerst de onderkant omdat die het minst lekker is, erna de bovenkant met de heerlijke ook afhankelijk wie z'n poes het is glacé achtige besmeurde bovenkant en als laatste duik je vol met je mond in de smeuïge pudding...... heerlijk :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2020 09:53

MoesTuin schreef::mrgreen: nou zeg je wat....die poestompouce...
Daar zit overal ook weer een ander recept op zo veelzijdig....
Ah heeft een crème tompouce, je hebt de zelf te maken tompouce ( wat een gedoe en geklieder en smakeloos) maar bij de echte bakkers zit daar ook weer veel verschil in de poezen puddinkjes, van op water basis tot op zeer slagromige basis en alles er tussen in, maar ook toevoegingen in de pudding, had in tgtg een keer tompoes met rozijnen verwerkt in de pudding en een keer een romige aardbeien stukjes pudding rode tompouce...enz...
En hoe eet je een tompouce?
Nou, als eerste met je handen, eerst de onderkant omdat die het minst lekker is, erna de bovenkant met de heerlijke ook afhankelijk wie z'n poes het is glacé achtige besmeurde bovenkant en als laatste duik je vol met je mond in de smeuïge pudding...... heerlijk :mrgreen:


Klopt. Overigens betaal je bij een bakker ook zo 2 euro tot 2,50 voor een tompouce. Bij de Jumbo zijn ze 4 voor 2,99 of 8 voor 5 euro. Het is dus ook, zoals vaak in het leven, een keuze tussen kwaliteit en kwantiteit. 8 stuks die best prima smaken of voor hetzelfde geld 2 stuks die nog beter smaken.

Wat het eten van een tompouce betreft, helemaal mee eens. Nooit proberen met mes en vork ze in het geheel in stukken te snijden. Overigens vind ik het glazuur vaak vrij zoet en het minst lekker, bovendien laat die doorgaans beter los dan de onderkant dus ik eet eerst de bovenkant op en daarna de rest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor schaapje » 13 mei 2020 11:08

Een tompouce kan je met mes en vork eten zonder geklieder.
Leg de tompouce op zijn kant dan kan je er een stukje afsnijden en met al het lekkers in een keer op eten. Probeer maar ::))
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2020 12:01

schaapje schreef:Een tompouce kan je met mes en vork eten zonder geklieder.
Leg de tompouce op zijn kant dan kan je er een stukje afsnijden en met al het lekkers in een keer op eten. Probeer maar ::))

Ga ik proberen =D>
Doet me gelijk denken aan die diepvries mini tompoucejes...
Als je daar trek in hebt a la minute en ze zijn net uit de diepvries kan je daar ook van alles mee...
Soms kan je niet wachten dus huppa keer bevroren poes in de mond....ijstompouce smeltend in de mond... :mrgreen:
Als je diepvries tompoucejes ontdooid wilt opeten moet je dat op het juiste moment doen :-k ....als je te lang wacht is het een slappe smeurie tompoes =;
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2020 12:48

... binnenkort zal ik mijn Moorkop ervaringen delen ::))
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 13 mei 2020 13:04

pindas83 schreef:Een eierkoek op zondagmorgen...waarom niet direct een tompoes :wink:
Over tompouce of poes gesproken: bij de AH zijn ze zeker niet slecht en zo nu en dan gris ik ze dan ook mee.
Aangezien de AH bij ons op steenworp ligt doen we daar vrijwel altijd de boodschappen. Het brood vind ik niet altijd je van het want soms neem ik op de markt bij ‘t Stoepje wat mee en dat is wel lekkerder hoor.

He, dat is toch geen vergelijk?
Ik eet de eierkoek dan met een toefje slagroom erop bij een kopje koffie, als ontbijt. Daar kan ik mee door tot de lunch. Neem toch wel een tweede kopje, maar met niets erbij. :D
En die tompouce moet echt van de banketbakker komen, van echte bladerdeeg, met romige banketbakkerspudding. Het liefst een dubbeldekkertompouce natuurlijk, die hadden we met Koningsdag.
Dan mag je van mij al die andere rare imitaties hebben hoor.
Ik eet liever 1 x per jaar iets echt lekkers, dan elke week zo'n slap ding uit de super. Bleegh, die zijn ook nooit vers.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2020 13:12

Chaya schreef:. (...)Het liefst een dubbeldekkertompouce natuurlijk, die hadden we met Koningsdag. (...)
.

Dat wekt de nieuwsgierigheid van mijn smaakpapillen.... dubbeldekker poes, hoe ziet dat eruit, 2 op elkaar? :mrgreen:
Nog lastiger eten, maar wel met de methode van Schaapje en groter bord wellicht :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 13 mei 2020 13:22

Afbeelding
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten